indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

janp013
User
spacer line

Wij zijn een reisgezelschap van 4 personen die 29 okt vertrekken naar Bali.
Het is voor ons de derde keer dat we een bezoek brengen aan dit wonder mooie eiland.
Nu zit er in ons gezelschap een dame die vastbesloten is om een theeplantage te gaan bezoeken. Echter op Bali zijn er die geen te bekennen. De enigste optie lijkt mij dus om een oversteek naar Java te maken.
Via internet ben ik er achter gekomen dat de dichtstbijzijnde theeplantage tegen het midden van Java ligt. Een ritje met de auto dus van 7 a 8 uur ( vanaf Kuta), ex de oversteek van anderhalf uur.
Om dus 2 dagen naar java te gaan waarin we 18 uur moeten reizen zien we eigenlijk toch niet zo zitten. Je kunt dan misschien wel veel landschap zien maar daar houd het dan toch wel mee op. Emoticon: Stupid
Misschien heeft er iemand tips hoe we toch een plantage kunnen bezoeken en toch wat kunnen zien ?????

Oooh ja.....De dichtstbijzijnde plantage heb ik gevonden bij Probolinggo.
Mogelijk weet er iemand een plantage die dichterbij Bali ligt
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties

vr gr JP

LIEFDE IS BLIND, LINGERIE IS BRAILLE

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Vanaf Kuta naar midden Java in 8 uur? Dan rijd je 100km/uur, vergeet dat maar. Je haalt maximaal 50. Yogyakarta - Bali overland duurt een uur of 16-18 als ik het me niet verkeerd herinner. Van Kuta naar de veerboot-haven is al 3 uur, mogelijk wat sneller als het verkeer mee zit. Dan moet je op de ferry wachten, aan boord, van boord en nog naar Yogya. Malang-Yogyakarta is 8-10 uur weet ik uit ervaring, en dan rijd je hard door, het stuk tussen Malang en Banyuwangi weet ik geen precieze tijd van, maar dat is ook nog vele uren.

Je moet er ook niet vanuit gaan dat alle plantages een toeristische bestemming zijn, en dus mogelijk totaal niet interesant zijn. Enkele plantages in West Java zijn wel op toeristen ingesteld en produceren daarnaast ook nog hun thee. Daar heb je wat aan denk ik dan, niet die verlaten plantages waar men geen flauw idee heeft wat die toerist nu weer komt doen.

Dus of die dame nu nog naar die plantage wil?

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Jan,

De eerste plantages die je op Java tegenkomt liggen rondom de plaats Kalibaru. Dat is niet ver van de veerhaven Ketapa/Banyuwangi. Overnachten bij Margo Utomo in Kalibaru en je kunt je hart ophalen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
User
spacer line

hallo, volgens mijn bali-boek-bijbel, zijn er hier op bali wel degelijk theeplantages,
en wel in de hogere gebieden vanaf bangli naar singaraja. dus midden-noord-bali

good luck Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Een leuke koffieplantage (ook groene blaadjes) waar je ook kunt verblijven is Losari (op Java)

http://www.losaricoffeeplantation.com/

In de buurt van Bogor zijn een paar kleine theeplantages en Bogor heeft ook een mooie botanische tuin wat een leuke attraktie is. Ff googlen dan kun je die zeker vinden.

Op Bali zelf bij Kintami en/of Bedugul zou een "bescheiden" plantage zijn.

Maar als je echt grote mooie theeplantages wil zien dan adviseer ik een stop-over in Kuala Lumpur Malaysia vanuit Kuala Lumpur kun je diverse theeplantages bezoeken
die ook resorts hebben en die zijn ook echt opgenomen in toeristische tours.

Overigens wil ik wel ff kwijt dat je in Indonesie niet moet denken dat je alles kunt zien met zgn. dagjestochten, in Nederland ("ons kleine landje") werkt dat wel maar in Indonesie zijn de afstanden iets groter en het vervoer iets minder en los daarvan wil je genieten van de plekken die je bezoeken wilt dan moet je er echt meer tijd voor nemen.
Als je de oversteek naar Java toch besluit te nemen trek er dan minstens 5 dagen voor uit dan kun je ook wat meer zien en ook iets proeven van de tegenstelling tussen Bali
(supersuper toeristisch) en Java (meer traditioneel).

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-07-2010 08:57 janp013 wrote:
Om dus 2 dagen naar java te gaan waarin we 18 uur moeten reizen zien we eigenlijk toch niet zo zitten. Je kunt dan misschien wel veel landschap zien maar daar houd het dan toch wel mee op. Emoticon: Stupid

Zeg het is anno 2010. Nooit van vliegtuigen gehoord? Vanaf Bali rechtstreeks met Air Asia naar Bandung, het Walhalla van de theeplantages. 18 uur reizen?? 1,5 uur reizen sult u bedoelen! Succes.

janp013
User
spacer line

Op de eerste plaats allemaal dank voor jullie reactie(s).
Voor Bintang Jan ( leuke naam trouwens !) Ik had ook gehoord dat je in de buurt van Kalibaru plantages kon vinden. Echter van thee kon ik niets vinden op het internet. Wel volop info over rubber, koffie en nog een plantage. Dus mocht je een adresje hebben dan graaaaaaaaag.
PAULANA : zou je misschien in je bijbel kunnen kijken welke plaatsen in aanmerking kunnen komen ? in eerdere vragen ( ergens in dit forum) kon niemand mij vertellen of er theeplantages waren op Bali. Er waren wel vermoedens maar niemand kon echt hard zeggen daar of daar. Dus mocht je een plaatsnaam hebben of een naam van een plantage dan graaaaaaaaag.
SABAR2: In vorige vragen kwam deze plaats ook naar voren. Ook hier geen echte harde bewijzen kunnen vinden van een plantage. Ook op het internet niets kunnen vinden.
Dus ook voor jou.......Mocht je een naam hebben dan graaaaaag.

Nogmaals dank, vr gr JP

elsbeth
User
spacer line

He, wat grappig dat je Yogya-Bali niet bedankt, volgens mij is zijn advies het meest voor de handliggende. Ten eerste waarschijnlijk het snelst, ten tweede zie je dan echt dat wat je zoekt. Ik moet erbij zeggen dat ik noit in Kalibaru ben geweest, maar rond Bandung theeplantages in overvloed. En vergis je inderdaad niet met de afstanden per auto op Java.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

FF google gebruiken "tea plantation bali"
Zoek maar uit ook op Bali zijn er diverse mogelijkheden. Emoticon: Bye bye
Overigens als je in bali ubud bezoekt heerlijk IndoNESISCH eten bij warung enak beter als al die hamburgers en pizza's waar ze je mee doodgooien bij de diverse
"touroperators" kun je gewoon aangeven dat je een teaplantage wilt bezoeken, stukje
omrijden is geen probleem.
afstand met de auto van ene naar andere kant op Bali is gemiddeld binnen 6-8 uurtjes te doen als je een goede chauffeur hebt.
Evt. extra overnachtingen kun je ter plekke regelen.
Allerlei "souvenirs/prullaria" kun je in Ubud reuze goedkoop aanschaffen, wel AFDINGEN !!! Idem in Kuta verder zijn de prijzen voor souvenirs in Bali gewoonweg
"aangepast" aan de touristenportemonnee, hoe toeristischer je gedraagd/kleedt hoe duurder het wordt. Beste manier om goedkope prijzen te krijgen is nee zeggen ;-)
later "toevallig" nog eens langs lopen en .... suprise..... ineens 50% korting.

Anders een aanrader tour jakarta - bogor - puncak - bandung
maar hoe er wel rekening mee dat files van 3-4 uur kunnen voorkomen heel normaal
op bepaalde dagen, maar als je de botanische tuinen in Bogor ook bezoekt zeker de moeite waard, zorg wel dat je voldoende opslag op je camera hebt ik heb er zo'n 4000 foto's geschoten Emoticon: Party!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ik heb even gezocht en vind dit:
Located at Tampak Siring, Bali, Indonesia, the BUANA AMERTHA SARI (BAS) AGROWISATA Coffee Farm is famous for its traditional processing of Bali Coffee.

Het is een coffee plantage, maar daarbij ook thee en andere producten. Hier zie je wel een paar leuke foto's, het lijkt mij wel de moeite waard om te bezoeken:
[

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 04-07-2010 20:22 elsbeth wrote:
He, wat grappig dat je Yogya-Bali niet bedankt, volgens mij is zijn advies het meest voor de handliggende. Ten eerste waarschijnlijk het snelst, ten tweede zie je dan echt dat wat je zoekt. Ik moet erbij zeggen dat ik noit in Kalibaru ben geweest, maar rond Bandung theeplantages in overvloed. En vergis je inderdaad niet met de afstanden per auto op Java.
Yogya-Bali drukt hem te hard met de neus op de feiten, dat willen de meesten liever niet. Hij zal het wel gelezen hebben vermoed ik zo trouwens. Bovendien had hij elders al een onderwerp geopend over de optie te vliegen naar Yogyakarta voor deze thee-plantages. Daar legde ik al uit dat je ook in Yogya redelijk ver weg zit nog.

paulana
User
spacer line

Op 04-07-2010 17:12 schreef janp013:
Op de eerste plaats allemaal dank voor jullie reactie(s).
Voor Bintang Jan ( leuke naam trouwens !) Ik had ook gehoord dat je in de buurt van Kalibaru plantages kon vinden. Echter van thee kon ik niets vinden op het internet. Wel volop info over rubber, koffie en nog een plantage. Dus mocht je een adresje hebben dan graaaaaaaaag.
PAULANA : zou je misschien in je bijbel kunnen kijken welke plaatsen in aanmerking kunnen komen ? in eerdere vragen ( ergens in dit forum) kon niemand mij vertellen of er theeplantages waren op Bali. Er waren wel vermoedens maar niemand kon echt hard zeggen daar of daar. Dus mocht je een plaatsnaam hebben of een naam van een plantage dan graaaaaaaaag.
SABAR2: In vorige vragen kwam deze plaats ook naar voren. Ook hier geen echte harde bewijzen kunnen vinden van een plantage. Ook op het internet niets kunnen vinden.
Dus ook voor jou.......Mocht je een naam hebben dan graaaaaag.

volgens mijn bali-bijbel en mijn man(hij heeft meestal gelijk) Emoticon: Yes! het plaatsje Munduk
en Banjar, bij Klungkung-Semerapura richting westen. Banjar trouwens is een bezoek waard. Air Panas-heet waterbronnen, watervallen en je kunt daar zwemmen
in 38 graden zwavelbron er is een leuk restaurant bij een aanrader. ps thee krijg je in het restaurant in een theezakje. heb je nu T-online........

Nogmaals dank, vr gr JP

Om Swastiastu

made.
User
spacer line

het plaatsje Munduk
en Banjar, bij Klungkung-Semerapura richting westen. Banjar trouwens is een bezoek waard. Air Panas-heet waterbronnen, watervallen en je kunt daar zwemmen
in 38 graden zwavelbron er is een leuk restaurant bij een aanrader

Munduk en Banjar liggen in het noorden, tussen Bedugul en Seririt, niet in het westen bij Klungkung.

paulana
User
spacer line

ik zeg ook niet in het westen, maar van ons Nyuhtebel is het bij klungkung westelijke richting, je kunt ook via amlapura daarheen,natuurlijk noordelijk

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 05-07-2010 06:57 schreef made.:
het plaatsje Munduk
in 38 graden zwavelbron er is een leuk restaurant bij een aanrader

Munduk en Banjar liggen in het noorden, tussen Bedugul en Seririt, niet in het westen bij Klungkung.

ya pak.het zijn bergdorpjes in het noord-westen van bali

reageer je altijd zo met dikke zwarte letters? tidak boleh... Emoticon: Bye bye Emoticon: Nooo

Om Swastiastu

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

De agrowisata's op Bali zijn veredelde kruidentuinen. Men laat daar zien hoe b.v. peper, koffie en thee groeit. Van echte plantages is geen sprake. De "plantages" bij Munduk zijn erg klein. YB heeft gelijk. Vliegen naar Bandung. Ten noorden daarvan heb je uitgestrekte theeplantages, die in het verleden eigendom waren van de Fam. Boscha.
Lees "Heeren van de thee" van Hella Haasse maar eens. Ook bij Bogor heb je de bekende Puncak Pass.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
User
spacer line

bintang jan, voor zo,n groen plantje willie niet naar java, en gelijk heeft hij, want die zie je hier ook Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

het ligt er net aan wat iemand zoekt....een grote uitgestrekte plantage, of een aantal struiken om te kijken hoe het groeit...

paulana
User
spacer line

zo is het maar net, ben het helemaal met je eens.....

Om Swastiastu

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Paulana,

Ik zou aan zo'n struikje ook niet zoveel geld en tijd besteden, maar kennelijk zijn de dames in het gezelschap van Jan verwoede theedrinkers en willen ze de plant zien. Ik weet waar de arak vandaan komt, maar ben niet geinteresseerd hoe de boom er uit ziet. Emoticon: Shiny

paulana
User
spacer line

Op 05-07-2010 21:52 schreef BintangJan:
Paulana,

Ik zou aan zon struikje ook niet zoveel geld en tijd besteden, maar kennelijk zijn de dames in het gezelschap van Jan verwoede theedrinkers en willen ze de plant zien. Ik weet waar de arak vandaan komt, maar ben niet geinteresseerd hoe de boom er uit ziet. Emoticon: Shiny

joh bintang, arak wordt ook uit rijst gehaald-arak-beras, MAHAL rp. 150.000,- 620ml
ik betaalde voor de groene fles 12.000,-rp ook 620ml Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

janp013
User
spacer line

Fijn dat jullie allemaalmet mij meedenken !!
Ik ben blij dat er naar voren is gekomen dat er op Bali toch thee moet groeien.
Natuurlijk ga ik zeer zeker op zoek naar deze thee-plantages, ook zal zijn deze maar klein van opzet.
Temeer omdat wij maar twee en halve week op Bali zijn, lijkt het ons niet de moeite om twee of drie dagen naar Java te gaan ( al dan niet met vliegtuig), om daar naar een paar groene plantjes te kijken. Ik persoonlijk kijk liever naar zo'n groen flesje met zo'n ster in het midden Emoticon: Puh!
Hoewel ik iedereen reeds bedankt heb wil ik toch nog even een bedankje uitspreken aan Yogja-Bali, die ik volgens Elsbeth vergeten was.
Echter op een ander forum had ik reeds een mail weggezet voor de prijzen van vliegtickets op te vragen !! Het vliegen was dus wel bij me opgekomen.

Iedereen die mij geholpen heeft hartelijk dank !!! Mocht ik iemand van jullie tegen komen mijn komende vacantie dan drinken we er eentje op.
Wij verblijven van 30 okt tot 18 nov in Canggu
Taman Perancak....villa Melati

groetjes
JanP

paulana
User
spacer line

hallo janp, heel verstandig dat jij, Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid jullie verblijf-adres hebt prijsgegeven Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 07-07-2010 08:56 schreef janp013:
Fijn dat jullie allemaalmet mij meedenken !!
Ik ben blij dat er naar voren is gekomen dat er op Bali toch thee moet groeien.
Natuurlijk ga ik zeer zeker op zoek naar deze thee-plantages, ook zal zijn deze maar klein van opzet.
Temeer omdat wij maar twee en halve week op Bali zijn, lijkt het ons niet de moeite om twee of drie dagen naar Java te gaan ( al dan niet met vliegtuig), om daar naar een paar groene plantjes te kijken. Ik persoonlijk kijk liever naar zon groen flesje met zon ster in het midden Emoticon: Puh!
Hoewel ik iedereen reeds bedankt heb wil ik toch nog even een bedankje uitspreken aan Yogja-Bali, die ik volgens Elsbeth vergeten was.
Echter op een ander forum had ik reeds een mail weggezet voor de prijzen van vliegtickets op te vragen !! Het vliegen was dus wel bij me opgekomen.

Iedereen die mij geholpen heeft hartelijk dank !!! Mocht ik iemand van jullie tegen komen mijn komende vacantie dan drinken we er eentje op.
Wij verblijven van 30 okt tot 18 nov in Canggu
Taman Perancak....villa Melati

wat hier op Bali aan het groeien is? geloof me, dat wil je echt niet weten
Emoticon: Party! Emoticon: Party!
JanP

Om Swastiastu

janp013
User
spacer line

Wat bedoel je daarmee paulana ??

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,354,150 topic views - 233,363 posts - 13,684 topics - 23,776 members - last post @ 22-08-2019 13:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,260,766 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com