indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

made.
User
spacer line

Hallo,
ik heb het forum doorzocht maar geen antwoord gevonden, als er wel al over geschreven is hoor ik het graag.
Ik ga wellicht een CV oprichten maar kan niet echt goede info vinden. Waar is een CV het beste mee te vergelijken naar Nederlandse maatstaven, wat is het verschil met een PT.
Wat heb je allemaal nodig, wat mag de notaris vragen voor zo'n akte..
Ik ben benieuwd of iemand antwoorden heeft Emoticon: Wink

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Wikipedia heeft het antwoord. Waarom wil je een cv oprichten als je niet weet wat het is? En heb je een commandiet?

made.
User
spacer line

Het is me nu al 3 keer aangeraden, maar ik krijg niet zo mijn vinger achter het indonesische systeem.
Je hebt dus wat wij in Nederland een commanditaire vennootschap noemen -->een CV
Je hebt een naamloze venootschap --> een PT
maar is er geen besloten vennootschap --> ik zal het vertalen als Perusahan Swasta, maar daar krijg ik niet veel info op. Bestaat dit? daar heeft wikipedia dan weer geen antwoord op... Ik vind op google wel iets, maar het geeft me niet de info die ik zoek... zoek ik verkeerd? heeft het een andere naam?
Trims!

bambang
User
spacer line

www.kvk.nl/internationale_hand(...)euwsbrief_indonesie/

Misschien een NL Kamer van Koophandel?

spacer line  

Ik ben bang dat de WIKI site een vrije vertaling is van of bestemd voor Orang Melayu( Maleisiers).
Indonesiers gebruiken de naam of term " persekutuan" niet .
Als ik lollig wil doen zou ik "per-sekutu-an vrij vetalen met satu kutu .
Bahasa Indonesia Baku , standaard , oudebollig .

Effe serieus :
De wetten van Indonesia is afgeleide van de Nederlandse.
CV , eenmanszaak, BV( de oude " N.V) , VOF etc .
Let op , een buitenlander kan alleen een PMA oprichten.

B.V is de equivalent van een P.T ( Perseroan Terbatas).
Dus het heeft mee te maken met de al dan niet persoonlijke aansprakelijkheid .

Perusahaan Swasta is letterlijk een particuliere bedrijven/ onderneming .
Je hebt ook Perusahaan Negara, staats bedrijven.

Zie ook : http://forum.indahnesia.com/to(...)jd_naar_indonesi.php

Honestly stolen:
Berikut ini adalah syarat-syarat yang perlu dipenuhi untuk mendirikan Persekutuan Komanditer (CV).

* Minimal 2 (dua) orang sebagai Pendiri Perseroan yang juga sekaligus bertindak sebagai Pemilik Perseroan yang terdiri dari Pesero Aktif dan Pesero Pasif.
* Akta Notaris yang berbahasa Indonesia
* Para Pendiri CV haruslah Warga Negara Indonesia
* Kepemilikan perseroan 100% dimiliki oleh pengusaha lokal artinya keikutsertaan Warga Negara Asing tidak diperbolehkan

Zie ook :
http://www.hukumonline.com/klinik/detail/cl3530

bisa dicek of makemyday .

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 14-08-2010 13:00 made. wrote: Je hebt een naamloze venootschap --> een PT

Nee, een PT is vergelijkbaar met een Nederlandse bv. Een nv is alleen interessant als je als bedrijf een beursnotering wilt. Een cv is een vof (vennootschap onder firma) waarvan een of meer vennoten commandiet zijn. De `gewone' vennoten zijn hoofdelijk aansprakelijk, de commandiet is aansprakelijk met een maximum van zijn ingelegde som. De commandiet mag geen werkzaamheden verrichten voor de cv.

made.
User
spacer line

Yes!
Mijn dank is groot Surya en Guna2!
Dit soort info had ik nodig!
Is een van jullie (of iemand anders) bekend met een bepaald vermogen dat nodig is voor het oprichten van een PT? Daar had de notaris het over, daarom raadde hij een Cv aan.
Het verhaal van orang asing is me ook duidelijk, maar voor mij niet van toepassing..

bambang
User
spacer line

Een stille vennoot is wel leuk, maar je hebt geen vinger in de pap. Als je je zuurverdiende geld wilt investeren, wil je wel weten of het goed wordt geinvesteerd. Je wilt niet hebben als het besteed wordt aan snoepreisjes ("andere bedrijven bezoeken").
Bij de NL Kamer van Koophandel kun je cursussen volgen. Ik denk dat zoiets ook in RI bestaat. De cursussen zijn een must. (Heb ik in het verleden ook gedaan.)
In NL gaan veel eigen bedrijfjes over de kop. Redenen o.a.: slecht Nederlands spreken en verstaan, geen kennis van boekhouding, wetten en regels, verliefd zijn op je eigen business plan (tunnelvisie). Het bestemmingsplan van de winkelstraat niet uitgezocht. Met het gevolg dat een half jaar later de weg wordt opgebroken. Geen klanten, geen omzet, geen doekoe, bankroet.

robertino
User
spacer line

hallo Made, misschien kan je hier navragen,, kamer van koophandel Indonesi /nederland
www.ina.or.id/inaweb/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,318 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 09:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,129,503 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com