indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Ik kan dat afkraken op willekeurig welk topic niet echt leuk meer vinden.

Nieuws, tips, advies ... of alleen nog maar anti dit en anti dat?

Hidup Bagus.

Het leven is een feest, je moet alleen zelf de muziek meenemen.
Waar dan ook!

pierre
User
spacer line

Recentelijk heeft Yogi-Bali zijn woordje hierover al geschreven.
Het maakt het wel smeuig een goede discussie, maar het moet wel een beetje binnen de perken blijven.

elsbeth
User
spacer line

Ik vind soms ook dat de woorden wel wat zorgvuldiger gekozen mogen worden. Dat neemt niet weg dat ik er ook een beetje moe van word dat je geen enkele kritische noot meer mag laten horen. Zodra je een kritische vraag stelt die men niet leuk vindt, wordt dat als negatieve kritiek en zelfs jaloezie betitelt.
Sommige mensen willen alleen dat horen wat in hun straatje past.
Wordt er iets anders gezegd, dan is de ander ofwel gek, een zeikerd, jaloers etc. Of de persoon in kwestie verlaat verongelijkt het forum. Teken van zwakte. Je kunt best met elkaar van mening verschillen, maak er dan een leuke discussie van i.p.v. te gaan schreeuwen.

janp013
User
spacer line

Ik vindt dat je hiermee de spijker op z'n kop slaat Elsbeth.
Juist daarom vindt ik dat de balinezen door sommigen respectloos behandeld worden op dit forum.
Als je soms leest wat de gedachtengang van sommigen is dan zakt je broek toch af !!!
Kom op mensen...................Als je vrijwillig op Bali bent gaan wonen dan ben je hier toch zelf verantwoordelijk voor, maar gan dan de plaatselijke bevolking niet af liggen zeiken.

RESPECT ONTVANG JE ALS JE HET ZELF OOK GEEFT !!!!!!!

groetjes
JP

LIEFDE IS BLIND, LINGERIE IS BRAILLE

paulana
User
spacer line

JP, hier ga ik dus helemaal in mee, en onderstreep het, je hebt een goede realistische blik op het Baliburgergebeuren, dit zal ook wel weer commentaar opleveren, maar goed
daar wen je aan, als je al jaren naar je zin op Bali woonachtig bent, en anderen daar niets mee kunnen Emoticon: Party!

groetjes Paulana

Om Swastiastu

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik ben geen Bali-bewoner. Ik zit op Java.
Kritiek kan, zolang het in "nette" bewoordingen en niet "op de persoon" geschiedt.
Ik neem aan dat er ook etiquette-regels zijn en anders gewoon een ban uitdelen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er worden topics gemaakt waarbij je er haast op kan wachten dat de zogenaamde goedbedoelde adviezen voorbij komen. Dat zijn dan vooral de topics waarin, meestal serieuze vragen gesteld worden over bv. geld overmaken, huwelijk , de Indonesische vriend of vriendin naar Nederland halen etc. (zomaar een paar voorbeelden, deze zijn de eerste die mt te binnen schieten)

Binnen no time is het onderwerp haast niet meer terug te vinden en wordt er vaak respectloos gesproken over, met name de echtgenote in spe. (de Indonesische mannen komen er bij serieuze relaties/huwelijk nog goed van af). Dit alles zonder maar iets te weten over de personen, over achtergrond etc. die vooralsnog niet belangrijk is en privé is voor de vraagsteller. Het gaat immers om bv hoe het gaat hoe dingen te regelen, visa, vertalingen, MVV etc.

Op sites als Buitenlandse Partner en Mixed Couples krijg je dit niet klaar maar er is daar ook bijna niemand die dat doet. Ik verbaas me erover dat hier toch veel echtgenoten van Indonesiers hier regelmatig negatieve uitlatingen en vooral ongevraagde kritiek op geven terwijl zij zelf een gemengd huwelijk/relatie hebben. Ook al wordt er niet altijd “op de man” gespeeld, het gaat toch vaak om veronderstellingen en ook al zouden deze veronderstellingen kloppen dan nog is het niet nodig om bepaalde uitspraken te doen onder het mom van vrijheid van meningsuiting en de zogenaamde duscussie, die, nogmaals, niet gevraagd wordt door degene die het topic opent of de vraag stelt.
Ik erger me hier nog steeds groen en geel aan maar zal het wel uit mijn hoofd laten om hier rechtsreeks op te reageren want voor je het weet zakt het niveau helemaal tot het nulpunt. Deze ongepaste kritiek vind ik heel slecht voor dit forum. Dit heeft dan ook niets met discussie te maken, de plaatser van het topic vraagt naar regels, hoe zaken aan te pakken en vraagt (meestal) niet naar onze kijk op de betreffende relatie dat gaat ons niet aan.

Verder wordt door steeds opnieuw aangemaakte klonen van vroegere verbannen gebruikers te pas en te onpas op alles en nog wat ingehakt. Ook dit heeft niets met discussie te maken maar met het trappen om het trappen. Als mensen hierop fel of verontwaardigd reageren en zelfs hierom wegblijven dan begrijp ik dat als geen ander. Maar ik blijf het triest vinden. Het weerhoudt mensen om actief te zijn op het forum, om nog meer te weten te komen van het land waarvan wij allemaal zeggen te houden. Het wordt dan vaak gewoonweg afgekapt.

Volgens mij kan dit allemaal niet de bedoeling zijn!

Ik ga voor een fatsoenlijk forum zonder vooroordelen en waarbij mensen in hun waarde gelaten worden en waar respect is.
gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Misschien een idee om eens een soort member-rating systeem in te voeren zoals ze ook bij steeds meer beleggersfora doen. Op deze manier kun je de personen die dit soort postings produceren een negatieve rating geven en na een bepaalde aantal (unieke) negatieve ratings zo'n persoon verbannen dan wel negeren.

From Dayeuhkolot with love

pierre
User
spacer line

Op 24-08-2010 21:48 schreef monyet:
Misschien een idee om eens een soort member-rating systeem in te voeren zoals ze ook bij steeds meer beleggersfora doen. Op deze manier kun je de personen die dit soort postings produceren een negatieve rating geven en na een bepaalde aantal (unieke) negatieve ratings zon persoon verbannen dan wel negeren.

Volgens mij is simpelweg negeren de beste oplossing.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

On 24-08-2010 21:57 pierre wrote:

[quote removed]

Volgens mij is simpelweg negeren de beste oplossing.

Heb je helemaal gelijk in maar de realiteit is dat je negeren alleen 'zelf' kunt doen en anderen niet kunt dwingen iemand te negeren, dus zal er altijd een discussie blijven...

From Dayeuhkolot with love

pierre
User
spacer line

Hier heb jij weer helemaal gelijk in Monyet.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Blijft een moeilijk iets.......rating klinkt goed, maar is dat niet afhankelijk van hoe de moderators er mee omgaan?
Negeren is misschien ook moeilijk, omdat de sommige opmerkingen wel iets bij je los maken, en soms is die opmerking niet zo bedoeld (geschreven taal is altijd redelijk hard...je kan moeilijk je zichtbare emotie er bij laten zijn).
Blijft staan dat veel dingen mijns inziens niet gewenst zijn, zoals opruiende taal ed, afzeiken.
Maar ook dat moet soms gezien worden in de discussie die zich in een topic ontspint.
De waarheid is soms hard.........het moet ook niet TE kosher worden..

On topic: negeren is ook geen woord NEGERen Emoticon: Bye bye

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Derde topic met eenzelfde verzoek. Ik zal eens kijken waar het over gaat. Een discussie over de discussie heb ik geen zin in op dit moment. Sorry mensen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,561,738 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com