indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pascal.F
User
spacer line

Paulusje

Wat Monyet zegt klopt helemaal, Java is de moeite.
Ik lees nergens iets over oost- Java wat heel mooi is.Daar alleen kan men al een weekje doorbrengen.
Kawah Ijen Vulkaan- 2 daagse Sukamade- Kalibaru en ook de noordkust en de streek rond Bondowoso.
Ge moet maar eens googelen.

Je kan ook je terugvlucht boeken vanuit Denpasar zodat je niet moet terugvliegen naar Jakarta.Dit geeft minder transport problemen tijden de ramadan
Dan neem je gewoon de ferry naar Bali en met de bus of prive chauffeur,en breng je daar nog enkele dagen door.
Minder druk programma en heel veel te zien.
Naar Indonesië kan je heel je leven reizen en dan heb je nog niet alles gezien.

Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Paulusje
User
spacer line

Hallo Allemaal,

Dank jullie allemaal voor de bruikbare tips.
We hebben er flink over nagedacht en hebben besloten om niet naar Java te gaan Emoticon: Cry
We zijn het gewend om op eigen houtje door Azie te reizen en weten dus ook dat vervoer wel eens tegen kan zitten, maar om nu op voorhand te weten dat we twee weken problemen kunnen verwachten met reizen en accomodaties drukt een te negatieve stempel op onze reis!!!!! Dus Java blijft gewoon op ons verlanglijstje staan voor een volgende keer. Totale mindswap, maar we hebben nog een maand om een andere reis voor te bereiden dus dat moet lukken.
Mijn partner heeft als enige wensen (lees; eisen) dat de vakantie eindigt in Bali en er geen hikingtochten worden gedaan van meer dan een dag :-(

Nu zit ik te denken aan het volgende:
- Sumatra (medan - padang) dag of 10 en dan Bali met misshien uitstapje naar Lombok/Gili
- Flores / Lombok / Bali
- Of het allerliefste; Sumatra / Flores en dan Bali, maar dat zal waarschijnlijk krap worden (ik moet erbij vermelden dat we 'snelle'reizigers zijn, een paar dagen rust op het einde op Bali is eigenlijk voldoende
- Sulawesi / Bali kan natuurlijk ook nog, maar dat trekt op de een of andere manier minder, maar misschien kunnen mensen mij op andere gedachten brengen.

Ingewikkeld verhaal, maar we zijn vrij om op Jakarta of Depasar aan te vliegen of te vertrekken (kan bv ook aankomen op Jakarta en vertrekken op Depasar of andersom), de vluchten zijn dus geen probleem, alleen de data ligt vast en kan niet van worden afgeweken. 3 tm 26 september; uit en thuis!

Ik hoop dat jullie nog wat kunnen helpen met mooie routes en welke reis nu te doen.
Omdat het topic nu eigenlijk niks meer te maken heeft met Java zal ik dit bericht ook in een nieuw topic plaatsen. (ik weet niet zeker of dit de bedoeling is, anders bij voorbaat excuus)

Groeten, Paulus

vendie
User
spacer line

Wij kunnen dit alleen maar beamen, Oost-Java verdient het om wat langer te blijven dan de meeste mensen doen.
Grote ondernemingen zoals Vox - Panorame - van Verre reizen met hun grote bussen in treinsnelvaart (als het mogelijk is natuurlijk) door Oost-Java.
Wij verblijven elk jaar 6 maanden op Oost-Java, in Kalibaru om precies te zijn, in een guesthouse.
Dit doen we nu al sedert 1993 en zelfs wij ontdekken nog veel nieuwe dingen.
Het is zonde om Oost-Java over te vliegen. Wij verrassen onze gasten door ze te attenderen op een bezoekje aan Sukamade en dan het liefst 2 dagen in plaats van de normale trip van 1 dag. Vooral met kinderen een groot succes.
Maar niet alleen Sukamade is het waard om een bezoekje te brengen ook een tocht naar de Kawa Ijen is meestal één van de trips die onze gasten, die dan een paar dagen in het gastenverblijf zijn, maken.
Ook een eenvoudige wandeling met een plaatselijke bewaker is erg interessant vooral wanneer hij zelf in een boom klimt om daar de klapper te hakken die dan op de grond wordt opengemaakt zodat de rijke klappermelk over je kin kan stromen.
En wat te denken over de avontuurlijke dokar tour (paard en wagen).
Verdere info: vraag het maar.
Pieter

Guesthouse Rumah Senang - Huis waar je je prettig voelt

stiel
User
spacer line

Ik zoek
- chauffeur met auto voor 4 personen
- van 7 tot 14 oktober 2010
- van jakarta naar yokjakarta

wie heeft goede tip ?

Frans

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Nou, Stiel, of het een goede tip is, weet ik niet, maar: naast de periode dat je die auto wilt huren, moet je hem nog een dag extra huren. Het ding moet namelijk terug. Het maakt dan ook niet uit of je de auto in JKT of in JOG huurt. Als Yogyakartaan zou ik zeggen: Yogya. En wij van WC-eend adviseren WC-eend. Maar goed, de reden daarvoor is dat Yogya waarschijnlijk goedkoper is, en dat je ook waarschijnlijk meer in de buurt van Yogya rondtoert dan in JKT. Bovendien kun je het ViaVia laten regelen, een restaurant dat ook trips regelt, in handen van Vlamingen, dus net echt. Betrouwbaar ook. (maar het eten...)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,033,372 topic views - 240,286 posts - 13,732 topics - 33,687 members - last post @ 23-10-2020 18:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,339,387 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com