indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Er zijn meerdere oplossingen mogelijk, maar dat is iets wat men in NL beter moet gaan regelen.

In het kader van dit forum zijn er 3 punten die van belang zijn:

- pensionado's die reeds in Indonesie wonen krijgen te maken met een
inkomstenvermindering, het waardevaste pensioen is verleden tijd
de bos-belasting die in 2011 ingaat en verdere acties van het kabinet
in voorbereiding komen hier nog eens bovenop.

- de indonesische immigratiewetten zullen qua inkomst-eisen vanuit Nederland
om aanpassing vragen voor pensionado's (minder instroom vanuit NL)

- de bezuinigingen vanuit NL zullen gevolgen gaan hebben voor de uitgaven
van pensionado's uit NL (ontslagen van personeel)
ik verwacht niet dat er ineens een toename komt van BULE GEMBEL
maar sommigen zullen wel de tering naar de nering moeten gaan zetten

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 20-08-2010 14:55 schreef Bokito:
Oke er wordt beweert dat de pensioenfondsen er een potje van gemaakt hebben maar dat is gedeeltelijk waar.De grootste klap komt natuurlijk door de kredietcrisis.Ik vind dat de regering hier maar bij moet springen.Er gaan miljarden naar griekenland en zo ook naar ontwikkelingshulp dan kan er best nog wat naar de ouderen pensioenen.Het CDA heeft in deze ook zelf een rol gespeeld. Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid

Nou breek mijn bek niet open, wat Kok heeft geflikt.
In die tijd dat kwartje van Kok werd ingevoerd, heeft hij als oud bestuurder miljarden uit het ABP gehaald.
Het ligt niet alleen aan de kredietcrisis.
ontwikkelingshulp is alleen om te pronken in het buitenland dat zo geweldige mensen ze zijn, dat hun land voor hen dat doet......
Neen het is een bende, en langzaamaan zal er steeds meer naar buiten komen hoe men allemaal aan het graaien zijn geslagen........... Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 20-08-2010 17:33 zieleffe wrote:

[quote removed]

Nou breek mijn bek niet open, wat Kok heeft geflikt.
In die tijd dat kwartje van Kok werd ingevoerd, heeft hij als oud bestuurder miljarden uit het ABP gehaald.
Het ligt niet alleen aan de kredietcrisis....

het kwartje van Kok, de Zalm-snip, de Bos-belasting ..... what's next ???
het duizendje van Rutte/Verhagen/Wilders Emoticon: Laugh out loud

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 19-08-2010 19:50 sabar2 wrote:
Ik denk dat het het beste is om nieuwe verkiezingen uit te schrijven.
Krijgen we weer meer ouderenpartijen en generatieproblemen op de agenda.

9 van de 14 zijn al bekend (officieel)

de apothekers
de notarissen
verf/drukkerij
nutreco (voedingsmiddelenindustrie)
pme (metaalsector)
total (olie)
metaal/electro
ballast nedam
pensioenadviseursfonds

kortingen op de maandelijkse pensioenuitkering oplopend tot 10%
(behalve de nanny dus ook de chauffeur/tuinman binnenkort werkeloos)

24 augustus komt de kamer terug van reces voor een debat, waarschijnlijk is dan
de rest ook bekend.

wordt vervolgd Emoticon: Party!

bjhabibie
User
User icon of bjhabibie
spacer line

De babyboomers proberen de pensioenfondsen om te vormen tot piramidefondsen, waarbij de inleg van de jongeren wordt gebruikt om de tekorten van de babyboomers aan te vullen.

tutwuri handayani

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 22-08-2010 14:56 bjhabibie wrote:
De babyboomers proberen de pensioenfondsen om te vormen tot piramidefondsen, waarbij de inleg van de jongeren wordt gebruikt om de tekorten van de babyboomers aan te vullen.

Dat is "wishfull thinking" van de huidige gepensioeneerden.
Dat kan alleen wanneer NL de grenzen opent voor jonge immigranten zodat die
de kassen van de pensioenfondsen aanvullen, maar dat gaat niet gebeuren met
een VVD-CDA-PVV regering. De grenzen gaan dicht Emoticon: Laugh out loud

bjhabibie
User
User icon of bjhabibie
spacer line

Dat is gewoon een sluw plan van de babyboomers. Gezien hun getalsmatige overmacht is er niks tegen te beginnen. Het kan hun niks schelen hoe hun kinderen het gaan redden. Waarom hebben ze anders het onderwijs afgeschaft nadat ze er zelf volop van geprofiteerd hebben? het land totaal kaalgevreten met een megaschuld achterlaten, dat doet die meest egoïstische aller generaties, de hippy flower power babyboomer generatie.

tutwuri handayani

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Smit internationale (Boskalis) en Intech zijn nog bekend geworden voor de rest blijft alles onduidelijk.
Het aantal gepensioneerden die dit direct raakt in 2011 inmiddels al zo'n 170.000 personen.
De fondsen moeten wettelijk hun leden inlichten niet de media.
Als leden vragen hebben moeten ze zelf hun pensioenfonds benaderen,
wellicht krijgen ze dan een (on)duidelijk antwoord.
Dat eea gevolgen heeft voor de discussie hoe verder met de pensioenen
(in zijn algemeen) da's duidelijk, maar verder blijft het wazig.

Een paar schapen gaan over de dam da's duidelijk, de rest zal wel volgen
en het gat wordt pas gedempt wanneer er een aantal schapen zijn verdronken.
Dus zorg voor jezelf en zorg dat je je schaapjes op het droge hebt. Emoticon: Party!

bambang
User
spacer line

Een programma gezien over pensioenfondsen. Als je 40 jaar werkt, heb je ongeveer € 1.000.000,- ingelegd (incl. rente). Jaarlijks is de premie circa € 8.000,- inclusief werkgeversdeel. De jaarlijkse spaarrente is ongeveer 4%. Deze gelden worden belegd. De beleggingen zijn risicovol. De dekkingsgraad op dit moment is zelfs 60-70%.
Als je het pensioen nog steeds 100% uitkeert, raakt het potje leeg. Dus er moet anders gedacht worden over het pensioen. Het is geen recht meer en het is een risicovolle belegging.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je het pensioen nog steeds 100% uitkeert, raakt het potje leeg. Dus er moet anders gedacht worden over het pensioen. Het is geen recht meer en het is een risicovolle belegging.

Wat bedoel je met 100% die ze uitkeren, of 70% van de laatste genoten maandsalaris die ze 100% uit betalen.
Dat is nog wel even een verschil.
Zo zie je maar weer dat de hogeren onder ons meer pensioen opstrijken dan de gewone vrouw/man
Als ze nou eens dat gingen veranderen ieder een zelfde uitkering van ongeveer 800€.
Dan komen ze er ook beter uit......
Zo zie je maar weer het geld kiest elke keer maar weer naar die het niet zo nodig hebben. Emoticon: Emoticon: Nooo Emoticon: Cry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bambang
User
spacer line

De dekkingsgraad is nu 60-70%. Als het pensioen maandelijks geindexeerd moet worden, betekent dit dat de pensioenuitkering 30-40% minder wordt. Tel uit je verlies.
Als je € 1000,- ontvangt (100%), krijg je 300-400 euro p.m. minder. Dit is de realiteit in de nabije toekomst.
Hoe het allemaal concreet opgelost moet worden, is nog niet bekend. Er worden wel scenario's genoemd.

Ume Cantik
User
spacer line

ik las in de krant dat nederland de beste pensioenen heeft van de wereld, het valt dus allemaal wel mee!!!!
en als Nederland te duur wordt heb ik een huis te koop op Bali.

*edited by Oyibo*

simpati
User
spacer line

als Nederland te duur wordt
Mensen die geld genoeg hebben om jouw villa te kopen hebben waarschijnlijk voldoende geld om in Nederland te wonen.
Succes met de gratis reclame!
Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-10-2010 23:41 Ume Cantik wrote: .....heb ik een huis te koop op Bali, zie www.balivillacantik.com Emoticon: Wink
Sluikreclame???

bambang
User
spacer line

Vers van de pers. Bekijk je eigen pensioenrechten op je 65ste:

www.mijnpensioenoverzicht.nl/r(...)druk.xhtml?cid=25339

simpati
User
spacer line

Beste Bambang,
Die link heb ik geopend, word er niet wijzer van, als je in het buitenland woont kan je niet gebruik maken van DigD.
Salam,
Jan
Malang

bambang
User
spacer line

Als je in het buitenland woont, kun je geen gebruik maken van DigiD:

www.belastingdienst.nl/variabe(...)/digid/digid-03.html

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik zag dat maximale aow voor Aow gerechtigden wonend in een niet verdragsland terug gaat naar 50% van het minimumloon. Dat is een forse maatregel. Over 2012 zou dan rond de 600 euro per maand zijn. Dan moet je een flink pensioen hebben, want van 600 euro trek je dat nooit in het buitenland. Ik vraag me af of een dergelijke maatregel toegepast kan worden? Want als je decennia lang volgens Nederlandse berekening wel je aow penningen hebt voldaan naar rato is het rechtsongelijkheid lijkt me. Het enkele feit dat je in een niet verdragsland bent gaan wonen doet weinig af aan de ingehouden penningen over decennia. Ik denk er over na om inderdaad te gaan emigreren. En te stoppen met in nederland belasting te betalen. Om de dood eenvoudige reden dat in dan de komende pakkem beet 20 jaar aow penningen moet voldoen die gewoon vadertje staat in de knip stopt. Dat is een rechtsongelijkheid waarvan ik me afvraag of ik niet beter het aow bedrag maandelijks vast laat zetten. Om daar met pensioenleeftijd maandelijks een bedrag van afhaal. De overweging is er mede omdat ik al decennia lang in het buitenland woon en werk, meestal geen verdragsland, en wel in Nederland mijn premie's afdraag. Die belasting penningen jaarlijks zijn rond de 1000 euro per maand. Met dit in het achterhoofd ga ik mijn accountant maar eens vragen wat nu wijsheid is. Mij lijkt het dat er een ferme rechtsongelijkheid is. Of ontstaat, of onstaan is.

Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

Wellicht een goed idee om te stoppen met belasting betalen in Nederland. Voor die 1000 euro besparing kan je zelf een veel betere oudedagsvoorziening gaan regelen.

20 jaar, 1000 euro per maand sparen tegen 4% rente maakt een banksaldo van rond de 360.000 euro.....

Daar kan je vanaf je 65e toch maandelijks een mooi bedrag van opsnoepen.. Emoticon: Smile

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Inderdaad dat is een overweging BG. De vraag is verder of er van rechtswege nog iets aan te doen is. Ik heb in Nederland een accountant, al 2 decennia. Ik heb hem gevraagd te kijken naar de mogelijkheden. Maar als de situatie inderdaad zo blijft is 2012 het jaar voor opgave van emigratie. Ik stuurde mijn inkomsten over 2011 voor opgave, na verwerking kreeg ik een maitje met de suggestie. Maar ik vond het wel stuitend eigenlijk. Onevenredige benadeling. Meer nig als je bedenkt dat als je naar Europese maatstaven wil wonen in een land als Ri, de kosten daarvan in zijn geheel zeker niet lager zijn dan in Nederland. Maar die motivatie schijnt er ondertussen niet meer te zijn. Het zou een belastingbetalende burger vrij moeten staan te kiezen waar hij of zij wil wonen zonder daarvoor gekort te mogen worden. Tenslotte heb je de penningen al voldaan. Als er van rechtswege mogelijkheden zijn zal ik op een compensatie aansturen. Dat gaat een lange weg worden. Wordt vervolgd. Lijkt me stug dat ook de overheid met terugwerkende kracht even je aow te niet kan doen.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Wat is in deze context een `verdragsland'? Een land waarmee NL een belastingverdrag heeft gesloten? Dan valt Indonesië daar ook onder, toch?

Lijkt me stug dat ook de overheid met terugwerkende kracht even je aow te niet kan doen.

Dat is jouw AOW niet, ook al heb je je premies betaald.

MAD

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik ga van de situatie uit in dat geval in een niet verdragsland te gaan wonen PP.
Kennelijk is dat wel " mijn " aow, ze beoordelen individueel namelijk. Mochten er jaren tussen zitten dan trekken ze 2. % per jaar af. Ze heffen wel premie, en BG heeft niet helemaal gelijk overigens want een deel van de bijna 1000 euro per maand is ook anw bijvoorbeeld. En als je premie penningen voldoet mag je daarvan redelijkerwijs verwachten dat je daarvan een opgebouwd recht terug ziet. Nu met deze maatregel zou je bijna kunnen spreken van een woekerpolis. Teminste PP daar lijkt het verdacht veel op. Dat recht op aow bestaat, geen twijfel over mogelijk. Overigens heeft de svb al echtzaken verloren. Zag ik. En heb je weldegelijk een poot om op te staan. De vraag is, en ik wacht netjes wat de accountant aangeeft of het de moeite is er iets aan te doen. Blijkt dat niet het geval? Tja rest er weinig anders dan inderdaad geheel uit Nederland te emigreren. Overigens kijkt men nog wel even naar de gevolgen voor anw en dat soort zaken. Ik ben erg benieuwd. Maar vond it gegeven wel stuitend PP.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ja maar Anorakje, de AOW is maximaal 70% van het minimumloon, en aangezien dat al te weinig is om hier (of waar dan ook) fatsoenlijk van te leven, maken die 20 extra procentjes ook niet meer uit.

Jij hebt geen recht op AOW. Hahaha.

Je hebt namelijk pas recht op AOW als je 65 bent, onder de dan geldende voorwaarden.

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 26-02-2012 09:45 Pak Pupyes wrote:

Je hebt namelijk pas recht op AOW als je 65 bent, onder de dan geldende voorwaarden.

Nog erger, ze kunnen met je AOW uitvreten wat ze willen.
Als je het goed gaat beschouwen heb je helemaal nergens recht op, AOW premie is een omslagpremie.
De premie die je hebt betaald als je 65 bent, heb je niet voor je zelf betaald, maar voor ouderen en de jongeren moeten jouw AOW weer opbrengen, dus welk recht Emoticon: Confused Op is op.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Mee eens PP klopt dit voor mijn aow ben ik jaren verder. Neemt niet weg dat nu een Nederlandse accountant het je uitlegt, en ik wist nieteens dat dit al terug gebracht was tot 50% ga je er wel bij nadenken wat dan verstandig is. En eerlijk gezegd, ik schrok me een hoedje. Aan een pensioen heb ik al jaren geleden maatregelen genomen hier anders in te voorzien. Ik noemde de aow een woekerpolis. En nu ik daar vandaag nog eens heb over na kunnen denken? En nog eens gerekend heb? Is het inderdaad beter volledige emigratie te doen. Dit gaat nergens meer over. Wat me steekt in het geheel is 2 decennia netjes voldoen om er achter te komen wat de graaiers in de politiek wel weten te bewerkstelligen.
En dat is teleurstellend. De regeling zal zeker nooit meer ruimer worden of veranderen in enig voordeel. Om Ziel noemde het ooit het abonnee opzeggen. Ik vreesdat het inderdaad praktijk gaat worden. Rente voor 10 jaar vast zetten met maandelijks 1000 euro lijkt al aardig aantrekkelijker.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,845,133 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com