indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

diverroy
User
spacer line

We gaan binnenkort naar Bali (Nusa Dua) op vakantie.
Heeft er iemand misschien een goede tip hiervoor?
Suggesties welkom, het hoeft geen Kudeta-class te zijn hoor,
gewoon normaal, cosy en lekker.... Emoticon: So funny
Alvast bedankt.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Restaurant Pawon Pasundan in tuban ( Kuta).
Specaliteit flying gurami. Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Shalom

dutchbird
User
spacer line

On 25-08-2010 18:04 Bokito wrote:
Restaurant Pawon Pasundan in tuban

Oftewel "Warung Sunda"
Kom er wekelijks en het is werkelijk goed! Emoticon: Cooool

Pawon Pasundan

NGS stock photos

spacer line  

Niet de makkelijkste manier: Verblijven in Nusa Dua en willen eten in Kuta, Seminyak of Legian. Dat kost je ca. 1,5 tot 2 uur heen en weer :(

If you have nothing to loose, you can risk everything

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Wel nee AEB van Nusa dua naar Kuta tuban en terug is hooguit maar 1 uur over de bypass via simpangsiur.Als je via het vliegveld rijd loop je inderdaad vast.

Shalom

diverroy
User
spacer line

Geen probleem AEB sabar, ben daar op vakantie. Emoticon: Party!
Sobat2 trims voor de reacties, het was niet Emoticon: Nooo veel keuzes daar maar toch...
Ben hartstikke benieuwd.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Als je daar zit, moet je natuurlijk gewoon in Jimbaran gaan eten. Beter eten dan dat krijg je bijna niet, verse vis om je vingers bij af te likken. Je kan de vissen aanwijzen terwijl ze nog rondzwemmen in het aquarium. De krab is er meestal ook heerlijk....

From Dayeuhkolot with love

elsbeth
User
spacer line

Ik heb maar 1 keer in Jimbaran gegeten, de laatste dag van onze vakantie vorig jaar, met een zieke dochter aan tafel. Maar ik vond de sfeer wel bijzonder inderdaad. Al die tafeltjes aan het strand. Superverse vis, heerlijk.

spacer line  

Pondok Tempo Doeloe, Jl. Sunset Road Kuta

cabrio
User
spacer line

- Warung Campur Campur, zit aan het eind en aan het begin van Sunset Road. Deze aan de rotonde bij Galeria (ik denk dat het Sunset Road nr. 3 is) is mijn favoriet, ben er zelf heel vaak te vinden als ik terug in Bali ben.
- Warung Italia in Seminyak is ook best lekker.
- Warung Asia in een zijstraatje van Double Six.
- Maneke Pis (wel prijzig in vergelijking met de rest).
- Ultimo.
- XO Suki in Galeria, hier eet je lekkere Chinese Steamboat.
- Mykonos (vlakbij Ultimo) is Grieks natuurlijk. Ik vond het er lekker en zeker niet duur.
- ......

diverroy
User
spacer line

Hallo folks,

Thnx for je reply, heb een paar in mijn agenda reeds genoteerd.
Heb hier oa: Pondok Duo (Seminyak), Plecing (Tuban), Warung Kolega (Kerobokan),
Warung 96 (Kuta), Pondok Tempo Doeloe (Kuta), Pawon Pasundan (Kuta) en
Warung Campur2 (Kuta), Warung Nikmat, Warung Bumbu (Benoa) etc...
Onze voorkeur gaan naar de Aziatische keuken, maar in ieder geval
terima kasih banyak, mijn dank is groot....
Groetjes, Roy

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Rumours, Jalan Oberoi
Steak steak en nog eens steak, twee kleine medalions naar keuze voor een paar euro. Lijkt haast onmogelijk maar is het niet.
- vanaf € 6 per persoon

Lanai, Jl. Double Six aan het strand
Ook hier goede steak als ik dat mag zeggen, ook een keuze aan wijn en diverse andere internationale maaltijden. Aan de prijs, maar je krijgt er wel een zeebriesje voor terug, erg gezellig rond en na zonsondergang
- vanaf € 10 per persoon

Zanzibar, naast Lanai aan het strand
Voornamelijk Mediterraan menu, met wijn en andere internationale prijzen.
- vanaf € 10 per persoon, maaltijd-salades goedkoper

De vanaf-prijzen zijn zonder alcoholische drank.

En ja, als ik op vakantie ben houd ik wel van een beetje luxe, luieren en lekker eten. Er gaat bij Lanai altijd een fles wijn doorheen voor twee personen.

Eten bij Pizza Hut is stervensduur, en wil je iets goedkoops dan heb je in Legian-Seminyak enkele plekken waar je soto ceker kan kopen, ben je voor 1 euro klaar. Ik wil geen kippenpootjes kluiven, maar ook de soto ayam is om te smullen en kost net zo veel. Om extra vlees vragen is geen probleem, want de meeste Indonesiers houden van die kluifjes, dus blijft het vlees over als restant.. He, wat jammer!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

In dezelfde reeks bij Lanai en Zanzibar zitten nog meer restaurants die allemaal aardig tot goed eten serveren, luie plekken aanbieden, wifi hebben en wat al nog niet meer. En vergeet zie zeebries niet. Voordeel is dat de gemiddelde lamme Aussie er niet komt, dus je rust is redelijk gewaarborgd, de Russen die hier komen gedragen zich ook netjes, voor diegenen die het willen weten. Emoticon: Wink

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-09-2010 12:08 Yerun wrote: Lanai, Jl. Dyana Pura aan het strand

Kleine verbetering: geen Jl. Dhyana Pura maar Blue Ocean Beach, links aan het eind van Jl. Double Six.
Genoemde restaurants zijn zeker oke. Blue Ocean en het naast gelegen Ristorante Italia voor Kumala Pantai Hotel zijn evenzo goed. Aangenaam, tegenover het strand.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 05-09-2010 12:20 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Kleine verbetering: geen Jl. Dhyana Pura maar Blue Ocean Beach, links aan het eind van Jl. Double Six.
Genoemde restaurants zijn zeker oke. Blue Ocean en het naast gelegen Ristorante Italia voor Kumala Pantai Hotel zijn evenzo goed. Aangenaam, tegenover het strand.
Inderdaad Double Six, Blue Ocean Beach schoot me niet te binnen daarnet. Ristorante Italia voor Kumala is ook okay, maar bediening naar mijn mening traag (en dan is het echt langzaam, want van mij hoeft het niet snel snel, ben ook op vakantie. (2x geweest, dat wel). Maar eten is goed, dat is het belangrijkste.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op dit moment is het ¨in¨ (trendy) om in Jl. Oberoi uit eten te gaan tussen de happy- and beautiful people. Yerun noemde al Rumours, zeker goed. Er zijn er nog wel een paar in die straat (overigens zonder bij de groep van happy- and beautiful people te moeten/willen horen, is het goed vertoeven aldaar).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik ken in Oberoi alleen Rumours. Moest er ooit heen, inderdaad verplicht, maar dat bleek al snel een flinke meevaller. Rumours hoort bij mijn toppers voor die prijsklasse, en er zitten uiteraard meer restaurants in de buurt waarvan er ongetwijfeld ook meerdere goede kwaliteit aanbieden. Ik doe op Bali vrijwel alles op de motor, dus hoor wellicht niet bij die groep happy people , maar kan dan wel lekker happy op 6 meter afstand bij de naastgelegen Circle K/7 Eleven parkeren ('alleen voor klanten van ...')...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 25-08-2010 14:29 diverroy wrote:
We gaan binnenkort naar Bali (Nusa Dua) op vakantie.
Heeft er iemand misschien een goede tip hiervoor?
Suggesties welkom, het hoeft geen Kudeta-class te zijn hoor,
gewoon normaal, cosy en lekker.... Emoticon: So funny
Alvast bedankt.
oh, en wat moet je in Kudeta? Kennelijk heeft het ergens een ster, maar er is geen sfeer te bekennen, dus ga ik er al niet eens zitten om te eten, bang dat ze plotseling sluiten.. haha..

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Of een bom naar binnen gooien???

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 05-09-2010 13:42 Yogya-Bali wrote:
Of een bom naar binnen gooien???
Daar ben ik hier in Indonesie nog nooit bang voor geweest als ik eerlijk ben. Ook niet op Bali, ook niet als ik in de Bounty of iets dergelijks sta. Maar dat is dan weer offtopic. De restaurants in de buurt van Kudeta zijn meer de moeite waard als je het mij vraagt, gezelliger en als je voor een tweede keer terug komt in een week dan willen ze nog wel eens herinneren dat je die fles rose had besteld voor slechts twee personen en dat ie op ging.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Heeft er messchien iemand in het restaurant van het GWK gegeten.Daar schijn je ook goed europeesch te kunnen eten.

Shalom

diverroy
User
spacer line

hoi folks, ik mis dit nog:

http://www.youtube.com/watch?v=Q854fdrf3TM

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ah, capek deh! Warung Made eet je alleen omdat het in de Lonely Planet staat, daarom draait die tent nog, want verder niets bijzonders te halen naar mijn mening. (En ja, ook ik heb het eens geprobeerd daar)... Maar goed, slecht eten is het ook niet, dus daarom kan ie wel op je lijstje inderdaad. Emoticon: Puh!

barttt
User
spacer line

Op 05-09-2010 12:08 schreef Yerun:
Rumours, Jalan Oberoi
Steak steak en nog eens steak, twee kleine medalions naar keuze voor een paar euro. Lijkt haast onmogelijk maar is het niet.
- vanaf € 6 per persoon

Lanai, Jl. Double Six aan het strand
Ook hier goede steak als ik dat mag zeggen, ook een keuze aan wijn en diverse andere internationale maaltijden. Aan de prijs, maar je krijgt er wel een zeebriesje voor terug, erg gezellig rond en na zonsondergang
- vanaf € 10 per persoon

Zanzibar, naast Lanai aan het strand
Voornamelijk Mediterraan menu, met wijn en andere internationale prijzen.
- vanaf € 10 per persoon, maaltijd-salades goedkoper

De vanaf-prijzen zijn zonder alcoholische drank.

En ja, als ik op vakantie ben houd ik wel van een beetje luxe, luieren en lekker eten. Er gaat bij Lanai altijd een fles wijn doorheen voor twee personen.

Eten bij Pizza Hut is stervensduur, en wil je iets goedkoops dan heb je in Legian-Seminyak enkele plekken waar je soto ceker kan kopen, ben je voor 1 euro klaar. Ik wil geen kippenpootjes kluiven, maar ook de soto ayam is om te smullen en kost net zo veel. Om extra vlees vragen is geen probleem, want de meeste Indonesiers houden van die kluifjes, dus blijft het vlees over als restant.. He, wat jammer!

Deze restaurants liggen allen in seminyak? Waar kan ik het best heengaan indien ik opzoek ben naar een chique en romantisch restaurant met enigszins exclusief eten? En wat zijn de prijzen daarvan ongeveer?

Alvast bedankt!

Frits
User
spacer line

als je in Nusa Dua verblijft dan zijn daar ook diverse restaurants:
Surya voor verse vis (uit aquaria) in Benoa met uitzicht op de doorgang van de boten naar de haven van Benoa (dus uiteinde schiereiland niet ver van Chinese tempel)
restaurant Rai was vroeger goed voor vis en is onlangs weer geopend (nog niet geprobeerd)
Warung bogar in wijk Siligitta in Bualu voor het huisklamer effect.
babi gulung van Pak Dobil; de beste van het zuiden, maar wel alleen lunch (omstreeks 16 uur uitverkocht)
geger beach heeft een paar (niet cooperatie) strandtenten...voor mij Yospa de beste voor vis en ander aziatisch (ook zelfgesneden en gebakken frites voor de kinders) sluiten wel om circa 17 uur dus voor strandlunch perfect.
In Benoa op/ aan het strand gelegen Kendi Kuning (voor Hotel Melia Benoa en naast Club Med) met lekkere aziatische keuken (o.a. gegrilde vis) , maar ook europese gerechten. omdat veel hotels daar all in bieden niet overdadig druk maar wel zeer sfeervol met kleine bar aan het strand. er is een betegeld looppad van Nusa dua naar Benoa langs het strand,
Komend van Nusa Dua aan de bypass in Jimbaran pal voor benzinestation (bij Taman Grya) Warung Kampung.
selamat makan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,994 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 04:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,822,921 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com