indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

paulana
User
spacer line

Op 09-07-2010 23:52 schreef zieleffe:
Ik wil er wel opreageren, maar nu even niet, ik wil er op terug komen Paulana.
Want je hebt hier veel geschreven, en ik moet zeggen niet voor niets doe je dat, omdat zo te zien, je emoties, je overmand heeft, en daardoor je gezond verstand even in de ijskast gezet heeft.
Het beste is, als je in dat land vertoeft, niet te veel hooi op je vork neemt, want je word zo snel een weldoener, en die doen het ook niet altijd goed.
Je weet (mag u tutoyeren? ja hoor Om Ziel graag zelfs Emoticon: Party!
)ik ben nog al een kritiekaster van de bovenste draad.

Tegen de draad in probeer je altijd je gevoelens op zij te zetten, en een rationeel verhaal te plaatsen.
Er zijn mensen hier die tegen wil en dank, in Indonesië zitten, een soms haat liefde verhouding er mee hebben.
Is niets mis mee.
Die hebben hun oor en oog kleppen allanger afgedaan en ook hun verstand op nul, of zeg maar even op een laag pitje gezet.
Dat gevoel heb ik ook altijd gehad je moet je verstand op nul zetten en je blik op oneindig.

Nu even niet het is hier warm, heel warm, ik denk net zo warm als op Bali, en nu richt ik mij even niet in deze hitte op mijn computer, en ga slapen , ben een beetje moe van die hitte hier.
Plan plan Paulanaaatje plan plan……………………

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Om Swastiastu

jokko
User
spacer line

hahahaha , leuk plaatje , en paulana ik vind ook dat je doordraaft.sorry want je bedoelingen zijn goed. wees geen donna quichote

paulana
User
spacer line

ja jan , hier wil ik even reageren, ik heb in een van mijn eerste postings geschreven
dat mijn buurman(duitser met balinese vrouw) 5 katten en een hond van ons hebben omgebracht met gif. wat ik nu schrijf is geen vermoeden maar door INTEL bewezen
Ibusas was hier en zij heeft die muur gezien waar de dode dieren overheen werden gesmeten,zujn tuin grenst aan ons huis. dat de mensen hier niets met honden hebben en ze verwaarlozen-doodtrappen ook buurman deed vrolijk mee, van de 5 katten en 3 honden, zijn er nog maar 2 honden over die in huis zijn en om de 2 weken worden gewassen, ik durf ze niet uit het oog te laten, hoewel ,buurman al meer dan een half jaar niet meer gezien of gehoord. maar ik begrijp niet wat je bedoelde, ik reageer niet op wat jij schrijft? of heb ik dat niet goed begrepen het kastensysteem hier ken ik maar al te goed. in het begin dat wij hier woonden gingen wij vaak eten bij anom beach
inn, de eigenaar is een ida bagus anom, werkte echter ook in duitsland en kende mijn man, daarnaast heeft onze "huisbaas" een klein losmen, en ik verbaasde me dat nyoman en anom elkaar niet groeten,ikvroeg haar ernaar en haar antwoord: dat hoort niet, hij is brahmaan en het verschil in de dialecten weet ik nu ook, mijn dok. umum geeft me tips, de mam waarvan ik de eerste woordjes balinees leerde is vorige week
gecremeerd.pff lang antwoord jan

groetjes paulana

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 10-07-2010 15:37 schreef jokko:
hahahaha , leuk plaatje , en paulana ik vind ook dat je doordraaft.sorry want je bedoelingen zijn goed. wees geen donna quichote

ok ik maak dat zelf uit goed? Emoticon: Party!

Om Swastiastu

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 10-07-2010 13:52 paulana wrote:
sabar2 dat boek hebik, iedereen zou het moeten lezen, dank voor jouw positive reactie Emoticon: Party!

Misschien reageer ik wel zo positief (naar jou gevoel) omdat ik dat boek
(al meerdere malen) gelezen heb.

Voor alle duidelijkheid ik begrijp de voors en de tegens op dit onderwerp.
Ik blijf kritisch t.o.v. beiden juist omdat ik meningen inhoudelijk beoordeel
en omdat ik relativeer.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

paulana
User
spacer line

Op 10-07-2010 18:09 schreef sabar2:

[quote verwijderd]

Misschien reageer ik wel zo positief (naar jou gevoel) omdat ik dat boek
(al meerdere malen) gelezen heb.

Voor alle duidelijkheid ik begrijp de voors en de tegens op dit onderwerp.
Ik blijf kritisch t.o.v. beiden juist omdat ik meningen inhoudelijk beoordeel
en omdat ik relativeer.

die voors en tegens begrijp ik ook, ieder zijn goed recht, toch had ik de indruk dat er een paar zich aangesproken voelden, dat was dus niet mijn intentie. dat boek moesten meer mensen lezen!!

Om Swastiastu

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik denk inderdaad dat sommige mensen vergeten welke kansen wij hier in Nederland allemaal krijgen en welk voordeel we daarmee hebben op en groot deel van de bevolking in andere delen van de wereld. Als je in Indonesië moet kiezen tussen eten om te overleven of naar school gaan dan lijkt het mij ook duidelijk waarvoor gekozen wordt. En dan kunnen we roepen dat ze zichzelf 'dom' houden, maar daar ben ik het niet mee eens. Wie niet zo is opgegroeid kan zich niet verplaatsen in de mentaliteit die je daardoor ontwikkelt. Ik kan me goed indenken dat mensen dan op allerlei andere manieren aan hun geld proberen te komen, als je geen andere keuze hebt. Gelukkig hebben wij meer en verkeren wij niet in die positie.
Petje af voor mensen die hun geld inzetten om banen te creëren voor mensen die het nodig hebben, al is het maar door mensen te betalen die je spullen van de supermarkt naar de auto willen dragen. Maar laten we daarbij wel het doel niet uit het oog verliezen (deze mensen moeten ook hun gezin onderhouden) en ze fatsoenlijk betalen en vooral ook fatsoenlijk behandelen. En waar nodig kunnen we bijdragen aan scholing en andere projecten voor kinderen....want de kinderen van nu zijn de volwassenen van de toekomst, zij kunnen hopelijk verandering bewerkstelligen in het land. En natuurlijk moet je voor een heel land op grotere schaal helpen, maar ieder die je kan helpen telt mee en daarmee kun je wel een verschil maken in 1 of meerdere levens. Goed, het moeder Theresa gehalte is weer even genoeg, maar dit geeft wel weer hoe ik erover denk....

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. NoviKirana

Goed streven

Shalom

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Paulana

wat ik nu schrijf is geen vermoeden maar door INTEL bewezen

Was het intel van de polsek of polda en wat heb je ervoor betaald?

Shalom

paulana
User
spacer line

hallo bokito,
ik heb geen idee polsek of polda, kepala desa regelde dat, ik heb er niets voor betaald

groetjes paulana

Om Swastiastu

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

On 12-07-2010 13:59 paulana wrote:
hallo bokito,
ik heb geen idee polsek of polda, kepala desa regelde dat, ik heb er niets voor betaald

groetjes paulana

Dat is dan goed geregeld.Probeer persoonlijk zo ver mogelijk weg te blijven van welk politie onderdeel dan ook.

Shalom

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,076 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com