indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Gilby
User
spacer line

We denken er na om een van beide voor plm. 2 weken te bezoeken. Wat raden jullie aan? Welke is het meest interessant?

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Sumba is zondermeer meer interessanter dan timor. Ik ben op beide eilanden geweest kan wel goed vergelijken. Het hele eiland ademt de sfeer van bijzonder en traditioneel. Er zijn regelmatig ceremonies. Ik heb zelf een begravenis ceremonie meegemaakt wat erg lijkt op de ceremonie in toraja mat dat verschil dat er hooguit een handvol toeristen zijn. Daarnaast zijn er zeer mooie verlaten witte zand stranden. Je waant je echt in het paradijs. 2 weken is meer dan voldoende. Zelf ben ik er een dag of 10 geweest.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Gilby,

Ik zou helemaal niet kiezen maar allebei doen. Sumba is niet zo'n groot eiland, de wegen weliswaar niet zo breed maar er is dan ook weinig verkeer. Met 6 dagen Sumba kom je een heel eind en heb je de highlights wel gezien. Je begint hest best in Waikabubak (aanvlieghaven Tambolaka) dan bezoek aan het westen en overland naar het oosten en je vliegt vanaf Waingapu naar Kupang. Alleen, in het geval je Flores nog niet hebt gezien zou ik de combi Sumba/Flores kiezen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Gilby
User
spacer line

Hallo Acufjo en Anne Mieke, bedankt voor jullie uitgebreide advies. We zijn er nog niet uit maar hebben nog even de tijd. Op Flores zijn we de laatste keer geweest en hebben we dus al gezien. We houder hier overigens hele goede herinneringen aan. Bali en Lombok kennen we ook. Naast ons verblijf op Java willen we nog zo'n anderhalve week of twee weken naar een voor ons nog onbekende bestemming. We dachten hierbij dus aan bijv. Sumba en/of West-Timor. We vinden contact met de plaatselijke bevolking erg leuk en trekken er graag op uit om dorpjes, ceremonies en natuurschoon te bezoeken. Een combi van Sumba en West-Timor is natuurlijk een goed idee Anne Mieke. Omdat mijn Indonesische vrouw de taal spreekt is het reizen ook wat makkelijker. Ook dachten we er even over om i.p.v. deze bestemmingen heel wat anders te kiezen zoals Sulawesi maar dat lijkt ons gelijk zo groot.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Volg advies van AM; ik kan het alleen maar beamen. Veel reisplezier.

Gilby
User
spacer line

Wat is op Sumba en West-Timor absoluut de moeite waard om te bezoeken?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zowel op Sumba als op West Timor de adatdorpen en de lege en verlaten stranden. Op Sumba dan nog bezoek aan ikatweverijen. Verder is het reizen op zich al een verademing ten opzichte van bv Java, veel natuur en weinig verkeer. Als je rond februari zou gaan dan natuurlijk nog de pasola op Sumba.
Contact met bevolking heb je gemakkelijk met bahasa Indonesia, hoewel in sommige adatdorpen vaak alleen de streektaal wordt gesproken en je ook met het Indonesisch niet uit de voeten kunt.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,316,849 topic views - 233,330 posts - 13,683 topics - 23,674 members - last post @ 19-08-2019 17:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,181,953 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com