indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

neeny5151
User
spacer line

Ja ,een leuk forum is dit en het is fijn van de reacties die ik al heb.Ik kom zelf uit bandung en was er afgelopen vakantie maar wat verloederd bandung.We konden als nederlands paar niet gewoon op straat lopen zonder aangeklamt of bedreigend aangestaard of gevolgd te worden.Als kind kon je gewoon in afrika asia straat winkelen en lopen en nu kun je bijna niet meer veilig over de straat.We zaten in het golden flower hotel (wat een goed hotel is dat zeg een aanrader voor iedereen) en zijn door de uitlaatgassen en smog genoodzaakt wat verder te kijken buiten bandung,vandaar ook mijn advertentie.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En wat heb je allemaal gedaan om bedreigd te worden? In al die jaren dat ik hier nu kom en woon heb ik dat nog nooit meegemaakt namelijk. Dat ze je aanstaren, tja, daarvoor ben je nu eenmaal anders. Dat aanraken los je ook vrij snel op door gewoon te laten merken dat het absoluut niet gewenst is, dat kan eventueel gewoon op zijn Nederlands, gezichtsuitdrukking is meer dan voldoende op dergelijke momenten.

andre
User
spacer line

Beste neeny5151,

Hoe lang geleden is het dat je in Bandung bent geweest (voor deze laatste vakantie), als ik vragen mag?

Asia Afrika was het oude centrum en is idd. wat verloederd. Het nieuwe "centrum" is jl. Dago/Riau (Martadinata). Pak 's een terras op zaterdag avond op een van deze straten.

jl. Dago is 's zondags voor een deel autovrij... geen uitlaatgassen dus.

leomanado
User
spacer line

beste Neeny,

Ik herken dit helemaal niet. Ik kom zeer regelmatig in Bandung (na Idul Fitri weer) en heb van bedreigende aanstaringen of vervolgingen helemaal geen last. Zelfs in Braga eo niet.
Wat doe je als je over straat loopt? Genieten toch?
Overigens vind ik naast Dago eo ook Paris van Java een aanrader en Cihampalas blijft ook altijd leuk.

spacer line  

On 28-08-2010 10:12 neeny5151 wrote:
.We konden als nederlands paar niet gewoon op straat lopen zonder aangeklamt of bedreigend aangestaard of gevolgd te worden .Als kind kon je gewoon in afrika asia straat winkelen en lopen en nu kun je bijna niet meer veilig over de straat..

Ik zie hier 2 redenen waarom je mss "aangestaard"werd en het als bedreigend overkomt.

Ik kan me best voorstellen als een (blanke ) oudere echtpaar aangestaard worden als ze in ee n"verloederde" deel van een een straat / wijk rondslenterde.

bisa dicek of makemyday .

jessie
User
spacer line

het is net of je naar de dieren tuin gaat 'aapjes kijken,een ding weet ik zeker het kan nooit geen kwaad,en blijf vriendelijk .kwaad worden heeft geen zin , want daar win je niks mee
Emoticon: Worship

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,437 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 09:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,492 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com