indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

barubagus
User
spacer line

Ik heb net bij Garuda geboekt. op bepaalde sagen waren ze maar 112 euro via ticketindonesia.info.
Maar ik ben van plan vanuit Manado verder te gaan kijken, mss Ternate, G.talo,Ambon of Biak, Maar ik geloof dat ik dan in zo'n roestbak van Trans, Bouraq etc moet.

Wie weet een leuk Hotel in Manado. Ik heb weleens jaren geleden in een Hotel in het centrum bij de Jumbo gelogeerd. Een hotel met zwembad. Ik weet niet meer hoe het heet
ik geloof kawanuwa of ramayana of zoiets.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Volgens mij Wings en/of Transnusa. En misschien Express Air. Bouraq bestaat niet meer.
De laatste keer dat ik in Menado logeerde was in het Minahasa hotel, maar lang geleden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

leomanado
User
spacer line

Barubagus...

Hotel bij de Jumbo met zwembad? Zou het niet weten. Alles hangt natuurlijk af van je budget. Het Minahasa hotel is nog steeds leuk en ook met zwembad (je). Niet groot maar wel heel mooi gelegen met zicht op zee. Als je moeite hebt met trappen lopen, beter een ander kiezen.
Ritzy is een (duurder) alternatief, anders Quality maar geen zwembad.

Jakarta-Manado het beste met Lion, 5 keer per dag, waarvan 3x direct. Goedkoper dan Garuda en daarmee moet je ook nog een tussenstop maken in Makassar.

Manado-Ternate.......vluchten genoeg, Ambon met Lion via Makasar en naar Biak...........moeilijker....het beste is Garuda, er is een alternatief met Merpati.....maar ja...gisteren weer eentje in de zee geland... Manado-Biak met Garuda kost je wel zo rond de 17uur...

barubagus
User
spacer line

Leo Manada
Het schijnt dat je een local bent in MND. Weetje een goede sopir (eind Juli) die me naar Gerantalo wilt rijden plus evt tochtjes in de omgeving. Wel harga biasa dus geen harga turis. Ik was vorig jaar van MKS via Tentena naar Palu gereisd, we hadden door willen stomen naar het noorden, maar sommigen moesten vanwege werk in Nl terug naar JKT.

Dus weer een vliegtuig in zee beland??? Ik heb er niets over gelezen. Ik denk dat Garuda nog het beste is, maar die belandde jaren geleden geloof ik niet in Solo zoals gepland maar op de Begawan Solo rivier!!! 9 doden.

BB

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het meest recente ongeluk met een Garuda vliegtuig was in Yogyakarta op 7 maart 2007, hierbij vielen 22 doden. Deze week was het een Merpati vliegtuig met 27 doden tot gevolg. Staat netjes vermeld op deze website ook. Veiligheid is relatief, en blind vertrouwen op Garuda is ook een illusie dus.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-05-2011 14:57 Yerun wrote:
Veiligheid is relatief, en blind vertrouwen op Garuda is ook een illusie dus.
Dat bedoel ik.

En verder Mandala, Adam Air. Zelfs Singapore Airlines.... en onze KLM, Transavia. Ik hou het nooit zo bij. Deze weet ik toevallig. Het blijft wrong place, wrong time.

Ik werk in een bedrijf waar veiligheid altijd op de agenda staat, een afdeling die daar speciaal voor is ingericht. Idd relatief. Iedereen doet zijn best, niemand wil een ongeluk maar er kunnen altijd omstandigheden zijn waarbij het mis gaat. Mensen en machines gaat niet altijd goed samen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

leomanado
User
spacer line

barabugas

Een sopir weet ik wel. Ik denk dat je zo rond de 350.000 per dag moet rekenen. Je wilt naar Gorontalo enkele reis?
Laat me even wat je wilt en wanneer en dan check ik de beschikbaarheid.

barubagus
User
spacer line

Ik weet niet of mijn email staat vermeld, maar ik ben 28/7 in Manado. Ik kom van Betawi
met de Garuda dus. ik heb in novotel Golf Resort geboekt.
Doe maar een Kijang Avanza. Vrienden komen ook over. Als de sopir zich meldt aan de Bali op 29/7 dan kunnen we verder ngobrollen.
Ik weet nog niet of het een enkele reis of een rondreis wordt. Ik plan altijd op het laast.
Ik zal de kaart erbij halen voor de afstanden.

BB

leomanado
User
spacer line

Baragus

Je email staat niet vermeld en een Kijang Avanza betekent 2 auto's?
Beiden zijn nl van Toyota, de Kijang is groter dan de Avanza, maar beiden zijn met 3 rijen stoelen/banken.
gr
Leo

barubagus
User
spacer line

Ja je heb gelijk een Kijang is een Toyota en een Avanza ook. Ik wil nl een grote
auto hebben. Een busje is ook goed.
Laat die sopir zich maar melden op 29/7 in het Novotel golf resort. IK heb zo wie zo voor 3 nachten geboekt.

uit ervaring weet ik dat bij aankomst altijd al belaagd wordt door mensen die transport
verkopen. Gebruik dus mijn code name. Ik zal aan de balie melden dat als iemand barubagus zegt dat ik het ben.

leomanado
User
spacer line

Barubagus,

Hoe kan de chauffeur jullie bereiken?

barubagus
User
spacer line

Ja Leo Manado,

Ik kom op 28/7 in Novotel golf resort aan. Dus als die chauffeur zich de volgende dag meldt of zijn HP nr geeft, dan hebben we kontakt.
Als je email heb dat kan ik ook vanuit JKT bellen. Daar ben ik al volgende maand.

BB

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,526 posts - 13,700 topics - 26,445 members - last post @ 16-12-2019 09:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,869,552 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com