indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

janp013
User
spacer line

In eerdere schrijven heb ik een oproep gedaan of er theeplantages waren op Bali. Wij zijn een reisgezelschap van 4 pers. die vastbesloten zijn om een theeplantage te gaan bezoeken. Het blijkt dus dat er op Bali geen thee te bekennen is, maar wel op Java.
Om n u de hele dag te moeten reizen om een theeplantje te bekijken vinden we eigenlijk niets. Het idee is dus geboren om per vliegtuig te gaan.
Mogelijk kan iemand ons vertellen wat een ticket gaat kosten om in november naar Yogjakarta te vliegen en de dag erop weer terug.
Welke datum maakt eigenlijk niet zoveel uit ( t/m 16 nov.)

bij voorbaat dank
JP

LIEFDE IS BLIND, LINGERIE IS BRAILLE

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

JP; een retourtje Denpasar - Yogyakarta kost op dit moment ongeveer het volgende:
Lion Air: 1.800.000 Rupiah per persoon
Mandala: 1.359.800 Rupiah per persoon
Garuda: 1,261,900 Rupiah per persoon

Je kunt desgewenst deze tickets reserveren via ticketindonesia.info

Rijst bij mij echter de vraag of je wel naar Yogyakarta moet vliegen, omdat de meest bekende (en naar mijn mening mooiste) theeplantages op Java in westelijk Java te vinden zijn, in de bergen rond Bandung bijvoorbeeld. En vanuit Yogyakarta is dat nog eens een dag reizen om er te komen?

Ook is 1 nacht blijven slapen natuurlijk niet optimaal, je zult namelijk dik 24 uur aan het reizen zijn (2x vliegen, van en naar de plantages/hotel e.d.) om wat groene blaadjes te zien. Dat zou ik persoonlijk sterk afraden.

janp013
User
spacer line

He Yerun,
allereerst bedankt voor je snelle reactie.
Ik denk dat je gelijk hebt vwb het reizen om een paar groene blaadjes te zien.
Voor mij persoonlijk hoeft het ook niet maar ja.........vrouwen

zou een vlucht naar Surabaja beter zijn dan ??
Kun je me ook vertellen wat hier de kosten van zijn ?

Of heb je nog andere ideeen
ik hoor het graag van je

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Surabaya is Oost Java, nog veel verder van westelijk Java, maar er zullen vast wel ergens theeplantages in de buurt zijn op bepaalde hellingen. Of het de moeite waard is weet ik zo niet. Ik zou - als je plantages wil zien - naar Jakarta of Bandung vliegen, daar twee nachten de tijd voor nemen zodat je op die ene hele dag die je hebt alle tijd hebt om plantages en fabrieken te bekijken en tevens een rondleiding te krijgen.

Een retourtje Denpasar - Surabaya heb je al vanaf dik 800.000 Rupiah, meerdere vlucht-mogelijkheden per dag.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Jan,

Ik zou ook naar Bandung vliegen en twee overnachtingen pakken. Dan kun je boven Bandung/Lembang een dagtripje maken naar de theeplantages van Bosscha, de vulkaan Tangkuban Prahu en de heetwaterbaden van Ciater. Is een leuke trip en de dames kunnen zich vergapen aan kilometers theestruiken.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

janp013
User
spacer line

Fijn dat iedereen met mij meedenkt !!

Nu via een ander forum blijkt dat er op Bali toch een theeplantage (ke) te vinden is, denk ik niet dat het nodig is om naar Java te vliegen.
Leuk om te merken dat iedereen met je meedenkt, maar waar de meeste niet aan denken is dat wij maar twee en halve week op Bali zijn. Als je daar een drie of vier dagen af moet halen om naar een paar groene struikjes te kijken dan is dat wel heel erg veel. Ik heb DAT er in ieder geval niet voor over !!
Mogelijk dat we wel een keer de oversteek per boot gaan maken naar Java, maar we zullen dan zeker niet ver het binnenland in gaan
Nogmaals hartelijk dank voor de moeite die jullie hebben willen nemen om mij te informeren

groetjes
janP

leomanado
User
spacer line

Jan,

Mogelijk een oversteek naar Java. Bedenk wel dat de ferry helemaal in het westen van Bali is en als je niet van plan daar heen te gaan, blijft het een eind rijden.
Airasia vliegt Denpasar-Bandung vv, ik dacht iedere dag. Misschien is dat toch een betere optie.
Overigens als jullie willen snorkelen of duiken, dan is het westen van Bali ( Menjangan) een echte aanrader.

janp013
User
spacer line

Voor de derde keer gaan wij nu naar Bali.
Ik weet dat het naar de ferry een eindje rijden is, echter voor ons niet zo'n probleem.

Snorkelen lijkt me heel erg leuk en ga dit dit jaar zeker proberen
Of we dit in Menjangan gaan doen weet ik niet. We hoorden dat ook aan de oost-kust erg goede snorkel-plaatsen moeten zijn. !!

Dank voor je reactie

groet JP

paulana
User
spacer line

Janp013 aan onze oostkust kun je fantastisch duiken en snorkelen, met name Candidasa-Amed-Tulamben, geef je ook hier even door waar jullie logeren?
deze weg gaat ook naar de thee-struiken! en nu serieus dit is een van de mooiste plaatsen van het eiland, niet veel tourisme en hier proef je het echte Bali!
2.5 week een beetje kort om alles te realiseren denk ik, maar dat weet je denk ik zelf wel, nou tot bij de borrel dan maar... Emoticon: Party!

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 05-07-2010 10:52 schreef BintangJan:
Jan,

Ik zou ook naar Bandung vliegen en twee overnachtingen pakken. Dan kun je boven Bandung/Lembang een dagtripje maken naar de theeplantages van Bosscha, de vulkaan Tangkuban Prahu en de heetwaterbaden van Ciater. Is een leuke trip en de dames kunnen zich vergapen aan kilometers theestruiken.

BintangJan, ze zijn 2.5 weken op Bali, en we zijn het er toch over eens, dat op Bali
ook thee aan het groeien is. bij jouw voorstel moeten ze daarna op vakantie om bij
te komen! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,562,156 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com