indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar goed, corruptie vind ik persoonlijk verre van een graadmeter m.b.t. leefbaarheid. het maakt mijn leven er niet ondraaglijker door, in tegendeel.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-08-2010 15:22 Yogya-Bali wrote:
Volgens de laaste peiling die hier bekend is, staat Indonesia nog steeds op no.3 van meest corrupte landen.
Het ligt er natuurlijk maar aan wie die peilingen/onderzoeken doen en wat de criteria zijn maar ze staan hoe dan ook hoog.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-08-2010 12:19 Anne Mieke wrote: In elk geval halen wij het niet bij de sociale intelligentie.

Nog even terugkomend op sociale intelligentie en mijn opmerking hierover.
Enige definities van het begrip:

"Emotionele intelligentie is de capaciteit om uw eigen gevoelens en die van anderen te herkennen, om het motiveren van uzelf en om het goed omgaan met emoties zowel met die in uzelf als met die in uw relaties - Daniel Goleman, 1996."

"Emotionele intelligentie is het vermogen uw eigen emoties en emoties van anderen waar te nemen, emoties en emotionele betekenis te begrijpen, emoties te reguleren en te gebruiken om uw denken en handelen te leiden - Salovey & Mayer, 1990."

"Emotionele intelligentie omvat een reeks van non-cognitieve vermogens, competenties en vaardigheden die uw kans van slagen en het tegemoet treden van eisen en druk vanuit de omgeving be´nvloeden - Reuven Bar-On."

Vandaar mijn opmerking:
Sociale intelligentie? Dat is nou juist waar het hier aan ontbreekt.

capaciteit om uw eigen gevoelens en die van anderen te herkennen ? Ik denk het niet bij het grootste deel van de samenleving alhier.
het goed omgaan met emoties zowel met die in uzelf als met die in uw relaties . Eerder het tegenovergestelde. Men kan (en MAG) hier niet omgaan met emoties.
emoties te reguleren en te gebruiken om uw denken en handelen te leiden . Verre van dat in Ind(o)(ah)nesia. Het gros laat zich uitsluitend ongecontroleerd door emoties leiden.
een reeks van non-cognitieve vermogens, competenties en vaardigheden die uw kans van slagen en het tegemoet treden van eisen en druk vanuit de omgeving be´nvloeden . Onmogelijk in een groepsgerichte maatschappij waar het individu compleet ondergeschikt is gemaakt aan het voortleven van de groep als geheel en aan het groepsdenken c.q. -normen.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

On 22-08-2010 15:25 Yogya-Bali wrote:
Maar goed, corruptie vind ik persoonlijk verre van een graadmeter m.b.t. leefbaarheid. het maakt mijn leven er niet ondraaglijker door, in tegendeel.

Vind ik ook een lastige kwestie. Wat is beter voor de levenskwaliteit? Je aanvraag direct behandeld zien door een ambtenaar een half miljoen rupiah in de hand te duwen of zoals in Nederland de officiŰle procedure te volgen en uiteindelijk na enkele maanden een negatieve beslissing te krijgen op je aanvraag? Zeer subjectief en daarom niet cijfermatig te beoordelen in een staatje.

From Dayeuhkolot with love

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,291 posts - 13,691 topics - 25,175 members - last post @ 17-10-2019 17:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,565,645 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com