indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Voor mijn vrouw's ex-professor, zijn buitenlandse (Amerikaanse) collegas en 5 meereizende studenten zijn wij plotsklaps (het via Internet geboekte hotel voldoet bij inspectie vandaag op geen enkele manier) op zoek naar een “normaal” huis / familie-woning (geen “vakantie-villa” met dito prijskaartje) in Ubud of directe omgeving dat als “basiskamp” kan fungeren voor hun wetenschappelijk onderzoek.

Minimale vereisten: 4 ingerichte slaapkamers, 3 badkamers, onbeperkte breedband Internet-toegang, “pembantu” om de boel schoon / op orde te houden.

Voor de periode van 13 Juli t/m 08 Augustus 2010.

Beschikbare budget: In overleg / bespreekbaar, afhankelijk van ligging, faciliteiten, etc., etc. E.e.a. kan via de email (hiervoor even onze website www.bayucottages.com bezoeken en doorklikken) toegelicht worden.

Indien er een auto (al dan niet met chauffeur) beschikbaar is, wil men deze evt. ook inhuren gedurende de opgegeven periode (en natuurlijk extra voor betalen).

If you have nothing to loose, you can risk everything

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

een huis dat ik zelf zeer kan aanraden is: http://www.atoxic.org/sucicottages.htm

Deze mensen zijn erg vriendelijk, de huisjes zijn prachtig (voor zoveel mensen moet je er toch wel 2 of zelfs 3 huren) en ze worden schoon gehouden. Internet was 5 jaar geleden nog wel een probleem, wellicht is dat inmiddels opgelost Emoticon: Smile Het ligt op een minuut of 10 loopafstand vanaf hartje Ubud, Monkey Forest Road is zelfs nog dichterbij. Een toplocatie!
Succes!

spacer line  

Merci Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. NoviKirana voor deze tip, ziet er op het 1e oog inderdaad netjes uit maar helaas, de op de website opgegeven telefoonnummers worden niet beantwoord (zowel bellen als sms'en) en het opgegeven emailadres is niet meer aktief :(

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ja, ik merkte ook dat het emailadres niet meer actief is.....want ik wilde even hallo zeggen. Maar dat het telefoonnr ook niet meer werkt is vreemd. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet meer werken/wonen, want hun eigen huis stond er vlak achter. Mocht je in Ubud zijn, dan is het zeker aan te raden om even te kijken (of iemand anders even er naartoe te laten gaan) Je vindt het als je een heel klein paadje tegenover Pizza Bagus ingaat (even aannemend dat die nog wel bestaat!....maar de website lijkt nog heel actueel) de straat heet Jalan Raya Pengosekan hier vind je een kaartje: website pizzabagus

spacer line  

"Probleem" per heden opgelost. Het onderzoeksteam is ondergebracht.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Gelukkig! Een eenvoudig doch enigszins gerieflijk onderkomen voor de eminente hoogleraar en zijn ongetwijfeld briljante studenten is bijna een conditio sine qua non voor het uitvoeren van belangwekkend wetenschappelijk onderzoek in de welhaast onbetreden en woeste contreien van Monkey Forest en omgeving. Er zou meer onderzoek moeten worden gedaan op het nog immer primitieve Bali. De buitenlandse overheden dienen dergelijke onzelfzuchtige zuiver wetenschappelijke initiatieven gul te steunen, al moeten ze daarnaast ook de ontwikkelingshulp en NGO-projecten zoals weeshuizen en surfscholen op dat woeste, straatarme en onderontwikkelde eiland vooral niet uit het oog verliezen. De hooggeleerde heer en zijn weledelgeboren dames en heren studenten zullen ongetwijfeld afzien, maar ik twijfel er niet aan dat het eindresultaat uiterst bevredigend is, en dat zulks al hun lijden zal doen vergeten.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

PS: ze nemen toch zeker wel kinder- en babykleertjes mee voor die arme Balineesjes?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, Amed EB. Dit is geen kritiek maar gewoon een nieuwsgierige vraag: Wat voor onderzoek moet men nou toch gaan doen in Ubud e.o.?
Het zgn. culturele, ¨artistieke¨, ¨mystieke¨ en ex-pat leven is al tot in den treure en belachelijke onderzocht en uitgemolken (wetenschappelijk met een levensgroot vraagteken). Wat blijft erover? Als men nou eens in Toli-Toli, Muna, Kokas onderzoek zou gaan doen, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar dat is waarschijnlijk teveel afzien voor de huidige generatie onderzoekers die liever ´s avonds vertoeven in westerse eetgelegenheden als Cafe Wayan, Nomad, Bali Buddha, Pizza Bagus, Ary´s Warung, Casa Luna en Cafe Moka, met daarop volgend een meditatie-sessie van een uitsluitend Engels-sprekende ¨Balinees¨ of een massage van een ¨echte Balinees¨.
Het is toch wel afzien onderzoek te moeten doen in plaatsen zonder uitgaansleven, comfortabele accomodatie, goede culinaire gelegenheden en Engelssprekende ¨bewoners¨.

spacer line  

Ubud is slechts 1 stop / halteplaats gedurende dit onderzoek. Er wordt helemaat niets onderzocht van het “zgn. culturele, ¨artistieke¨, ¨mystieke¨ en ex-pat leven”.

Het onderzoek heeft betrekking op stedebouwkunde en stedebouwkundig beleid (lees eigenlijk: op het gebrek hieraan op Bali), (gebrek aan en de ontwikkeling van) infra-structuur en de diverse ecologische en economische variabelen daarom heen.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Ach so, er worden duurzame oplossingen gezocht, geďmplementeerd en gecommuniceerd zodat de stedenbouwkundige ervaring kan worden gedeeld tijdens een gebeurtenis.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 12-07-2010 11:18 Amed East Bali wrote:
Het onderzoek heeft betrekking op stedebouwkunde en stedebouwkundig beleid (lees eigenlijk: op het gebrek hieraan op Bali), (gebrek aan en de ontwikkeling van) infra-structuur en de diverse ecologische en economische variabelen daarom heen.

Wederom Ach so! Oke, thanks.

spacer line  

On 12-07-2010 11:34 guna2 wrote:
Ach so, er worden duurzame oplossingen gezocht, geďmplementeerd en gecommuniceerd zodat de stedenbouwkundige ervaring kan worden gedeeld tijdens een gebeurtenis.

Ben bang dat er slechts duurzame oplossingen AANGEDRAGEN zullen worden, maar dat implementering een vervolgstap is die niet verder zal komen dan de Balinese slangenkuil die zich "Provinciaal Bestuur" noemt TENZIJ er voor de h.h. heren en dames bestuurders een directe, tastbare persoonlijke verbetering uit te halen valt.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Amed, ik zat alleen maar wat frustraties van me af te schrijven: drie jaar marketingteksten van Autodesk voor architecten, en het houdt niet op (gelukkig). Maar helaas is het waar wat je schrijft. Als je Indonesië wilt helpen, moet je een dikke portemonnee meenemen, want je moet betalen om te mogen helpen. De prof van je vrouw en zijn studenten zijn ongetwijfeld van goede wil, maar je mag hopen dat het bij aandragen van oplossingen blijft. Anders moeten zij ook nog hun frustraties van zich af gaan schrijven.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,845,077 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com