indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ron broens
User
spacer line

Wie kan meinfo verstrekken over het reizen met de trein op Java. Wij willen volgend jaar in juni in een week van oost naar west Java met de trein om vanuit Jakarta terug te gaan naar Bali

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Ron, met de functie Search (rechterkolom) kun op dit forum erg veel informatie krijgen. Je moet wel een erg grote treinenthousiasteling zijn om het hele stuk per trein af te leggen. Reizen per trein is niet altijd een onverdeeld genoegen, en het enige stuk dat ik je kan aanraden is Yogya-Bandung. Als je treingek bent, kun je overwegen om naar het treinmuseum te Ambarawa (tussen Yogya en Semarang) te gaan.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Beste Ron,

Je trekt er een week voor uit dat is ruim Emoticon: Yes! dus ik neem aan dat je niet alles in een stuk wilt doen. (verstandig) Treinreizen op Java is minder comfortabel als in NL maar als je
flexibel bent is het te doen. Zorg wel dat je water en iets te eten bij je hebt want niet overal kun je "on board" iets krijgen.
Mijn advies reis niet met de trein in de 2e helft van Ramadan/Idul Fitr.
Zorg dat je tijdig de kaartjes in handen hebt.
Ben je overigens familie van Thijs (uit Helmond) ?
Verdere info kun je via search verkrijgen.
Sabar2

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

On 16-08-2010 12:59 sabar2 wrote:
Treinreizen op Java is minder comfortabel als in NL maar als je
flexibel bent is het te doen. Zorg wel dat je water en iets te eten bij je hebt want niet overal kun je "on board" iets krijgen.

Pertinent mee oneens. In Nederland is de trein net zo duur als, zo niet duurder dan de auto. De treinen zijn vaak overvol, kunstmatig verlicht en lelijk, bovendien weinig te zien tijdens een treinreis en versnaperingen zijn bijna niet te krijgen of ze zijn duur.

In IndonesiŽ heb ik heerlijk comfortabel met de trein gereisd, erg genoten van het uitzicht en ook lekker gegeten. Dit alles voor een zeer aantrekkelijk tarief (kereta bisnis eksekutif). We hebben acht uur gereisd van Bandung naar Yogya en ik zou het zo weer doen.

From Dayeuhkolot with love

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 16-08-2010 21:04 monyet wrote:

[quote removed]

Pertinent mee oneens. In Nederland is de trein net zo duur als, zo niet duurder dan de auto. De treinen zijn vaak overvol, kunstmatig verlicht en lelijk, bovendien weinig te zien tijdens een treinreis en versnaperingen zijn bijna niet te krijgen of ze zijn duur.

In IndonesiŽ heb ik heerlijk comfortabel met de trein gereisd, erg genoten van het uitzicht en ook lekker gegeten. Dit alles voor een zeer aantrekkelijk tarief (kereta bisnis eksekutif). We hebben acht uur gereisd van Bandung naar Yogya en ik zou het zo weer doen.

Niet iedereen reist businessclass, appels en peren zijn 2 verschillende zaken.
Mijn laatste reisje was een korte afstand Yogjakarta-Surakarta (1 uurtje) en dat was
haringen in een ton, niet erg comfortabel, maar ja de spits in NL is in feite hetzelfde.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Veel treinen hebben niet eens een kelas ekonomi (=3e klas) maar alleen busines en eksekutif zoals de lange afstandstreinen. Busines zou je kunnen vergelijken met de 2e klas hier en es=ksekutif met de 1e klas hier.
Bisnis is niet luxe maar zeker goed te doen hoewel sommige treinen/rijtuigen nogal koud zijn en het is goedkoop. Geen last van files hoewel je er met de trein soms wel langer over doet. het mooiest stuk op Java is Bandung-Yogyakarta. Persoonlijk vind ik de overige trajecten niet zo geweldig.
Yogyakarta-Solo is niet een lange afstandstrein waar het soms idd vol kan zijn. Ik denk dat je de Prameks hebt genomen sabar2.

Kijk ook op de webiste van de Indonesische spoorwegen

http://www.kereta-api.co.id/

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Pamelabak
User
spacer line

Ik reis elke dag met de trein naar mijn werk, maar dat is echt een crime. Het is elke dag staan in een overvolle trein, ook al reis je 1e. klas. En het is niet goedkoop.
In IndonesiŽ nemen we heel vaak de trein en dat is een verademing vergeleken met onze treinen. We reizen zoveel mogelijk eksekutiff, het eten zit vaak bij het reisgeld inbegrepen. Hier in Nederland kun je in de trein geen koffie of fris kopen, zelfs niet op lange afstanden, terwijl dat in IndonesiŽ wel mogelijk is. Neen, de trein in IndonesiŽ is lang zo gek nog niet.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

On 17-08-2010 14:10 sabar2 wrote:

[quote removed]

Niet iedereen reist businessclass, appels en peren zijn 2 verschillende zaken.
Mijn laatste reisje was een korte afstand Yogjakarta-Surakarta (1 uurtje) en dat was
haringen in een ton, niet erg comfortabel, maar ja de spits in NL is in feite hetzelfde.

Kost zů weinig daar, dus ik zie niet in waarom je dan geen eksekutif zou kunnen reizen, lijkt me toch dat dat op ieder traject mogelijk is...? Helemaal als je maar 1 uurtje hoeft te reizen dan zal dat niet erg veel kosten.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 17-08-2010 19:51 monyet wrote:

[quote removed]

Kost zů weinig daar, dus ik zie niet in waarom je dan geen eksekutif zou kunnen reizen, lijkt me toch dat dat op ieder traject mogelijk is...? Helemaal als je maar 1 uurtje hoeft te reizen dan zal dat niet erg veel kosten.

Mijn laatste reisje kostte idd maar 7.000 rph.
Ik verplaats mezelf meestal door de lucht of met de wagen in Indonesie
de trein en bus vermijd ik liever hoe goedkoop het ook is.

spacer line  

On 17-08-2010 20:04 sabar2 wrote:

[quote removed]

Mijn laatste reisje kostte idd maar 7.000 rph.
Ik verplaats mezelf meestal door de lucht of met de wagen in Indonesie
de trein en bus vermijd ik liever hoe goedkoop het ook is.

7000 rupie ?
Ik weet niet wat de valas koers van eurie - rupiah is , maar voor nog niet eens 1 eurie kan je niet dezelfde eisen hebben zoals je gewnd bent in Ollanda.

Ik heb in 2009 Padang - Pariaman gdan , eren reid van bijna 2 uren .
In een " boemel" trein , voor 2000 rupiah.
Nog niet eens 20 eurie cent met een koers Eurie-Rupiah van ongeveer 15.000 rupiah.

Toen was het een bijna lege trein , het is geen NS trein maar een echte oude roestbak.
Heeft wel charme.

bisa dicek of makemyday .

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Precies, dat is natuurlijk ook wat ze meestal zeggen: als je de charme van een land wil ervaren dan moet je eigenlijk tussen het volk reizen en verblijven. Eksekutif is daar natuurlijk geen voorbeeld van, maar als je veel bagage bij je hebt dan is veiligheid en gemak natuurlijk wenselijk.

spacer line  

Ik ben van Jakarta naar Yoghja gereisd met de trein was een fijne ervaring met soms mooie landschappen.
Bij sommige stations komen ze met eten en drinken langs maar dat vertrouw ik niet zo ook krijg je eten in de trein dat zit bij de ticketprijs.
Er zijn verschillende treinen en maatschappijen maar dat kun je vinden op internet kwestie van ff googlen...
Hmmm van Probolingo naar Surabaye probeerde ze mijn portomonee te rollen dus oppassen is wel gewenst !!!!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,551,837 topic views - 222,904 posts - 13,503 topics - 16,518 members - last post @ 18-10-2017 05:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,975,758 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com