indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pauline
User
spacer line

hallo,
Ik heb nu pas een dvd brander en heb ik enkele oude filmpjes van familie in indonesie
Toevallig gaat er familie op vakantie naar Indonesie, en wil ik enkele gebrande dvd of vcd meegeven.
Nu is mijn vraag als ik een filmpje op vcd op een normale cd brand, is dit ook bespeelbaar op indonesische dvd speler.
En welke zijn de reguliere dvd spelers? Dvd r- of dvd r+ ???

Misschien toch maar beter op vcd branden?? Die zijn toch op alle landelijke dvd-speler afspeelbaar?

gr. Pauline
.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Neen zo gaat dat niet.
het filmpje wat je eerst zou moeten verwerken in windows movie maker.
Daarna branden op dvd/ cd met een programma B.V.Nero die één voor menu maakt, en dat te zien krijgt op TV, als je afspeelt met een dvd/cd speler.
Dus niet in een gewone map het filmpje plaatsen, en dat op dvd/cd branden.
maar eerst voor bewerken......

P.S wat ook een goed programma is van Sanyo maar dan moet je een licentie hebben.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pauline
User
spacer line

ik ben al zover dat mijn oude film (met windows moviemaker) als avi op de pc staat.
Die kan ik omzetten met winavi naar een dvd (video_ts).
Maar mijn vraag was: branden als vcd of dvd voor Indonesiche dvd-speler.
Stom van me, vorig jaar was ik in Indonesie, en niet geinformeerd.
Maar heb nu pas door dat dvd-spelers dvd- of dvd+ schijfjes en cd (vcd) afspelen. (hadden we vroegen niet ook al vhs of betamax )
Sja, en dan heb je ook nog de nieuwere type: spelen nu ook al avi-bestandjes af.

gr. Pauline.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Is een gok, moeilijk te zeggen, volgens mij gewoon dvd video branden.
Met liefs een Nero programma die het menu aan maakt.
Video NTSC. en geen PAL, bij oude TV schermen.

Oh ja wie weet hoe je PPS bestanden kan laten zien op deze site..,, Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Confused Emoticon: Blush
krijg de foto niet groter wat ik ook doe Emoticon: Angry

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

pauline, AVI (en andere formaten) wordt inderdaad over het algemeen tegenwoordig ook door DVD/VCD spelers herkend en afgespeeld. Je zou het beste een poging kunnen wagen dit bestand op een schijfje te zetten. Die dingen kosten nog geen halve euro, dus lukt het niet dan kun je het nog eens op een andere manier proberen.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Worden die filmpjes straks op een computer of op een dvd-speler afgespeeld (via de tv)?

asepers
User
spacer line

Pauline,als je een Vcd maakt is die op een DvDspeler en op een computer af te spelen,mits die computer een CDrom-speler heeft.

Veel Indonesische families hebben geen DvDspeler,maar alleen maar een Vcd-speler.

Dus als je niet zeker weet,wat ze daar hebben,een Vcd maken,zit je ook niet met het DvD+ en DvD- ,,probleem''.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 30-06-2010 14:38 asepers wrote: een Vcd maken,zit je ook niet met het DvD+ en DvD- ,,probleem''.

Precies net zo hard. Het zit um in de bestandsindeling (format). Ik zou gewoon een dvd kiezen (+ of -r maakt waarschijnlijk niks uit), en MPEG (MPG) als format kiezen. Voor zover ik weet kan zo'n bestand ook door een dvd-speler voor een tv worden afgespeeld.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jeroen: 50 eurocentjes? Ik dacht dat er in de polder alleen al 1 euro kopieerrechten of zoiets onzinnigs op dvd's zat?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik dacht dat pauline zich in het Indonesische bevond. Zo niet, moet je die spullen over de grens halen uiteraard.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 30-06-2010 14:55 Yerun wrote: Ik dacht dat pauline zich in het Indonesische bevond.

Lezen is een kunst. Denken ook.

pauline
User
spacer line

bedankt voor jullie reacties!!!!
Dan kan ik maar beter een vcd maken die ze af kunnen spelen (dvd-speler/tv)

Ik zat er aan te denken om allerlei dvd (+ en -) te maken + vcd en avi op cd, dat kost idd niks, paar euro centen. Maar ja, ik moet ook niet te veel meegeven.
Dus dat wordt dan vcd en avi (die ze op hun pc af kunnen laten spelen en zelf branden)

Beiden apart op een cd.
Gr. Pauline

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Pauline,

Gewoon een dvd-tje branden. Enige tijd geleden heb ik filmbeelden van onze reis door Kalimantan middels een dvd opgestuurd naar Indonesie. De ontvangen kon de dvd zowel in haar computer als op haar dvd speler afspelen

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

pauline
User
spacer line

hallo allen,
het is me gelukt om mijn oude vakantiefilm op vcd te zetten mbv nero.
Mijn dvd speler speelt het af en nu maar hopen dat dat ook in Indonesie afgespeeld kan worden, maar dat ik hoor ik de komende week . Ik heb ook voor alle zekerheid enkele dvd's meegegeven.

Maar ja, zus is gister vertrokken en gisteravond heb ik maar eens op vcd indonesia gegoogeld. En nu heb ik een aantal komische films gedownload (met rapidshare)
Mag ik hier die rar-bestandjes (3 stuks per film) neerzetten, zodat jullie ze ook kunnen downloaden?? Misschien kennen jullie deze films wel, het is maar een tip..........

-tarzan_ke_kota
-Bukan.Malin.
-Ngebut_Kawin
-Krazy_crazy
-JAS.d.v.

gr. Pauline

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Ziel

Oh ja wie weet hoe je PPS bestanden kan laten zien op deze site..,, Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Confused Emoticon: Blush
krijg de foto niet groter wat ik ook doe Emoticon: Angry [/quote]

Die foto"s zijn waarschijnlijk gecomprimeerd dus je moet ze resize of met picture manager bewerken.
o ja je vroeg laatst hoe je een pps kan uploaden naar youtube.Ik heb met googlen het programma Bytescout PPT to Video Scout 2.30a(niet graties)gevonden en het slaat het programma op in realplyer en van realplyer kan je het uploaden naar youtube.
suc6

Shalom

baturudy
User
spacer line

Pauline,ik breng ieder jaar(al jaren) zo'n 20 gecopieerde cd/dvd 's mee en speel ze af op een VCD speler van ca €25,- zonder problemen ,dus gewoon branden maar.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 11-07-2010 15:31 schreef Bokito:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Ziel

krijg de foto niet groter wat ik ook doe Emoticon: Angry
Die foto"s zijn waarschijnlijk gecomprimeerd dus je moet ze resize of met picture manager bewerken.
o ja je vroeg laatst hoe je een pps kan uploaden naar youtube.Ik heb met googlen het programma Bytescout PPT to Video Scout 2.30a(niet graties)gevonden en het slaat het programma op in realplyer en van realplyer kan je het uploaden naar youtube.
suc6

Bedankt Bokito.
Als je zelf een PPS serie kan maken, kan je het wel op Youtube zetten.
Maar dat kan K niet, omdat het van een ander afkomt, het zijn echt heel mooie exemplaren bij, die je zo zou door willen sturen.
Maar dat kan alleen via Email door zenden.
De acteur van zo PPS zou je daarvan een goedkeuring van moeten geven, anders ben je denk K een illegale door gever, en dat wil K niet zijn.

pauline
User
spacer line

Mijn zus is inmiddels teruggekomen van haar vakantie, en via haar had ik de vcd's meegegeven, niet wetende of dat ze die in de kampung-vcd-speler konden afspelen. In de kampung (Tanimbar) kon mijn familie zichzelf zien op de vcd's. Het betreft oude filmmateriaal, die ik in 1990-1991 gefilmd heb. Er waren natuurlijk heel veel dierbaren die inmiddels gestorven zijn, maar die toch op de vcd's te zien waren. En de kindjes van toen in de kampung, zijn nu inmiddels volwassen geworden en hebben nu zelfs kinderen.
In ieder geval hebben ze genoten van de vcd's en was het een groot succes.
groetjes Pauline

spacer line  

Stuur maar ff naar mijn mail ziel kan ik ff voor je kijken en maak ik er jpg van

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,821,455 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com