indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Sinds februari 2009 chat ik met een IndonesiŽr (ik heb hem diverse malen ontmoet) die thuis een vaste pc aansluiting had, compleet met werkende cam. Na blikseminslag in zijn buurt was zijn verbinding vernield, alsmede tv, pc en modem. Hij heeft in februari 2010 een laptop/notebook (Acer) aangeschaft met ingebouwde cam. Die cam kan hij niet aan de praat krijgen. Ik vraag me nu af of dit aan zijn modem ligt, of zijn provider, of allebei. Zijn provider is Mobile8, hij stelt dat dit een goede provider is. Hij klaagt wel dat het surfen uitermate traag verloopt en dat hij daardoor er maar vanaf ziet. Zitten hier mensen die met zo'n probleem ook ervaring hebben en wellicht een oplossing adviseren? Mijn chatvriend woont nabij Jakarta en is vaak in Jogja. Chatten verloopt doorgaans goed - niet supersnel - en is redelijk stabiel. Hij stelt dat zijn modem van Chinese makelij is en dat Japanse modems beter zijn. Maar als de laptop niet geschikt is, is een ander modem geen optie, lijkt me.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat zal ongetwijfeld aan het trage internet liggen. Ik heb een jaar lang gestreden met Mobile 8 in 2006-2007 en was blij dat ik alle zooi van ze in de vuilnisbak kon flikkeren toen ik overgestapt was naar een provider die wel deed wat ze beloofden. Wat een hel was dat toen zeg. Al zou het iets beter geworden zijn dan zal het nog wel ruk zijn.

Waar in de buurt van Jakarta woont ie? Hier in Lippo Cikarang (beetje uit de buurt, maar toch niet helemaal) heb ik met Indosat, XL en een lokale provider perfect snel en stabiel internet waarbij ik gewoon camera-beelden kan ontvangen en verzenden als ik dat zou willen.

De laptop kan het probleem haast niet zijn, tenzij de camera kapot is. Maar dat is eenvoudig te testen, als hij de camera aanzet en hij ziet zichzelf, dan werkt ie. Emoticon: Smile Zo niet, dan snel naar de Acer repair shop in de buurt (Mal Ambassador in Jakarta ondermeer) dan wordt het binnen de garantie gratis gemaakt en anders is het wellicht niet duur. Eerst navragen voor de zekerheid.

Het modem is CDMA bij Mobile 8 volgens mij, dus kun je hier Indosat en XL niet voor gebruiken, maar voor 500.000 Rupiah heb je een nieuw modem dat gebruik maakt van de GSM techniek.

Ho Lee Fuk

robertino
User
spacer line

start zijn webcam gewoon normaal op zijn computer zonder internet, dan ligt het niet aan de webcam
start zijn webcam niet met internet erbij, dan instellingen bekijken, en via skype kan je ook testen of het met de internetverbinding te maken heeft, dus de snelheid om de webcam normaal via internet te laten functioneren..
misschien kan hij via wifi spots ergens in yogjakarta bij sommige cafes goed chatten met zijn wecam.

spacer line  

Nuttige informatie, lijkt me. De test met de webcam is naar mijn mening nooit gedaan.

De betreffende persoon woont in Tangerang, was met vakantie op Lombok en voor zaken in Madiun.

Hoe zit het in IndonesiŽ met je provider? Heeft bv Mobile8 ťťn soort abonnement, of zijn er verschillende met verschillende mogelijkheden?

Dat het surfen traag verloopt ligt dus niet aan de laptop zelf, maar aan de verbinding. De flessehals is dus het modem, als ik het goed begrijp.

Bedankt voor alle info, heren!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kristiyanto, modem wellicht niet, dat is een modern ding dat snelheden aankan die ik in Indonesie nog nooit gehoord heb. De verbinding zelf is hoogstwaarschijnlijk het probleem. Maar je zou even moeten nakijken wat de aangeboden dekking is van Mobile 8, en daarna op een klachtenforum moeten zoeken wat de werkelijke dekking is.

Probleempjes gewoon 1 voor 1 uitsluiten en dan heb je al snel een goed beeld van wat er aan de hand is. Tangerang is helaas 2 uur rijden, anders zou ik zeggen laat hem langskomen. Ik weet wel iets van laptops en instellingen, maar om daar een dag mee te verdoen is ook jammer, dus even naar een lokale kennis wellicht.

Ho Lee Fuk

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Acers staan trouwens bekend als probleemlaptops als het aankomt op draadloze verbindingen - wij hebben er ook een en internet staat vol met klachten, veelal vanwege de drivers die verouderd zijn.

From Dayeuhkolot with love

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Heb met mijn Acers (laptops, 2 stuks) nog nooit problemen gehad. Drivers kun je downloaden (okay, niet als je internet niet werkt, maar altijd wel iemand die ergens modernere drivers heeft liggen, daarvoor woon je in Indonesie) en als dat niet werkt gewoon 'even' (tja, makkelijk gezegd inderdaad) naar een officieel Acer servicepunt. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Er worden veel Acers verkocht in Indonesie, dus zal het klachten ook wel evenredig hoog zijn denk ik dan. Hetzelfde gezeik is dat er heel veel Blackberry's warm worden. Tja, als je je software niet bijwerkt dan krijg je dat. Maar niemand die de boekjes leest, dus krijg je allerlei klachten die helemaal niet nodig zijn.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Inmiddels blijkt de cam correct te werken, de persoon in kwestie blijkt zichzelf inderdaad in een venstertje te zien. Nou de rest nog. Ik heb hem geadviseerd in Jogja een betrouwbare zaak te zoeken die hem helpen kan / wil.

spacer line  

Even een testje laten uitvoeren om te zien wat voor bandbreedte zijn verbinding zowel up- als download heeft. Is dat te laag / te weinig, dan kan hij video-chatten wel vergeten. Spraak kost veel minder bandbreedte dan videosignaal en zal vaak wel lukken.

Testje staat hier: http://speedtest.indosatm2.com/

If you have nothing to loose, you can risk everything

simpati
User
spacer line

Drivers voor Acer heb ik eerder gedowload van Acer Taiwan, met een snelle internetverbinding geen probleem.

Ik heb nu al enkele maanden niet de beschikking over snel internet, sinds een paar maanden gebruik ik TelkomFlexi, het verbaasd wat voor Rp.50.000 per maand geboden wordt en nog geen problemen gehad met de verbinding, ben je buiten de regio even *777 bellen en je kan weer drie dagen onbeperkt internetten.
TelkomFlexi is niet snel genoeg voor Skype en voor de degene die geen geduld hebben maar met max. 153Kbps kan je probleemloos surfen, ook de maandelijkse updates van Microsoft zijn geen probleem, dan laat ik de laptop gewoon aanstaan als ik ga slapen en 's morgens is de klus geklaard.
Chatten via MSN is geen probleem , met webcam kan ik als ik weer thuis ben eens testen.
Salam,
Jan

spacer line  

On 22-08-2010 14:35 Amed East Bali wrote:
Even een testje laten uitvoeren om te zien wat voor bandbreedte zijn verbinding zowel up- als download heeft. Is dat te laag / te weinig, dan kan hij video-chatten wel vergeten. Spraak kost veel minder bandbreedte dan videosignaal en zal vaak wel lukken.

Testje staat hier: http://speedtest.indosatm2.com/

Dankjewel, maar wat is te laag ?

spacer line  

Om te kunnen video-chatten met iets van beeld- en geluidkwaliteit - dus zonder teveel haperen - heb je al gauw minimaal 768 kb/s down-stream en minimaal 256 kb/s up-stream nodig.

leomanado
User
spacer line

beste simpati

Wat bedoel je met buiten de regio *777 bellen en kan weer 3 dagen internetten?

simpati
User
spacer line

Beste Leo,
TelkomFlexi werkt niet met 08 nummers maar met de gewone telefoonnummers, in mijn geval is dat 0341 (Malang) om toch te kunnen internetten moet je als je buiten de regio bent even *777 bellen, je krijgt dan per SMS een bevestiging.
Dit lukt, is vaak even wat geklungel als je opnieuw de computer opstart en weer verbinding wil maken met internet, eenmaal connectie werkt het gewoon goed en zal de bandwith niet veel minder zijn dan de 153 Kbps die Flexi beloofd.
Eerder heb ik Mobile 8, Esia, Fren en Smart getest met minder goed resultaat en vaak geen verbinding.
Groetjes,
Jan

spacer line  

Is het teveel gevraagd van Amed en Simpati om mij hun telefoonnummers te geven? Ik kan dan mijn relatie in IndonesiŽ - hij zit nu in Madiun - vragen contact met hen op te nemen teneinde genoemd probleem te analyseren en zo mogelijk op te lossen.

Ik kan me voorstellen dat jullie dit liever niet via dit forum doen, maar wellicht biedt mijn e-mailadres uitkomst? Dat is pakyantoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.xs4all.nl

Bij voorbaat mijn zeer grote dank, terim kasih banyak,
Kristiyanto

leomanado
User
spacer line

hoi Jan

Dank je wel. Ik ben echt een leek op dit gebied en dacht dat ik ook een telkomflexi had, maar dat is dus blijkbaar niet zo.
Ik heb een soort usb stick met sim kaart (simpati)gekocht in Manado en op het vliegveld in Makassar werkte hij. Dat is dus blijkbaar wel met een 08 nummer, want Makassar heeft 0411 en Manado 0431

groet
Leo

spacer line  

On 23-08-2010 09:08 Kristiyanto wrote:
Is het teveel gevraagd van Amed en Simpati om mij hun telefoonnummers te geven? Ik kan dan mijn relatie in IndonesiŽ - hij zit nu in Madiun - vragen contact met hen op te nemen teneinde genoemd probleem te analyseren en zo mogelijk op te lossen.

Ik kan me voorstellen dat jullie dit liever niet via dit forum doen, maar wellicht biedt mijn e-mailadres uitkomst? Dat is pakyantoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.xs4all.nl

Bij voorbaat mijn zeer grote dank, terim kasih banyak,
Kristiyanto

Ja, in mijn geval geldt dat dit (iets) teveel gevraagd is.

Laat hij / uw kennis nu eerst eens uitvoeren / proberen wat er voorgesteld is, om vervolgens aan de oplossing te gaan werken.

simpati
User
spacer line

Is het teveel gevraagd van Amed en Simpati om mij hun telefoonnummers te geven
Sorry daar moet ik ook met neen op antwoorden, het kost al genoeg moeite om mijn huidige nummer geheim te houden en communiseren via mail geeft veel minder misverstanden, jammer dat de IndonesiŽrs dat nog niet hebben ontdekt.
We hebben hier al veel info verstrekt, voldoende om jouw kennis op weg te helpen.
Groetjes,
Jan

spacer line  

Uiteraard respecteer ik dit, ik had de vraag al heel voorzichtig gesteld.
En zeker, ik ben al een stuk wijzer geworden. Mijn kennis heb ik doorgegeven: hij heeft een en ander nagetrokken en vraagt zich nu af welk merk hij het best in IndonesiŽ kan gebruiken, mede gelet op de service: Toshiba, Compaq of Acer?

In elk geval, allemaal heel hartelijk bedankt voor meedenken en adviezen!

spacer line  

De draadloze internetverbinding is tegenwoordig uitstekend. We zien echter geen kans om via Yahoo of MSN een behoorlijke video- of voicechat op te zetten. Soms horen we elkaar, vaker ook niet. Vandaag zag ik hem even maar het beeld bevroor meteen. Zijn en mijn cam werken goed, dat kunnen we controleren. Geldt ook voor de mic. Beiden gebruiken we Yahoo versie 10.

Het gekke is wel dat hij in Yahoo als niet ingelogd wordt gemeld, maar ik kan hem wel aanklikken en dan kunnen we gewoon chatten, zij het zonder beeld/geluid. Op zijn beurt sta ik bij hem als niet ingelogd.... We staan voor raadsels! Als beiden wel als ingelogd zouden staan vermeld zouden er misschien geen video/vopice problemen zijn.

Zijn hier mensen die met vrienden/familie in Indonesie (Java: Jakarta, Jogja en Madiun) een goede verbinding hebben en hoe komt die tot stand? Ik hoor graag hoe en wat.

robertino
User
spacer line

ja ik doe vaak skypen en chatten met Indonesie naar families, via sateliet, en verbinding is heel goed en snel ook met skypen ,
nadeel bij deze sateliet bij zwaar weer valt de verbinding uit,, maar voor de rest is het prima.

spacer line  

ja ik doe vaak skypen en chatten met Indonesie naar families, via sateliet, en verbinding is heel goed en snel ook met skypen ,
nadeel bij deze sateliet bij zwaar weer valt de verbinding uit,, maar voor de rest is het prima
.

Hoe bevalt het skypen? Tevreden over beeld+geluid? Betaal je ervoor?

pierre
User
spacer line

Op 19-11-2010 18:51 schreef Kristiyanto:

[quote verwijderd]
.

Hoe bevalt het skypen? Tevreden over beeld+geluid? Betaal je ervoor?

Ik skype regelmatig met mijn vrouw, zij verblijft tijdelijk in Medan, sumatra.
Het beeld en geluid is goed tot zeer goed te noemen en daarbij skype is volledig gratis

spacer line  

Ik skype regelmatig met mijn vrouw, zij verblijft tijdelijk in Medan, sumatra.
Het beeld en geluid is goed tot zeer goed te noemen en daarbij skype is volledig gratis.

Mag ik je vragen of jullie (beiden?) gebruik maken van een laptop en/of een desktop?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,889,770 topic views - 236,224 posts - 13,703 topics - 27,545 members - last post @ 25-01-2020 22:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,707,672 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com