indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

woudinho
User
spacer line

Beste forumgangers,

Al een tijdje volg ik dit forum met veel plezier! Ik heb al allerlei welkome info gevonden omtrent onze vakantie richting Indonesië, daarvoor allen dank Emoticon: Smile .

Nu zijn wij op zoek naar een mooi hotel op Bali, en dan het liefst in Sanur (andere opties zijn wel altijd welkom, wel graag met uitleg Emoticon: Wink ).

Ik zal ons tripje uitleggen. Wij vertrekken eind oktober richting Hong Kong, alwaar we 3 dagen verblijven, daarna gaan we voor 2 weken richting Java, waar we e.e.a. willen zien (Bandung (geboorteplaats vader) en Borubudur sowieso). Na Java willen we nog 2 nachtjes op de Gili eilanden overnachten en daarna een week 'uitrusten' op Bali.

Onze voorkeur gaat uit naar Sanur en omdat we het eerste gedeelte van onze vakantie vrij low budget willen reizen, hebben we voor Bali iets meer geld te besteden. We zitten te denken aan max. 100 Euro per kamer per nacht. Het lijkt me dat daar wel iets moois voor te vinden is!?

Wie heeft mooie suggesties voor ons? Het liefst natuurlijk vrij luxe. In eerste instantie dachten we dan ook aan Bali Hyatt, maar wellicht raden jullie dit af (of juist aan) en wat zijn andere aanraders?

Vast dank!

spacer line  

Vergeet dat Hyatt in Sanur maar (zie eerdere postings over dit hotel op dit forum). Erg gedateerd, maar wel met een mooie grote tuin. Kamers zijn echter onder par.

Als je Euro 100,- per nacht voor een kamer wil / kan stukslaan, ga dan lekker in het Mercure Resort Sanur zitten. In Oktober zal een kamer daar zo iets van rond de Euro 75 - 80,- (incl. ontbijt, tax en service) per nacht kosten indien direct bij het hotel geboekt en misschien nog iets goedkoper indien geboekt via een verkoop-site zoals asiarooms.com o.i.d.

http://www.mercureresortsanur.com/

If you have nothing to loose, you can risk everything

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

Ik heb me de laatste tijd verdiept in het voordelig boeken van een los hotel (en losse vlucht) in Kuta/Sanur/Ubud en wat mij op is gevallen dat het voor met name grotere hotels – die populair zijn bij Nederlanders en bij veel reisorganisaties worden aangeboden – het meest voordelig is ze te boeken bij een Nederlandse touroperator. Je kon losse nachten boeken bij bijvoorbeeld Kuoni, Oad, Holland International en Neckerman (niet overal online, wel via het reisbureau). Ook traveltrend.nl is er voordelig, maar ik weet niet hoe betrouwbaar die zijn.

Even ter vergelijking: Hotel Puri Santrian in Sanur kost via de grotere boekings-websites (voor een clubkamer) € 120,- tot € 150,- en via Kuoni € 92,- per nacht. Via Traveltrend zelfs € 82,-!

Ik vond dat zelf een prettig hotel, vooral de clubkamers met een gedeeld extra zwembad bevielen goed.

Pascal.F
User
spacer line

Hallo Woudinho,
Ik sliep reeds 2 x mijn laatste nachten in
http://www.tamukamibali.com/ te Sanur.
Kleinschalig met lekker restaurant en goede commentaren op 5 min wandelen van het strand.
Ruime kamers
Gewoon te boeken via mail.

woudinho
User
spacer line

Beste, allen dank voor de antwoorden!

We zitten nu erg te twijfelen aan Sanur. We willen sowieso naar Bali, maar Kuta valt af en de twijfel over Sanur neemt dus toe. We willen sowieso aan het strand en het mag best toeristisch zijn (ben zelf ook een toerist Emoticon: Wink ). En nog steeds een lekker hotel! Zijn er nog tips w.b. de plaats om die week door te brengen?

FredC
User
spacer line

Ga lekker naar het Sanur Beach Resort, alles bij de hand: strand, zwembaden, restaurants en als je buiten het resort wilt eten loop je in vijf minuten over straat met vele restaurants. Prima kamers, goede service.
Ik zou niet twijfelen meer!

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.woudinho
Als je toch zo veel te besteden hebt en geen probleem is om in een touristische omgeving te verblijven wat let je om naar Nusa Dua te gaan.lekker rustige omgeving en als je de drukte wil opzoeken dan zit je in 20 minuten in kuta.
veel plezier.

Shalom

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 15-07-2010 16:11 woudinho wrote: We willen sowieso aan het strand en het mag best toeristisch zijn (ben zelf ook een toerist

Mooi. Eindelijk eens iemand die de ballen heeft het te stellen zoals het is. Honkong ondergaan, Java reeds doorkruist, de Gili's `gedaan,' het leed is geleden, de horizon schijnt. En straks weer werken. Of denken, nog erger. Dat moet je aan anderen overlaten, veel te vermoeiend. En dan wil je rust. Een toeristische plek, mits niet overbevolkt, is dan wel zo prettig. Alle voorzieningen zijn er, goede hotels, puike restaurants, strand. Bekpekkers zoeken liever de kakkerlakken op als ze innovatief reizen volgens de route JKT - Bogor - Bandung - Yogya - Bromo - Kuta, maar mensen die moeten werken willen rust en genot. En op Bali - en ik ben geen Bali-lover - kun je dat vinden. Van de aanbevelingen vind ik Nusa Dua een beetje té steriel, Kuta is aan te raden als je kinderen bij je hebt (God verhoede het als je rust wilt!), maar Sanur lijkt me de aangewezen plek. En vervolgens het advies van Fred opvolgen. Er zijn talloze andere mogelijkheden, maar Sanur Beach Resort is succes verzekerd. Veel plezier, en rust uit!

paulana
User
spacer line

sanur beach hotel heb ik ook veel goeds over gehoord, hetzelfde eigenlijk wat Guna2 schrijft

veel plezier op reis Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Diwangkara Hotel bij het zwarte strand.
Dan leer je ook de echte bevolking kennen.
Mooie bungalo's Emoticon: Laugh out loud Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Hi Woudinho,

idd vaak goedkoper bij Nederlandse touroperator. Griya Santrian is van zelfde goede klasse als Puri Santrian, maar ligt lekker centraal in Sanur. Kamers vanaf 73 euri. Meer keuzes op www.merapi.nl/core.sym/fe/aanb(...)tted=1&zoeken=Zoeken

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

glitter
User
spacer line

hotel shanti in sanur aan het strandt,naast santrian,alleen goedkoper.schone kamers, airco.ik slaap er iederjaar al 20 jaar,veel plezier.

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

On 15-07-2010 16:11 woudinho wrote:
Beste, allen dank voor de antwoorden!

We zitten nu erg te twijfelen aan Sanur. We willen sowieso naar Bali, maar Kuta valt af en de twijfel over Sanur neemt dus toe. We willen sowieso aan het strand en het mag best toeristisch zijn (ben zelf ook een toerist Emoticon: Wink ). En nog steeds een lekker hotel! Zijn er nog tips w.b. de plaats om die week door te brengen?

Misschien is het een optie om naar Legian of Tuban te gaan? Beide aan brede zandstranden, toeristisch, maar niet in het drukke centrum van Kuta, wat wel op loopafstand ligt. Ik vond het strand van Sanur nogal tegenvallen (vies, bij eb kan je niet zwemmen), dat van Kuta en omgeving is nog steeds niet te vergelijken met de stranden in de Caribean, eerder met die van bijvoorbeeld Spanje. Als je je daarop instelt kan het alleen maar meevallen Emoticon: Nice

Wij hebben in Legian Beach gezeten; prima hotel. Ernaast zitten nog meer hotels van hetzelfde soort; Mandira, Padma. Ik zou wel kiezen voor een bungalow-kamer, zit je lekker in de tropische tuin ipv in een vakantieflat Emoticon: Wink

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Als je zo veel te besteden hebt dan adviseer ik om naar Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia te gaan alles daar is echt en niet specifiek aangelegd voor toeristen.
Prachtige koraalomgeving, heldere blauwe zee je kijkt zo op de bodem hoeft geeneens het water in te gaan. Alle mogelijkheden aanwezig daar, een klasse hotel daar is oa
Rasa Ria Resort (www.shangri-la.com) zonde van je geld om dan voor Bali te kiezen.
Met een stop-over in Kuala Lumpur heb je dan daar ook nog eens een leuke ervaring erbij.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

woudinho
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Guna2, duidelijk toch Emoticon: Wink . Ik word altijd zo moe van al die mensen die zich tussen de 'locals' willen mengen en alles te toeristisch vinden, maar ondertussen wel net als 10 miljoen anderen de Lonely Planet en de Rough Guide volgen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind die gidsen prima, maar ga dan niet zeuren over toeristen (hebben we in Rotterdam gemerkt met de Witte Aap, beste café volgens Lonely Planet, geen 'vaste klant' meer te vinden, maar wel altijd vol Emoticon: Sadley ).

Goed, ontopic. Wat ik dus eerder zei, toerisme is geen probleem Emoticon: Very funny . Echter als ik de verhalen, plaatjes etc. hoor over Kuta, dan doet me dat weer een beetje denken aan Salou en omgeving en dat is weer iets te veel van het goede.

We willen in principe gewoon genieten, wat Guna2 al zei, we gaan Java, Hong Kong en Gili op een andere manier bekijken, maar na Bali moeten we gewoon weer aan de arbeid en dus willen we optimaal uitrusten en genieten (dus ook met een lekker restaurant en leuk terras). Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Cynthib we verwachten ook geen Caraïbische stranden, daar zijn we al geweest Emoticon: Puh! . En in zo'n hotelflat willen we ook niet zitten Emoticon: Wink .

Over Nusa Dua lees ik ook relatief goede dingen, maar ik begrijp dat dit 'saai' is? En ik lees dat bij Sanur het strand 'vies' is (vies als in rommel, of vies als in lelijke natuur? Emoticon: Wink ? Waar ik dacht dat Bali het makkelijkst was om iets te vinden lijkt het alleen maar moeilijker te worden Emoticon: Very funny .

woudinho
User
spacer line

Op 16-07-2010 11:15 schreef sabar2:
Als je zo veel te besteden hebt dan adviseer ik om naar Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia te gaan alles daar is echt en niet specifiek aangelegd voor toeristen.
Prachtige koraalomgeving, heldere blauwe zee je kijkt zo op de bodem hoeft geeneens het water in te gaan. Alle mogelijkheden aanwezig daar, een klasse hotel daar is oa
Rasa Ria Resort (www.shangri-la.com) zonde van je geld om dan voor Bali te kiezen.
Met een stop-over in Kuala Lumpur heb je dan daar ook nog eens een leuke ervaring erbij.

Beste Sabar2,

Hartelijk dank voor je advies, hoezeer ik het ook waardeer. Bali staat vast. Dat er mooiere plekken op aarde zijn begrijp ik Emoticon: Wink . Daarbij €100,- per kamer per nacht is een leuk bedrag om te besteden, maar het is toch niet zo dat dit zo uitzonderlijk veel is dat ik eigenlijk niets op Bali te zoeken heb.

De stopover doen overigens al in Hong Kong Emoticon: Smile . Nogmaals toch bedankt, maar we richten ons echt op Bali.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 16-07-2010 11:26 woudinho wrote: Waar ik dacht dat Bali het makkelijkst was om iets te vinden lijkt het alleen maar moeilijker te worden

Eigen schuld, dikke bult. Dan moet je maar niet om raad vragen. 100 Nederlanders, 200 meningen.

woudinho
User
spacer line

Op 16-07-2010 11:44 schreef guna2:

[quote verwijderd]

Eigen schuld, dikke bult. Dan moet je maar niet om raad vragen. 100 Nederlanders, 200 meningen.

Emoticon: Very funny

paulana
User
spacer line

Op 16-07-2010 10:52 schreef Cynthib:

[quote verwijderd]

Misschien is het een optie om naar Legian of Tuban te gaan? Beide aan brede zandstranden, toeristisch, maar niet in het drukke centrum van Kuta, wat wel op loopafstand ligt. Ik vond het strand van Sanur nogal tegenvallen (vies, bij eb kan je niet zwemmen), dat van Kuta en omgeving is nog steeds niet te vergelijken met de stranden in de Caribean, eerder met die van bijvoorbeeld Spanje. Als je je daarop instelt kan het alleen maar meevallen Emoticon: Nice

Wij hebben in Legian Beach gezeten; prima hotel. Ernaast zitten nog meer hotels van hetzelfde soort; Mandira, Padma. Ik zou wel kiezen voor een bungalow-kamer, zit je lekker in de tropische tuin ipv in een vakantieflat Emoticon: Wink

wat dacht je van de oost of noordkust? Lovina wordt ook al lekker toeristisch, mooie stranden, goede hotels en prima prijzen Emoticon: Party!

Om Swastiastu

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 16-07-2010 11:30 woudinho wrote:

[quote removed]

Beste Sabar2,

Hartelijk dank voor je advies, hoezeer ik het ook waardeer. Bali staat vast. Dat er mooiere plekken op aarde zijn begrijp ik Emoticon: Wink . Daarbij €100,- per kamer per nacht is een leuk bedrag om te besteden, maar het is toch niet zo dat dit zo uitzonderlijk veel is dat ik eigenlijk niets op Bali te zoeken heb.

De stopover doen overigens al in Hong Kong Emoticon: Smile . Nogmaals toch bedankt, maar we richten ons echt op Bali.

Begrijp me niet verkeerd, als je voor het godeneiland Bali kiest is er in die prijsklasse heel wat moois te vinden, maar de hemel is het niet op Bali Emoticon: Party! Voor die prijsklasse is er dicht in de buurt heel wat beters te vinden. Na 4 weken Bali leefde ik (kan aan mezelf liggen) echt op in Kota Kinabalu. Maar ongetwijfeld zijn er meerdere mooie plekken op aarde te vinden. Aan Bali-promotion zal ik zelf echter niet meer meedoen, de touroperators kiezen de plekjes om op te foto te zetten zeer specifiek uit en foutjes worden er via photoshopping mooi uitgepoetst. Bali heeft zeker zijn charmes dat wil ik niet ontkennen, maar in die prijsklasse is het zonde van je geld.
Voor iets meer als de helft zit je op Bali echt wel aan de top.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

FredC
User
spacer line

On 16-07-2010 14:44 paulana wrote:

[quote removed]
wat dacht je van de oost of noordkust? Lovina wordt ook al lekker toeristisch, mooie stranden, goede hotels en prima prijzen Emoticon: Party!
Ik kom net van de oostkust en dat was drie-en-een-half-uur rijden vanaf het vliegveld. Lovina is zeker twee keer zover. Misschien met betere wegen ben je vijf uur onderweg om in Lovina te komen! Dat wil toch geen mens, na een vlucht van xxx uur!

Als Woudinho dan niet naar Sanur Beach Hotel wil (half uurtje vanaf het vliegveld), vergeet dat Bali dan maar, want er zijn mooiere plekken om tot rust te komen voordat je gaat werken. Kun je dat vliegveld, dat niet berekend is op de hoeveelheden mensen die er dagelijks aankomen en vertrekken, ook lekker vermijden. Kuta en Legian is veel te druk (en duur).
Ga dan naar Yogya of zo, al is rust daar ook niet altijd voorhanden. Maar als je een goed hotel kunt vinden, Guna2 geeft het je aan als je wilt, kan dat lukken. Inderdaad is Malaysia ook een goed idee, zowel westelijk als oostelijk.

Kortom: make up your mind! Als je het nu nóg niet weet ....

woudinho
User
spacer line

Nogmaals dank allen voor jullie meningen en tips! Ik wil benadrukken dat het budget gewoon het max is dat we uit willen geven. We zijn geen rijke mensen die het uit de zak schudden, maar gewoon werkende mensen die sparen voor deze prachtige tripjes Emoticon: Smile .

Ik ben zelf ook nog even verder gaan kijken, hoewel het heel verleidelijk is om in veel sterren te gaan denken met dit budget.

Op Tripadvisor zag ik dat de nummer één een 'simpel' hotel is (geen sterren), namelijk het Tropical Bali Hotel. Het enthousiasme van de verschillende mensen die het hotel gewaardeerd hebben sprak ons zo aan, dat dit hem wel eens kan gaan worden. Goedkoop (240 dollar voor 6 nachten per kamer!) en kleinschalig, Wel in Sanur. Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen, maar mocht iemand zijn/haar ervaring willen delen. Graag!

Verder nogmaals dank allen, we zijn een stuk wijzer geworden Emoticon: Very funny .

paulana
User
spacer line

Op 16-07-2010 19:19 schreef FredC:

[quote verwijderd]
Ik kom net van de oostkust en dat was drie-en-een-half-uur rijden vanaf het vliegveld. Lovina is zeker twee keer zover. Misschien met betere wegen ben je vijf uur onderweg om in Lovina te komen! Dat wil toch geen mens, na een vlucht van xxx uur!

Als Woudinho dan niet naar Sanur Beach Hotel wil (half uurtje vanaf het vliegveld), vergeet dat Bali dan maar, want er zijn mooiere plekken om tot rust te komen voordat je gaat werken. Kun je dat vliegveld, dat niet berekend is op de hoeveelheden mensen die er dagelijks aankomen en vertrekken, ook lekker vermijden. Kuta en Legian is veel te druk (en duur).
Ga dan naar Yogya of zo, al is rust daar ook niet altijd voorhanden. Maar als je een goed hotel kunt vinden, Guna2 geeft het je aan als je wilt, kan dat lukken. Inderdaad is Malaysia ook een goed idee, zowel westelijk als oostelijk.

Kortom: make up your mind! Als je het nu nóg niet weet ....

idd, vanaf Sanur worden er werkzaamheden aan de Bypass gedaan, en dat is onaangenaam, vanaf Goa Lawah is het iets beter maar toch... wij rijden in anderhalf tot
twee uur van Candidasa- nyuhtebel naar de Galeria in Kuta, voorheen was dat sneller
maar vanaf Denpasar via Tabanan naar Lovina is een mooie route en duurt ca. twee uur
natuurlijk afhankelijk daarvan of je onderweg stopt. je komt nl langs ik geloof Danau Bratan, en dat is de moeite waard voor een stop en goede restaurants aan het meer.

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 17-07-2010 12:52 schreef paulana:

[quote verwijderd]

idd, vanaf Sanur worden er werkzaamheden aan de Bypass gedaan, en dat is onaangenaam, vanaf Goa Lawah is het iets beter maar toch... wij rijden in anderhalf tot
twee uur van Candidasa- nyuhtebel naar de Galeria in Kuta, voorheen was dat sneller
maar vanaf Denpasar via Tabanan naar Lovina is een mooie route en duurt ca. twee uur
natuurlijk afhankelijk daarvan of je onderweg stopt. je komt nl langs ik geloof Danau

Bratan, en dat is de moeite waard voor een stop en goede restaurants aan het meer.

en het vliegveld: ligt eraan hoelaat of vroeg je aankomt, de laatste keer hebben we familie opgehaald om 23.30, en het was leeg in de hallen Emoticon: Party!

Om Swastiastu

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jalan Padang Galak | Gang penyu dewata 3/2, Sanur, Bali, Indonesia
Zoeken in Google Aerth en je ziet de omgeving globaal.... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,786,263 topic views - 236,742 posts - 13,710 topics - 28,543 members - last post @ 25-02-2020 18:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,184,964 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com