indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

er zijn twee gevaren in de wereld, dat is het weer en het geloof.

Op vele fronten in de wereld, staat het water meer aan de lippen, dan bij de voeten.
Het is nu duidelijk dat er door de op warming, er een geheel weerbeeld veranderd.
Men krijgt te maken met veel water overlast, en met stormen waar je niet tegen opgewassen bent.
Hier vanmorgen 11.50 uur kwam het met bakken uit de hemel vallen.
Met een 3 regels op een a4je, kom je tot de meeste woorden, water, en weer.

Maar er gebeurd meer, in de wereld ondanks de ellende waar de mensheid mee te maken krijg is ook nog eens de opkomst van de Islam.
Ze hebben b.v in Nederland al een splijtzwam bij het CDA binnen gebracht,
over grondrechten van vrijheid voor godsdiensten.
Hier mee kom je voor sommige mensen aan hun innerlijke gevoel, van recht tot het aanbidden van wat dan ook.
Zonder eerst het recht te verduidelijken wat is eigenlijk het geloof.
Als je geloof in een budah, behoort je dat ook onder de noemer van het geloof te kunnen beschouwen?
Is het mogelijk om een bepaalde beeld te maken en ja, dat ook als geloof in dat beeld te kunnen claimen. Emoticon: Very funny Emoticon: Talk to the hand

Zelfs in de humaniteit zijn er al verschillen van meningen, waardoor ze met de vraag komen hoe kunnen we het duidelijker maken dat een geloof bestaat die geïnspireerd is op een natuur wijze, waarin de natuur zich boven de christelijkheid uit stijgt.
Zijn wij als mens zo vergegaan dat we namens het geloof zich op deze aarde mogen doen waardoor de natuur zich nu laat beïnvloeden , waardoor er velen rampen te weeg brengt, op warming van de aarde.
Niemand van de gelovigen zijn bezig zich in te spannen een andere leefwijze te promoten, maar ze zijn een bepaald figuur te aanbidden en die boven de natuur van deze wereld te stellen.
Zo kunnen we vele gedachten in ons brein, goed gaan onderzoeken, dat ook onder de natuur wetten thuis hoort, waar de een meer in stopt dan de andere, maar dat het bij de natuur van deze wereld thuis hoort. Emoticon: Devil Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Dan heb je het nog niet over het heelal gehad, wat kan je ook verwachten van dat natuur verschijnsel.
Het is moeilijk daar iets er over te schrijven, want men is nog niet zo ver.
Maar als we de aardse problemen weten op telossen, dan komen we verder voor het licht, en het donker te kunnen uitleggen.
of wel het heelal verschijnsel op een wijze te kunnen beheerzen… Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon:

ZELFS ZIJN WE ALS MENS DE WERELD AAN HET PLUNDEREN.
ZODAT DE WERELD VOEDSEL IN GEVAAR ZAL KOMEN...................

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ongelooflijk het weer is nu op het zuiden 30,4 graden 23 oktober 2012
Sneeuwt het al in Indonesië???????

Heerlijk buiten op het balkon wel op het zuiden te vertoeven.
het is of je in een tropische getij bent.
Is het bij jullie ook zo, of moet ik mij voorstellen dat het anders is...... Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

elsbeth
User
spacer line

Je rekent jezelf in zwembroek op je balkon voor het gemak maar even tot één van de gevaren van de wereld? Stuur eens even een fotootje..
Verklaart wel waarom je niet meer op het andere topic antwoordt..
Ik zit binnen, zeker geen tropische temperaturen hier.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha ik kom er aan..wacht even
Ik had al alles opgeruimd, maar moest provisorisch alles weer te voorschijn halen .
Foto komt er aan........................... Emoticon: Shiny

In die stoel moet je mij maar er bij bedenken, want ik heb ook een foto, waar ik in die stoel zit, maar dan herkennen ze mij direct.................. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

elsbeth
User
spacer line

I am waiting.......zet die zelfontspanner aan en een beetje opschieten, ik moet boodschappen doen!

elsbeth
User
spacer line

He, die foto stond er net nog niet bij!
Dat ziet er gezellig uit. Daar rechts onder, is dat het wile van je hometrainer of van je kruiwagen?
Groot gelijk , geniet nog even van het zonnetje!
Dat fotootje bij je naam, dat ben je dus niet echt???? Is het dan toch die vent van "daar komen de schutters"?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

ha ha Elsbeth breng je voor mij een biertje mee, een leffe s.v.p............. Emoticon: Party!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Elsbeth,

Dat ding rechtsonder zijn de wielen van de Solex van Om Ziel. Hij heeft er volgens mij ook één, net als Malam.

Om Ziel, koop eens een Karmeliet, dan lust je geen Leffe meer.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nou vooruit dan maar, aangezien Om Ziel te verlegen is om een foto van zichzelf in zijn luie stoel te plaatsen zal Malam het voortouw maar nemen.
We kunnen gelijk constateren dat Om Ziel een jokkebrok is, waar hij altijd heeft beweerd dat zijn vrouw uit Indonesië komt, is volgens de foto gejokt.
De dame op zijn schoot is duidelijk uit Siam afkomstig Emoticon: Wink

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om Malam een plezier te doen dan maar een foto van mij zelf
meer geef ik niet blood.
WANT ER ZIJN MENSEN DIE DENKEN EN ZEGGEN OF SCHRIJVEN NIETS .... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

en die kartrol die jullie voor een hometrainer of Solex zien is van een rolgordijn.....
zo die is dan ook opgelost
Die datum die je ziet klopt niet, want de datum was 23 oktober 2012

elsbeth
User
spacer line

geen rollator dus..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Jesoes Maria, al Om Ziel al met een burka gaat lopen.
Daar wordt Om Malam heel verdrietig van Emoticon: Laugh out loud
Hoe nu met deze Om Ziel Emoticon: Wink Emoticon: Confused ???????

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

EGO en Hebzucht / macht.

Zonder EGO of macht wellust (meer2) kan religie geen kwaad.
Men zal de waarheid achter de teksten zien.

De huidige mens zelf, is momenteel het grootste probleem.
Als de mens verandert, verandert de wereld met hen.

Hoeveel van de leden hier houden zich druk bezig met positief denken? Niet oordelen, geen negatieve bladen lezen (o.a. telegraaf en roddel), geen negatieve films bekijken (Soaps of over zombies, etc) tot 10 tellen wanneer er weer iemand een fout maakt in het verkeer die je al 100x hebt meegemaakt die dag. ENZ

Als wij daar allemaal aan houden zal de wereld er stukken beter uitzien. Dus niet oordelen maar goed doen.

Wil je de wereld verbeteren moet je bij jezelf beginnen. Niet op anderen wachten.

Vind jij bovenstaande slap geOH en gezweef, dan ben je blijkbaar nog niet toe aan een betere wereld. Ik heb het niet over 21-12-12!!!!!!!!!!!!!!!!

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Tjonge, Albert, heb je deze wijsheid helemaal van jezelf.

Ik denk het niet. Maar de inhoud van jouw posting is wel hetgene waar velen op dit forum zich aan mogen/kunnen storen.

Kijk naar jezelf, begin met jezelf, verbeter jezelf en respecteer je medemens.
Of de wereld of dit forum er beter van zullen worden merken we in de (nabije) toekomst wel.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

elsbeth
User
spacer line

Albert, met je laatste zin sla je in één klap je eigen betoog omver.
Je zet me daar nl. toch een oordeel neer over mensen die jouw geschrijf gezweef vinden. Heb je dat nou echt zelf niet in de gaten?
Heel erg jammer dat je die laatste zin niet weg gelaten hebt.
Misschien tijd voor een kleine aanpassing.
Dit is uiterst serieus bedoeld, Albert!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Juist Elsbeth,

Daarom denk ik dat Albert deze wijsheid niet van zichzelf heeft.

Die laatste zin is naar mijn mening alleen van hem zelf.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

ah joh,de wereld vergaat toch 21-12-2012 Emoticon: Shiny

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja wij wisten dat al van Albert, een jaar geleden heeft Albert ook al eens een keer geschreven, over de wereld die zou vergaan.
Maar vandaag nog op T.V.gezien, dat de oerknal miljoenen jaren geleden, de aarde was ontstaan.
Nu kunnen ze het berekenen, door in het universum, daar met satellieten die sterrenhemel te onderzoeken en dat in een lichtstraal in bepaalde tijd .
Een professor vertelde als je naar de zon kijk, dan zie je hem eigenlijk 8 minuten geleden.
Dat noemen ze je eigen verplaatsen in de tijd
Lichtsnelheid zal ooit eens een keer uit geprobeerd worden, met een heel grote lichtbundel die men in het heelal zal schieten.
En dan berekenen ze het in licht jaren waar de lichtbundel zal aan komen.
Alleen dat kost heel veel energie en die heeft men nog niet kunnen ontwikkelen.
Maar van mij uit, zie ik vaak de ondergaande zon en dat is zo mooie........ Emoticon: Shiny Emoticon: Smile

Het probleem is dat ze nog niet goed weten hoe ze een motor moeten maken op atoom energie.
ALs ik mijn fantasie laat gaan, dan kan je zo iets als UFo's maken, waar de middelste gedeelte gewoon stil staat en daarom heen een aangedreven atoom centrale de de snelheid van het licht, moeten bewerkstelligen.
ZO iets vergelijkbaar als een kogellager in het klein.
En het zal mij niet verbazen dat ze dat al gebouwd hebben.
Ze zien ze wel eens vliegen, ik bedoel niet figuurlijk, maar in het echt.
Achter de schermen zal er wel aangewerkt worden.
Daarom zijn ze gestopt met die Spaceshuttle.
Eerst investeren in onbemande vliegtuigjes die ze met afstand kunnen laten doen wat ze willen.
Omdat ze denken in de toekomst op aarde nodig te hebben als er een wereld oorlog uitbreekt....... Emoticon: Confused Emoticon: Devil

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 24-10-2012 19:32 BintangJan wrote:
Tjonge, Albert, heb je deze wijsheid helemaal van jezelf.

Ik denk het niet. Maar de inhoud van jouw posting is wel hetgene waar velen op dit forum zich aan mogen/kunnen storen.

Kijk naar jezelf, begin met jezelf, verbeter jezelf en respecteer je medemens.
Of de wereld of dit forum er beter van zullen worden merken we in de (nabije) toekomst wel.

Die wijsheid komt wel degelijk bij mijzelf vandaan. Emoticon: Smile

Kijk als je zelf begint en anderen probeert erin mee te krijgen wordt het aantal langzaam maar zeker meer en meer.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 24-10-2012 20:02 elsbeth wrote:
Je zet me daar nl. toch een oordeel neer over mensen die jouw geschrijf gezweef vinden. Heb je dat nou echt zelf niet in de gaten?

Klopt, maar ik schrijf dan ook uit ervaring. De reacties die ik vaak krijg op mijn postings. maar de tijd zal het leren.

Tevens ook ik ben niet perfect of een heilige.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 24-10-2012 21:07 zieleffe wrote:
Ja wij wisten dat al van Albert, een jaar geleden heeft Albert ook al eens een keer geschreven, over de wereld die zou vergaan.
Maar vandaag nog op T.V.gezien, dat de oerknal miljoenen jaren geleden, de aarde was ontstaan.
Nu kunnen ze het berekenen, door in het universum, daar met satellieten die sterrenhemel te onderzoeken en dat in een lichtstraal in bepaalde tijd .
Een professor vertelde als je naar de zon kijk, dan zie je hem eigenlijk 8 minuten geleden.
Dat noemen ze je eigen verplaatsen in de tijd
Lichtsnelheid zal ooit eens een keer uit geprobeerd worden, met een heel grote lichtbundel die men in het heelal zal schieten.
En dan berekenen ze het in licht jaren waar de lichtbundel zal aan komen.
Alleen dat kost heel veel energie en die heeft men nog niet kunnen ontwikkelen.
Maar van mij uit, zie ik vaak de ondergaande zon en dat is zo mooie........ Emoticon: Shiny Emoticon: Smile

Click to see original image

Het probleem is dat ze nog niet goed weten hoe ze een motor moeten maken op atoom energie.
ALs ik mijn fantasie laat gaan, dan kan je zo iets als UFo's maken, waar de middelste gedeelte gewoon stil staat en daarom heen een aangedreven atoom centrale de de snelheid van het licht, moeten bewerkstelligen.
ZO iets vergelijkbaar als een kogellager in het klein.
En het zal mij niet verbazen dat ze dat al gebouwd hebben.
Ze zien ze wel eens vliegen, ik bedoel niet figuurlijk, maar in het echt.
Achter de schermen zal er wel aangewerkt worden.
Daarom zijn ze gestopt met die Spaceshuttle.
Eerst investeren in onbemande vliegtuigjes die ze met afstand kunnen laten doen wat ze willen.
Omdat ze denken in de toekomst op aarde nodig te hebben als er een wereld oorlog uitbreekt....... Emoticon: Confused Emoticon: Devil

Click to see original image

Herstel, de wereld zoals wij die kennen houdt op met bestaan. Als je die txt nu eens letterlijk neemt komt er iets heel anders uit. Velen laten de laatste 4 woordjes weg, "Zoals wij die kennen".

Hierdoor wordt de betekenis anders.

Tevens er is naar mijn mening al zeer veel uitgevonden.
Kijk maar na Tesla vroeger.

Maar misschien kun op de volgende vraag antwoordt geven.
Stel jij weet een ieuw soort brandstof motor te bedekenden, welke geen olieprodukten meer nodig heeft. Hierdoor zullen alle olie maatschappijen welke een enorme invloed en zeggenschap in de wereld hebben. Falliet gaan. Wat denk je op het moment dat jij een octrooi heb. Zullen er niet een paar brede kerels bij jouw gezellig op de koffie langskomen en die b.v jouw 1 miljoen bieden voor dat oktrooi? En zo niet ..............

Velen zullen hier toch wel weten wat de werkelijke macht achter de schermen is van multinationals.

Is het je opgevallen wie hier nu wie negatief benadert?

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Het nieuwe 2 euro muntstuk van 2012 komt er aan!!!!!!!!!!!

http://www.wanttoknow.nl/overi(...)engehouden/#comments

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 24-10-2012 20:02 elsbeth wrote:

Even een kleine aanpassing, welke ook serieus en positief is bedoeld.
Het is een misverstand om te denken dat als men spiritueel wilt zijn, dat men dan ook gelijk altijd lief en aardig moet zijn.
Spiritueel zijn heeft ook te maken met eerlijk zijn, en goedheid heeft ook weer niets te maken met zachtheid.
Je kunt een goed mens zijn en toch eerlijk, direct, streng/hard en zw/w zijn.

elsbeth
User
spacer line

Natuurlijk kan dat Albert.
Ik snap alleen niet wat het met mijn commentaar op onderstaande zin van jou te maken heeft:

"Vind jij bovenstaande slap geOH en gezweef, dan ben je blijkbaar nog niet toe aan een betere wereld".

Je mag van mij zo spiritueel zijn als je wilt, Albert. Laat ieder zijn leven leiden zoals hij denkt dat het goed is. Ik ervaar jouw opmerking als een tikkie neerbuigend naar mensen die hun doelen via een andere weg willen bereiken dan jij. Vandaar mijn opmerking.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 29-10-2012 17:30 elsbeth wrote:
Natuurlijk kan dat Albert.
Ik snap alleen niet wat het met mijn commentaar op onderstaande zin van jou te maken heeft:

"Vind jij bovenstaande slap geOH en gezweef, dan ben je blijkbaar nog niet toe aan een betere wereld".

Je mag van mij zo spiritueel zijn als je wilt, Albert. Laat ieder zijn leven leiden zoals hij denkt dat het goed is. Ik ervaar jouw opmerking als een tikkie neerbuigend naar mensen die hun doelen via een andere weg willen bereiken dan jij. Vandaar mijn opmerking.
Na mijn mening is het juist het tegendeel op dit forum, "leven laten leiden zoals hij denkt...."

Verder zitten we hier in een topic waarvan je het onderwerp weet. En daar gaat hier nu een discussie over. Vreemd dat wanneer ik iets plaats in dit forum en ik wordt aangevallen en voor gek verklaard. Dat ik nooit iets lees van jou dat ook ik het recht heb op eigen leven leiden. Of geldt dat alleen voor jou?

Mijn betoog ging toch juist over Liefde? En dat Liefde iets is wat niet wordt gegund. Heb je een ander idee dat wordt je aangevallen en voor gek verklaard. Ik sprak zoals ik eerder schreef uit ervaring en die laatste zin heeft dus te maken met eigen ervaring. Omdat zoals ook gebeurde er gegarandeerd een negatieve opmerking kwam.

Ik zie dat dit topic/discussie niet verder gaat over het onderwerp Liefde. Maar dat was wel te verwachten op een afspiegeling van Indonesie. Maar goed het ga je goed. Ik heb even laten weten wat ik vind wat o.a. een gevaar is op deze wereld en dat is gebeurd. Dus ik ga maar weer. Want ik weet wel hoe het verder gaat in dit topic.

"Live long and prosper".

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,727,766 topic views - 228,242 posts - 13,631 topics - 19,472 members - last post @ 25-09-2018 16:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,813,701 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com