indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Weet iemand mij te vertellen wanneer de Indonesische moskee in Waalwijk open is?
Het telefoon nummer op de site bestaat niet meer en verder staat er geen info wanneer ze precies open zijn.
Anders ben ik genoodzaakt zaterdag op de bonne fooi te gaan.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Vrijdagmiddag zeker wel Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Willem even zoeken op Google.
HIER klikken staat de telefoon nummer er bij...

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'IndonesiŽ op z'n Nederlands'.

spacer line  

Helaas is die informatie niet meer recent Zielleffe het telefoon nummer is niet meer in gebruik vandaar mijn vraag alhier.
Ik heb wel gelezen dat ze op zaterdag om de 14 dagen open zijn en zaterdag begint de rammadam geloof ik dus was ik van plan om ff te gaan kijken daar.
Vrijdag kan ik helaas niet maar zaterdag heb ik heel de dag de tijd.
Ik zal jullie wel laten weten hoe het was daar maar echt een concreet antwoord of een werkend telefoonnummer daar zou ik blij mee zijn dan kan ik mijn reis naar Waalwijk beter afstemmen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Willem,

Probeer dit nummer eens 013-4563434 (Haji Elvira). Weet niet of dit wel werkt maar je kan het wellicht proberen.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-08-2010 10:12 willemgeheim wrote:
Weet iemand mij te vertellen wanneer de Indonesische moskee in Waalwijk open is?

Het is een moskee voor de islamitische Molukse bevolking van Waalwijk; Molukkers die in 1951 naar NL zijn gekomen. Ik denk niet dat zij graag Indonesiers willen worden genoemd.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-08-2010 15:20 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Het is een moskee voor de islamitische Molukse bevolking van Waalwijk; Molukkers die in 1951 naar NL zijn gekomen. Ik denk niet dat zij graag Indonesiers willen worden genoemd.
Op hun website staat dat het een Molukse moskee is waar Indonesiers ook graag komen. Idd net even iets anders.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. YB,
wat dacht je dat het rms-sers zijn.neen juist de christenen zijn rms-sers.

Shalom

spacer line  

Volgens mij ben ik daar welkom en het andere nummer doet het helaas ook niet.
Je kan daar de taal leren en idd indonesiers komen er ook graag en ik denk als ik vertel dat ik iets goeds wil doen dat ze me heus wel welkom heten.
We zijn inmiddels ook alweer 50 jaar verder !!!
Maar helaas moet ik er op de bonne fooi naar toe want krijg verder weinig info.

pierre
User
spacer line

Willem

Bel gewoon even de plaatstelijke VVV, of desnoods de gemeente.
Wellicht dat zij uitkomst kunnen bieden?

spacer line  

Ik was er gisteren en had veel geluk want doordat het rammadam is woensdag waren er mensen aanwezig om alles schoon te maken.
Ik heb er een fijne dag gehad en was meer dan welkom.
Ook heb ik nu een naam voor mijn missie gevonden zie het andere topic.
Toen ik aankwam kreeg ik koffie en broodjes en alle informatie di ik nodig had.
De hoofdgebedsdienst is op vrijdagmiddag om 2 uur en verder iedere avond.
Ook heb ik het telefoonnummer van de voorzitter van het bestuur nu zodat ik altijd met vragen bij hem terecht kan dus als iemand iets wil weten over islam dan kun je dat hier vragen....

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-08-2010 16:32 Bokito wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. YB,
wat dacht je dat het rms-sers zijn.neen juist de christenen zijn rms-sers.

De in Waalwijk achtergebleven woonachtige islamitische Molukkers zijn wel degelijk RMS-aanhangers. Eind jaren-70 is er een grote ruzie uitgebroken in de islamitische Molukse gemeenschap te Waalwijk (tot zelfs een lange schietpartij over en weer) met als gevolg dat alle pro-Indonesische Molukkers Waalwijk hebben moeten verlaten en naar Ridderkerk zijn gevlucht waar de islamitische Molukse bevolking juist wel pro-Indonesisch was/is.
Een van de bekende islamitische Molukkers uit Waalwijk is de jurist Usman Santi die jarenlang 2e Kamer-vertegenwoordiger is geweest (partij ben ik vergeten) en zijn RMS-gezindheid nooit onder stoelen of banken heeft gestoken.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Een van de bekende islamitische Molukkers uit Waalwijk is de jurist Usman Santi die jarenlang 2e Kamer-vertegenwoordiger is geweest (partij ben ik vergeten) en zijn RMS-gezindheid nooit onder stoelen of banken heeft gestoken.

Zoals ik hem van de buitenkant ken,Usman Santi heeft hij al jaren geen contacten meer met de RMS of wat dan ook .
P.vd A. man is hij..........mijn leukste partij om tegen aan te schoppen..ha ha
Heel sympathieke vent in zijn omgeving...........
Kijk ook deze link van hem

K ben ook wel eens wezen nieuwsschierig in die moskee.
Je mag wel kritiek hebben, maar je eigen op de hoogte stellen kan geen kwaad.
Alleen die water troggen, een boer zou er best jaloers over kunnen zijn

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

ik heb er weinig van gemerkt maar dat is al weer 40 jaar geleden verder is iedereen welkom daar en ik heb daar een nederlandse en een turkse vrouw ontmoet zonder hoofddoekje verder was er ook iemand uit pakistan en waren ze allemaal erg vriendelijk.
Het is verder een kleine gemeenschap met veel mensen uit Tilburg.
Ik voelde me er op mijn gemak en zal eerst de kat uit de boom kijken voordat ik me daar helemaal in ga verdiepen.
Voor zover ik weet is politiek en geloof gescheiden daar dus ik maak me daar nu nog geen zorgen over.
Van de oude generatie leven er nog maar weinig en de jonge generatie denkt echt wel anders....

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-08-2010 18:38 zieleffe wrote:

[quote removed]

Click to see original image

Zoals ik hem van de buitenkant ken,Usman Santi heeft hij al jaren geen contacten meer met de RMS of wat dan ook .
P.vd A. man is hij..........mijn leukste partij om tegen aan te schoppen..ha ha
Heel sympathieke vent in zijn omgeving...........
Kijk ook deze link van hem

Tot voor enkele jaren speelde hijz elfs een belangrijke rol in de regering in ballingschap van de RMS.

Willemgeheim:
ik heb er weinig van gemerkt maar dat is al weer 40 jaar geleden verder is iedereen welkom daar en ik heb daar een nederlandse en een turkse vrouw ontmoet zonder hoofddoekje verder was er ook iemand uit pakistan en waren ze allemaal erg vriendelijk.

Maar dat heeft niets van doen met RMS en pro-Indonesisch. RMS'ers kunnen zeer aangename en vriendelijke mensen zijn.....maar noem ze geen Indonesiers.

spacer line  

Naar mijn weten hebben ze niks met RMS te maken als dat nog bestaat maar ik zal er wel naar vragen als ik daar vrijdag weer ben dus wordt vervolgd....

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Please Willem, dat doen ze niet in de moskee. Ze kunnen religie en politiek heel goed scheiden. Daarvoor zijn ze vrijwel allen in NL opgegroeid. Ik heb decennia lang vertoeft tussen hen dus weet wel hoe de politieke verhoudingen liggen. En kom onze Waalwijkse Molukkers nog regelmatig tegen als ik in NL ben dan wel op Ambon ben.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-08-2010 08:57 willemgeheim wrote:
Ik was er gisteren en had veel geluk want doordat het rammadam is woensdag waren er mensen aanwezig om alles schoon te maken.
Ik heb er een fijne dag gehad en was meer dan welkom.
Ook heb ik nu een naam voor mijn missie gevonden zie het andere topic.
Toen ik aankwam kreeg ik koffie en broodjes en alle informatie di ik nodig had.
De hoofdgebedsdienst is op vrijdagmiddag om 2 uur en verder iedere avond.
Ook heb ik het telefoonnummer van de voorzitter van het bestuur nu zodat ik altijd met vragen bij hem terecht kan dus als iemand iets wil weten over islam dan kun je dat hier vragen....
ja, die gebedstijden had ik je ook wel kunnen vertellen, da's universeel. Maar als je dat al niet weet, wat heb je daar dan te zoeken als ik vragen mag? Om geld bedelen voor je stichting? Er zijn al meer dan voldoende van dergelijke Islamitische stichtingen in Indonesie. Je kunt beter iets opzetten dat vrij is van religie, daar schiet je meer mee op (minder dwang om bepaalde dingen te doen met je stichting in de eerste plaats).

spacer line  

Om even duidelijk te zijn....ik ga daar niet naar toe voor mijn stichting i.o. maar om meer te weten te komen van de Islam omdat ik daar vaak mee geconfronteerd word.
Ook is mijn vriendin in Indonesie moslima dus ook dat speelt een rol.
Ik ga daar beslist niet naar toe om geld te bedelen want de penningmeester is er met het geld vandoor en nu zijn ze bezig om alles weer aan de gang te krijgen door middel van een nieuw bestuur.

http://www.spitsnieuws.nl/arch(...)moskee_waalwijk.html

Ik kon hier niks beters vinden en Amsterdam of Den Haag is te ver weg.
Ik was hier bij een Marrokaanse en een Turkse moskee maar daar voel ik me buitengesloten want die praten in hun eigen taal.
Het enigste wat ik daar zoek is iets te leren over de Islam en wat mijn stichting betreft i.o. daarvoor zoek ik wel andere wegen afijn dat kun je op mijn andere topic lezen.
Verder kijk ik goed de kat uit de boom en bevalt het me op tot heden prima.
Mijn projekt is verder vrij van geloof maar het is wel handig om iets van de Islam te begrijpen maar christenen hindoe's en noem maar op zijn net zo welkom.
Naar mijn inziens brengt religie alleen maar verdeeldheid en onrust maar door de confrontatie is het wel beter als je er iets van afweet.
En wie weet ga ik nog ooit eens trouwen met mijn vriendin.....
Als iemand een tip heeft waar ik dat beter kan leren zonder ver te hoeven reizen dan zijn die tips van harte welkom.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Beste Willem,ik zou gewoon NIETS leren. Ik heb pogingen gedaan in de eerste jaren dat ik in Yogya was, volop met boeken gewapend uit het islamitische voorlichtingscentrum van Abdulwahid van Bommel in de Beeklaan, Den Haag, maar ik heb uiteindelijk de moed opgegeven. Wat een onzin, net zo erg als de bijbel, etc. En je leert de Indonesische moslim totaal niet kennen daarmee want die heeft zijn "eigen" islam. Na vele discussies met mijn mede-kampungbewoners heb ik de betreffende boeken weggegeven aan een londho die net als u zich opeens in de islam ging interesseren (hij heeft het nog gemaakt tot imam) maar begreep van de Indonesische c.q. Javaanse samenleving geen snars. Beter is je te verdiepen in het "Javanisme" / abangan / kejawen (tenminste als de uwe een Javaanse is) of in de lokale varieteit hierop in een ander deel van RI, daar heb je 100x meer aan dan je te gaan interesseren in dat Arabische geloof. De msokee in Waalwijk zal je daarbij ook niet helpen want de Molukse moslim zit al decennia in een identiteitscrisis en is de weg ingeslagen van de Arabische islam i.p.v. de Indonesische, hunkerend op zoek naar hun moslim-identiteit als tegenhanger van de (althans in NL) christelijke meerderheid onder de Nederlandse Molukkers.
Zelfde geldt voor het hindoeisme op Bali; dat is een geheel eigen variant van het hindoe-geloof waarbij je geen snars verder komt met het bestuderen van het "officiele" hindoeisme.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Willem,

Er zijn ook veel boeken te koop over de islam, ook in Nederland. Ze zijn helaas niet allemaal even goed verteerbaar. Buiten de Koran die al lastig genoeg lezen is zijn er ook veel andere boeken te vinden (ook in de bibliotheek natuurlijk) Ook op het internet is veel te vinden over de islam en de interpretaties ervan.

spacer line  

Ja ik heb een hekel aan boeken lezen en vond het wel gezellig daar.
Natuurlijk is het overal anders maar zolang als ik me er goed bij voel en niet getild word zie ik het ook als een dagje uit waar niks mis mee is en zoals ik al zei het is geen molukse moskee althans er komen veel nationaliteiten turks pakistan nederlands etc
Het gaat me alleen om de hoofdlijnen ik wil me er niet te ver in verdiepen en zal zeker op mijn hoede blijven.....
O, ja Anne Mieke wil jij geen deel nemen in de stichting i.o.....?

spacer line  

On 10-08-2010 18:54 willemgeheim wrote:
Jzoals ik al zei het is geen molukse moskee althans er komen veel nationaliteiten turks pakistan nederlands etc

Het is een " Molukse" moskee .
Dat er Turken , Pakistanen en anderre nationaliteiten komen is gebaseerd op het feit dat een Moskee naast een gebedshuis is waar alle Moslim terecht kunnen komen bidden , ook als een soort gemeenschappelijke (buurt)huis fungeerde.
Vergeet ook niet de Javaanse Surinamers die Moslim zijn .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-08-2010 18:54 willemgeheim wrote:
O, ja Anne Mieke wil jij geen deel nemen in de stichting i.o.....?
Ik was al een beetje bang voor die vraag. Ik neem aan dat je doelt op de rol van sekretaris? Ik weet niet of ik eventuele beloftes kan waarmaken omdat ik mijn eigen logistiek nog niet duidelijk voor ogen heb (definitief naar Indonesie). Laat me eerst maar eens weten wat er dan precies verwacht wordt en hoe dit ingevuld zou moeten worden, dan zal ik erover nadenken.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,348 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,708,605 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com