indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

baliman
User
spacer line

Hallo,

Mijn vraag is de volgende : Mijn vriendin heeft een verblijfsvergunning voor een jaar in nederland. Nu wil zij in augustus 5 weken terug naar indonesie ivm familie zaken. Hoe zit het met het betalen van belasting als zij uit indonesie vertrekt, is dat 2 miljoen rp of slechts 150.000 rp of een ander bedrag. Ik heb rondgekeken op de site maar kan niet echt een antwoorden vinden.

alvast bedankt voor de hulp

baliman

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Fiskal is 2,5 miljoen.

spacer line  

On 19-06-2010 09:05 baliman wrote:
Hallo,

Mijn vraag is de volgende : Mijn vriendin heeft een verblijfsvergunning voor een jaar in nederland. Nu wil zij in augustus 5 weken terug naar indonesie ivm familie zaken. Hoe zit het met het betalen van belasting als zij uit indonesie vertrekt, is dat 2 miljoen rp of slechts 150.000 rp of een ander bedrag. Ik heb rondgekeken op de site maar kan niet echt een antwoorden vinden.

alvast bedankt voor de hulp

baliman

Hallo Baliman,

De meest recente belasting (Uang Fiskal) om uit Indonesie te kunnen vertrekken, is momenteel 3 miljoen rupiah.

Groet,
Raymondvd53

simpati
User
spacer line

Hoe zit het met het betalen van belasting als zij uit indonesie vertrekt
Beste Baliman,
Toen jou vriendin naar Nederland is gekomen heeft zij ook IndonesiŽ verlaten en waarschijnlijk ook al FISKAL betaald.
Als zij een belastingnummer aanvraagd en geen inkomen heeft hoeft zij niets te betalen.
Een belastingnummer vraag je aan met het Formulir Pendaftaran NPWP, kan je dat niet vinden op internet wil ik het wel even aan jouw opsturen.
Heeft zij eenmaal een NPWP Card hoeft zij geen FISKAL meer te betalen.
Dit is voor KITAS-houders hetzelfde.
Succes,
Jan
P.S. Probeer onderstaande link eens,
http://www.scribd.com/doc/9557(...)lir-Pendaftaran-NPWP

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Baliman,

Ik weet van een paar jaar geleden van div vriendinnetjes dat je een brief kunt ophalen bij de Indonesische ambassade waarin instaat dat zij in Nederland verblijft (en dus ook hier belastingplichtig is). Kan ook zijn dat ze een antekening in haar paspoort maken, die dingen willen wel eens veranderen. Ze heeft een BSN vanaf het moment dat ze een verblijfsvergunning heeft gekregen. Neem maar even contact met de ambassade op.
Succdes.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 19-06-2010 11:19 Anne Mieke wrote:
Baliman,

Ik weet van een paar jaar geleden van div vriendinnetjes dat je een brief kunt ophalen bij de Indonesische ambassade waarin instaat dat zij in Nederland verblijft (en dus ook hier belastingplichtig is). Kan ook zijn dat ze een antekening in haar paspoort maken, die dingen willen wel eens veranderen.

Het staat al tientallen jaren in mijn Indonesische passaporto.
Met je ID vreemdelingenkaart kan je bij de poort voor de immigratie uitgang zo doorlopen .

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 19-06-2010 09:40 raymondvd53 wrote:

[quote removed]

Hallo Baliman,

De meest recente belasting (Uang Fiskal) om uit Indonesie te kunnen vertrekken, is momenteel 3 miljoen rupiah.

Groet,
Raymondvd53
3 miljoen? 2.5 als je via de lucht het land verlaat, 1 miljoen via de zee en 500.000 over land. Als je fiskal moet betalen dus.

spacer line  

Ook al heeft je vriendin geen NPWP / belastingnummer in Indonesie, dan nog is de kans groot dat zij onder een van de (ik geloof momenteel 48 of zo) uitzonderingen valt waardoor zij vrijgesteld wordt van betaling van de "fiskal". Even rondneuzen op de diverse websites van de dinas pajak, zou ik zeggen, kan de moeite waard zijn.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

48?! Emoticon: Clown Dan hadden ze beter geen regeltjes kunnen maken, met zoveel uitzonderingen erop. Emoticon: Laugh out loud

De meest belangrijke (vaakst van toepassing, maar ook het vaakst gebruikt?) uitzondering is volgens mij dat de echtgenoot/echtgenote van een belasting betalend persoon vrijgesteld is.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Een Indonesier met een verblijfsvergunning voor een ander land, is geen inwoner van Indoland meer en is daarmee vrijgesteld van het betalen van uitreisbelasting (uang fiskal); althans als de magische grens van een half jaar verblijf niet wordt overtreden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,410,888 topic views - 233,376 posts - 13,684 topics - 23,819 members - last post @ 23-08-2019 19:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,285,516 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com