indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

barry
User
spacer line

Wij gaan in maart op wereldreis -- het zgn. backpacken -- en die start in Afrika. De Afrika-reis is een rondreis die ca. 2.5 maand zal duren. Daarna vliegen we naar Bangkok. In AziŽ reizen we overland rond door Thailand, Laos, Cambodia, MaleisiŽ en Singapore. Ongeveer 143 dagen na vertrek vanuit Nederland vliegen we van Singapore naar Jakarta en dan meteen door naar Ujung Pandang. We blijven 60 dagen in Indonesie en hebben uiteraard een visum nodig.

Nu is mijn vraag -- we kunnen het visum niet in Nederland halen vanwege de 90dagen-regel -- waar we het beste een visumaanvraag kunnen indienen met de kortste en het laagste risico op een lange behandelingstijd. We hebben in Bangkok wel de tijd om een visum aan te vragen maar iemand op het forum schreef dat je dan wel van die plek moest vliegen en dat doen we dus niet, wel vanuit Singapore.

Mocht het voor ons geval alleen mogelijk zijn in Singapore een visum aan te vragen, waar dan (metrohalte?) en heb je/jullie nog andere tips (kledingvoorschrift?foto voor vrouwen met hoofddoek of zo?). Ik weet het nu niet meer na een uur lezen op het forum over visa.

groet,

Barry

EricYen
User
spacer line

Hoi Barry,

No worries, het is betrekkelijk simpel een visum voor Indonesie vanuit SIngapore aan te vragen.
Kijk op onderstaande link voor het adres en verdere details van de Indonesische ambassade hier in Singapore:

www.kbri.org.sg/

Het adres is dus op Chatsworth Road, aan de "achterkant" van Orchard Road, de winkelstraat van Singapore. Vanaf Orchard is het zo'n 15 minuten lopen, hetgeen ik je niet aanraad in het klimaat hier, dus neem een taxi. Taxi's zijn goedkoop, efficient en uitermate betrouwbaar hier.

In het kort, ben aanwezig tussen 9-12u 's morgens, lange broek en gesloten schoenen, geschoren.
Neem mee: geldig paspoort (bij aanvraag visum nog minimaal 6 maanden geldig), pasfoto, geldig returnticket of uitreisticket, duurt 3 werkdagen voor verwerking en afgifte en kost 70 Singdollar (60 dagen geldig).

Je kunt het zelf ondernemen of uitbesteden aan een reisagent hier (scheelt je een bezoek en de bureaucratie) voor 25 singdollar extra. In dat laatste geval adviseer ik je reisbureau New Shan Travel Service.

Winnie Wong aldaar is een goede reisagente.

www.newshan.com

tel. +65 62219333

Groet en veel plezier op je reis,

Eric

barry
User
spacer line

Eric,

bedankt voor je info. Ik weet het dan wel te vinden. Zelfs te voet. Ik moet wel zeggen dat het lopen vanaf de metrohalte in het centrum uit de richting van de luchthaven 's avonds wel goed is te doen, als je richting orchard rd/chatsworth rd loopt (ik bedoel dus veel verder dan de ymca en nieuwe uni). Ik ben benieuwd hoe het overdag is. Als het net als in Jakarta is, zal de taxi een goede optie zijn.

in ieder geval bedankt.

barry

EricYen
User
spacer line

Hoi Barry,

Ik begrijp dat je niet altijd maar de taxi wilt pakken, je moet tenslotte langere tijd rondreizen!

Hier dan een bustip:

Je kent dus de YMCA? (schuin tegenover MRT Dhoby gaut station, ongeveer 250 meter ervan verwijderd). Stap dan bij de YMCA op buslijn 65. Bij de 7e stop op Irwell Bank Road, voor Zion Full Gospel Church stap je uit en stapt over op bus 75. Stap dan uit bij de condo Lucky Towers op Grange Road aan de linkerkant. Je zit nu op de splitsing Grange Road / Chatworth Road, houdt links aan op Chatworth Road en loop na 200 meter aan de linkerkant de Indonesische Ambassade in.

Lopen tussen 9-12 u 's morgens hier is mogelijk, maar je bent drijfnat van het zweet. En juist daarover beginnen de ambtenaren van dienst in de Indonesische ambassade waarschijnlijk over te zeuren. Ze zeuren hier namelijk graag, die ambtenaren in de ambassade...

Mocht je YMCA niet kennen, neem dan vanaf Dhoby Gaut mrt station bus 77, na 4 haltes uitstappen bij Raffles Boulevard voor het Pan Pacific Hotel en dan van daaruit weer dezelfde bus 75 naar Lucky Towers etc.

Moet lukken, neem een EZ link card hier in Singapore, dat is een bankpas met saldo, verkrijgbaar op Changi airport, waarmee je rond kunt reizen met MRT en bus. Kost geen d.r.o.l., wel zo handig. Saldo over bij vertrek, u krijgt uw geld terug!

groet,

Eric

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Hoi,

Ik wil ook naar Indonesie en wil mijn visum in Singapore aanvragen. Kan dit nog? Ik heb namelijk gelezen dat Nederlanders dit nu alleen nog in Nederland kunnen doen. Laat me a.u.b. zo snel mogeijk weten of ik het nog in Singapore kan doen.

Bij voorbaat dank.

Papaya

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

Amadeus
User
spacer line

Papaya,

het antwoord is toch al door Eric Yen gegeven toch.

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Hoi Amadeus,

Ik ben er gewoon een beetje onzeker over, omdat iedereen iets anders verteld. Ik wil het dus graag weten van mensen die zeer recentelijk een visum hebben aangevraagd in Singapore. Ik kom a.s. dinsdag in Singapore aan en wil dus niet voor verrassingen komen te staan.

M v groet, Papaya

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

delaat
User
spacer line

Beste Papaya,

Ik heb september mijn 60 dagen touristenvisum in NL gekregen en ben daarmee naar Indonesie gegaan. In die tijd heb ik een sponsor gevonden en ben na 58 dagen naar Singapore gevlogen, zo'n 2 weken geleden. Sociaal Cultureel Visum gekregen, waarmee ik nu weer in Indonesie verblijf.

Ik heb het visum in Singapore laten regelen door een consultant, die vraagt 160 Singapore dollar voor een sociaal cultureel visum of een 60 dagen touristenvisum. Het is doorgaans binnen 1 dag geregeld. Ik heb deze info van het hostel waar ik verbleef en waar deze consultant regelmatig, via officiele weg, visa regelt. Het hostel is: "The Inncrowd", Dunlopstreet 73 in Singapore. Je kunt hun website bezoeken voor meer info: www.the-inncrowd.com

Succes ermee.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,927 posts - 13,697 topics - 25,658 members - last post @ 14-11-2019 16:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,673,332 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com