indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Mijn partner is van Indonesia en woont al 10 jaar bij mij. Nu gaan we over enkele maanden naar Bali via Malaysian Airlines.
Nu is mijn partner er niet gerust in omdat er "spanningen" zijn tussen Indonesia en Malaysia. Kunnen er geen problemen zijn bij de transit in Malaysia?
Welke mensen geven een eerlijk antwoord?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Spanningen tussen Malaysia en Indonesia zijn er al decennia lang.
Grensconflicten, eilandje-pik, ruzie over viswateren, illegale grensoversteken,
piraterij, ruzie over de rook vanaf Sumatra.
Zwaar overdreven al dat "spierballengedoe" van militairen langs de grens.

De Maleisiers voelen zich superieur t.o.v. de indonesiers, als er echt conflicten zijn
dan hebben de Maleisiers grote problemen hebben ze ineens een nijpend tekort
aan "goedkope" arbeidskrachten. Want fillipinno's en thai willen ze niet en dat werk dat de Indonesiers in Maleisie doen voelen ze zich zelf te goed voor.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Okee, maar zouden die spanningen een reden zijn om onze reisplannen te veranderen en dus veel extra betalen voor annulaties, en een andere maatschappij te kiezen?

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Nee. Wij vliegen altijd al via MaleisiŽ, nooit problemen gehad. Vrouw is van Bandung. Volgens mij zijn er duizenden IndonesiŽrs die jaarlijks van en naar MaleisiŽ vliegen, du zou me geen zorgen maken.

From Dayeuhkolot with love

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Dat hoop ik ook, maar mijn partner was / is er toch niet gerust in. Als al uw papieren in orde zijn dan denk ik ook dat er geen problemen zijn. Wij verblijven maar enkele uren in transit en vliegen dan direct door naar Bali en enige tijd later terug naar Nederland.

cabrio
User
spacer line

Volgens mij ook helemaal geen reden om je zorgen te maken hoor.
Bij de vluchten die ik met Malaysia deed zaten er steeds veel IndonesiŽrs aan boord en nooit gezien of gehoord van problemen wat dan ook.
De spanningen zijn er inderdaad al lang, maar er wordt meer over gepraat en het is meer politiek dan dat er op het terrein iets van voelbaar is voor de gewone mens/reiziger.
Ik plan zelfs om met enkele vrienden uit Bali naar Kuala Lumpur te gaan voor enkele dagen, hun idee om daar heen te gaan, dus valt allemaal best mee lijkt mij.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,243,411 topic views - 232,707 posts - 13,675 topics - 22,462 members - last post @ 16-06-2019 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,510,681 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com