indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

robke
User
spacer line

Hallo Allemaal,

Is er in omgeving van Sanur/Denpasar een goede dierenarts te vinden die onze (straat) pup kan inenten tegen Rabbies en andere ziektes en ook de juiste informatie kan geven over wanneer de inentingen weer herhaald moeten worden?
Ook zou ik graag iets meer willen weten over de kosten hiervan. Ik heb wel het één en ander gelezen over gratis inenten, maar ook dat ze niet voldoende vaccins hebben.

spacer line  

Ja, er zijn gelukkig meerdere goede dierenartsen te vinden in Sanur en DPS. Een van hen, Dr. Anom, heeft een kliniek aan / langs de Jl. Bypass Ngurah Rai , t.h. van het kruispunt met Jl. Sesetan, aan de Denpasar kant, achter hotel “Yani”. Minder dan 10 minuten vanuit Sanur. Zijn klinieks telefoonnummer is 0361-723777.

Veterinary Clinic Drh Anom Jl Bypass Ngurah Rai Gg Sehati 9-X, DENPASAR.

Zij hebben ook een mobiele service en kunnen bijv. voor vaccinaties, check-up’s, etc., bij je thuis langskomen en meenemen wat er nodig is als je aan de telefoon uitlegt wat je (puppy) nodig heeft / wilt.

Voor gratis vaccinatie moet je wachten op de brief van de banjar, over hoe, waar en wanneer.

If you have nothing to loose, you can risk everything

paulana
User
spacer line

Drh. Anom is goed, de rabies injecties voor onze 2 bali-dogs waren wel duurder, 50.000
rupiah, als bij onze drh. uit Amlapura, maar hier was her vaccin op, en dan heb je het er graag voor over toch??

Om Swastiastu

robke
User
spacer line

Dank jullie wel. Ik ga vandaag daar eens een bezoekje brengen. 50.0000 Roepia is nog wel een bedrag wat ik kan missen.
Ik dacht gehoord te hebben dat een rabbies vaccin ook herhaald moet worden.
Het gaat er gewoon om dat het beestje de inentingen heeft die het moet hebben. Zowel voor hem en onszelf, maar ook voor anderen.

Misschien ook wel verstandig om even een goed check-up te laten uitvoeren.

spacer line  

Ben bang dat je het sowieso niet gaat redden met Rp. 50.000,- als je die puppy wilt geven wat hij werkelijk dient te krijgen aan vaccinaties. Denk bijv. maar aan vaccinatie tegen:

Parvo
Ziekte van Weil
Hondeziekte
Leverziekte
etc., etc.

Sommige vaccinaties - niet alle - dienen inderdaad herhaald te worden.

Maar, fijn dat je het wilt laten doen. Is in ieder geval weer een potentieel gevaar minder hier op Bali Emoticon: Smile

If you have nothing to loose, you can risk everything

paulana
User
spacer line

Nee joh, ik bedoelde dat de rabies injectie Rp. 50.000.- duurder waren, per injectie rp. 300.000,- en zie wat AmedEB schrijft, het gaat je wat kosten, maar voor de gezondheid van het beestje en de omgeving....hoop ik dat je het toch doet.....

groetjes Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

robke
User
spacer line

Gisteren bezoek gehad van 2 medewerkers van Dr.Anom. Een check laten uitvoeren en de inenting voor de Parvo gedaan. De andere inentingen voor Rabbies daar was hondje nog te jong voor.....zeiden ze. Ze vertelde dat hij ongeveer 3 maanden oud moet zijn.

De eerste inenting voor Rabbies zou 125.000 gaan kosten...en natuurlijk zal ik dat laten doen.
Er zullen heus wel inenting zijn die goedkoper zijn, maar ach....dan drink ik wel een paar biertjes minder. belangrijker is dat het beestje gezond is en geen gevaar kan zijn voor ons allen.

Ik zal als alle inenting zijn verricht een berichtje achter laten wat het allemaal gekost heeft.

Met dank aan jullie heb ik weer wat opgestoken.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,385 posts - 13,692 topics - 25,237 members - last post @ 21-10-2019 17:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,679,584 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com