indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Milani
User
spacer line

Ik zou voorstellen als er dan toch in een nwe pomp geinvesteerd moet worden, dan meteen in een zoutwater pomp, beter voor de gezondheid, minder onderhoud en heeft nu bijna ook alle chloorbaden in amsterdam vervangen.

Dit schreef onze dochter. Maar is dat ook op Bali te realiseren voor een zwembad van 21 x 10 mtr.

Heeft iemand ervaring en evt adres en prijs van zo'n pomp.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Milani,
Wat bedoel je met een zoutwater pomp.Alle pompen zijn van metaal.Je zal waarschijnlijk bedoelen een zwembad met zoutwater.En als je geen chloor en zuur wil gebruiken moet je in de ciculatie een chloorinator inbouwen dan hoef je van tijd tot tijd alleen zout toevoegen.Die chloorinator maakt van het zout zelf chloor aan.Dit zwemwater is inderdaad beter voor je huid.
info Jaya Pool tussen weg naar vliegveld en simpangsiur.

Shalom

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Veel pompen in Indonesie worden geimporteerd via Singapore.
Kijk even bij de zwembaden van resorts/hotels uit de omgeving.
Soms is de eigenaar daar wel behulpzaam bij het je in contact brengen met
goede importeerders en/of bedrijven in Singapore.
Dat kan je financieel flink wat schelen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

Wij gebruiken al jaren bij ons hotel een zgn. "saline swimming pool", zonder problemen. Het zwembad is weliswaar geen 21 x 10 meter, maar dat maakt niet (veel) uit.

Wij hebben recentelijk een nieuw zwembad (saline, 3,5 x 7 meter) bij kennissen van ons opgeleverd. Zij zijn er ook erg blij mee, met het "zachte" water en geen "rode ogen" meer.

Wij gebruiken Hayward pompen, filters en chlorinators. Andere merken zijn ook op Bali verkrijgbaar maar aanmerkelijk duurder, m.u.v. de Chinese merken met westerse namen. Echter, da's werkelijk allemaal rotzooi.

Voor een zwembad van 21 x 10 meter kun je beter een leiding-systeem met (bijv.) een drietal kleine(re) pompen (waarschijnlijk 2 - 3 PK) bedenken dan met slechts 1 grote pomp, wat het systeem erg gevoelig maakt voor storing. Met meerdere pompen heb je de mogelijkheid om (bijv.) een pomp af te koppelen en te reviseren en wordt je zwembadwater toch door de andere pompen voldoende rondgepomt.

Wij gebruiken Hayward pompen en filters.

Met een zwembad van 21 x 10 meter moet je wel een enorme voorraad zout op voorraad houden in de regentijd. Houdt daar rekening mee.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

BTW: NOOIT "blind" op de aanbieding van de 1e leverancier afgaan. Gewoon met een lijstje met specificaties de verschillende leveranciers ( er zijn er zat, zie de Gouden Gids voor Bali) afgaan en hun prijzen vergelijken. Verschillen in prijs voor exact dezelfde spullen kunnen wel oplopen tot 30% !!!

leomanado
User
spacer line

Amed,

Je gebruikt EN een chlorinator EN Saline? Ik heb even "gegooled" maar is dat niet dubbelop? Ik heb alleen een chlorinator en dat bevalt me prima moet ik zeggen.

spacer line  

Ik weet niet wat jij gebruikt maar bij ons werkt het zo:

We vullen het zwembad de 1e keer met (in ons geval bron-) water, gooien er een X-kilo zout in per 1.000 liter water en schakelen de automatische chlorinator aan. Deze begint het zout ( vaak NaCl ) elektrlytisch uit elkaar te breken in o.m. Natrium en Chloride ( t.w. NaCl + 2H2O = HOCl + NaOH + 2H2 ). Als het "saline" level (de hoeveelheid zout per 1.000 liter water) onder een bepaald niveau komt, geeft het apparaat een signaal en gooien we die dag er 's avonds er zout (vaak in een keer een 50 kilo zak) bij. In het regenseizoen moet dat vaker (1 x per 2 tot 3 weken) dan in het droge seizoen gebeuren (1 x per 3 tot 4 weken).

Dit soort zwembaden wordt een saline pool genoemd. Zonder chlorinator werkt dat niet. Als je geen zout in je zwembad gooit maar wel een chlorinator gebruikt, dan ben ik benieuwd wat dat apparaat precies doet met je zwembadwater.

leomanado
User
spacer line

Amed

Ik gooi uiteraard ook zout in het water, maar gebruik alleen een chlorinator. Is wat je noemt een saline zwembad dan een zwembad met chlorinator en dus zout toevoeging? Ik dacht nl dat het ander systeem was.

spacer line  

saline zwembad = zout water zwembad met natuurlijk een chlorinator.

leomanado
User
spacer line

ahha dank je wel, we hebben het dus over hetzelfde.......prima kwaliteit water overigens, zacht en geen chloorlucht...

dutchbird
User
spacer line

On 07-08-2010 03:02 Amed East Bali wrote:
Wij gebruiken al jaren bij ons hotel een zgn. "saline swimming pool", zonder problemen.

Ik kan wel begrijpen dat je als hotelier kiest voor een saline pool om eventuele huidellende voor te kunnen zijn. Wij hebben nu vier jaar een probleemloos "normaal" zwembad wat drie maal per week wordt schoongemaakt en het chloorgehalte etc. gecontrolleerd. Zonodig wordt er dan wat chloor bijgekieperd en door twee bijzonder trouwe Haywards rondgepompt. Er wordt behoorlijk veel gebruik van gemaakt en nog nooit -achteraf- klachten over gehoord. Interessante topic want ik had dus nog nooit gehoord van saline swimming pools.

NGS stock photos

spacer line  

Niet alleen als "hotelier" maar ook voor prive-gebruik, hoor. Bij ons huis in DPS hebben we ook een saline zwembad, gewoon omdat we geen rode oogjes en de andere ellende willen hebben. Mijn ervaring is dat de kwalitieit van een saline pool met goede chlorinator beter / nauwkeuriger beheersbaar is dan bij een chloorbad. Wij controleren de Ph-waarde en het Cl-niveau 1x per week met een testje. Ook vanuit kostenoopgpunt is een saline pool interessant: Initiele installatie is iets duurder, maar door lagere onderhoudskosten komt e.e.a. vrij rap naar je toe.

leomanado
User
spacer line

Ik heb een prive zwembad met chlorinator. Prima, laag in onderhoud en zacht water.
Mijn tuinman maakt het zwembad iedere dag schoon etc....en 1 x per maand komt de leverancier van de installatie, Tropical Pool en Spa aan de Bypass in Denpasar voor
Rp 220.000 per keer alles checken. Mijn tuinman is en wordt goed begeleid door hun.

Milani
User
spacer line

Weer heel veel dank.

Hier kunnen wij mee aan de slag wat een geweldige informatie.

Nogmaals onze dank. Emoticon: Worship

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Dutchbird,

Als je het chlorine gehalte en de PH regelmatig check en op peil houd heb je een prima zwembad en geen last van je huid of rode ogen.

Shalom

leomanado
User
spacer line

Iedereen maakt zn eigen keuzes Bokito, maar ik adviseer niemand meer met ouderwets chloor aan de gang te gaan. De chlorinator is wat duurder, ik was €5000 kwijt voor de totale instalatie met filter, pompen, chlorinator, waterval, verlichting etc. dus niet de bouw van het zwembad zelf, maar kost me heel weinig in onderhoud. Mijn zwembad is 12x5x1.50m

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Leomanado,

Tuurlijk maakt iedereen zijn eigen keus dat is logisch.Als je de centen ervoor hebt dan zou ik ook een chlorinator plaatsen.
Maar wat is het geval in het zuiden van bali (de kippenpoot) hebben de meeste mensen sumur bor. En het water hiervan is sterk kalkhoudend. Hierdoor heb ik ettelijke chlorinators kapot zien gaan.

Shalom

spacer line  

Kalhoudend water in zuid-Bali is inderdaad niet bevordelijk voor de levensduur van de elektrolytische platen in het systeem, MAAR als de boel gewoon in de gaten wordt gehouden en de platen 1 x per zoveel weken / maanden - indien nodig - even afgekoppeld en gereinigd worden in een "badje" 25% oplossing van HCl en gedestilleerd water, is er niets aan de hand en blijft e.e.a. gewoon - jarenlang - goed en probleemloos werken.

Maar ja, onderhoud c.q. inspectie en - indien nodig - aktie ondernemen blijft een moeilijk begrip voor Indonesiers dus moet je af en toe je kop even in het pomphuis steken om de stand van zaken met de elektrolytische platen te controleren.

indofurn
User
spacer line

Wat about Em (Effectieve Micro Organismen) en zout? Heeft Iemand daar ervaring mee?
Hoor dat graag

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Wij hebben ook een zoutwater zwembad geregeld met een chlorinator maar daarnaast hebben we ook nog een computergestuurde zwavelzuur pomp om ons water perfect te houden
hier over hoor ik niemand, hebben jullie dat niet dan kan je zwemwater toch ook niet top zijn dit heb je toch echt ook nodig
Tropical pool is inderdaad een zeer goede firma waar je terecht kunt voor je pomp
ik zelf heb niet zo'n beste ervaring met de canadeese Hayward pomp maar dat zal hoogstwaarschijnlijk niet aan de pomp gelegen hebben maar aan de stoomverval zodat mijn pomp tot 2x toe is uitgebrand Emoticon: Angry gelukkig heeft Tropical pool me weer uit de brand geholpen zodat alles weer werkt naar behoren

Gr,
Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Will1951
User
spacer line

Zijn jullie bekend met
Anugerah Jaya mandri (water pool)
                                           Jl. Raya Kerobokan no. 8C
                                           Denpassar Bali
                                           tel. 0361 7963111 of 7973111
                                           fax. 0361 8787800
Overwegen om een chlorinator of UV systeem te laten plaatsen. Ik weet echter niet of dat deze jongens zoveel ervaring hebben.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. wil1951:

Heb al een aantal keren wat groter spul zoals pompen en filterhuizen bij hen gekocht, omdat ze keer op keer de goedkoopste aanbieders waren.

Voor verkoop en regulier onderhoud, geen probleem met hen. Maar, qua (grotere) installatie-werkzaamheden vertrouw ik ze niet zo, omdat ze wel erg veel gebruik maken van onervaren "dag-loners" per project die met / onder een voorman van hen moeten werken. Als de voorman even weg is of zich omdraait, dan weet je dat het alleen maar fout kan gaan :(

Het plaatsen van een chlorinator of UV-filter (beide een klusje van een paar uur) kun je m.i. wel aan hen overlaten.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,686 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com