indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jeronimo
User
spacer line

Beste,
Bij het bekijken van de talrijke villa's te huur in Bali is mij iets niet zo duidelijk.
Meestal worden die huizen voorgesteld als alleenstaand, met wel 3 of 4 mensen 'personeel ter beschikking'. Maar wanneer ik dan verder zoek op ervaringen met die villas, lees ik regelmatig dat het feitelijk bungalowparken betreft. Vandaar mijn vraag: zijn er ook talrijke villa's te huur waar je wel degelijk alle privacy hebt, of gaat het toch eerder om parken met gemeenschappelijk personeel en tuinonderhoud en zo?

paulana
User
spacer line

hai....
genoeg villa,s te huur gaat meestal via makelaar of advertentie-krant
er is echter een verschil is het voor vakantie of permanent.
met en zonder personeel

Om Swastiastu

spacer line  

villa - Oorspronkelijk grootschalig landbouwbedrijf met een stenen hoofdgebouw of een buitenverblijf van een aanzienlijke Romein. Thans is villa de aanduiding voor een vrijstaande, aanzienlijke woning. De stadsvilla is ontwikkeld in de tweede helft van de 19e eeuw toen het voor een grotere groep stedelingen financieel mogelijk werd huizen te laten bouwen

Hierboven staat de Nederlandse begripsomschrijving. En die is niet hetzelfde als hier op Bali.

Op Bali zijn tegenwoordig alle huizen een "villa". Sommige "villas" beschikken maar over 1 slaapkamer, hebben geen zwembad, of beschikken over iets (bijv. luxe, grootte, ligging, etc.) dat het predikaat "villa" aannemelijk maakt. Veel "villas" staan inderdaad in - wat Hollanders - bungalowparken zullen noemen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

paulana
User
spacer line

amed , heb net je site bekeken, het is dat ik in de buurt woon, maar anders...het ziet er heel smaakvol en gezellig uit. lekker kleinschalig,en fijne ruime kamers, mooi uitzicht

is het er al lang, mij nooit opgevallen en ik kwam vaak in amed, rainer dook-duikte? er vaak, ook in tulamben

groetje paulana Emoticon: Yes! Emoticon: Party! Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

FredC
User
spacer line

Privacy in Bali is utopisch. De lokalen hebben niets anders te doen dat je aangapen zodra je je in het openbaar durft te vertonen, je aandacht op te eisen als je ergens naar kijkt door vervelende bewegingen, te hard praten met elkaar (holle vaten ...) in een onbegrijpelijk dialect, in de weg lopen als je ergens heen wilt zonder echt een cm opzij te gaan en de lucht verzieken met hun gerook van laag allooi tabakwaren. Niet mijn idee van respectvol met anderen omgaan, maar dat is ze dan ook geheel vreemd.
En als je het ook waagt er iets van te zeggen, dan heb je het helemaal verziekt. Er was er zelfs ÚÚn, een magere werkloze en dus armlastige inlander, duidelijk zonder enige vorm van opleiding of opvoeding, die een dermate verziekte geest had, dat hij me direct te lijf wilde gaan met de woorden van: "I kill you!!", omdat hij op zijn brutaal gestelde vraag waar ik heen ging het antwoord kreeg dat ik mijn neus achterna ging. Gelukkig voor hem bleef hij op afstand, want met mijn omvang had hij alras het onderspit moeten delven. Ze moeten niets hebben van buitenlanders, maar tolereren het omdat ze geld meebrengen. Ze snappen ook niet, dat het geld van toeristen nauwelijks bij de lokale bevolking terecht komt, want iets van enige omvang wordt bezeten door een buitenlander.
Je koopt er niets voor wegens de verregaande corruptie als er iets voorvalt. Die Aussies hebben niet voor niets hun eigen agenten ter plekke, want de lokale hermandad is niet te vertrouwen.

Mijn ervaring en idee is, dat als je wat meer privacy wenst te hebben je beter af bent in een resort zoals in Sanur, of anders helemaal niet naar Bali te gaan. Zo veel mooie plekken waar je geen of vele malen minder last hebt van Balinese inlanders.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Offtopic geneuzel maar verwijderd. We kunnen dus weer ontopic verder. Emoticon: Smile

spacer line  

On 18-07-2010 17:43 FredC wrote:
Ze moeten niets hebben van buitenlanders, maar tolereren het omdat ze geld meebrengen. Ze snappen ook niet, dat het geld van toeristen nauwelijks bij de lokale bevolking terecht komt, want iets van enige omvang wordt bezeten door een buitenlander.

Zo veel mooie plekken waar je geen of vele malen minder last hebt van Balinese inlanders.

Dus , het is ook terecht dat de buitenlanders verboden werd om onroerendgoed te bezitten.
Maar ya , ze zijn wel " slim" genoeg om via ingewikkelde" constructies ( o.a op naam van de vrouw of een katvanger) het toch te doen.

Hoe zijn de ervaringen op Java ?
Wordt je of worden jullie ook aangestaard door de Javaanse " Inlanders" ?

bisa dicek of makemyday .

FredC
User
spacer line

On 22-07-2010 08:09 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Dus , het is ook terecht dat de buitenlanders verboden werd om onroerendgoed te bezitten.
Maar ya , ze zijn wel " slim" genoeg om via ingewikkelde" constructies ( o.a op naam van de vrouw of een katvanger) het toch te doen.

Hoe zijn de ervaringen op Java ?
Wordt je of worden jullie ook aangestaard door de Javaanse " Inlanders" ?
Nou ja, terecht is een groot woord, maar ik begrijp de beschermende maatregel wel. Een beetje kinderachtig en de vooruitgang zeker niet bevorderend, is mijn gedachte hierover.

Op Java is het gestaar duidelijk minder. Het komt m.i. alleen daar voor, waar vooral arme bewoners met een lage of geen opleiding niets te doen heeft, ook nooit heeft gehad. Als je ergens in deze wereld alleen maar vliegertjes in de vorm van een zeilbootje kunt verkopen om van te leven, kan het niet anders zijn dan dat je veelal niets anders te doen hebt dan kijken naar andere mensen die wel wat doen.
Misschien zijn ze op Java wat actiever opgevoed?

spacer line  

On 22-07-2010 10:05 FredC wrote:

[quote removed]

Op Java is het gestaar duidelijk minder. Het komt m.i. alleen daar voor, waar vooral arme bewoners met een lage of geen opleiding niets te doen heeft, ook nooit heeft gehad. Als je ergens in deze wereld alleen maar vliegertjes in de vorm van een zeilbootje kunt verkopen om van te leven, kan het niet anders zijn dan dat je veelal niets anders te doen hebt dan kijken naar andere mensen die wel wat doen.
Misschien zijn ze op Java wat actiever opgevoed?

Ik denk niet dat het er aan ligt.
Soms aan het uiterlijk en presentatie van de pasangan campuran (" gemengde" echtparen).De zogenaamde tongkrongan .

En toch zie ik soms pasangan campuran in Indosenia die een beetje " vreemd" kan overkomen , zelfs voor mij .
Ben min of meer gewend als het over pasangan campuran gaat in de Amsterdamse Big City , in allerlei soorten , en kleuren.

Ik heb op Java en i.h.b West Java vanaf 1979 rond gezworven ( Oost Java een paar keren en alleen grote steden) met mijn bule vrouw.Nooit last gehad , althans niet bij mij opgevallen.
Terwijl qua leeftijd men duidelijk kan zien dat ik met een jongere vrouw loop.

Zelfs in onze oude kampung halaman in de buurt van Tasikmalaya, een echte Moslim bolwerk .
Het zou kunnen omdat ze (mijn landgenoten) toen onze familie kennen.
Onze eigen vrienden kennen ons natuurlijk wel.
Op Bali gebeurt wel eens dat ik als orang turis werd gezien en allerlei turisprularia werd aangeboden .

bisa dicek of makemyday .

paulana
User
spacer line

waarom komen er zo veel mensen, van andere eilanden oa ook java, naar bali, omdat ze hier wel werk kunnen krijgen, en het salaris hoger is als op de andere eilanden
er hier op bali misschien meer horeca is, als op de andere eilanden?
in kuta zie je (haast) geen balinees in de restaurants-bediening
mannen worden lastig gevallen door (meisjes die hun diensten aanbieden) maar niet uit bali komen bij navraag.,maar je kunt het ook zien, en horen aan het "dialect"

Om Swastiastu

paulb.
User
spacer line

paulana - een dringend advies :

Als en dan - dat zijn echt twee totaal verschillende woorden.
Maak er nou effe 5 minute studie van en dan weet je het onderschijt - moet jou tog lukke met je artse zonder grense( en taalkenis)-historie

paulana
User
spacer line

Op 23-07-2010 16:59 schreef paulb.:
paulana - een dringend advies :

Als en dan - dat zijn echt twee totaal verschillende woorden.
Maak er nou effe 5 minute studie van en dan weet je het onderschijt - moet jou tog lukke met je artse zonder grense( en taalkenis)-historie

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Emoticon: Bye bye

Om Swastiastu

elsbeth
User
spacer line

Ik erger me ook dood aan al die taalfouten, maar er is echt geen beginnen aan om dat te gaan corrigeren. Het doet me overigens denken aan Ivo de Wijs, die jaren geleden ÚÚn of andere prijs kreeg. Als dank sprak hij de hilarische woorden:
"Vandaag kreeg ik de prijs der Nederlandse letteren,
dat maakt mij reuze blij.
Ik weet niet waar ik het aan verdiend heb,
maar dat weten hun beter als mij".

dutchbird
User
spacer line

On 23-07-2010 15:10 paulana wrote:

in kuta zie je (haast) geen balinees in de restaurants-bediening

Waar haalt u dat vandaan? Het barst ervan Emoticon: Yes!

NGS stock photos

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

paulb. stoppen met die onzinnige opmerkingen graag.

paulana
User
spacer line

aan Dutchbird, dan is daar in de loop der jaren verandering in gekomen?
Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 18-07-2010 17:43 schreef FredC:
Privacy in Bali is utopisch. De lokalen hebben niets anders te doen dat je aangapen zodra je je in het openbaar durft te vertonen, je aandacht op te eisen als je ergens naar kijkt door vervelende bewegingen, te hard praten met elkaar (holle vaten ...) in een onbegrijpelijk dialect, in de weg lopen als je ergens heen wilt zonder echt een cm opzij te gaan en de lucht verzieken met hun gerook van laag allooi tabakwaren. Niet mijn idee van respectvol met anderen omgaan, maar dat is ze dan ook geheel vreemd.
En als je het ook waagt er iets van te zeggen, dan heb je het helemaal verziekt. Er was er zelfs �, een magere werkloze en dus armlastige inlander, duidelijk zonder enige vorm van opleiding of opvoeding, die een dermate verziekte geest had, dat hij me direct te lijf wilde gaan met de woorden van: "I kill you!!", omdat hij op zijn brutaal gestelde vraag waar ik heen ging het antwoord kreeg dat ik mijn neus achterna ging. Gelukkig voor hem bleef hij op afstand, want met mijn omvang had hij alras het onderspit moeten delven. Ze moeten niets hebben van buitenlanders, maar tolereren het omdat ze geld meebrengen. Ze snappen ook niet, dat het geld van toeristen nauwelijks bij de lokale bevolking terecht komt, want iets van enige omvang wordt bezeten door een buitenlander.
Je koopt er niets voor wegens de verregaande corruptie als er iets voorvalt. Die Aussies hebben niet voor niets hun eigen agenten ter plekke, want de lokale hermandad is niet te vertrouwen.

Mijn ervaring en idee is, dat als je wat meer privacy wenst te hebben je beter af bent in een resort zoals in Sanur, of anders helemaal niet naar Bali te gaan. Zo veel mooie plekken waar je geen of vele malen minder last hebt van Balinese inlanders.

inlanders of toch beter inboorlingen?? Emoticon: Worship

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,580 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com