indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Of de vraag valide is om te snijden/bezuinigen dat weet ik niet.

Ik vind dat een uitkering uitsluitend in Nederland dient te worden besteed zodat ze de Nederlandse economie ten goede komt.

Het komt op mij vreemd over een premie te vragen van een bepaalde hoogte, daarvoor als individu de penningen betalen

Er wordt geen premie gevraagd, er wordt een premie geist, en die premie is een solidariteitspremie (het woord komt wat rottig m'n toetsenbord uit) en is niet bedoeld voor de persoon die de premie heeft betaald. Je kunt dus niet zeggen `Ik heb er recht op want ik heb ervoor betaald.'

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Als blijkt dat zoals YB aangeeft, dat een WAO'er wel zijn eigen bedrijf uitoefent, of in welke hoedanigheid dan ook arbeid verricht, dan is het niet meer als normaal dat dit stevig aangepakt moet worden. En volledig terecht.

It's only kinky the first time.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 26-08-2010 04:35 oyibo wrote:
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat het hier grotere aantallen betreft dan een handjevol mensen die in de WAO zitten en in het buitenland verblijven, al dan niet met goedkeuring van.

Anders zou het onderwerp niet eens ter sprake komen heb ik het idee.

De aantallen zijn i.d.d. hoger maar Donner gebruikt dan ineens het aantal mensen wat zich formeel gemeldt heeft bij de ambassades in Indonesie,Filipijnen,Thailand dan lijkt het probleem kleiner. Da's voor hem dan gemakkelijker te verkopen.
De verwachte bezuiniging staat op zo'n 3-5 millioen in Den Haag is dat een hamerstuk.
Hier gaat men geen woorden aan vuil maken er zijn belangrijkere zaken zoals bv de hypotheekaftrek.

Ik denk dat een hoop mensen nu ineens wel hadden willen stemmen of anders als
VVD-CDA-PVV. De 18 miljard bezuinigingen zijn waarschijnlijk volgende week afgerond.
Ik lijk wel een klokkenluider, maar geen paniek mensen misschien komt het kabinet er toch niet Emoticon: Laugh out loud

Ik vermoed dat het CDA geschrokken is van de bezuinigingsvoorstellen van VVD-PVV en nu de principieele verschillen tussen het CDA en de PVV gebruikt om onder dit kabinet uit te komen, Want men wil wel "vriendjes" blijven met de VVD, maar het samen met de PvdA toch socialer wil maken bang als ze zijn om nog meer zetels te verliezen bij de volgende verkiezingen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 26-08-2010 04:46 guna2 wrote:

[quote removed]

Ik vind dat een uitkering uitsluitend in Nederland dient te worden besteed zodat ze de Nederlandse economie ten goede komt.

[quote removed]

Er wordt geen premie gevraagd, er wordt een premie geist, en die premie is een solidariteitspremie (het woord komt wat rottig m'n toetsenbord uit) en is niet bedoeld voor de persoon die de premie heeft betaald. Je kunt dus niet zeggen `Ik heb er recht op want ik heb ervoor betaald.'

Ik vind ook dat ze het pensioenprobleem kunnen oplossen door "fokpremies"
voor nieuwe babies in het leven te roepen dat heft de vergrijzing weer op en omdat dan veel vrouwen weer aan het aanrecht moeten zijn er weer volop banen beschikbaar.
Hebben ook de werkelozen leraren weer een baan
Maar zo simpel is het niet. (dit is cynisch bedoeld, ik ben niet vrouwonvriendelijk)

Je hebt er recht op wanneer je voldoet aan de spelregels van de wet WIA, de jaarlijks scherper wordende eisen van het Min. van Sociale Zaken en wanneer je door de barriere van ambtenaren die in dienst van het UWV zijn komt.
De instroom is al sterk verminderd en het "zittende" bestand wordt langzaamaan "opgeschoond", zie de memorie van toelichting bij de wet WIA.

http://www.st-ab.nl/wetwiamvt.htm

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 26-08-2010 04:47 oyibo wrote:
Als blijkt dat zoals YB aangeeft, dat een WAO'er wel zijn eigen bedrijf uitoefent, of in welke hoedanigheid dan ook arbeid verricht, dan is het niet meer als normaal dat dit stevig aangepakt moet worden. En volledig terecht.

100% mee eens misbruik moet zwaar gestraft worden.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-08-2010 04:40 sabar2 wrote: Ik dacht dat de keuringen niet alleen in Jakarta plaatsvinden maar op meerdere plekken en soms moet men zelfs terug naar NL de reiskosten worden dan vergoed, niet de verblijfskosten.

Klopt, maar dat is eigenlijk te gek dat zelfs de reis naar NL wordt betaald om te worden ge-herkeurd terwijl men zelf de keuze heeft gemaakt in het buitenland te gaan wonen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 26-08-2010 05:52 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Klopt, maar dat is eigenlijk te gek dat zelfs de reis naar NL wordt betaald om te worden ge-herkeurd terwijl men zelf de keuze heeft gemaakt in het buitenland te gaan wonen.

Daar had Donner bij de invoering van de wet nog niet aan gedacht.
Wellicht wordt de wet op dat punt ook nog aangepast Emoticon: Laugh out loud
Alleen zal er dan een verschil komen tussen mensen in NL en in het buitenland
en dat is weer in strijd met de grondwet.
Overigens bespaart de NL overheid al heel wat geld door mensen die een uitkering
exporteren, de meeste uitkeringen zijn behoorlijk lager zelfs slechts 50,75%

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-08-2010 05:47 sabar2 wrote: 100% mee eens misbruik moet zwaar gestraft worden.

Maar zelfs dat is moeilijk. Want men mag geen arbeid verrichten maar als "achtergrond"-financien verschaffer wordt geen strobreed in de weg gelegd. Zoals gebruikelijk hier in RI staat "de zaak" altijd op de naam van de partner/e(e)ga omdat het nou eenmaal moeilijk is op eigen naam een business te openen. Echter het "brein" achter vele van dit soort initiatieven zit de bule. Het besproken geval van 1 van die meesteroplichters op het gebied van "property" in Bali (vorig jaar op dit forum behandelt) bleek dus ook een WAO-er te zijn die daar een hoop extra "bijverdiende". De UWV kon echter niets doen want niemand betrapte hem echt op "arbeid".
Hetzelfde met een meubelhandelaar die al meer dan een decennium actief is en "goud" verdient naast zijn WAO. Echter wederom er was geen bewijs dat de man "arbeid" verrichte. Dus tot op heden zit hij nog steeds volop in de business (die natuurlijk op de naam van vrouwlief staat). Maar dat wordt blijkbaar niet als arbeid beschouwt; wel als iemand zijn eigen dak staat te verbeteren en te timmeren.....dan is het arbeid opeens.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 26-08-2010 06:00 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Maar zelfs dat is moeilijk. Want men mag geen arbeid verrichten maar als "achtergrond"-financien verschaffer wordt geen strobreed in de weg gelegd. Zoals gebruikelijk hier in RI staat "de zaak" altijd op de naam van de partner/e(e)ga omdat het nou eenmaal moeilijk is op eigen naam een business te openen. Echter het "brein" achter vele van dit soort initiatieven zit de bule. Het besproken geval van 1 van die meesteroplichters op het gebied van "property" in Bali (vorig jaar op dit forum behandelt) bleek dus ook een WAO-er te zijn die daar een hoop extra "bijverdiende". De UWV kon echter niets doen want niemand betrapte hem echt op "arbeid".
Hetzelfde met een meubelhandelaar die al meer dan een decennium actief is en "goud" verdient naast zijn WAO. Echter wederom er was geen bewijs dat de man "arbeid" verrichte. Dus tot op heden zit hij nog steeds volop in de business (die natuurlijk op de naam van vrouwlief staat). Maar dat wordt blijkbaar niet als arbeid beschouwt; wel als iemand zijn eigen dak staat te verbeteren en te timmeren.....dan is het arbeid opeens.

Klopt vandaar dat het toezicht/controle nu in Azie verscherpt gaat worden, want de controle is nu "te beperkt" vlgs de "interne rapportages".
In de wet zijn ook mogelijkheden ingebouwd om meer algemeen te kijken naar het begrip "inkomen" dat hoeft dan niet alleen "arbeid" te zijn.
Er zijn binnen het UWV veel "vrijwilligers" die graag die controlewerkzaamheden willen doen, liefst op Bali, kunnen ze ook een beetje genieten.
Er zijn ook wonderbaarlijke gevallen van mensen die bv hun scootmobiel in NL hebben geruild voor een jeep in het buitenland.
Als "bewijs" is het woord van een van die UWV-medewerkers voldoende.
"ik heb geconstateerd dat ......" de bewijslast dat iets niet zo is ligt dan bij de betrokkene
en dat maakt het lastiger vlgs. de NL wetgeving. De sector bestuursrecht kan nl. alleen procedureel ingrijpen niet inhoudelijk.
Dus ook voor die betreffende handelaar wordt het dan lastig, ook om te beoordelen of er een klant voor hem staat of een controleur.
Maar met zo'n profiteurs heb ik persoonlijk geen medelijden.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 26-08-2010 05:56 sabar2 wrote: Overigens bespaart de NL overheid al heel wat geld door mensen die een uitkering exporteren, de meeste uitkeringen zijn behoorlijk lager zelfs slechts 50,75%

Schiet niet op. Nederland `mist' alleen al de BTW (OB) over de hele uitkering. Dat schat ik in op 15%. Veel hoger als je het effect ervan door zou rekenen.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Als de uitkeringen al zover verlaagd zijn dan is het raar om daar dan nog een keer aan te sleutelen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 26-08-2010 06:22 guna2 wrote:

[quote removed]

Schiet niet op. Nederland `mist' alleen al de BTW (OB) over de hele uitkering. Dat schat ik in op 15%. Veel hoger als je het effect ervan door zou rekenen.

BTW (OB) ??
Je bedoelt vrijstelling van premiebetalingen belastingtechnisch ??
Een simpel voorbeeldje:

iemand die bv voor 75% is afgekeurd dus nog "benutbare" mogelijkheden heeft
ziet zijn bruto uitkering bij "verkassing" naar een verdragsland dalen tot 50,75%
via een belastingvrijstelling kan dat netto dan nog een beetje gecorrigeerd worden
en voor landen met "lage" kosten heb je dan een prima inkomen over om van te leven.
Bruto bespaart het UWV echter toch al zo'n 49,25% wat de belastingdienst verliest
dat is een ander potje daar maakt men zich bij het UWV niet druk om.

Als je een WAO/WIA-uitkering hebt en van plan bent om te "verkassen" dan raad ik die mensen wel aan om de memorie van toelichting + de wet WIA goed te bestuderen
voordat men concrete stappen gaat zetten. Het wordt er nl. niet beter op.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 26-08-2010 13:37 sabar2 wrote: Je bedoelt vrijstelling van premiebetalingen belastingtechnisch ??

Nee, dat bedoel ik niet. Jan de Uitkeringsrukker (m/v) krijgt een bedrag X als netto-uitkering. Dat bedrag spendeert hij. In Nederland is op zijn uitgaven BTW/OB van toepassing. Die BTW-inkomsten derft de Nederlandse overheid (=wij).
Stel J. de U. ontvangt zijn uitkering, en hij koopt daarvoor onder andere een huppeldeflup bij de huppeldeflupdealer. Die huppeldeflup kost 119, waarvan de huppeldeflupdealer braaf 19 afdraagt aan de Staat. Die inkomsten mist de Staat dus als J. de U. zijn felbegeerde huppeldeflup op Bali koopt. De Staat mist overigens veel meer inkomsten, want de huppeldeflupdealer maakt 50 winst op de huppeldeflup waarover hij belasting afdraagt. Met het restant koopt de huppeldeflupdealer een brood (hij werkt, dus hij kan zich geen huppeldeflup veroorloven) waarover de bakker weer BTW afdraagt, and so on and so forth. Het is dus zaak dat die uitkering in Nederland blijft. Wij neoliberalen hebben dat sociale stelsel niet bedacht om mensen niet te laten creperen, maar om de economie te stimuleren. Onze economie, niet die van Bali.

paulana
User
spacer line

[quote] Op 25-08-2010 19:41 schreef elsbeth:
Wat een agressieve toon, Paulana. Volgens mij stelde ik een hele normale vraag: of we een beetje rekeningen kunnen houden met iemands privacy.
Ik reageer uitsluitend op opmerkingen die mensen hier zelf maken. Als ik over een uitspraak van jou een vraag aan jou stel en je antwoordt vervolgens dat je een privemail (met antwoord) naar iemand anders heb gestuurd, dan blijft mijn vraag gewoon staan. Is dat nou zo raar? Wat dat met respect te maken heeft, ontgaat mij een beetje.

Ik vind dit verre van agressief, lees eens je postings terug, Elsbeth als iets je niet aanstaat lees ik ,Oyibo,haal die postings van Paulana weg en die zijn dan ook weg!
Of je hebt het over een 1eiige tweeling,ik kon daar nog om lachen maar wat er nu aan het gebeuren is nee Elsbeth, ik heb namen opgeschreven, die je op de site vd ambassade terug kunt vinden als contact-personen, er is niets verkeerd over
geschreven itd, maar is jouw wil wet hier? je fluit janp013 terug met: ga weer in je mandje!!!is dat niet Jeroen zijn pakkie an? Dat Oyibo die namen van de contactpersonen weghaalde...zie antwoord Jan Simpati, en daar ben ik het mee eens
er worden in de blogs namen genoemd van ministers ed. is dat wel OK voor Elsbeth?

Denk er eens over na, dat heb ik ook gedaan, verantwoording, nogmaals, afleggen bij Jeroen, heb ik geen moeite mee, het is zijn site en een goede ook, maar verantwoording afleggen bij Elsbeth...voor de 2de keer, nee! wil je dat onthouden, dan kan het weer leuk worden hier

groetjes Paulana Emoticon: Wink

[

Om Swastiastu

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

*off topic*

Sorry Paulana,

Dit is niet een ander blog. Dit is een internet site met een forum. En geen vergelijking.

Wat iemand op zijn blog zet, ik ken er wel 1, is voor eigen rekening.
Emoticon: Party!

paulana
User
spacer line

Beste Oyibo, ik bedoel wat hier boven staat met blog
Blog.indonesiepagina.nl
Recente informative artikelen bv. over gasflessen-corruptie etc.
maar je kunt toch niet ontkennen dat er nu tweemaal postings van Paulana zijn verwijderd op "bevel" vraag van Elsbeth, en dat zij in het posting voor Paulana, een suggestieve vraag had, die ik netjes beantwoorde, maar dat was niet genoeg., als het zo is wat zij suggereren, dan zou ik mijn uitgebreide schoonfamilie onrecht doen,
maar niet alleen mijn schoonfamilie ook mijn echtgenoot. O>K het stond er achteraf gezien ook vreemd, maar nu weet iedereen hoe wij over de kanzler denken, dat was niet de bedoeling, wie weet of er nog meer mensen origine Duits, dit forum lezen, ik ben hier echt niet blij mee, en word er ook niet vrolijker van, dit was prive, en dat heb ik ook geschreven, en ik weet hoe Jeroen over prive-mailverkeer op het forum denkt
hij heeft wel gelijk toch?

groetjes Paulana Emoticon: Party!

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Sorry dit was weer oftopic, Oyibo je moet iemand niet verleiden..... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 26-08-2010 14:02 guna2 wrote:
Die BTW-inkomsten derft de Nederlandse overheid (=wij).

Onze economie, niet die van Bali.

Ok ik kan je volgen, maar enerzijds leveren de WAO/WIA-ers al vaak een fors gedeelte in
van hun bruto-uitkering (kan oplopen tot 49,25%) anderzijds denk ik dat het verlies wat de gepensioeneerden in bv. Spanje ("de overwinteraars") veroorzaken op de BTW-inkomsten veel groter is.
Het is een beetje appels met peren vergelijken dat weet ik, maar de "overwinteraars" zijn nog steeds inwoners van NL en WAO/WIA-ers in verdragslanden zijn geen inwoners van NL meer dus waarom zouden die nog bij moeten dragen. Het is een verschil tussen inwoner blijven of uitgeschreven zijn waarom dus nog BTW betalen in NL als je daar niet meer woont ??

Qua aantal zijn er ook veel meer "overwinteraars" (ook illegaal) als BEU-ers.
(BEU-ers is de term die gebruikt wordt voor WAO/WIA-ers in de zgn verdragslanden
voor wie dit niet begrijpen mocht)

.

elsbeth
User
spacer line

Nog even heel kort Paulana. Ik heb jouw eerste posting, waarin je mensen met voor-en achternaam noemde, niet goed gelezen. Ik realiseerde mij niet dat je het over NL. werknemers in Indonesie had, maar over NL. mensen die daar wonen, al dan niet met een illegaal WAO. Jan heeft me daarop gewezen. Mijn excuses voor de commotie. Privacy is voor mij een enorm groot goed. Liever een keer per abuis te snel de privacy beschermen dan te laat.
Mijn suggestieve vraag in een ander topic was een reactie op een zeer suggestieve uitlating van jou, meer niet. Het gaat me er verder niet om om gelijk te krijgen, laten we erover ophouden.

Groet Elsbeth

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 26-08-2010 09:16 oyibo wrote:
Als de uitkeringen al zover verlaagd zijn dan is het raar om daar dan nog een keer aan te sleutelen.

Waarschijnlijk heeft dit te maken met het "scoringsresultaat" .
Jaarlijks moet een bepaald gedeelte van het "zittende" bestand "gescreend" worden.
Het einddoel is al vastgelegd, in 2040 mag er nog maar een zeer beperkt gedeelte in de WAO/WIA zitten, alleen die mensen die echt niet kunnen werken,
want zelfs mensen met een terminale ziekte worden nog aan het werk gestuurd.
Als je kunt werken dan moet je werken of je nu blind bent, 2 benen mist of half verlamd bent dan nog heb je "benutbare" mogelijkheden.
De lijst van ziektes waarmee je toch kunt werken wordt jaarlijks uitgebreidt.
Staat ook met aantallen en grafieken duidelijk omschreven in de eerder aangehaalde link. Het einddoel is al vastgesteld en wil je als UWV-medewerker nog een "bonus" krijgen dan moet je gewoon zorgen dat je heeeel weinig mensen nog afkeurd,
iedereen kan immers werken, that's the spirit Emoticon: Stupid
kijk vooral uit als je gekwalificeerd bent met bv. een somatoforme stoornis, dat houdt in dat je binnen1-2 jaar weer beschikbaar bent voor het arbeidsproces.
Als er iets verkeerd staat in de rapportages protesteer daartegen want anders wordt dat de volgende keuring tegen je gebruikt.
Als je niet meer behandeld wordt dan moet medisch aantoonbaar worden gemaakt dat je nog een ziekte hebt, want je moet blijven werken aan je volledig herstel.
Of je moet echt volledig zijn afgekeurd dan komen ze 1 x in de 5 jaar met een keuring.
Zelfs mensen die 59 jaar zijn worden weer aan het werk gestuurd, alsof die uberhaupt nog iets kunnen vinden.

spacer line  

On 27-08-2010 00:12 sabar2 wrote:

[quote removed]

Waarschijnlijk heeft dit te maken met het "scoringsresultaat" .
Jaarlijks moet een bepaald gedeelte van het "zittende" bestand "gescreend" worden.
Het einddoel is al vastgelegd, in 2040 mag er nog maar een zeer beperkt gedeelte in de WAO/WIA zitten, alleen die mensen die echt niet kunnen werken,
want zelfs mensen met een terminale ziekte worden nog aan het werk gestuurd.
Als je kunt werken dan moet je werken of je nu blind bent, 2 benen mist of half verlamd bent dan nog heb je "benutbare" mogelijkheden.
De lijst van ziektes waarmee je toch kunt werken wordt jaarlijks uitgebreidt.
Staat ook met aantallen en grafieken duidelijk omschreven in de eerder aangehaalde link. Het einddoel is al vastgesteld en wil je als UWV-medewerker nog een "bonus" krijgen dan moet je gewoon zorgen dat je heeeel weinig mensen nog afkeurd,
iedereen kan immers werken, that's the spirit Emoticon: Stupid
kijk vooral uit als je gekwalificeerd bent met bv. een somatoforme stoornis, dat houdt in dat je binnen1-2 jaar weer beschikbaar bent voor het arbeidsproces.
Als er iets verkeerd staat in de rapportages protesteer daartegen want anders wordt dat de volgende keuring tegen je gebruikt.
Als je niet meer behandeld wordt dan moet medisch aantoonbaar worden gemaakt dat je nog een ziekte hebt, want je moet blijven werken aan je volledig herstel.
Of je moet echt volledig zijn afgekeurd dan komen ze 1 x in de 5 jaar met een keuring.
Zelfs mensen die 59 jaar zijn worden weer aan het werk gestuurd, alsof die uberhaupt nog iets kunnen vinden.

Ja, als je kunt werken dan moet je werken. Wat is daar mis mee? En als je hier op een forum kunt 'typen' (als is het maar met n vinger), ben je al in staat om te werken.
Het moet niet gekker worden!

simpati
User
spacer line

Beste Trottelman,
Ik zal voor jou duimen dat je ook een door zijn baas opgejaagde vrachtwagenchauffeur tegenkomt.
Jan

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 27-08-2010 08:59 Jan Trodelman wrote:

[quote removed]

Ja, als je kunt werken dan moet je werken. Wat is daar mis mee? En als je hier op een forum kunt 'typen' (als is het maar met n vinger), ben je al in staat om te werken.
Het moet niet gekker worden!

Helemaal mee eens Jan. Als je terminale kanker hebt met een levensverwachting
van nog ca. 4 maanden, dan kun je nog minstens 3 maanden en 3 weken werken.
Als terminale patient krijg je immers geen chemo's meer en voor die moeheid kun
je Epo-spuiten krijgen. Bovendien vergeet je je probleem door de afwisseling en
het leven wordt nog leuk door de sociale contacten op je werk. Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

** Nieuwe leden, nieuwe meningen *** Hou de discussie levendig Emoticon: Yawn

paulana
User
spacer line

Op 26-08-2010 23:05 schreef elsbeth:
Nog even heel kort Paulana. Ik heb jouw eerste posting, waarin je mensen met voor-en achternaam noemde, niet goed gelezen. Ik realiseerde mij niet dat je het over NL. werknemers in Indonesie had, maar over NL. mensen die daar wonen, al dan niet met een illegaal WAO. Jan heeft me daarop gewezen. Mijn excuses voor de commotie. Privacy is voor mij een enorm groot goed. Liever een keer per abuis te snel de privacy beschermen dan te laat.
Mijn suggestieve vraag in een ander topic was een reactie op een zeer suggestieve uitlating van jou, meer niet. Het gaat me er verder niet om om gelijk te krijgen, laten we erover ophouden.

Ok Elsbeth, zand erover, het werd er niet leuker door!! Groet terug

Groet Elsbeth

Om Swastiastu

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Paulana zou je buiten de [/quote] je tekst kunnen plaatsen dan is dat duiderlijker.
Je moet heel goed kijken wat je binnen die quote hebt neer geschreven.
B.V.D.
ziel

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,248,370 topic views - 229,457 posts - 13,648 topics - 19,969 members - last post @ 16-12-2018 19:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,110,534 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com