indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jhgeelen
User
spacer line

Beste mensen, met vakantie geweest van 19 juli t/m16 aug, (incl. vliegreis) en moest in Surabaya bij visa on arrival 25 dollar betalen wat mij in Nederland al verteld was, dus dollars meegenomen. Echter bij het reseveren van terugvlucht werd ons verteld dat wij dan weer IRP 150.000 moesten betalen om terug naar Nederland te mogen. Dit is ons door de reisorganisatie in Nederland niet verteld. Verder hadden wij het geweldig naar ons zin en na zoveel jaren kwam het oude pasar maleis weer terug. Bahasa Indonesia ken ik niet. Maar toen ik militair was in 1948 t/m 1950 moest ik wel kunnen spreken met de Indonesische werkkrachten in de gudang van het leger. Dit wilde ik even kwijt en is niet zoals ik las over ene Teun ,die volgens mij een beetje de weg kwijt is..

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

die 150.000 rp betreft airport belasting...ten goede van 't onderhoud en de expansieplannen van juanda airport.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-08-2010 14:23 jhgeelen wrote:
...........Echter bij het reseveren van terugvlucht werd ons verteld dat wij dan weer IRP 150.000 moesten betalen om terug naar Nederland te mogen. Dit is ons door de reisorganisatie in Nederland niet verteld.
Het zou zomaar kunnen dat de reisorganisatie dit ook niet weet..... Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Op 30-08-2010 14:23 schreef jhgeelen:
Echter bij het reseveren van terugvlucht werd ons verteld dat wij dan weer IRP 150.000 moesten betalen om terug naar Nederland te mogen.

Bij binnenkomst betaal je idd jouw visum en bij vertrek een soort luchthavenbelasting. Dat is overigens ook het geval bij binnenlandse vluchten, maar vaak zijn daar de tarieven lager.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Voor de binnenlandse vluchten die wij gemaakt hebben afgelopen juli/aug. moesten wij 30.000 IRP betalen pp, zowel van DPS naar SEM. als van SUR. naar DPS

De meeste reisorganisaties geven op hun bijeenkomst na aankomst wel het advies om 150.000 IRP. te reserveren pp voor de vertrekbelasting, dit is iets heel anders dan visumkosten en bestaat al sinds jaren. Vaak hangt er ook een bericht van de reisorganisatie in het hotel waar men verblijft maar als je alleen een vliegticket in Ned. hebt geboekt dan blijft die informatie bij het reisbureau in Ned. vaak achterwege.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 30-08-2010 15:25 4yoke4 wrote:
.... als je alleen een vliegticket in Ned. hebt geboekt dan blijft die informatie bij het reisbureau in Ned. vaak achterwege.

Er zijn zelfs reisorganisaties die zeggen vanuit Indonesie bieden wij ook "uitstapjes"
naar bv Singapore, Bangkok, Manilla of Kuala Lumpur (leuke 2-3 daagse arrangementen) alleen dan vergeten ze te vertellen dat je bij terugkeer naar Indonesie
weer een VOA moet aanschaffen Emoticon: Laugh out loud

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,729 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,848,903 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com