indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

De titel zegt het eigenlijk al. We komen s'ochtends aan in Surabaya en willen dan dezelfde dag nog ergens in de buurt van Bromo belanden zodat we de ochtend erna Bromo kunnen bezichtigen.
En de dag daarna gaan we richting Yogjakarta.
Tips voor deze trip zijn zeer welkom.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er is al veel geschreven over hotels rond Bromo. Het dichtst bij is Cemoro Lawang bovenaan de kraterrand.
Even met zoekfunctie onderwerp Bromo intypen en er komt vanalles uit.
De hotels echter in Cemoro Lawang zijn over het algemeen niet om over naar huis te schrijven vaak geen goede prijs/kwaliteitverhouding en koud!!! Je kunt ook doorrijden naar Malang (koele stad, betere accomodatie en geen last van Bromomaffia) en vandaar rond 1.30 vertrekken naar de voet van de Penanajakan, zonsopgang, tocht over de zandzee, bezoek Bromovulkaan (Bromo is min of meer een verzamelnaam geworden van diverse vulkanen die bij elkaar in de buurt liggen zoals Kursi,Penanjakan, Semeru, Bromo etc). Je kunt dus theoretisch vandaag in Surabaya aankomen en morgen op weg zijn naar Yogya.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Lava view lodge (aan de kraterrand) is goed (zelf een aantal keer geweest). Het dorpje net onder de krater moet je NIET hebben. Dichtbij licht een restaurantje en de bevolking komt 's avonds samen rond de tourist office en is erg vriendelijk. Gas kan er gehuurd worden voor heet water.
Koud is voor onze begrippen wel relatief natuurlijk. De mensen daar lopen dan rond met dekens om hun heen, een mooi gezicht.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Pascal.F
User
spacer line

Lava view lodge is inderdaad prijs kwaliteit goed voor een hotel op deze lokatie.
s'avonds lekker eten en een groepje dat muziek komt spelen.
Je wordt gewekt om 03.30 uur bezoekt de vulkaan en om om 8:00 staat het ondbijd buffet klaar.
Ben er in september nog geweest.
In het hoofdseizoen misschien reserveren
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

spacer line  

Dus oftewel heel vroeg opstaan en vanuit Malang of van Surabaya rechtstreeks naar Cemoro Lawang.
Ik heb gezien dat je zelf gewoon naar Bromo kan wandelen, zijn er ergens nog entree kosten ofzo voor de vulkaan zelf?

Pascal.F
User
spacer line

ja,als men met de wagen bovenkomt .
ik dacht iets van 50000 per persoon.Dan nog jeep huren voor 400000-500000 rp voor 6 personen.
Ik zou zeker in de buurt van de Bromo logeren,anders is het heel vermoeiend. + als men s'nachts nog richting vulkaan moet heeft men geen zicht van de mooie omgeving.

simpati
User
spacer line

Lava view lodge is inderdaad prijs kwaliteit goed voor een hotel op deze lokatie.
Dan heb jij waarschijnlijk niet in andere hotels overnacht in Oost Java, voor ongeveer Rp.400.000 per nacht krijg je wel iets anders een kamer bij Lava View Lodge.
Het hotel is zo goed dat ik er nooit meer zal komen, het ontbijtbuffet was bij mij in oktober 2009 niet meer dan één tafel met een grote pan nasi goreng en kroepoek, geen fruit.
De kamer kon ik niet afsluiten, op het terrein van het hotel werd ik lastig gevallen door gidsen.
Het eten in het restaurant was veel te duur voor hetgeen wat op het bord lag.
Je wordt gewekt om 03.30 uur
Ik was met gasten uit Nederland, prima die service maar ik had de Bromo al gezien dus wou slapen, dat was niet mogelijk, de wekdienst bleef aktief tot het licht werd, jeeps die geen klanten hadden gevonden lieten de motoren gewoon draaien.
Jammer voor de Bromo, de Bromo is de moeite waard, het hele gebeuren er om heen diep triest .
Jan

Pascal.F
User
spacer line

Sorry ik heb een fout gemaakt Emoticon: Stupid
Het hotel noemde hotel Lava Vieuw waar wij logeerde.

Simpati
Ik ben een week blijven hangen in Kalibaru en omstreken.
Kijk maar eens !!

http://www.rumahkita.info/
Emoticon: Yes!

simpati
User
spacer line

Sorry ik heb een fout gemaakt
Ik denk dat wij het allebei over hetzelfde hotel hebben en je schrijft het wederom niet correct!

Proficiat dat je een week bent blijven hangen in Rumahkita in Kalibaru, die weet de prijzen ook, 65 Euro per nacht voor een kamer voor 2 personen is niet misselijk, dan mag de koffie en thee wel gratis zijn.
Voor 40% van dat tarief slaap ik in Margo Utomo in Kalibaru en daar kom ik ook niets tekort.
Jan

Pascal.F
User
spacer line

Simpati

Als je behoefte hebt voor commentaar te geven moet je de juiste prijzen lezen!!!
Dit zijn de prijzen voor de Rumha Kita.

Accommodatie inclusief ontbijt en gratis onbeperkt koffie en thee
Prijs per nacht
1 tweepersoonskamer voor 1 nacht € 35,-
1 tweepersoonskamer voor 2 - 3 nachten (aaneengesloten) € 32,50
1 tweepersoonskamer voor meer dan 3 nachten (aaneengesloten) € 30,-
2 tweepersoonskamers voor 1 nacht € 65,-
2 tweepersoonskamers voor 1 - 3 nachten (aaneengesloten) € 60,-
2 tweepersoonskamers voor meer dan 3 nachten (aaneengesloten) € 55,-
extra bed (slechts 1 extra bed/kamer mogelijk) € 15,-
Emoticon: Smile Emoticon: Smile

simpati
User
spacer line

Sorry mijn fout wat de kamer van Rumah Kita betreft, dat schrijf je trouwens ook weer fout.
Het topic ging over: Waar blijven we in de buurt van Bromo?
Zou kunnen in Kalibaru, is wel een heel eind van Bromo, Kalibaru is wel een leuke plaats om te verblijven om Oost Java te verkennen, of als plaats om te overnachten bij een reis van Bali naar bijvoorbeeld Malang.
Jan

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 23-06-2010 07:33 simpati wrote:
Sorry mijn fout wat de kamer van Rumah Kita betreft, dat schrijf je trouwens ook weer fout.
Het topic ging over: Waar blijven we in de buurt van Bromo?
Zou kunnen in Kalibaru, is wel een heel eind van Bromo, Kalibaru is wel een leuke plaats om te verblijven om Oost Java te verkennen, of als plaats om te overnachten bij een reis van Bali naar bijvoorbeeld Malang.
Jan

Ja,.....beejte grumpy over spelfouten? Relax man -)

simpati
User
spacer line

Beste Pak Ronald,
Er worden op dit forum wel meer fouten geschreven, met het hotel bij de Bromo zit Pascal er wel heel ver langs en dat kan vervelende gevolgen hebben als er inderdaad meer hotels liggen met bijna dezelfde namen.

Dat er hier twee personen positief schrijven over Lava View Lodge mag, gelukkig is er iemand die net als ik niet zo positief is en die persoon staat op dit forum bekend als iemand die wel het een en ander van Indonesië af weet.

Toevalling heb ik de pecht gehad om twee keer de Bromo te bezoeken en beide keren ben besodemieterd, de eerste keer in 2001 en de tweede keer in 2009.
Jan

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Simpati,

Jammer dat je besodemieterd bent. Gelukkig zijn er ook verhalen als die van jou. Dat houdt de reiziger scherp. Ik probeer altijd wel te bedenken dat iets wat ik goed vind, voor een ander juist kan inhouden dat hij/zij het niet goed vind. Eigenlijk is mijn instelling dat zolang ik maar ergens kan slapen, mandien, eten en kretekken ik alles wel prima vind (mits niet te smerig en wel lettend op de betrouwbaarheid (gevoel?). Ooit eens uit een hotel gevlucht omdat de manager mij met de linkerhand een sigaret aanbood. Manager was niet blij)

Het is inderdaad in Aziatische landen de gewoonte om namen om elkaar te laten lijken. Waarschijnlijk niet met het idee om de toeristen te foppen, maar om aan te geven dat ze minstens zo goed zijn als de andere. Voor Bromo is het inderdaad oppassen.
Op Bromo ben ik ook in andere hotels geweest (lava cafe?), en ik moet zeggen dat ik het eigenlijk altijd wel goed vind, maar dat komt ook omdat mijn vrouw daar een wat langere tijd geweest is (1,5 week). Een vriend van ons werkt daar ook nog in de toeristoffice als gids

Pascal.F
User
spacer line

Rustig blijven Simpati !!
Nog 2 dagen en het is weekend.
Er worden verschillende namen van hotels dikwijls met elkaar verward.
En het was wel degelijk Lava View Lodge waar ik tevreden van was,ik had het erger verwacht volgens wat ik las op internet.
Proberen van eerst de kamer te bekijken ,zo hebben ze je niet bij je pietje Simpati
Emoticon: Smile Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,348 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,708,411 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com