indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Trea1
User
spacer line

Emoticon: Bye bye hoi allemaal,
volgend jaar (half juli- half augustus) ga ik met mijn gezin, 2 volw en 4 kids (20,18,16,16 jr) voor 4 weken naar indonesie en wel ws 2 weken java en 2 weken bali.
Op bali willen wij oa gaan duiken, afgelopen mei hebben we met z'n zessen de PADI Open Water Dive cursus gedaan dus zijn nog beginners wat betreft het duiken.
Bij lovina willen we ws overnachten op Sawah lovina of adirama beach hotel, in Amed zitten we te denken aan Kembali Beach Bungalows of Bayu Cottages, ik ben erg benieuwd naar verhalen van mensen die er zijn geweest, ik las al veel over Jukung Dive bij amed dus ik denk dat we daar onze duiken maken,
Maar we willen natuurlijk ook wel wat zien op bali, dus willen daar in ieder geval tochten gaan maken met een auto en chauffeur, en dan als uitval basis lovina en amed.
de laatste paar dagen voordat we weer terugvliegen willen we in een hotel in Kuta zitten, dit ook voor onze kinderen die daar daar evt uit kunnen gaan.
Nu heb ik begrepen dat de Ramadan volgend volgend start op 1 aug. maar hoop dat we daar op bali minder last van hebben.
We hebben er natuurlijk heel veel zin in, dus kom maar op met jullie verhalen en adviezen

groetjes en alvast bedankt Emoticon: Worship Trea

Denise
User
spacer line

Hoi: Trea1
Wij 2 volw... 59...51... vertrekken nu in October voor 4 weken Bali, we verblijven de eerste 2 weken bij www.sawah-lovina.nl (hier moet je wel op tijd boeken het is er heel snel vol) van daar uit gaan we voor 3 nachten naar www.menjangan.com het zou één van de mooiste duikplek op Bali zijn.
Daarna verblijven we 2 weken bij Sanur www.purikelapa.com
Dit is voor ons ook de eerste keer Bali
Grt......

spacer line  
If you have nothing to loose, you can risk everything

Trea1
User
spacer line

Op 12-08-2010 06:36 schreef Denise:
Hoi: Trea1
Wij 2 volw... 59...51... vertrekken nu in October voor 4 weken Bali, we verblijven de eerste 2 weken bij www.sawah-lovina.nl (hier moet je wel op tijd boeken het is er heel snel vol) van daar uit gaan we voor 3 nachten naar www.menjangan.com het zou één van de mooiste duikplek op Bali zijn.
Daarna verblijven we 2 weken bij Sanur www.purikelapa.com
Dit is voor ons ook de eerste keer Bali
Grt......

hoi Denise
ben heel benieuwd hoe jullie het vinden, wanneer hebben jullie geboekt bij sawah-lovina.
zijn jullie ervaren duikers ?
ik denk dat wij onze meeste duiken bij amed maken
gr trea

spacer line

Trea1,ook wij gaan dit jaar(voor de derde keer) naar Sawah Lovina. Je moet echt wel een paar maanden van te voren boeken.Een auto met chauffeur is daar goed te regelen.Er zijn 6 bungalows,die heel goed schoon worden gehouden,een prachtige tuin en mooi zwembad.

Denise
User
spacer line

Op 12-08-2010 16:58 schreef Trea1:

[quote verwijderd]

hoi Denise
ben heel benieuwd hoe jullie het vinden, wanneer hebben jullie geboekt bij sawah-lovina.
zijn jullie ervaren duikers ?
ik denk dat wij onze meeste duiken bij amed maken
gr trea

Mijn man is een duiker ik niet. Emoticon: Blush
Ik heb geboekt bij Sawah begin Juni 2010; we verblijven er van 08-10-2010 tmt 22-10-2010
Je kan ook gemakkelijk vanuit Lovina voor 1dag naar menjangan om te duiken (dat heeft Walter van Sawah-Lovina gemail naar me
Er zal ook geduikt worden te Amed maar dan doet hij het vanuit Sanur

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Trea, Denise,

Sawah Lovina is een prachtige stek. Ook wij zijn daar meerdere malen geweest. Schoon, mooie en een goede verzorging. Maar...op tijd reserveren, want het zit er bijna altijd vol. Vanuit Lovina is het ruim één uur rijden naar Menjangan eiland. Wij zijn weer begin januari 2011, maar verblijven weer bij Barclona.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

mvisscher
User
spacer line

En niet te vergeten, het eten is ook heel lekker bij Sawah Lovina, we zijn nu net weer terug en zijn daar ook voor de 3e keer geweest. Ik vind het zeker een goed uitvalsbasis om leuke trips te doen.
Menjangan Island is zeker een aanrader, maar wat daar ook heel leuk is is een sawah trekking met een plaatselijke gids, te regelen via Sawah Lovina bij Putu. ( er liggen foldertjes) Hij heeft ook hele leuke mountainbiketours, leuk voor de kids !
We hebben een superdag gehad met hem.

Trea1
User
spacer line

Op 16-08-2010 11:04 schreef mvisscher:
En niet te vergeten, het eten is ook heel lekker bij Sawah Lovina, we zijn nu net weer terug en zijn daar ook voor de 3e keer geweest. Ik vind het zeker een goed uitvalsbasis om leuke trips te doen.
Menjangan Island is zeker een aanrader, maar wat daar ook heel leuk is is een sawah trekking met een plaatselijke gids, te regelen via Sawah Lovina bij Putu. ( er liggen foldertjes) Hij heeft ook hele leuke mountainbiketours, leuk voor de kids !
We hebben een superdag gehad met hem.

hoi M
Sawah Lovina ligt niet bij het strand dacht ik, is het te lopen naar het strand en bv naar lovina.
zijn de bungalowtjes groot genoeg om er een bed bij te plaatsen onze kids zijn allemaal al behoorlijk lang.
ben je er ook wezen duiken ?
we zijn met z'n zessen dus ik wilde 2 bungalowtjes huren.
gr trea

Trea1
User
spacer line

Op 13-08-2010 08:08 schreef BintangJan:
Trea, Denise,

Sawah Lovina is een prachtige stek. Ook wij zijn daar meerdere malen geweest. Schoon, mooie en een goede verzorging. Maar...op tijd reserveren, want het zit er bijna altijd vol. Vanuit Lovina is het ruim één uur rijden naar Menjangan eiland. Wij zijn weer begin januari 2011, maar verblijven weer bij Barclona.

hoi Bintang
waar gaan jullie in januari naartoe, baclona ligt dat bij lovina?
gr trea

mvisscher
User
spacer line

De bungalows zijn zeer ruim wij zaten ook met 3 personen in 1 bungalow en er is ruimte zat. Er staan dan al 3 bedden.
Sawah Lovina ligt niet direct aan het strand, het strand is ongeveer 150 meter denk ik.
Maar stel je niet teveel voor van het strand in Lovina. Het is een lava-strand, met zwart zand en je ziet er geen ligbedden of iets dergelijks. Je zou natuurlijk wel op een handdoek kunnen liggen.
Verder moet je uitkijken voor stenen in de zee.
Maar bij het zwembad van Sawah Lovina lig je heeeerlijk relaxed hoor.
Naar het centrum, de restaurant en de winkeltjes is ongeveer 5 minuten lopen, echt lekker dichtbij.
Wij zijn geen duikers, maar hebben wel gesnorkeld bij Menjangan Island, daar wordt wel heel veel gedoken en moet heel mooi zijn. Voor het snorkelen was het ook al super.
Mejangan Island ligt op ongeveer een uur en een kwartiertje rijden vanaf Lovina.

Wimroma
User
spacer line

Wij hebben zowel in Bayu als Adirama gelogeerd.
Bayu wat klein maar goed georganiseerd en lekker eten.
Adirama is groter en perfect georganiseerd. 3x geweest en waarschijnlijk volgend jaar weer.
Uitgaansleven is in Amed beperkt. Lovina heeft in het centrum wat meer te bieden.
Groet,
Wim.

Wimroma
User
spacer line

Sorry, de vraag ging over duiken.
Nou, dat is zowel in Amed goed te doen, met de vrouw van de eigenaar bijvoorbeeld, als in Lovina bij Menjangan, erg mooi.
Groet,
Wim.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,633,036 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com