indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Is er wellicht iemand die ervaring heeft met internetbankieren vanuit Indonesie ??
Ik heb bij mijn bank RABO nu zo'n randomreader ontvangen en hier is het gemakkelijk
maar werkt dat ook als ik in Indonesie zit ??

Mijn bedoeling is om langere tijd in Indonesie te blijven en dan mijn rekeningen in Holland via internetbankieren te regelen. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar wellicht dat er mensen zijn die hun ervaringen daarmee aan mij kunnen mededelen
Ik kan namelijk niet even terug mocht het niet werken dus dan moet ik iets anders verzinnen. Tips zijn welkom.

Sabar2

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 12-06-2010 17:30 sabar2 wrote: maar werkt dat ook als ik in Indonesie zit ??

Yep. Ik Rabo hier al meer dan 13 jaar probleemloos internettig.

Pamelabak
User
spacer line

Ik heb dit jaar in IndonesiŰ ook betalingen via internet gedaan en dat ging probleemloos.

spacer line  

sabar2,

Werkt prima, ofdat je voor je computertje in nl zit Emoticon: Puh!
Ook in internet gelegenheden in indonesie kun je alles bijhouden....no worry's.

Live life to the max.......

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Thanks voor de snelle reactie, weer een zorg minder ;-)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

dutchbird
User
spacer line

On 12-06-2010 17:30 sabar2 wrote:

Ik heb bij mijn bank RABO nu zo'n randomreader ontvangen
Mijn bedoeling is om langere tijd in Indonesie te blijven en dan mijn rekeningen in Holland via internetbankieren te regelen.

Neem voor het gemak twee van die readers mee voor het geval dat Emoticon: Wink
Gebruik die Rabo randomreaders hier alweer acht jaar en nog nooit een probleem mee gehad.

NGS stock photos

spacer line  

Gebruik hier al 5 jaar vanuit Indonesie zowel de RABO rekening met random-reader, de ABN-AMRO met E-dentifier en de ING rekening met TAN-codes en alledrie werken probleemloos.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

spacer line  

On 12-06-2010 18:43 Martin-Solo. wrote:
Ook in internet gelegenheden in indonesie kun je alles bijhouden....no worry's.

Goede tip! je bankzaken regelen in een Internet-gelegenheid Emoticon: Nooo

bambang
User
spacer line

Op 13-06-2010 04:24 schreef Amed East Bali:
Gebruik hier al 5 jaar vanuit Indonesie zowel de RABO rekening met random-reader, de ABN-AMRO met E-dentifier en de ING rekening met TAN-codes en alledrie werken probleemloos.

Een vraag. Door gebruik te maken van tan-codes buiten Europa zijn de kosten per kwartaal voor de diensten van betaalpakketten (3 soorten) dezelfde gebleven?

spacer line  

On 13-06-2010 09:55 bambang wrote:

[quote removed]

Een vraag. Door gebruik te maken van tan-codes buiten Europa zijn de kosten per kwartaal voor de diensten van betaalpakketten (3 soorten) dezelfde gebleven?

Ik sta als rekeninghouder in het buitenland geregistreerd bij de ING en betaal voor het Royaalpakket Euro 13,80 per kwartaal, incl. de gebruiksmogelijkheid van zowel een bankpas als een ING credit-card. Ik betaal geen kosten voor bank naar bank transacties in Nederland.

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 12-06-2010 21:43 dutchbird wrote:

[quote removed]

Neem voor het gemak twee van die readers mee voor het geval dat Emoticon: Wink
Gebruik die Rabo randomreaders hier alweer acht jaar en nog nooit een probleem mee gehad.

Klopt, goede tip! Je kunt overigens de batterij checken van de Random reader, via het menu. Het percentage geeft de toestand van de batterij aan. Zeker als je langere tijd in Indo bent zijn 2 readers dan inderdaad erg handig.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Twee readers is handig inderdaad, kwam enkele dagen geleden een derde tegen, waarvan ik niet wist dat ik hem hier had liggen. Nou ja, voorlopig genoeg readers dus. Nooit problemen ondervonden met internetbankieren hier, maar doe het alsjeblieft wel veilig en blijf voor dergelijke handelingen weg uit internet-cafe's.. want daar wordt flink gespioneerd en meegegluurd als je een verkeerde plek treft.

barubagus
User
spacer line

Inderdaad, neem zo;n kleine netboek mee ,en koop hier b.v. zo;n TRI 3 internet kaart. Daar kun je voor 100,000 Rp ongelimiteerd i30 dagen internetten.
Je hebt werl een z.g USB modem voor sim kaarten nodig.
Kostte hier 450.000 Rp, maar ik geloof dat de KPN ze gratis weggeeft bij een abbb in NL. Met zo'n netboek hoef je niet naar zo'n internet cafe, wel zo veilig/

et die kaart kun je ook via je mobieltje internetten, wel geel langzaam, maar het werkt wel in nood.

BB

spacer line  

Mijn zwager woont in Nias en heeft problemen met internetbankieren met Nederlandse bank en contacten met de Nederlandse uitkeringsinstanties. Hij heeft vernomen dat dit soort verbindingen tussen Nederland en Indonesi├ź geblokkeerd zijn. Iemand op de hoogte?

songo
User
spacer line

Internetbankieren met AbnAAmro werkt bij mij probleemloos via router met 3/4G dongle met data simkaartje.
Ik woon in midden Java in een zeer kleine kampong en gebruik een TLink router.

tujuan sama jalan yang lain aja

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er was hier toch laatst iemand die sowieso problemen had vanuit Nias met internet?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Songo
Ondanks dat je in een kleine kampung woont, op Java is het allemaal nog vele malen beter dan op de buiteneilanden. Ik ben afgelopen maand in West Papua en (voornamelijk) op Flores geweest maar het is, in elk geval als je gebruik maakt van een pakket, een drama om vaak uberhaupt al ingelogd te komen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,057,151 topic views - 222,308 posts - 13,490 topics - 16,281 members - last post @ 26-09-2017 23:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,181,949 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com