indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

debster
User
spacer line

Hoi allemaal,

wij gaan zondag voor 2 weken naar Bali.
alleen nu krijg ik van de huisarts en apotheek te horen dat je niet op blote voeten op het strand mag lopen omdat er dan beestjes je voet in kruipen ofzo...
op internet kan ik niet zo snel iets vinden daarover vandaar dat ik het maar even op dit forum plaats.

klopt dit of klopt dit totaal niet.....

Groetjes

wimstone
User
User icon of wimstone
spacer line

ik kom al jaren op Bali en dit klopt totaal niet.
Het is wel verstandig om niet overal op blote voeten te lopen maar dan heb ik het eigelijk over glas en dergelijke dingen. het is verevelend om een open wondje te krijgen in de tropen.Geeft vaak gedoe met infecties. ook zijn er in verhouding weinig strand zanden op Bali.

prettige vakantie

mvisscher
User
spacer line

Leuke huisarts..... zeker zelf nog nooit over de grens geweest. Emoticon: Wink
Maarre ik heb ze ook nog nooit gezien op Bali !!
Misschien bedoeld hij zandvlooien ??

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Nou Debster, er zijn inderdaad wormen die je huid/voetzolen kunnen binnendringen, penetreren zeg maar. Over je voetzolen zou ik me geen zorgen maken, want het strandzand is overdag zo godvergeten heet dat je wel sandalen of desnoods slippers moet dragen. Neen, je bilspleet! Als er zand tussen je billen komt, daar kun je je zorgen over maken. Waar die beestjes dan allemaal niet in kunnen kruipen!
Gelukkig beseft de Indonesische overheid dat de westerse toerist eist dat de stranden brandingschoon zijn. Zo worden alle stranden, waar ook in Indonesië, dagelijks gedesinfecteerd en schoongemaakt. Je ziet op Indonesische stranden dan ook nooit plastic, peuken, drinkbekertjes, lege waterflessen, autobanden, etensresten en ga zo maar door. Het paradijs op aarde!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-06-2010 12:32 guna2 wrote:
……….gemaakt. Je ziet op Indonesische stranden dan ook nooit plastic, peuken, drinkbekertjes, lege waterflessen, autobanden, etensresten en ga zo maar door. Het paradijs op aarde!
Emoticon: Very funny Ze zijn er wel hoor maar “iets” verder dan Bali, in Maluku of op Sumba bijvoorbeeld. Emoticon: Puh!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

made.
User
spacer line

Op 18-06-2010 12:32 schreef guna2:

Gelukkig beseft de Indonesische overheid dat de westerse toerist eist dat de stranden brandingschoon zijn. Zo worden alle stranden, waar ook in Indonesië, dagelijks gedesinfecteerd en schoongemaakt. Je ziet op Indonesische stranden dan ook nooit plastic, peuken, drinkbekertjes, lege waterflessen, autobanden, etensresten en ga zo maar door. Het paradijs op aarde!

Sorry hoor Guna2, maar dit is echt onzin! Wij ruimen een stuk strand van ongeveer 500m2 in Kerobokan in keer in 2 weken op en halen er elke keer zo'n 50 kilo aan afval per keer af...
Indonesische overheid die waar dan ook in indonesië de stranden schoonmaakt? mijn hidung!

debster
User
spacer line

dank jullie wel voor jullie reacties.
dat het heet zou zijn had ik wel verwacht maar ik ben allang blij dat het in ieder geval mogelijk is om op blote voeten te lopen en niet dat je ergens bang voor hoeft te zijn...

heb echt super veel zin in Bali, heb veel gereisd maar ben daar nog niet geweest.

nogmaals bedankt ....

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 18-06-2010 13:56 made. wrote: Wij ruimen een stuk strand van ongeveer 500m2 in Kerobokan in keer in 2 weken op en halen er elke keer zo'n 50 kilo aan afval per keer af...

Dat valt mee. Slechts 50 kilo afval. En dat wel elke twee weken...

Indonesische overheid die waar dan ook in indonesië de stranden schoonmaakt

Niet iedereen begrijpt mij, en dat is dan ook volstrekt niet de bedoeling.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Debster:

dat het in ieder geval mogelijk is om op blote voeten te lopen

Dat is niet mogelijk omdat je je poten verbrandt!

debster
User
spacer line

ja dat snap ik maar ik bedoelde dat ik iig niet bang hoef te zijn dat er iets mijn lichaam in kruipt Emoticon:

spacer line  

On 18-06-2010 14:29 guna2 wrote:[/b
Dat is niet mogelijk omdat je je poten verbrandt!

Dat niet begrijpen was te lezen, Emoticon: Laugh out loud
En misschien beschermt een eelt laag tegen de hitte.
`s Avonds is blootvoets goed te lopen op `t strand, maar ja dan zie je `t afval weer niet. Emoticon: Nooo

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

sjefke
User
spacer line

nou guna2 op legian hebben ze vorig jaar een tractor gekregen(coca cola) nu gaat de rommel opruimen een stuk vlotter . had je daar voor maar eens moete kome kijke .
vooral eind december als de stroming draait van zuid naar noord. het was smorgens ooit erger als een vuilstort . de jongens op het strand waren de hele dag bezig om al het vuil op te ruimen .
en smorgens was het weer het zelfde verhaal.
en ontsmetten heb ik nog nooit!!! gezien
of was je bericht sarcasties bedoeld.

.

simpati
User
spacer line

het was smorgens ooit erger als een vuilstort
Is een jaarlijks terugkomend iets, de Balinezen krijgen dan het vuil wat ze in de rivieren gooien op een presenteerblaadje terug, natuurlijk krijgen de Javanen daar weer de schuld van en is het weer opgelost voor één jaar.
Salam,
Jan Malang

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 18-06-2010 15:11 sjefke wrote: of was je bericht sarcasties bedoeld.

Hoe kun je het zo verzinnen, Sjef.

spacer line  

Bij sommige stranden (zeker in Sanur, waar de golfslag minimaal is) vind je op / langs de waterlijn veel zee-egels. Da's geen pretje als je daar op stapt. Betekent op zeker een bezoek aan de dokter of kliniek om e.e.a. goed te laten verwijderen en schoon te laten maken. NIET / NOOIT door de "beachboys" laten doen!!! Hun manier - de stekel stuk kloppen met een steen en zo de stekel in kleine stukjes uit de huid drukken - maakt de kans op blijvende last en ontsteking alleen maar groter.

If you have nothing to loose, you can risk everything

paulana
User
spacer line

guna ironisch???? echt niet!!!,hoe kom je erbij Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

cabrio
User
spacer line

Ik loop er altijd op blote voeten en nog nooit iets aan de hand gehad hoor.
Het zachte zand kan inderdaad wel warm zijn (dat wordt je trouwens wel gewoon), maar wat dichter aan de waterlijn perfect te doen.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 18-06-2010 18:59 cabrio wrote: dat wordt je trouwens wel gewoon

Hangen went ook, zeggen ze.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 18-06-2010 18:59 cabrio wrote: Ik loop er altijd op blote voeten en nog nooit iets aan de hand gehad hoor

Aan de voet?

cabrio
User
spacer line

Op 18-06-2010 19:14 schreef guna2:

[quote verwijderd]

Aan de voet?

Ook niet. :-))

(reactie komt wat laat, maar ben net terug van een heerlijke tijd in Bali en ja hoor, heerlijk op mijn blote voeten rondgelopen op de stranden en zelfs de hele tijd geen gewone schoenen gedragen, enkel mijn flip flops).

pierre
User
spacer line

Op 14-08-2010 15:02 schreef cabrio:

[quote verwijderd]

mijn flip flops.

Flip versus flops, da's een goeie!!!

Ontopic.
Ik loop zelden met blote voeten op het (zand)strand, op het eerste gezicht lijkt het schoon.. als er maar iets onder de opervlakte verborgen ligt, kan dat behoorlijke nare gevolgen hebben.
Beter voorkomen dan genezen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,767,749 topic views - 238,114 posts - 13,715 topics - 29,462 members - last post @ 01-04-2020 19:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,738,079 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com