indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 14-07-2010 22:21 Bokito wrote:

[quote removed]

Sorry sabar je haalt mijn verhaal aan maar de ex van Jan heeft nooit in nederland gewoond dus die vlieger gaat niet op.

Ik ken de ex van jan niet en ik weet niet of jan een aanvullend pensioen heeft maar als hij een aanvullend pensioen heeft dan kunnen we de vlieger ver op laten, voor het AOW-pensioen is dat een ander verhaal.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jawel hoor ik geloof u graag, daar gaat het niet om, tegenwoordig komen de ex(en) met hun rechten opeisen, als ze jaren met iemand getrouwd is geweest.
Die krijgen een part deel van de jaren dat ze samen zijn geweest, of er is bij scheiding rechtelijke uitspraken gedaan, van de deling die dan vast gelegd zijn... Emoticon: Emoticon: So funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

simpati
User
spacer line

ik weet niet of jan een aanvullend pensioen heeft
Ik krijg tezijnertijd een leuk pensioen, mijn ex in Indonesië zal waarschijnlijk ook een klein pensioen krijgen, we zijn iets meer dan 6 jaar officieel getrouwd geweest, maar ze moet het wel weten natuurlijk.

In Nederland ben ik 25 jaar getrouwd geweest, die ex-partner krijgt ook een pensioen van mij, dat staat zwart op wit: Uw ex-partner ontvangt € 2572
Als de echtscheiding geregeld is zal waarschijnlijk op het pensioenoverzicht vermeld worden hoeveel .... zal krijgen, maar jammer voor haar, ik leef nog steeds .

Het pensioen wat ik zelf krijg als ik 65 jaar wordt zal niet gekort worden, wat de partner(s) en eventuele kinderen krijgen is een extra voorziening.
Jan

simpati
User
spacer line

Op mijn pensioenoverzicht staat bij de naam van mijn partner keurig de naam van .... met geboortedatum, ik heb als familienaam een van haar namen gebruikt.
- ... Nabestaanden Pensioen, vanaf uw overlijden tot zijn of haar 65ste € 2504 exclusief Anw
- Heeft uw huidige partner geen recht op (volledige) Anw, dan ontvangt uw partner tot zijn of haar 65ste Anw-compensatie van ....Deze is maximaal € 4219
Die compensatie wordt voor partners jonger dan 40 jaar zonder kinderen onder de 18 jaar één jaar betaald, eenmaal 40 jaar of ouder bij mijn overlijden tot haar 65ste.

Ik geef deze info om mensen die getrouwd zijn of willen gaan trouwen met een Indonesische partner er attent op te maken dat in het algemeen het Nederlandse pensioen uitstekend zorgt voor de partner mocht je komen te overlijden en dat het kopen van een huis echt niet nodig is.

.... wou mij niet geloven, ook niet nadat ik haar het pensioenoverzicht heb laten zien.
Er zijn nog al wat Nederlandse mannen die allerlei beloftes doen die ze niet waar kunnen maken, veel vrouwen vaak met kinderen blijven dan bij overlijden achter zonder inkomen en dat zijn verhalen die de Indonesische partner gelooft.
Jan

spacer line  

On 15-07-2010 01:27 simpati wrote:

.... wou mij niet geloven, ook niet nadat ik haar het pensioenoverzicht heb laten zien.

Er zijn NOG AL WAT Nederlandse mannen die allerlei beloftes doen die ze niet waar kunnen maken, veel vrouwen vaak met kinderen blijven dan bij overlijden achter zonder inkomen en dat zijn verhalen die de Indonesische partner gelooft.
Jan

Dat is ook 1 van de redenen waarom men een " drempel" wil invoeren , de zogenaamde 50.000 dolari 'regeling" .
Dat om de rechten van de Indonesische ex vrouw al dan niet met kinderen (in vele gevallen mensen die niet weten wat hun rechten zijn) hun gevallen) te beschermen.
En zijn legio gevallen waar de Toean papa of toean papa expat/migran ( he' een nieuwe versie van Omsid) met de noorderzon vertrok zonder om te kijken naar zijn ex gezin.

bisa dicek of makemyday .

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 15-07-2010 11:32 Surya Atmadja wrote: En zijn legio gevallen waar de Toean papa of toean papa expat/migran ( he' een nieuwe versie van Omsid) met de noorderzon vertrok zonder om te kijken naar zijn ex gezin.

Daar staan minstens zoveel gevallen tegenover waarin de expat door zijn vrouw werd genaaid, letterlijk en figuurlijk, en met erg lange aaaaaa.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Die 50.000 dollar is grote kul. Waar ik me vooral over op kan winden is het feit dat er vele malen meer Indonesische mannen zijn die hun vrouw in de steek laten, er meerdere vrouwen op na houden en de kinderen moeten maar zien hoe ze het redden. Pa verdwijnt naar een ander eiland en daar begint het gewoon opnieuw. Mja daar kunnen ze die 50.000 dollar natuurlijk niet aan vragen he. En de zogenaamde bescherming volgens de islamitische wet blijkt vaak ook, laten we zeggen, erg flexibel. En Guna2 hierboven zegt, volgens mij gebeurt dat juist nog veel vaker.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 15-07-2010 12:02 Anne Mieke wrote:
Die 50.000 dollar is grote kul.

Waar ik me vooral over op kan winden is het feit dat er vele malen meer Indonesische mannen zijn die hun vrouw in de steek laten, er meerdere vrouwen op na houden en de kinderen moeten maar zien hoe ze het redden. Pa verdwijnt naar een ander eiland en daar begint het gewoon opnieuw. Mja daar kunnen ze die 50.000 dollar natuurlijk niet aan vragen he. En de zogenaamde bescherming volgens de islamitische wet blijkt vaak ook, laten we zeggen, erg flexibel. En Guna2 hierboven zegt, volgens mij gebeurt dat juist nog veel vaker.

We moeten hier dicussieren (of omong kosongen) door de " feiten" te noemen.
Dat er veel papa expat/migran genaait werd door een "domme" aykamsi is geen geheim meer . Het is publiek geheim daaro . Dat lees je hier ook .

Over de Islamitische wet , het is duidelijk beschreven.
Voorzover ik kan beoordelen ( ben toevallig Moslim/KTP ) zit het goed in elkaar.
Het was zelfs revolutionair toen het 1500 jr geleden " geintroduceerd " werd .
De rechten van de vrouw is beter bescherm dan bij de Christendom.
(Even googlen ) .

Dat de mensen ( Moslim) soms andere interpretaties geven en voor eigen belangen misbruiken is een andere verhaal .

Persoonlijk vind ik dat de Hukum Islam en Hukum Perdata al voldoende middelen heeft om de rechten van de vrouw te beschermen.

Hoef je ook geen gekke regels verzinnen. Emoticon: Yes!
Daarom vond de regering en mensenrechten/vrouwenorganisaties ook dat de KAWIN SIRI verboden moet worden . Althans als het misbruikt werd om onder andere bepaalde rechten en plichten( huwelijksgoederenrecht) te ontduiken .

bambang
User
spacer line

Die $ 50.000,- is natuurlijk flauwekul. Maar als een vader zijn gezin en kinderen verlaat, dan is het vanzelfsprekend dat je zijn verantwoordelijkheid hierover aanspreekt. In RI heb je veel alleenstaande moeders met kinderen (niet alleen van buitenlandse mannen). De RI vader die het gezin verlaat is vele, vele malen groter dan die van de buitenlandse man (ook verhoudingsgewijs).
Als de RI overheid zogenaamd begaan is met de alleenstaande moeders, dan moet ze maar een soort Landelijk Bureau voor Inning Onderhoudsbijdragen (in Rotterdam) oprichten. Hiervoor moet je een organisatie oprichten, mensen aanstellen. Het kost allemaal geld.

spacer line  

On 15-07-2010 12:18 bambang wrote:

Als de RI overheid zogenaamd begaan is met de alleenstaande moeders, dan moet ze maar een soort Landelijk Bureau voor Inning Onderhoudsbijdragen (in Rotterdam) oprichten. Hiervoor moet je een organisatie oprichten, mensen aanstellen. Het kost allemaal geld.

Toen ik nog daaro woonde ( Jakarta) , hebben mijn ouders / kennissen/vrienden vaak PRT (huishoudelijkpersoneel) uit de kampung gehaald.
Ik praat over meer dan 60 jr geleden.
Vaak ongeschoolden of alleen maar met een L.O achtergrond .
Tegenwoordig vaak met SMP of drop out SMP.

in de meeste gevallen werken de dorpelingen een paar jaar en dan gaan ze trouwen met een dorpsgenoot of iemand die ook in de grote stad werken.
Ze zijn relatief gewild , hebben vaak een vak geleerd ( koken ,huishouding etc ) , en met een redelijk bankrekening.
En geheid na een tijdje zijn ze weer gescheiden , met 1 of 2 kindjes en de man is vaak verdwenen.

Bij ons werken ze vaak tientallen jaren , en gingen ze " uitgehuwelijk" met een goede kandidaat .
Zie je hun later terug met hun grote kinderen . Die SMP of SMA hebben gehaald .

PS , in Indonesia heb je de LBH waar mensen rechtshulp kunnen vragen .
De probleem is dat Indonesia een groot land is , je kan zo maar verdwijnen(weglopen) van je schuldeisers of achtergelaten gezin.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Over de Islamitische wet , het is duidelijk beschreven.
Voorzover ik kan beoordelen ( ben toevallig Moslim/KTP ) zit het goed in elkaar.
Het was zelfs revolutionair toen het 1500 jr geleden " geintroduceerd " werd .
(Even googlen ) .

Hallo 1500jaar geleden.
Vrouwen die de strenge onderdrukking moeten ondergaan o.a de kledij die uit dat de vrouw gekwetst, vernederd, geminacht wordt op alle fronten
Nou nou Om Sid u bent ook een persoon bij de tijd.
Achterlijkheid straalt als een zon in de hemel.
Christendom nou ik heb er niets mee, maar toch even verduidelijken
Wat was Maria dan voor een voorbeeld Om Sid.
Wat ben je toch nog achter gebleven persoon ondanks je 40 jaar Nederland, en nog wel Amsterdammer.
Volgens mij ben je aan het dementeren.
Maar goed lees eens wat er in je geboorte land gebeurd.

Je blijft schrikken van die achterlijk volkje daar Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-07-2010 12:18 bambang wrote:
Die $ 50.000,- is natuurlijk flauwekul. Maar als een vader zijn gezin en kinderen verlaat, dan is het vanzelfsprekend dat je zijn verantwoordelijkheid hierover aanspreekt. In RI heb je veel alleenstaande moeders met kinderen (niet alleen van buitenlandse mannen). De RI vader die het gezin verlaat is vele, vele malen groter dan die van de buitenlandse man (ook verhoudingsgewijs).
Precies hetgeen ik wil zeggen.
SA, de wet kan tig keer goed beschreven zijn maar de uitvoering ervan is een ander ding. Sorry dat ik zeg maar om het document dat voor mij ruin 2 maanden geleden als zogenaamde rechthebbende in bepaalde situaties is opgesteld volgens de islamitische wet heb ik heel erg moeten lachen. Het is ten eerste jaar 0 taal en we weten allemaal dat ik als buitenlandse al helemaal 0 recht heb. Het zit op papier allemaal leuk in elkaar maar de werkelijkheid is anders. Ik hecht er zelf dan ook geen waarde aan. Alleen al het feit dat dergelijke dingen in 5 minuten behandeld worden zegt mij al genoeg. Maar ik slaap er niet minder om, ik kan voor mijzelf zorgen. Dat is wel anders voor vrouwen die zoals hierboven beschreven worden achtergelaten met melkkoe te zoeken in het buitenland.
Echt, mijn verbazing blijft hierover. Als dit inderdaad ingevoerd gaat worden dan wordt dit wereldnieuws en zal Indonesie bestookt worden door allerlei organisaties. Ik heb altijd gedacht dat wij in Nederland absurde eisen stellen aan gemengde koppels waarvan er een uit het buitenland hier komt wonen maar hier gaat het in elk geval allemaal duidelijk.
Ik geloof er niks van dat een buitenlandse man dit ooit gaat betalen.Alternatieven genoeg. Een ervan is dat de betreffende dame met een local trouwt en er misschien veel bekaaider vanaf komt.
Ik heb hier geen woorden voor cq geen goed woord voor over of misschien heb ik er wel teveel......

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
User
spacer line

Op 15-07-2010 12:53 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Ik heb hier geen woorden voor cq geen goed woord voor over of misschien heb ik er wel teveel......

Anne Mieke
Je kunt hier nooit genoeg over zeggen of over schrijven.

Het is al triest genoeg dat het daadwerkelijk ook allemaal gebeurd.
2 weken geleden was ik nog in Medan, en ik heb het nu van dichtbij kunnen meemaken
Mijn vriendin kreeg een berichtje van een vriendin dat haar echtgenoot haar buitenspel heeft gezet met achterlating van twee kleine kinderen.
en dat hij nu samenwoont met een andere vrouw.
in ieder geval verblijft hij bij die andere vrouw.
Hij wil dus niet scheiden, zodat hij o.a niet aan zijn eventuele verplichtingen behoeft te voldoen. Een triest voorbeeld dus.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik weet niet welk geloof het huwelijk ooit uit heeft gevonden, maar vlgs mij was dat in de tijd dat het woord problemen nog niet bestond.
Of het nu een lokaal huwelijk is of een "mixed" huwelijk, alles heeft tegenwoordig
een "luchtje".
Ooit is er ook iemand geweest die dacht heey daar kun je ook een business van maken.
Gelukkig kun je ook nog traditioneel trouwen (zonder registratie) scheiden gaat dan ook gemakkelijk (gewoon de "zooi" voor de deur leggen en de deur dicht doen)
Da's dus "samenwonen" in de nederlandse cultuur. Maar ook daar maken ze in holland al business van door oa de zgn samenwooncontracten/registratie.

Aduh gewoon een leeg eilandje opzoeken en je eigen wetten maken dan heb je ook geen hoofdpijn meer Emoticon: Laugh out loud

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

On 16-07-2010 15:24 pierre wrote:

[quote removed]

2 weken geleden was ik nog in Medan, en ik heb het nu van dichtbij kunnen meemaken
Mijn vriendin kreeg een berichtje van een vriendin dat haar echtgenoot haar buitenspel heeft gezet met achterlating van twee kleine kinderen.
en dat hij nu samenwoont met een andere vrouw.
in ieder geval verblijft hij bij die andere vrouw.

Als zijn wettige echtgenote hard wil spelen ( ook haar familie) kan ze haar man echt moeilijk maken .
Daar heb je wettelijke middelen .
Ze kan het bij de pihak yg berwajib ( polizei) aangeven.
En het gebeurt ook in soortgelijke gevallen.

In de meeste gevallen is het vaak dat de vrouw niet echt wil of ook weet welke rechten ze kan afdwingen .
De wet is hier duidelijk over. Kwestie van handhaven(uitvoeren dus Emoticon: Yes! ) .

bambang
User
spacer line

Voor een RI vrouw is het wat lastiger om alleen voor het gezin te zorgen. De man kan gewoon zijn broek optrekken en wegrennen.

spacer line  

On 16-07-2010 18:27 bambang wrote:
Voor een RI vrouw is het wat lastiger om alleen voor het gezin te zorgen. De man kan gewoon zijn broek optrekken en wegrennen.

Niet te veel generaliseren.
Dat is ook de reden waarom in het verleden Rd Adjeng kartini en Rd Dewi Sartika ijveren voor de emancipatie van de vrouw.
Mss weet je wie ze zijn .
Dat was ook de hoofdreden waarom diverse vrouwenbeweging sinds 1929 hun krachten hadden gebundeld in KOWANI.
Mijn moeder ( geboren in 1915) en haar zusters/vriendinnen , zeg maar haar generatie hadden eigen inkomen , carriere en behoorlijke opleiding gehad ( in die tijd !) .

pierre
User
spacer line

Op 16-07-2010 18:24 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Ze kan het bij de pihak yg berwajib ( polizei) aangeven.
En het gebeurt ook in soortgelijke gevallen.

In de meeste gevallen is het vaak dat de vrouw niet echt wil of ook weet welke rechten ze kan afdwingen .
De wet is hier duidelijk over. Kwestie van handhaven(uitvoeren dus Emoticon: Yes! ) .

omsid.
het is aangegeven bij de politie.. maar wonderlijk?? de politie zegt niets te kunnen doen.
neem een advokaat! haha
maar helaas zoiets kost rph.. en dat.. is nu hetgeen ze niet heeft.. dus met de rug tegen de muur.. en dat weet haar (ex)genoot dus ook.. en daarom geeft hij haar ( en zijn kinderen) dus ook niets. te triest voor woorden.
ze wil wel degelijk scheiden, maar dit kost ook weer geld hetgeen ze dus niet heeft...
ze weet de wet wel... maar de wet schrijft ook voor???? money money money...

de wet is hier duidelijk over?? yep...... maar de wet uitvoeren/handhaven is een ander ding. praktijk gezien staat ze dus alleen met haar kids met de ruggen tegen de muur.....
dus het idee van die 50.000,- is zo gek nog niet bedacht??
De uitvoering en de toekomstige gevolgen hiervan laat inderdaad de wensen over.
Het moet alleen in een andere vorm gegoten worden.
vooraf 50.000,- daadwerkelijk betalen is natuurlijk van de gekke............maar een officieel document tekenen waarin vermeld wordt dat als het fout gaat ??
dat er dan wettelijk betaald dient te worden... maar blijkbaar is zoiets dus al wettelijk geregeld .. maar de uitvoering hiervan??? hmmm money money money
en dat is in 99% dus niet aanwezig.

ohh beide (echt)lieden zijn moslim...... dus blijkbaar zijn deze praktijken ook in dat geloof mogelijk.

maar goed..er is een gezegde... waar twee kijfen hebben twee schuld....

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Surya Atmadja: Om Sid leeft nog in een wereld waar ze alles op papier schrijven, en dat ook ten uitvoer brengen.
Ja wat moet je met zo advies.
De wereld is al lange na niet meer waar je op kan vertrouwen.

Je moet in je eigen geloven, en dat doet die man die hun vrouwen en kinderen in de steek laten dan ook.
Kijk als die vrouwen nou eenmaal een gouden K*T denken te hebben, dan komen ze bedrogen uit, want dat goud is snel brons geworden, vooral als er kleine wulpjes uit gekropen zijn.
Maar helaas, ze leven daar met gevoelens, en niet met hun verstand.
Indonesiers gebruiken hun verstand niet, maar teren op hun gevoelens.
En dan ben je altijd de klos.
Ja dan ben ik kei hard, als je het beter weet, en je denkt, je kan het beter, dan moet je maar op je blaren zitten......

Dus Om Sid je verstand gebruiken, en niet je overgevoeligheid van voorbeelden die mensen zien met een grote pet op, supersonische wetten die nog uit de koloniale tijdperk komt.
Inmiddels is de praktijk, zoals je ziet anders.

Vooral deze mensen niet Om Sid alles onder de pet houden

En of je nu eenmaal moslim of Katholiek bent, je kan lezen, en zien dat er nog al wat aan de hand is, met die één, een geloof, en de andere een levensstijl.
De Paus en de Bisschoppen worden jaloers op die islam, die wel hun schaapjes weten onder controle te krijgen.
Zelfs een kerk mag een pastoor geen oranje voetbal kerk meer organiseren, dat is tegen de heiligheid.
Hier te lezen
Ze vertellen er niet bij welk heiligheid ze bedoelen.......... Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Nooo

spacer line  

On 17-07-2010 20:20 pierre wrote:

[quote removed]

(1).het is aangegeven bij de politie.. maar wonderlijk?? de politie zegt niets te kunnen doen.
neem een advokaat! haha

(2).maar helaas zoiets kost rph.. en dat.. is nu hetgeen ze niet heeft.. dus met de rug tegen de muur.. en dat weet haar (ex)genoot dus ook.. en daarom geeft hij haar ( en zijn kinderen) dus ook niets. te triest voor woorden.

(3).de wet is hier duidelijk over?? yep...... maar de wet uitvoeren/handhaven is een ander ding. praktijk gezien staat ze dus alleen met haar kids met de ruggen tegen de muur.....

4.dus het idee van die 50.000,- is zo gek nog niet bedacht??
De uitvoering en de toekomstige gevolgen hiervan laat inderdaad de wensen over.

(5).vooraf 50.000,- daadwerkelijk betalen is natuurlijk van de gekke........

(6) ohh beide (echt)lieden zijn moslim...... dus blijkbaar zijn deze praktijken ook in dat geloof mogelijk.

1. Tya , het lijkt Holland wel.
Hier heeft de politie vaak geen tijd , of andere prioriteit .

2.Ze (of haar familie) kan naar de LBH gaan .
Naar de plaatselijke KUA , naar de plaatselijke RT/RW.
En zeker als haar wettige echtgenoot alleen maar samenwoont ( ?).

3.Het is ook kwestie van handhaving .
4.Dat is ook geen gek idee , en zeker als het over perkawinan campuran gaat .
Waar de man ( WNA) zo maar hun koffers kunnen pakken , en onbereikbaar wordt voor de Indonesische wet.

5.Daar heb je het al , er zijn tegenstanders ( vaak Buitenlanders) en er zijn voorstaanders. Anders kwam men niet op het idee om zo' n gekke regel in te voeren.

6.Alles is mogelijk , de mens is vaak creatief als het over eigen belang gaat .

spacer line  

On 17-07-2010 21:23 zieleffe wrote:

Ja dan ben ik kei hard, als je het beter weet, en je denkt, je kan het beter, dan moet je maar op je blaren zitten......

Ben ook keihard .
Het gaat mij om de underdog ( kan de benadeelde Indonesier of WNA) die hun rechten niet weten .
Als ze tegen beter weten in bepaalde zaken zelf wil regelen dan is het hun eigen verantwoordelijkheid.
Eigen schuld dikke bult . Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid er valt niets te regelen, als zo vader niet mee wilt werken is het gedaan.
Al zou je ze in de patoet zetten, dan nog zijn beide partijen de verliezers.
Dan is een keuze snel gemaakt....... Emoticon: Blush

zelfs in Nederland kan de rechter opleggen wat zij/hij wil.
Dan nog hebben ze geen middel om het zo ten uitvoer te brengen, ook al is er een dwangsom uitgesproken, dan nog is het niet haalbaar.
Want velen vrouwen die gescheiden zijn, en die hun kind(eren) niet aan de Vader laten, zijn niet in staat om die dwangsom te betalen.
Hier grijpt de vader mis, Ondanks de uitspraken van de rechter.
Je kan hoog springen of laag ook al heb je die recht, dan nog is de praktijk anders...... Emoticon: Nooo Emoticon:

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Het huwelijk is tot op de draad versleten
Steeds verkeren met dezelfde persoon
Met dezelfde Marie, dezelfde Toon
Dat is ontzettend asociaal en egoistisch, moet u weten
Een vrouwtje, een mannetje
Een deksel, een pannetje
Kopje thee op het fornuisje - bah...
Dus wij braken samen door de slome sleur
En we legden een mooie rooie mat met 'welkom' bij de deur

... et cetera (tekst: Ivo de Wijs)

pierre
User
spacer line

off topic

Sorry Meneer Surya Atmadja,
ik ben het niet geheel met u eens.
U wapend zich met het wetboek van rechten en plichten en het is ook uw goed recht om dit te doen, maar vergeet u niet iets???
quote:

oh ja???? laat me niet lachen.... sorry.. maar ik heb enkele bloqs gelezen op dit forum

In Aceh de (moslim) politie ( of hoe deze beweging zich dan ook mag noemen) verkracht een meisje van 16 jaar terwijl ze op het politie bureau vastzit.
Vrouwen worden openlijk, en public letterlijk gestenigd...
vrouwen worden hardhandig "aangesproken" op hun kleding gedrag!
ze dragen een broek...!!!!! en dan heb ik het niet eens over een minirok ( wat gelukkig in het andere normale indonesie toegestaan is) pffff waar hebben we het over zeg???
grote billboards langs de kant van de weg waarin vermeld wordt wat er wel of niet is toegestaan in hun territorium.

is dit het moslim geloof waarvan ze zeggen dat dit hun geloof is???????????? pfffff
is dit wat de koran voorschrijft???? nee want zelfs in de koran staat nergens beschreven dat een theedoek op de hoofden van de vrouwen verplicht is...etc
staat er in de koran dat je meisjes van 16 mag straffen doormiddel van verkrachting??? staat er beschreven dat je iemand mag steningen ???
en nu komt het
staat er in het boek beschreven dat je je geloof aan iemand mag opdringen???? of op zijn hollands gezegt het in zijn strot duwen???
nee dus...
de katholieke bijbel is zelfs strenger in bepaalde regeltjes dan de koran

Op 15-07-2010 12:43 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Vrouwen die de strenge onderdrukking moeten ondergaan o.a de kledij die uit dat de vrouw gekwetst, vernederd, geminacht wordt op alle fronten
Nou nou Om Sid u bent ook een persoon bij de tijd.
Achterlijkheid straalt als een zon in de hemel.
Christendom nou ik heb er niets mee, maar toch even verduidelijken
Wat was Maria dan voor een voorbeeld Om Sid.
Wat ben je toch nog achter gebleven persoon ondanks je 40 jaar Nederland, en nog wel Amsterdammer.
Volgens mij ben je aan het dementeren.
Maar goed lees eens wat er in je geboorte land gebeurd.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Je blijft schrikken van die achterlijk volkje daar Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

ik geef pak zieleffe gelijk hierin lees het artikel maar... gewoon te zot voor woorden...

ik zal nu vele mensen op hun tenen trappen en boos maken en sommige tegen hun haren instrijken
maar sorry, ik moest dit gewoon even kwijt.

ohh er schiet me iets te binnen.
mijn opa zalige heeft ooit gezegt...
pas op mensen, pas op voor het geloof komend vanuit het oosten,
posifief of negatief gezien, maar verdulleme mijn opa gaat toch gelijk krijgen...

Ik laat het hierbij. discussie of niet hierop volgend.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,240,825 topic views - 233,622 posts - 13,687 topics - 24,410 members - last post @ 16-09-2019 18:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,290,280 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com