indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bas!u2
User
spacer line

Mijn vriendin en ik gaan 15 september voor een kleine 3 weken naar Bali.
Nu hebben we reeds de tickets geboekt en accomodaties willen we graag ter plekke regelen omdat we graag het hele eiland willen bereizen.

Is dit aan te raden? M.a.w. zijn er in deze periode (half sep - tot begin okt en suikerfeest) voldoende accomodaties (budget ongv 50 eu per dag) beschikbaar in de verschillende regionen van Bali? En Gili Trawangan, kun je daar op de bonne fooi naar toe gaan?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Heerlijk avontuur gaan jullie tegemoet.
Reis al geboekt en op de bonnefooi Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Budget 50 euries per dag. (per persoon of samen ? is dat budget alleen voor accomodatie of echt het dagbudget ?)

Vermijdt Kuta,Denpasar, Ubud, Sanur als dat het dagbudget in totaal is, alhoewel
slapen op het strand kan ook leuk zijn.

Het is principe te doen als je niet te hoge eisen stelt maar zorg dat je evt. nodig extra
kunt pinnen maar hoe dan ook het kan een leuke herinnering worden.
Een advies ..... laat niet meteen doorschemeren dat je nog niks geboekt hebt en wat je budget is.

In oktober zie ik het reisverslag tegemoet. Emoticon: Bye bye

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Bas!u2
User
spacer line

Sabar2, dank voor je reactie.
We dachten aan ongeveer 50eu per nacht per kamer (is dit reeel?).
Dit is dus zeker niet het dagbudget.

Ik ben gewoon heel erg benieuwd of er voldoende accomodatie in die prijsklasse beschikbaar is...of dat we toch vanuit Ned moeten gaan vastleggen..?

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

het ligt er een beetje aan wat je zoekt.....
Ik kan jullie wel aanraden de lonely planet mee te nemen, daarin kan je precies ziet wat het ongeveer kost bij welk hotel. Ik weet niet wanneer de laatste editie is gemaakt, maar meestal moet je nog wel iets bij de prijs optellen die er staat. Er zijn in Bali best leuke accommodaties te vinden voor rond de 5 euro per nacht, maar dan heb je natuurlijk niet heel veel luxe! Maar in Padangbai en Lovina Beach lukte dat een paar jaar geleden prima!
Wil je luxer, dan kom je wel al richting die 50 euro! Ik zou wellicht de eerste nacht vastleggen en daarna verder kijken....

Bas!u2
User
spacer line

Maar voor rond de Euro 50,- is er voldoende accomodatie beschikbaar denk je? zelfs in september- oktober? En wat te denken van de drukte rondom het Suikerfeest dit jaar?

De Lonely Planet nemen we uiteraard mee.

leontien
User
spacer line

hoi baslu,
geen probleem hoor,in die tijd dat jullie gaan.
met dat bedrag heb je een goede accomodatie,
ook in juli/aug.
kijk maar overal op de sites.
en bali is net als de rest van indonesie,
heel mooi,zowel voor vakantie als voor longstay .
veel plezier in ieder geval. Emoticon: Party!
leontien

Bas!u2
User
spacer line

Thanks voor je reactie Leontien.
Zijn er meerdere mensen die dit kunnen bevestigen?

En gili trawangan?? ook op bonne fooi te doen?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 04-07-2010 23:39 leontien wrote:
hoi baslu,
ook in juli/aug.
leontien
Ben je al eens in de rest van Indonesie geweest? Dan weet je ook dat dit absoluut niet waar is. Gelukkig maar.

paulana
User
spacer line

Op 04-07-2010 23:07 schreef Bas!u2:
Maar voor rond de Euro 50,- is er voldoende accomodatie beschikbaar denk je? zelfs in september- oktober? En wat te denken van de drukte rondom het Suikerfeest dit jaar?

De Lonely Planet nemen we uiteraard mee.

met 50 euri kom je hier in een middenklasse hotel en je kunt meestal afdingen., je krijgt al een leuke bungalow in sengkidu(OOSTBALI) voor 12 euri direct aan het strand
van het suikerfeest merken we hier niet zoveel

prettige vacantie

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 04-07-2010 23:39 schreef leontien:
hoi baslu,
ook in juli/aug.

Leontien heeft gelijk, bali is mooi voor vacantie en om te wonen, en met de bedragen ook Emoticon: Party!

leontien

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 05-07-2010 03:26 schreef Yerun:

[quote verwijderd]
Ben je al eens in de rest van Indonesie geweest? Dan weet je ook dat dit absoluut niet waar is. Gelukkig maar.

nou nou niet zo negatief over bali, yerun,

Om Swastiastu

mvisscher
User
spacer line

wij gaan vrijdag voor 4 weken richting IndonesiŽ en hebben al onze accomodaties via internet geregeld en wij hebben geen enkele accomodatie die boven de 50 euro per nacht uit komt en wij zijn met 2 volwassenen en een kind.
De meeste kamers die wij hebben geboekt zitten tussen de 20 en de 35 euro, en we zitten dan in leuke kleine complexjes, wel met airco, ontbijt en een zwembad.

paulana
User
spacer line

Op 05-07-2010 07:42 schreef mvisscher:
wij gaan vrijdag voor 4 weken richting IndonesiŽ en hebben al onze accomodaties via internet geregeld en wij hebben geen enkele accomodatie die boven de 50 euro per nacht uit komt en wij zijn met 2 volwassenen en een kind.
De meeste kamers die wij hebben geboekt zitten tussen de 20 en de 35 euro, en we zitten dan in leuke kleine complexjes, wel met airco, ontbijt en een zwembad.

kijk,dat bedoelen wij nou Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Suikerfeest (naam is Idul Fitri) heeft wel degelijk grote invloed op de beschikbaarheid van accomodatie op Bali daar hele hordes (Chinese) Indonesiers wegvluchten voor de gekte op de wegen op Java. Gedurende meer dan 1 week is Java totaal ontregeld. Huisbediendes en winkelpersoneel gaan en masse pulang kampung e n het hele economische verkeer is verstoord. Vele bedrijven moeten tijdelijk sluiten vanwege de absentie van grote delen van het personeel. Dus vele neringdoenden (vnl. Chineze Indonesiers) zijn gedwongen hun zaak te sluiten gedurende ruim een week en daar de meeste van de etnische Chinezen geen moslim zijn, gaan zij dus en masse op vakantie naar Bali om de Idul Fitri gekte/drukte te ontlopen. Wellicht op de afgelegen plekken op Bali is nog accomodatie te vinden maar vergeet het maar in de "Spanje"-driehoek Ubud-Sanur-Kuta.

Bas!u2
User
spacer line

Dank voor de vele postings.

Toch vind ik de berichten enigszins tegenstrijdig. Naar ik begrijp is het lastig om in Kuta, Sanur en Ubud een accomodatie op de bonne fooi te vinden in onze reisperiode.

Wie heeft er nog meer ervaringen en wil deze delen?

paulana
User
spacer line

het is vrijwel altijd lastig om in die driehoek, op de bonnefooi accomodatie te vinden
advies= ga eens naar oost-bali, niet zoveel toeristen, en je bent dan ook "echt in bali"
ook hier in het oosten zijn er witte zandstranden-bijna altijd leeg- en de natuur is mooier
prijzen lager. het lijkt wel of ik reclame maak, maar niets is minder waar. het zuiden heeft niets meer met bali gemeen, jammer genoeg. Emoticon: Sadley en van het suikerfeest is hier niet veel te merken

Om Swastiastu

Bas!u2
User
spacer line

In Oost Bali willen we zeker een aantal dagen verblijven dus dat gaan we zeker doen.
Wellicht is het dan verstandig om voor Ubud alvast hier een accomodatie te plannen?

Iemand nog tips?

paulana
User
spacer line

ja ik heb wel een tip voor ubud, stuur een mail naar stefanreisnerRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.telkom.net of kijk op www.bali-accomodation.com de eigenaar een voormalig duits azie-china correspondent heeft in ubud een klein hotel, 14 kamers en suiten allemaal i n bungalows, prachtige tuin met pool prijzen vanaf $25-$35, heb ik van horen zeggen, het is een duitser, kamers schoon en de bar moet gezellig zijn.
dan nog een adres : sagitarius inn 14 kamers-bungalows prijzen ca. 10-20 euri ook met pool, dit komt uit mijn baliboek van 2002 email=sagitarius-innRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

sukses gewenst

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

het kan natuurlijk dat de prijs duurder of goedkoper is, daar leg ik mijn handen niet voor in het vuur,de eerste van horen zeggen de 2de uit mijn balibijbel, wonen hier 8 jr. vandaar..groetjes Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

Bas!u2
User
spacer line

Hi Paulana, dank voor je tips..

Is het hotel van Stefan Reisner het Puri Asri Villa?
Mocht je meer leuke accomodaties of plaatjes/bezienswaardigheden weten dan hoor ik het graag.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 04-07-2010 22:28 Bas!u2 wrote:
Sabar2, dank voor je reactie.
We dachten aan ongeveer 50eu per nacht per kamer (is dit reeel?).
Dit is dus zeker niet het dagbudget.

Ik ben gewoon heel erg benieuwd of er voldoende accomodatie in die prijsklasse beschikbaar is...of dat we toch vanuit Ned moeten gaan vastleggen..?

Ok Bas goed om te horen dat het budget alleen voor de accommodatie is.
Mijn advies zorg dat je voor je aankomst een plekje hebt gereserveerd.
Ubud is een mooie plek om te beginnen dan zit je in het centrum en kan je alle kanten op.
In "deze tijd" zoals ik al zei vermijdt Denpasar,Ubud,Sanur, Kuta als je op de bonnefooi wilt gaan, idul fitr "vluchtelingen" vanuit heel Indonesie zitten dan vaak ook op Bali.

Lovina (noorden) en Candi Dasa (zuiden) verwacht ik geen problemen voor die prijsklasse. Ook in Oost-Bali niet.

Zoals ik al zei zorg dat je evt. extra kunt pinnen in geval het tegenvalt.
Have fun Emoticon: Party! en ik zie jullie reisverslag tegemoet. Emoticon: Bye bye

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

jessie
User
spacer line

gezocht???
javaanse kok,voor 1 nieuw javaanse eet huis in scheveningen,neem even contact
op naar mijn Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.mail adres

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Gilli Terawangan hebben wij toen wel op de bonnefooi bezocht. Maar het aantal accomodaties daar viel ons best wel tegen. er waren op dat moment een groot aantal verlaten hotels en guesthouses.....en we wilden niet boven een cafť of restaurant omdat we wel iets meer luxe en minder lawaai wilden. Toen zijn wij uitgekomen bij Villa Ombak...wel prijzen (4 jaar geleden 50 euro of meer per nacht, dat weet ik niet meer precies). Maar daarvoor hadden we dan ook wel alles wat we zochten!

Bas!u2
User
spacer line

Villa Ombok zit momenteel al aan de Euro 100,-.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.mvischer: heb jij nog tips voor leuke accomodaties/plaatsen?

paulana
User
spacer line

Op 05-07-2010 12:13 schreef Bas!u2:
Hi Paulana, dank voor je tips..

Is het hotel van Stefan Reisner het Puri Asri Villa?
Mocht je meer leuke accomodaties of plaatjes/bezienswaardigheden weten dan hoor ik het graag.

Yep, dat is het Puri Asri, vraag maar wat je wilt weten
at ur service!! Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,951 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com