indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Iemand een aanrader voor op Tuk Tuk of Parapat?

We denken aan Toba Cottages maar hebben hiervan enkele negatieve reviews gevonden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik weet niet welke negatieve reviews je hebt gevonden (en hoe betrouwbaar ze zijn) maar dit is een van de beste hotels op Tuk Tuk. Parapat zou ik zeker niet doen.
Ik ga de laatste jaren alleen nog maar naar Tabo. Heb afgelopen januari noodgedwongen 2 dagen in een andere hotel moeten zitten maar was blij dat ik kon wisselen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

poepoetan
User
spacer line

Als je fatsoenlijk wil zwemmen is Carolina hotel een prima optie,heeft bovendien de beste kamers en het mooist gelegen restaurant echter niet met het beste eten. Het zwemwater bij Tabo ligt vlakbij een viskwekerij in een tamelijk afgelegen baai waar het water enorm kan stinken naar rotte vis en wier. Verder zijn die Batakkers daar maar een stel criminelen, er zijn genoeg buitenlanders die daar hebben gewoond en langzaam bestolen van alles.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Carolina is juist veel minder geworden de laatste jaren. Dat heb ik zelf geconstateerd maar ik hoor dat ook vaker van anderen. Alleen al de desinteresse als je naar een kamer informeert.
Ik heb vorige maand en in januari niks raars ontdekt bij het zwemgedeelte. Wat je met ,die Batakkers daar, bedoelt snap ik niet. En wie wat besteelt...?

Tabo zat en zit bijna altijd vol dus dat lijkt me wel wat zeggen. Annette, de eigenaresse vind ik een toonbeeld die weet hoe het moet. Van alle accomodaties die ik vorige maand in Noord Sumatera en Aceh heb gehad was deze (wederom) de beste, ruime, schone en gezellige kamers met een goed bed en ruime badkamer.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Sibatuk
User
spacer line

Zoals uit beide voorgaande postings ook al naar voren komt, de concurrentie op Tuktuk is moordend. Er zijn teveel accommodaties voor te weinig toeristen en dat heeft zijn weerslag op hoe de Tuktukers met toeristen omgaan. Daarvoor maakt het weinig uit of je nu in Carolina of Tabo of in welk hotel dan ook zit. Mijn advies is Parnas homestay, een prachtige villa tussen Tuktuk en Ambarita. Hoe minder toeristen in hetzelfde onderkomen is so wie so mijn motto in Indonesie, al is het in dit geval maar om te voorkomen dat je een buurman hebt die de hele nacht loopt te gillen en te ijlen omdat ie aan de mushrooms is geweest.

simpati
User
spacer line

de concurrentie op Tuktuk is moordend
Ik kom sinds bijna 12 jaar op Tuk-Tuk voor vakantie en heb op meerdere plaatsen overnacht, de beste blijft voor mij Hotel Carolina.

loopt te gillen en te ijlen omdat ie aan de mushrooms is geweest
Daar heb je bij Hotel Carolina geen last van, de zogenaamde gidsen komen daar niet.
Er zijn de laatste jaren nogal wat Batakkers overleden met drugs, de laatste keer was de politie van Medan goed vertegenwoordigt op Tuk-Tuk.

Het zwemwater bij Tabo ligt vlakbij een viskwekerij
Jammer maar het zij zo.
Tabo is verder goed maar de kamers zijn niet echt voordelig, http://tabocottages.com/rooms-prices/

Mijn advies is Parnas homestay, een prachtige villa tussen Tuktuk en Ambarita.
Hoe zit het met de boot naar Parapat, even niet vergeten dat openbaar vervoer op Samosir niet is zoals men in Indonesie gewend is.

Een motor huren is een prijzig iets, het tarief was 1 jaar geleden Rp.80.000 per dag en die dag is geen 24 uur maar tot 18:00 in de avond.
Verder gebeurt het nogal eens dat de motor beschadigd is en voor reperatie wordt een veel te hoog bedrag in rekening gebracht.

Overnachten is op Tuk-Tuk voordelig, eten en drinken pittig in prijs, Rp.7.000 voor een Coca Cola of Fanta is niet echt goedkoop en vaak geen geld terug is een extra vorm van inkomsten.
Wil men eens goed doorzakken doet men er goed aan om de lege flessen te laten staan zodat gecontroleerd kan worden wat er is gedronken!

Op http://www.sumatra-indonesia.com/ zijn wat overnachtingsmogelijkheden te vinden met tarieven van 1 jaar geleden.

Salam,
Jan
Malang

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Kamer
De prijs is Rp 215.000 voor een De Luxe room (zoals hierboven omschreven), het plaatje ernaast is van de 1e verdieping echter er zijn ook beneden kamers, zelfde prijs. Wat het verschil met de Superior room weet ik zo niet maar volgens mij weinig. Bovendien zijn de De Luxe kamers dichttbij de ingang en in de tuin.

Eten en drinken
Idd duurder dan aan , het vasteland, maar er is ook veel goede keuze aan restaurants. (Jenny,s).

Motor huren staat Tuk Tuk om bekend dat je die idd niet voor 24 uur kan huren. Afgelopen januari kregen we het voor elkaar tot 20.00 uur voor Rp 60.000 maar wel na een hoop gepraat en als ik alleen was geweest dan was dat waarschijnlijk ook niet gelukt.

gr
AM

spacer line  

Tabo cottages zien er wel in orde uit, maar het is inderdaar wat prijzig.
"We can offer you a standard room with extra bed for 295.000 IDR. We also have a deluxe room with sofa bed for 345.000 IDR or a Junior suite with sofa bed for 400.000 IDR. "
Reply op e-mail.
Heb ook mailtje naar Chtistina's GH gestuurd en Parnas Homestay gebruikt nu de naam Liberta Home Stay kan dat?
Liberta ziet er trouwens fantastisch uit, daar ga ik ook eens naar mailen.

Michel
User
spacer line

Vergeten in dit verband wordt het spiksplinternieuwe hotel "Samosir Villa", waar mijn vrouw en ik in April 2010 hebben gelogeerd. Wij waren zeer content met dit hotel.
De eigenaar is dezelfde als die van het van ouds bekende "Samosir Cottages"
Als je langer verblijft wordt veel korting gegeven, zie ook hun website.
Dit hotel ligt aan het water en heeft een eigen aanlegsteiger voor de veerboten.

We gaan in October voor de 25e keer terug naar het eiland Samosir en zullen dan ook weer in `Samosir Villa` logeren.

Michel

simpati
User
spacer line

Beste Michel,
Geef meteen even de link als je schrijft over een website:
http://www.samosirvillaresort.com/
Vorig jaar toen ik er was was dit hotel nog niet gereed , ziet er goed uit, ben benieuwd hol lang alles netjes blijft.
De tarieven van de kamers zijn pittig, ik kom op Samosir meestal niet voor enkele dagen maar voor een langere periode en dan wordt het toch prijzig.
Groetjes,
Jan
Malang

spacer line  

Linken hoeft niet echt ik heb wel wat Google skillz. Samosir heb ik al gemaild en het blijkt een Hendrik te zijn die antwoord dus ik gok dat hij ook Nederlands kan. Samosir Villa wordt voor ons de back up denkik, ziet er zeer degelijk uit en de prijzen lijken me wel ok voor wat je krijgt.
Maar eerst gaan we proberen een Batak house te fixen bij Liberta Homestay, wordt overal bejubeld om zen sfeer en we vinden het wel leuk om in een beetje een meer traditioneel verblijf te overnachten. We hebben dit ook gedaan in bvb Cambodia & Laos en dat was altijd zeer leuk. Je hebt wat meer gezelschap in de kamer maar dat hoort erbij.

Sibatuk
User
spacer line

On 18-06-2010 10:48 pabloeskimo wrote:

Heb ook mailtje naar Chtistina's GH gestuurd en Parnas Homestay gebruikt nu de naam Liberta Home Stay kan dat?
Liberta ziet er trouwens fantastisch uit, daar ga ik ook eens naar mailen.

Grappig dat je ontdekt hebt dat Parnas (de eigenaar) zijn homestay nu Liberta genoemd heeft, dat is inderdaad goed mogelijk. Vraag hem even van welke aanlegsteiger je van de boot uit Parapat moet stappen, grote kans dat hij je met de brommer afhaalt. En doe hem de groeten van Hendrik en Truus. Hendrik is overigens een op Samosir veel voorkomende jongensnaam en de kans dat ze Nederlands spreken is erg klein. Bataks zijn verzot op Europese voornamen, zo zijn er nogal wat mannen die rond 1940 geboren werden en Adolf heten.

simpati
User
spacer line

Ik heb van Samosir Villa Resort antwoord gekregen op mijn vraag wat ik moet betalen voor Deluxe room voor een langere periode, ik heb het dan over ongeveer 2 maanden, dit was het antwoord:

Dear .........,

Thank you for interest,
For long term for deluxe room cost 200.000 per night.

Looking forward to hear from you again,

Regards,
Mr......

Wordt toch tijd dat zij de website eens bijwerken, daar lees ik dat een eerder Promo Price 2010 Rp.190.000 per nacht is inclusief Indonesian breakfast, ik zou dan voor een langere periode meer betalen, in die periode is het net Ramadan, ik geloof niet dat er veel Moslims zijn die daarvoor naar Samosir willen.
Het zal dan waarschijnlijk toch weer Hotel Carolina worden, daar hoef ik niet te onderhandelen, die geven mij als vaste klant automatisch korting.
Salam,
Jan uit Malang

spacer line  

Samosir Villa overdrijft een beetje, 420.000 Rupiah per nacht voor 3 personen in de VIP room. Op de website staat VIP room 250.000 (voor 2 personen waarschijnlijk). Dus ben daar afgehaakt het wordt ofwel Thyesza GH of Liberta. Voor Liberta is het bvb 75.000 voor ons 3 per nacht.

simpati
User
spacer line

Samosir Villa overdrijft een beetje
Volgens mij kregen wij antwoord van iemand die helemaal niet weet wat de mogelijkheden zijn, deze manier van zaken doen kost (mogelijke) klanten.
Ik kom daar voor een langere periode, mocht het zijn dat ik mijn huis verkocht heb blijf ik waarschijnlijk een half jaar of langer.
Er zijn uiteraard veel goedkopere oplossingen maar ik wens een beetje luxe en service, ik drink geen alcohol, ik rook sinds één jaar niet meer en ik ben er van overtuigd dat mijn laatste jas geen zakken heeft!!
Een huis huren is een andere optie, dat heb ik eerder één keer voor 6 maanden gedaan op Samosir, ik kan niet zeggen dat het een succes was, ik ben halverwege het huurcontract weer naar Hotel Carolina vertrokken.

Air Asia vliegt sinds kort rechtstreeks van Surabaya naar Medan v.v. voor een leuk tarief, de vlucht uit Surabaya vertrekt om 05:30 en komt om 08:25 aan in Medan, terug vertrek in Medan om 08:50 en aankomst om 11:45 in Surabaya.
Ik moet voor enige privé-zaken een paar keer naar Oost Java, dat is met zo'n rechtstreeks vlucht geen ramp, van overstappen in Jakarta heb ik even genoeg omdat het een paar keer verschrikkelijk mis is gegaan.
Jan

spacer line  

wij vliegen na Lake toba bezoek van Medan naar Surabaya en dat is inderdaad niet duur.

Michel
User
spacer line

Beste Jan,

Wij gaan in Oktober voor de 25e keer naar Tuk Tuk.
De 24 voorgaande keren hebben we al op veel adressen geslapen, ook in het door jou veel geprezen Carolina en in Silintong, wat je ook wel zult kennen.
De laatste keer dat wij in Tuk Tuk sliepen (4 weken in Maart) was dus in het Hotel Samosir Villa.

Ik moet zeggen dat dit Hotel ons het beste beviel. Wij hebben de VIP room geboekt en die kamers zijn geweldig goed en ruim (ongeveer 10 meter bij 4 meter). Er werd in Maart nog steeds gebouwd aan de voorkant (nieuwe kamers + een zwembad).

Over de prijs moet je (zoal altijd in Ind. onderhandelen. Wij kwamen uit op minder dan de helft van de oorspronkelijk geldende prijs. Weliswaar zonder ontbijt, omdat wij daarvoor onze eigen adressen hebben.

Ik kan dit adres van harte aanbevelen. Het is gloednieuw (dus alles werkt !), de sevice is goed, alleen over het eten kan ik niets zeggen. Maar het is allicht beter dan het eten bij Carolina. Zo'n 10 tot 15 jaar geleden was het daar ook goed, maar ik hoor de laatste jaren van de gasten aldaar dat dit sterk achteruit is gegaan.

Met groeten, Michel

simpati
User
spacer line

Maar het is allicht beter dan het eten bij Carolina.
Het eten bij hotel Carolina is in de 12 jaar dat ik er kom heel wisselend, ligt natuurlijk veel aan de kok die ze op dat moment hebben.
Door allerlei omstandigheden wisselt het personeel nog wel eens, veel meisjes hebben bij hotel Carolina een buitenlandse partner (echtgenoot) gevonden en dat is ook een van de redenen dat de meisjes er werken voor een klein loontje.

Als Samosir Villa Resort mij een zelfde aanbieding doet als bij jou kon het wel eens zijn dat ik daar verblijf.
Mijn vriend .... die woont op Samosir vertelde mij dat waarschijnlijk de verkeerde persoon een antwoord heeft gestuurd.
Als jij komt zal ik waarschijnlijk ook nog op Samosir zijn, kunnen we elkaar weer eens ontmoeten, ik schrijf weer omdat ik jou daar volgens mij al eens ontmoet heb.
Groetjes,
Jan uit Malang

spacer line  

Ik had terug gemaild naar samosir villa en verteld dat het wat te duur was voor ons, hij verlaagde prompt zijn prijs van 420.000 naar 350.000 Dus er valt te onderhandelen. Momenteel probeer ik ook Thyesza - flower of samosir te bereiken ivm accommocatie, maar voorlopig mailen ze niet terug. Iemand daar ooit verbleven?
Het ziet er zeer degelijk uit en de prijzen zijn een stuk lager dan die van Samosir Villa.

spacer line  

Als ik al die adviezen lees, verlang ik zo naar Indonesië. Maar ik heb helaas nog geen tijd, een ook geen geld, om naar het geboorteland van mij te gaan. Ik ga over een paar jaar misschien weer naar Tobameer. Vorige keer heb ik in hotel Niagara in Prapat gelogeerd. Best een goed hotel. Maar het is wel ver van het meer. En hoog ook. Het is wel handig om een eigen vervoer te hebben, als je in dat hotel logeert. Nou ja eigen vervoer. Huren kan ook. Maar het hotel heeft best een mooi uitzicht naar het Tobameer vanuit de hoogte.

simpati
User
spacer line

Maar het is allicht beter dan het eten bij Carolina.
Deze keer geen geluk met de kok, het eten was minnetjes en zeker niet goedkoop.
Jammer dat Bruno de hond des huizes er niet meer is, de katten hebben nu vrij spel in het restaurant en komen ook in de keuken als ze de kans krijgen wat voor mij niet erg smakelijk is.
Helemaal het toppunt was dat een geile kater nog geen meter van mijn tafel piest tegen de muur.
Ik heb de eerste dagen alleen gegeten bij Hotel Carolina en ben weer eens goed ziek geweest, waarschijnlijk een voedselvergiftiging.

De kamers zijn nog steeds goedkoop, aan onderhoud wordt niet veel gedaan.
Rene de eigenaar heb ik in twee weken niet gezien en heeft het schijnbaar te druk met voor hem belangrijkere zaken maar dat zal Hotel Carolina zonder meer klanten gaan kosten.
Ik zal bij volgend bezoek aan Tuk-Tuk waarschijnlijk ergens anders overnachten, tenminste als ik er nog naar toe ga, voor een goedkope vakantie hoef je daar niet naar toe te gaan, Rp.7.000 voor een flesje fisdrank is niet echt voordelig en voor de liefhebber van Bintang is het ook niet goedkoop, vanaf Rp.25.000 voor een grote fles.
Salam,
Jan

Michel
User
spacer line

Beste Jan,

Toen wij in Maart/April van dit jaar in Samosir waren, spraken wij een echtpaar dat al enige jaren bij Carolina komt. De vrouw van dat paar is ook ziek geworden (een week lang).
Zij klaagden ook over die kok, die toen alles besprenkelde met een grote hoeveelheid tomatenketchup, zodat alle gerechten hetzelfde smaakten. Hopelijk is die kok nu weg.
Wij gaan 22 okt. a.s. weer naar Samosir, maar blijven dit keer 2 nachten in Medan, waarna we wederom zullen slapen in "Samosir Villa". Ik ben nu aan het onderhandelen over de prijs, want wij willen slapen in een VIP-room aldaar. Hopelijk lukt het weer voor de prijs van Maart.

Die prjzen voor die dranken zijn inderdaad hoog, maar dat komt ook, omdat hotels sinds vorig jaar een extra belasting moeten betalen aan de Kabupaten. Bovendien vraagt Carolina nog 10% service.
Als je zou eten (veilig en goed) en drinken (goedkoper) kun je gaan naar Alyssa Café. Dat ligt
tegenover Tabo, maar ongeveer 100 meter ervoor. Wij nemen daar elke morgen een ontbijt en gaan daar in de avond eten met een pilsje (maar niet van Rp. 25.000,-)

Met groeten, Michel.

simpati
User
spacer line

Beste Michel,
Ziek worden tijdens een vakantie is nooit leuk, daarom neem ik met eten weinig risico, schijnbaar nog te veel.
Ik weet niet of ik een volgende keer nog overnacht bij Hotel Carolina.
In Medan heb ik deze keer overnacht in http://www.garudaplaza.com/ en ben daar erg tevreden over, in eerste instantie via internet geboekt voor Rp.405.000/nacht, zij berekende mij het Ramadan-tarief voor Rp.315.000/nacht.
Dit is inclusief het vervoer van en naar de luchthaven Polonia en goed ontbijtbuffet.
Groetjes,
Jan

Michel
User
spacer line

Hallo Jan,

In het Garuda Plaza Hotel hebben wij al diverse keren geslapen, tenminste als we in Medan verblijven. Want meestal gaan we van Polonia Airport rechtstreeks naar Pulau Samosir.
Ook wij vinden dat Hotel goed en prima gelegen.

Ook in October a.s. zullen we daar weer 2 nachten slapen. Dit keer "moeten" we 2 nachten blijven in Medan, omdat één van onze pleegdochters op 23 October haar "wisuda" hoopt mee te maken in de Akademi Medicom aldaar.

Banyak salam, Michel.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,526 posts - 13,700 topics - 26,445 members - last post @ 16-12-2019 09:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,869,713 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com