indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

16-04-2014 13:58 · [news] PPP chairman asked to clarify Gerindra rally presence  (0 reactions)
16-04-2014 13:55 · [news] Satinah`s task force deplores minister`s statement  (0 reactions)
15-04-2014 19:32 · [news] Observer raises suspicion over Jokowi-Blake meeting  (0 reactions)
14-04-2014 20:36 · [news] 60 Thailand fishermen to be deported from Aceh  (0 reactions)
14-04-2014 20:18 · [news] Minister asks for reports on exam fraud  (0 reactions)

LindaS
User
spacer line

Ik zou graag een privereis naar Indonesie willen maken. Weet iemand hoeveel het kost om ter plaatse een prive reisleider te nemen, die dan ook met je het eiland afreist?? Zorgen zij ook voor hotels onderweg??

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!!

Linda

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Linda,

Het is in Indonesie niet gebruikelijk dat je een gids meeneemt langs de eilanden die je wilt bezoeken. Waar wil je nog meer naar toe behalve Sumatera?

avatar: manalagi (markisa) di Bajawa, Flores, NTT, april 2012

LindaS
User
spacer line

Hoi Anne Mieke,

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik weet nog niet precies waar ik heen ga.. Aan de ene kant lijkt Sumatra-Java leuk (Bali en Lombok ken ik al), maar aan de andere kant Flores, Sumbawa en Komodo lijkt me ook erg leuk..

Groetjes,
Linda

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Even een wedervraag Linda. Waarom zou je een chauffeur willen die overal met je mee naar toe reist de hele vakantie? En voor hotels zorgt?
Er zijn zoveel mogelijkheden. Het is in Indonesie allemaal goed zelf te doen, of een combinatie van deels zelf regelen, openbaar vervoer en deels met een privechauffeur. Zoals ik al aangaf in het andere topic. Je kunt me een mail sturen. We kunnen ook samen kijken naar een voor jouw op maat gemaakte reis. Ik ken ook veel hotels in bijna het hele land.
Hierboven noem je wat mogelijkheden maar ik kan er nog tientallen aan toevoegen. Indonesie is een uniek reisland en er vele verschillen tussen de eilanden. Probeer veel te lezen of op het net te surfen. Kijk ook even hier voor zomaar wat combinaties.
http://forum.indahnesia.com/to(...)ing_in_indonesie.php

gr
AM

CarolaH
User
User icon of CarolaH
spacer line

Misschien omdat het veel geregel scheelt en je dus kunt genieten van je reis in plaats van te gaan uitzoeken waar je tickets/hotel etc.. kunt regelen? Je hebt dat wat continuiteit en ik kan begrijpen dat dat fijn is.

Als wij (wat oudere) mensen op bezoek krijgen heb ik een vaste gids die met ze meegaat naar alle eilanden. Ze spreekt vloeiend Nederlands en heeft veel kennis van de eilanden en lijkt iedereen te kennen. Zij kan hotels en auto's regelen. De jongeren regelen het meestal zelf (met hulp van mij), maar als je wat luxe en duidelijkheid wilt kan ik je haar erg aanraden.

Laat maar weten als je mee details wilt weten.

Groetjes.

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Hallo CarolaH,

ik kan je wel in contact brengen met onze prive gids.
mail me maar ...

audipartsrijssenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.qualityservice.com

VrGr Robert

like to live in ID,but it takes a while to get there

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Robert, Carola heeft geen gids nodig, ze heeft immers GPS...

CarolaH
User
User icon of CarolaH
spacer line

On 17-06-2010 05:50 guna2 wrote:
Robert, Carola heeft geen gids nodig, ze heeft immers GPS...

Psies

joost
User
spacer line

Hi Carola,

Woon in Bondowoso, Oost Java,
Help vaak een officiele gids die goed engels en redelijk Nederlands spreekt.
Wil je meer info mail je maar.
Ook indien je referenties wilt kan dat
groet

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Joost,

NIET Carola maar Linda heeft een gids nodig!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 18-06-2010 07:19 Anne Mieke wrote: NIET Carola maar Linda heeft een gids nodig!

En zelfs dat is nog maar de vraag.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Linda .

Voor een toerist die echt wil genieten en bereid is om extra te betalen( wel redelijk )is het mogelijk om een " prive gids" in te huren.Sommigen doet dat ook , alleen moet men een beetje kontakten hebben.
Wat normaal is dat men een huurauto neemt , met chauffeur (de dagprijzen zijn bekend) die ook vaak als gids kan spelen.
Hangt ook af wat voor soort gids je nodig hebt , iemand dioe je van A naar B inhuurt of moet hij meertalig zijn .
Of ben je tevreden met iemand die je naast van A-B vervoert ook hotels etc ( een soort P.A) voor je regelt.

Ben vaak naar Indonesia (Java -Bali) geweest ( pulang kampung en de turis spelen) , heb vaak " prive" chauffeur (incl huurauto) ingehuurd.
Begrijp en spreek vloeibaar Indonesisch plus een paar dialecten , en toch vind ik leuk en praktisch als iemand anders bepaalde zaken voor je kan regelen .

Ik dacht dat je voor een aparte gids ongeveer Rp 100.000 ( 2 of 3 jr geleden) perdag moet betalen exclusief hotel .Toen was het nog niet eens 7 eurie.

Voor nog niet 10 eurie per dag heb je een " eigen" P.A.

Een gids (al dan niet meertalig) kan je via reisburo inhuren , soms bieden ze hun eigen " privereis" arrangement.

Wel moet je eerst afvragen of hoe ver de reis gaat en of een gids uit Jakarta ( West Java) ook bekend is met de Midden en Oost Javaanse situatie.
Persoonlijk zou ik ter plaatse een chauffeurgids inhuren ( voor Midden Java= huur je het in Yogya) , voor Bali in DPS.

Dat heb ik gemerkt met mijn chauffeurgids tijdens mijn Padang-Medan reis in 2009 , ik betaal 100.000 rupiah perdag en hij kan /mag mee eten .
In West Sumatra weet hij de weg , en bijna alle inside informations.
In Noord Sumatra (Medan e,o) is hij niet zo bekend .

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

23,874,792 topic views - 191,272 posts - 12,967 topics - 9,657 members - last post @ 16-04-2014 11:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2014
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

50,528,573 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com