indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Mas serak
User
spacer line

Hoi sobats,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met tips/trucs en do's en don't voor mn volgende trip.
In oktober of begin 2011 wil ik weer een trip maken van 3 weken door IndonesiŽ. Eerst vrienden in Jakarta gedag zeggen en daarna wil ik Medan, Pekanbaru, Tobameer, Samosir, Brastagi, Bukit Lawang bezoeken (niet in die volgorde) en als het even kan een paar dagen Ujung Pandang (rootstripje).

Over voornoemde plaatsen in Sumatera heb ik goede verhalen gehoord, maar ik heb geen idee van de afstanden/infrastructuur aldaar.

Zou iemand me kunnen helpen met mijn volgende trip? Ik houd mijn verzoek bewust een beetje algemeen en breed, in de hoop dat ik veel verschillende tips krijg.

Alvast bedankt!

Salam manis,

Milan

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Beste Milan,

leuk hotel in ujung pandang/makassar is pantai gapura midden in het centrum, niet duur lekker eten en heel behulpzame staf. als je trips op sulawesi wilt doen kan ik je in contact briengen met travelindo een lokale organisatie daar die gerund wordt door een nederlander die regelen ook betrouwbare auto's/chauffeurs/gidsen tegen schappelijke prijzen en helpen je 100% voordeel is dat je nu al vanuit holland alles kunt voorregelen per email (in het nederlands) en je weet zeker dat je een engelstalige gids hebt, pantai gapura/travelindo regelen ook de pick-up van het vliegveld en retour uiteraard zodat je niet "verdwaald" ik ben zelf daar 4 weken geweest en kan het je echt aanraden.

vanuit pantai gapura kun je met travelindo alle bezienswaardigheden op sulawesi bezoeken, tana toraja en banti murung zijn een bezoekje waard en in de buurt van
pare-pare (ca 100 km van makassar) kun je een heerlijk traditionell ikan-gerecht eten
en vergeet ook niet naar soto makassar te vragen ook heerlijk.

voor evt. overnachtingen die nodig zijn voor de "dagtochtjes" kun je ook vertrouwen op travelindo.

sulawesi wordt vaak vergeten door de gemiddelde indonesie-reiziger maar echt de moeite waard.

have fun
sabar2

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Milan,

Hoewel Sumatera een van mijn specialiteiten is weet ik (nog) niet precies waar we je mee kunnen helpen. Zie ook dat je een soortgelijke vraag al een maand of 10 geleden hebt gesteld.

In het Sumatra subforum staat best al veel over de plaatsen die je noemt. SA heeft al eens een keer veel afstanden opgenoemd in dit topic http://forum.indahnesia.com/to(...)reistijd_sumatra.php
Mbt tot de infrastructuur, ik weet niet wat je gewend bent maar op Sumnatera is het altijd een verrassing. Het regent er erg veel en dat betekent dan ook vaak landverschuivingen die grote happen in de toch al niet te royale wegen maken.
Ik weet niet wat je in Pekanbaru gaat doen maar er zijn toch wel mooiere en interessanter plekken. Ik zou het direct inruilen voor bv West Sumatra.
Met een rekensommetje kom ik er op uit dat je waarschijnlijk 2 weken overhoudt. Dat is niet al teveel voor Sumatera maar een combi van Sumatera Utara en Barat zijn zeker te doen. Als je gaat voor een ongerept Indonesie waar weinig toeristen komen kun je Sumatera Utara ook combineren met Aceh (ik kom er net anderhalve maand geleden vandaan) hoewel niet de meest simpele deel van je trip maar zeker uniek en de moeite waard.
Alle plaatsen die je noemt kan ik je hotels aanbevelen (en ook eventueel chauffeurs-gidsen) Ik hoor het wel.
Ik zou dus Pekanbaru wegstrepen en eigenlijk Medan ook (hooguit voor een snel rondje en boodschappen te doen).

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Mas serak
User
spacer line

Hoi Sabar2 en AM,

hartelijk dank voor jullie reacties. Hier kan ik wel wel iets mee.

De reden dat ik ook Pekanbaru heb genoemd bij de plekken die ik wil bezoeken, is dat daar vrienden van me wonen die ik zeer graag wil weer wil zien. Alhoewel Pekanbaru verder weinig interessant lijkt (zeggen mn vrienden daar zelf ook!) is Pekanbaru wegstrepen dus geen optie.

Afgelopen mei ben ik al in SumBar geweest en ik kan beamen dat het daar heel mooi is. Het is echter de bedoeling dat ik deze keer een ander stukje Sumatera mee pak. Hoe prachtig en fascinerend ik SumBar ook vind.

Verder wil ik graag nog een paar dagen vertoeven in de omgeving van Makassar om familie te ontmoeten.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.sabar2: zou je mij ajb het emailadres van travelindo willen toesturen? Lijkt me dat er nl. meer dan ťťn travelindo bestaat in IndonesiŽ Emoticon: Shiny
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM: als ik het reisschema gefinetuned heb, dan zal ik graag een beroep op je doen op je kennis vwb de hotels in de betreffende steden/dorpen

Nogmaals bedankt voor de tips en ik zal inderdaad de subfora ook maar es uitpluizen Emoticon: Stupid .

Groetjes,

Milan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-07-2010 01:06 Mas serak wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM: als ik het reisschema gefinetuned heb, dan zal ik graag een beroep op je doen op je kennis vwb de hotels in de betreffende steden/dorpen
Stuur me tzt maar een mail. Ik ben nog een kleine 3 maanden hier voordat ik zelf weer ga.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Beste Milan,

email voor travelindo makassar is trvlindoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com mijn gids toen heette Bayu
de eigenaar is Jan.
via travelindo kun je het huidige email-adres van pantai gapura verkrijgen, wellicht dat
de email die op hun site staat niet altijd werkt, internet is soms uit de lucht in bepaalde stukken van makassar, maar als je het via jan doet dan weet je zeker dat je antwoord
krijgt, doe jan en bayu de groeten maar van john uit solo.
ik hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat.
een advies nog ..... kijk uit als je kopi susu drinkt de poedermelk is op veel plaatsen over datum als je in lokale tentjes koffie drinkt en dan krijg je last van je buik Emoticon: Party!

sabar2
(john uit solo)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,091,012 topic views - 240,015 posts - 13,725 topics - 32,672 members - last post @ 07-08-2020 19:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,160,427 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com