indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Mata kadang salah melihat,
Mulut kadang salah berucap,
Hati kadang salah melihat.

SELAMAT HARI RAYA IDUL FITRI - 1 SYAWAL 1431 H
MOHON MAAF LAHIR DAN BATIN

Alaaf

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. alle vrienden , bekenden en medeleden (muslim en muslima)

MINAL AIZIN WAL FAIZIN

Menu resep lebaransederhana :
Ketupat sayur pepaya, sambel goreng ati ayam pake sedikt pete . lontong/ketupat (Wah Nam Hong-Oriental) , opor ayam/telor, emping
Lagi krisis nih.

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voor iedereen:
Selamat Hari Raya Idul Fitri!

Emoticon: Worship

Tis wel een grijze feestdag (tenminste hier in het zuiden)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

simpati
User
spacer line

Tis wel een grijze feestdag (tenminste hier in het zuiden)
Hier in het Oosten precies zo, geen zonnetje gezien vandaag.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het aantal verkeersongevallen van 3 tot en met 07.10.2010 , een totaal van 643 gevallen , met gedood 128 mensen , 165 mensen serieus gewond geraakt en 325 licht gewond ziel, "zei hoofd van de Public Information Division van de politie Community Relations , Groot- Marwoto Soeto commissaris in Jakarta , Woensdag (8 / 9).

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Selamat Idul Fitri voor alle moslimvrienden.
Het was gisterenavond in Yogya - dank zij Allah - droog en de school- of buurtkinderen hadden hun best gedaan hun drumband te trainen en de prachtigste praalwagens te construeren met zeer vernuftige versieringen. Althans mijn kinderen hebben genoten van de optochten met als thema "Yogyakarta" waarin zowel Hanoman, Rama, Shinta, Ogoh-ogoh en batik een grote rol speelden. En dat terwijl het om de islam gaat, werden symbolen uit het hindoeistische verleden gewoon meegedragen in de stoet. Dat is toch weer het heerlijke van de Yogyakartaan die op een syncretische wijze invulling geeft aan haar/zijn religie.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Emoticon: Worship

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Selamat idul Fitri voor de moslims onder onze forumleden!

Ik was verbaasd, ik als Christen weet niet zoveel van de Islam, maar mijn Marokkaanse buren brachten een schaal vol met de lekkerste dingen, ontzettend lief.
Zo hebben we samen een beetje het Suikerfeest gevierd.
Het verdiepen in een andere cultuur is verrijkend.
Binnenkort is het Divali feest, ben uitgenodigd door mijn Hindoestaanse buurvrouw.
Dat heb ik inmiddels wel geleerd: kijk verder dan je eigen vertrouwde horizon.
Voor de sobats: fijn weekend
groetjes Merapi/Wilma. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Idul Fitri 2011??

Vandaag toh?
Of wanneer Emoticon: Confused

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nope, de 30e, volgens de overheid en Muhamadiyyah.. wat de NU doet weet ik niet. Zal wel weer afwijken voo de handigheid.

spacer line  

Ketupat udah dipotong
Opor udah dibikin
Nastar udah dimeja
Kacang udah digaremin
Gak afdhol kalo gak Minal Aidin wal Faizin
Taqobalallahu minna wa minkum

Selamat Hari Idul Fitri 1432 H

Alaaf

spacer line  

On 29-08-2011 21:37 bobberdebob wrote:
Ketupat udah dipotong
Opor udah dibikin
Nastar udah dimeja
Kacang udah digaremin
Gak afdhol kalo gak Minal Aidin wal Faizin
Taqobalallahu minna wa minkum

Zelfde Om .
Dese keer even niet meedoen.
Had eerst gedacht om naar Den Haag te komen , heb je de "uitnodiging" per maillist van KBRI gekregen ?

spacer line  

KBRI kent mij niet kayanya, maar niet erh hoor! ga naar een aantal openhouses van Indo vrienden in omstreken. Selamat ber-Ketupat !

Alaaf

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

He kom eens tot je besef het is 2011 en niet 1432.
Nou begrijp ik waarom er zo achterlijk van uit de middeleeuwen gedacht word.
wij hebben de kerst en nieuwjaar ook geneutraliseerd tot een commerciele bisnis..... Emoticon: Laugh out loud
Ide-ul fitri is een hopeloos gedoe in IndonesiŽ.
Ze brengt meer ellende, dan wat eigenlijk een feest zou moeten zijn.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Waar iedereen dacht dat het de 30e Idul Fitri zou zijn, nee dus.
Er is een dag aangeplakt de 31e Idul Fitri.
Ziel de ellende zit hem in het verschijnsel mudik en als we over commercieel spreken, als er iets commercieel is in IndonesiŽ dan is dat Idul Fitri wel.
Gouden tijden voor de winkeliers.
Je kan hier in de stad de laatste week voor Idul Fitri geen stap verzetten het is werkelijk onvoorstelbaar hoeveel mensen er aan het winkelen zijn.
Lebaran zelf vind ik wel gezellig, kan je vergelijken met Kerst, familie bezoek en eten met elkaar, vooral veel eten, niks mis mee.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Werkelijk schitterend en typisch IndonesiŽ.
Tot aan gisterenavond wist iedereen niet beter dat het vandaag Idul Fitri was.
Koken koken en nog eens koken hmmmmmm.
Gisteren om 6 uur buka puasa, ik zat te wachten op takbir (tapbier) duizenden zich vervelende idioten op open bestelwagentjes en trucks die met alles wat maar herrie maakt door de stad heen gaan, potten, pannen en trommels waar dan op geramd wordt Emoticon: Yes!
Bovendien van uit iedere speaker van elke moskee.
Allah oe akbar, Allah oe akbar
Allah oe akbar
La illaha illaAllah
En dat aan ťťn stuk door de hele nacht.

Niets van dit alles Emoticon: Confused
Wat blijkt het was afwachten geblazen op het officiŽle sein of het nu Idul Fitri was of niet volgens de Nahdatul Ulama (NU) ver uit de grootste groep moslims en vrij orthodox.
Gisterenavond om 10 uur kwam het verlossende bericht.
Niks tapbier en niks lebaran, de 31e pas Emoticon: Talk to the hand

Resultaat verwarring alom, je kan een kanon afschieten op straat hier.
Mijn zwager kwam vanochtend uit Bandung met de bus, alleen hij en nog ťťn passagier en in 2 uur en 20 minuten was hij hier (normaal 4 uur)
Overigens is voor de Muhammadiya (de meer moderne islam) vandaag Idul fitri.
Op de plaatsen waar zij hun traditionele idul fitri ochtend gebed houden, in het openbaar op pleinen of voor de moskee is veel politie aanwezig.
Dit om de orthodoxen en modernen eventueel uit elkaar te houden Emoticon: Yes!

NomeNescio
User
spacer line

Het is tevens een krachtmeting: wie regeert dit land nu eigenlijk echt: de regering of de orthodoxe geestelijkheid. Zie hier: het antwoord is overduidelijk. In 2011 zijn de richtlijnen uit 750 n. Chr die hier in Indonesie nog steeds de dienst uitmaken. Of het de economie, of individuen schaadt: het maakt de othodox, fundamentalistische geestelijkheid niets uit. De president volgt zelfs slaafs hetgeen gisteravond om 18.00 uur wordt aangekondigd als nieuw inzicht. Nadat SBY in de casus met Sri Mulyani een groot gedeelte van zijn zijn power had ingeleverd bij Bakrie (hij wilde Sri weghebben die voor zijn snode plannen een bedreiging vormde), levert SBY gisteravond weer een groot gedeelte van zijn kracht en geloofwaardigheid in bij de orthodoxe moslims.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vandaar dat IndonesiŽ niet meer als seculiere staat aangemerkt kan worden.
De invloed van de geestelijk leiders is groter dan die van de president en dat stelletje slapjanussen om zich heen.

spacer line  

On 30-08-2011 06:36 Malam wrote:
Vandaar dat IndonesiŽ niet meer als seculiere staat aangemerkt kan worden.
De invloed van de geestelijk leiders is groter dan die van de president en dat stelletje slapjanussen om zich heen.

U bedoelt ?????

Islam kent 2 manieren om de juiste datum van Idul Fitri te bepalen (1 SyawaL Hijrah) , de berekening van de loop van de maand en via de zogenaamde waarnemingsmethode.
Daar door bestaat de kans dat er verschillende tijdstippen kan voorkomen.

Er zijn 2 mogelijkheden :
Men kies wat de overheid en vaak de (Moslim) geleerden afgesproken hebben , maar dan "vergeet "men de andere methode.
Omdat het een kwestie geloof is ( mag je niet de anderen je wil door drukken) krijgen de mensen die de andere manier van vaststelling ook de kans om hun geloof en manier van vieren te belijden.

Wat dat betreft zie ik de positieve kant .
Als ik vandaag mijn 1 Syawal wil vieren is mijn zaak , of ik morgen wil doen mag ook .

Het staat ook vrij voor "anderen" of niet Moslims om een eigen interpretatie te hebben.

Indonesia is een democratische staat geworden of in wording .
De seculiere staat is ook door de grondwet / staatsfilosofie gewaarborgd.
Zo lang het nog niet veranderd wordt dan is Indonesia een seculiere staat.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Behalve hier dan want de witjurken dwingen ook vandaag alle restaurants te sluiten Emoticon: Angry

spacer line  

On 29-08-2011 22:19 bobberdebob wrote:
KBRI kent mij niet kayanya, maar niet erh hoor! ga naar een aantal openhouses van Indo vrienden in omstreken. Selamat ber-Ketupat !

Voor andere keer ?
Weet ook niet of je eerst moet melden .
Heb vorige week gekregen.

Halal Bi Halal Idul Fitri 2011
Bersama ini dengan hormat diberitahukan seluruh Warga Negara Indonesia bahwa KBRI akan mengadakan acara Halal Bi Halal dalam rangka Hari Raya Idul Fitri 1 Syawal 1432 H pada:

Hari : Selasa, 30 Agustus 2011
Waktu : jam 12:00 - 17:30
Tempat : Wisma Duta - Wassenaar
Kerkeboslaan 2 2243 CM Wassenaar

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 30-08-2011 09:45 Malam wrote:
Behalve hier dan want de witjurken dwingen ook vandaag alle restaurants te sluiten Emoticon: Angry

Ayoooooo Om Sid waar blijft je antwoord?????????
Te moeilijk?
Sunda euy

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De Muhamadiyyah en Nahdlatul Ulama hadden beiden een datum geprikt. Tot zover ging alles prima. Toen bemoeide de overheid zich ermee en je hoort nu heel Indonesie klagen over het feit dat het zo laat ging. Hele plannen door elkaar gegooid en dergelijke. Erg onhandig allemaal. Niet mijn woorden, maar van mijn mede-moslims.

spacer line  

On 30-08-2011 12:54 Malam wrote:

[quote removed]

Ayoooooo Om Sid waar blijft je antwoord?????????
Te moeilijk?
Sunda euy

Verwacht je dan antwoord ?

Ben de verlosser niet Emoticon: Wink .
Daarom heb ik jou een hint gegeven om naar een beschaafde(re) plek te verhuizen . Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 30-08-2011 13:09 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Daarom heb ik jou een hint gegeven om naar een beschaafde(re) plek te verhuizen . Emoticon: Yes!

Oei oei oei dat is een inkoppertje, ga ik nu niet verder op in, dit antwoord is teken van zwakte Emoticon: Yes!
Ik zet hem in mijn memory en kom er ooit op terug Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,511,458 topic views - 235,417 posts - 13,700 topics - 26,244 members - last post @ 07-12-2019 06:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,492,342 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com