indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Keliling
User
spacer line

Hoi iedereen

Vroeger ruime tijd in Indonesië gewoond. Nu terug in België. Na veel aandringen organiseren we volgend jaar juli (2011 dus) een rondreis Java en Bali voor familie en vrienden. Nu ben ik op zoek om in Indonesië een bus (al dan niet met chauffeur) te huren voor de reis van Java naar Bali. Groep zou tussen de 14 - 20 personen zijn dus moet toch wel een bus worden, géén minivan. De bedoeling is dat we in grote lijnen de tijdsduur en de route zouden gaan afspreken (een 10-tal dagen van JKT -> Bali) maar wel nog vrij zijn om halt te houden onderweg voor bezoekjes, foto's .. wanneer we dit willen.
Ik ken enkel de Bluebird groep maar misschien weet iemand hier op het forum er wel nog meer (of beter)?
Bedankt alvast voor de info!
groetjes
Roel

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 02-08-2010 11:20 Keliling wrote:
Hoi iedereen

Vroeger ruime tijd in Indonesië gewoond. Nu terug in België. Na veel aandringen organiseren we volgend jaar juli (2011 dus) een rondreis Java en Bali voor familie en vrienden. Nu ben ik op zoek om in Indonesië een bus (al dan niet met chauffeur) te huren voor de reis van Java naar Bali. Groep zou tussen de 14 - 20 personen zijn dus moet toch wel een bus worden, géén minivan. De bedoeling is dat we in grote lijnen de tijdsduur en de route zouden gaan afspreken (een 10-tal dagen van JKT -> Bali) maar wel nog vrij zijn om halt te houden onderweg voor bezoekjes, foto's .. wanneer we dit willen.
Ik ken enkel de Bluebird groep maar misschien weet iemand hier op het forum er wel nog meer (of beter)?
Bedankt alvast voor de info!
groetjes
Roel

Met een grote bus zo'n rondreis doen ?! Dan leg je je wel wat beperkingen op,; puur de toeristische routes. Een plaatselijke chauffeur (beter 2) is zeker aan te raden.
Persoonlijk zou ik dan toch meer kiezen voor 2 of 3 mini-van's, die zijn ook gemakkelijker te regelen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, met een grote bus kun je lang niet overal eenvoudig komen. Twee van die Blue Bird busjes voor een man of 10 is beter. Er zijn ook verhuurders als Whitehorse actief op deze markt, als je een andere naam zoekt dan Blue Bird. Reken echter wel op een flinke rekening, de bussen moeten ook weer terug naar hun standplaats en dat betaal je ook, of je nu wel of niet mee gaat, de kans dat er op jullie eindbestemming een groep klaarstaat die mee terug wil is namelijk vrijwel nul.

Keliling
User
spacer line

Bedankt voor de reacties. Twee of drie busjes is inderdaad een alternatief, maar indien enigszins mogelijk toch liever allemaal op één bus. Is toch wel leuker onderweg dan splitsen. Inderdaad beperkt dat de mogelijkheden, maar gezien het voor bijna de volledige groep het eerste bezoek aan Indonesië is zal het programma toch voor 90% uit de "toeristische route" bestaan (Jkt-Bdg via Puncak en Bogor, dan naar Yogya Borobudur, Prambanan, Malang/Bromo ... enfin, jullie kennen het wel hé)
Moet inderdaad de prijzen eens overwegen, maar als je de kostprijs van die ene bus kan delen door het aantal passagiers kan dat misschien nog wel meevallen in vergelijking met twee kleinere wagens + chauffeurs? Zo wie zo zouden ze leeg moeten terugkeren, om het even of het nu om twee kleinere vans dan wel om 1 grotere gaat.
Indien de groep beperkt blijft zijn die minibussen van White Horse misschien nog wel interessant (Mitubishi Virago vb tot 18 pax) Ik heb geprobeerd hen te contacteren via email maar ik krijg elke keer een foutmelding. Heeft iemand nog alternatieve emailadressen voor hen?

wimstone
User
User icon of wimstone
spacer line

voor je eigen gemak zou ik eens kijken bij http://www.rumahsenang.com . zij hebben een guesthouse en kunnen ook dergelijke reizen aan. Heb je een hoop zorgen minder en kan je een op maat gemaakte reis beleven, zonder zelf de zorgen en het gedoe op je nemen. heb je zelf ook vakantie

spacer line  

Beter dan Blue Bird gaat moeilijk .

Heb goede ervaringen met kleine busje , de zgn Big Bird .
Een andere relatief grote groep is de Cipaganti travel .
Hoofdkantoor Bandung , en bijkantoor in Jakarta ( googlen)

bisa dicek of makemyday .

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Hallo roel ,
ik kan je wel verder helpen .
We hebben zelf chauffeurs en accomodatie op java.

gaarne reactie via de mail.

rovadekoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.home.nl

VrGr Robert

like to live in ID,but it takes a while to get there

jessie
User
spacer line

beste roel ,probeer het eens met K.C.B. travel.die beschriken ook over busjes
+62361756179 die zit in kuta

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Beste Keliling,

ik kan je een Mercedes MB-800 (18-seater, maar comfortabel tot 13) aanbieden voor Rp. 1.150.000 of een Mercedes OF 8000 (31-seater, tot 24 personen) voor 1.550.000
Beide inclusief chauffeur.
Hou wel rekening met 2 dagen extra kosten i.v.m. empty run vanaf Bali.

salam dari
Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,823 posts - 13,518 topics - 16,733 members - last post @ 21-11-2017 11:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,381,338 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com