indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

22-07-2014 16:38 · [news] Jokowi wins presidential elections  (0 reactions)
21-07-2014 16:38 · [news] Information ministry reprimands two TV stations  (0 reactions)
20-07-2014 00:09 · [news] 22 foreign nationals arrested on cyber crime charges  (0 reactions)
19-07-2014 21:39 · [news] KPK raids offices rooms of officials in Karawang  (0 reactions)
19-07-2014 18:55 · [news] Malaysia Airlines confirms 12 Indonesians aboard MH17  (0 reactions)

h.gunawan
User
spacer line

Hallo,

2 Maand terug ben ik op vakantie geweest naar Indonesie. Na een uitgeruste vakantie kwam ik op de terugreis dus vast te zitten in Singapore door de welbekende vulkaanuitbarsting. Ik heb vanuit Indonesie (kantor pos in Pasar baru) een pakket verzonden over zee via boot dus. Wat mijn probleem nu is dat ik nu erachter ben gekomen (beetje dommigheid van mezelf Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid ) is dat ik mijn adres daar niet heb gecontroleerd. Mijn adres is dus verkeerd gespeld en ze vergaten mijn huisnummer en postcode erbij te schrijven.

Ik heb op de trace pagina van pos Indonesia gekeken maar ik snap er bar weinig van wat de status hiervan betekent, dus ik vraag me af wie mij dit kan uitleggen wat de stand van zaken is.

OFFICE DATE TIME STATUS
NL 28-05-2010 21:25 Arrival at inward OE
NL 28-05-2010 21:26 Attempted to deliver
NL 01-06-2010 07:28 Departure from outward OE
NL 10-06-2010 12:58 Arrival at inward OE

mvg,

Harsono Gunawan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Even het hulpnummer van de TPG Post bellen? Ik vermoed dat zij je direct kunnen vertellen wat je wil weten.

spacer line  

Als je naam goed geschreven is, je straatnaam / adres begrijpelijk is (zelfs met spelfouten en zonder huisnummer en postcode) genoteerd, en de plaatsnaam correct staat vermeld dan komt e.e.a. in Nederland gewoon aan. Duurt wat langer, maar ach.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

h.gunawan
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun - Ik heb tntpost pakketservice al gebeld en zij vertelden mij dat ze nog niks ontvangen hebben. Normaal gesproken duurde het namelijk anderhalf maand en nu ben ik 2 maand verder.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Amed East Bali - straatnaam is Arduinland terwijl het Arduinlaan moet zijn. Plaatsnaam Groningen is wel correct vermeld.

bedankt voor de reply. was beetje ongerust over dat ik straks mijn pakket kwijt zou raken.

Milani
User
spacer line

Geen zorg hoor. Mijn pakket 20 kg kwam na 4 maanden keurig en zonder beschadiging aan. Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Geen vraag over de duur van de overkomst maar wel over de kosten.

Er moeten wat spullen van Indonesie naar Nederland verstuurd worden. Heb daarover informatie ingewonnen maar het blijkt toch duurder te zijn dan ik gedacht/gehoopt had. In elk geval heel veel duurder dan omgekeerd dus van Nederland naar Indonesie

Ik heb tot nu toe tarieven van Indonesie naar Nederland voor Rp 400.000 per kg als het pakket tot 10 kg weegt en Rp 210.000 PER KG vanaf 10 kg . Dit betekent dat voor een pakket van 10 kg R 2.100.000 betaald moet worden (met een eurotegenwaarde van ongeveer 175.000). Bijna het drievoudige van de omgekeerde route.
Weet iemand een andere, goedkopere oplossing voor het versturen van een pakket van Indonesie naar Nederland?

avatar: hujan besar di Nora's Homestay Bukit Lawang, Sumatera, Mei 2006

spacer line  

http://www.bagusputraperkasa.c(...)/pageID_6907175.html

Wellicht hier, ze zijn net begonnen van IR naar Nederland voorheen was het alleen eenrichtingsverkeer..

Milani
User
spacer line

Anne Mieke, wij hebben vorig jaar gewoon via het postkantoor een oude koffer gevuld die werd keurig in rafia nog eens ingepakt en 4 maanden later thuis voor 33.- en dat was precies 20 kilo.
Succes

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Willem,

Ik heb er even naar gekeken maar ik snap er nog niet zoveel van. Er wordt gesproken over Gamma en Praxisdozen (...)?
Verder een indrukwekkende lijst met verboden goederen waar oa zonnebrillen en gebruikte kleding in staan. Het gaat juist vooral om dat laatste. Ik zal ze een mail sturen en kijken hoe het nu zit.

Milani,

Er is bij het postkantoor geinformeerd en daar wordt een kiloprijs van Rp 210.000 opgegeven. dat zou voor 20 kg dan Rp 4.200.000 = 350 euro zijn......
Kun je je nog herinneren of die zending een bepaalde naam had (ik bedoel iets in de trant van expres, biasa, kilat,= of wat dan ook)?

Milani
User
spacer line

Gewoon naar hoofd postkantoor dat was in ons geval Denpasar, Jalan Puputan en vragen zeepost en dat was 33.= de afmetingen van een gewone koffer was ok.
Gezegd inhoud persoonlijke bezittingen.

Vorig jaar was luchtpost 220.= voor 20 kilo.

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Anne mieke,

dan kun je beter het pakket aan ons aanbieden want wij vragen 175,- euro per cub
inclusief inklaring wel ex btw en invoerrechten maar die komen er altijd bij
dus is het maar bv een pakket van 0,25 cub betaal je ook maar 0,25 cub
en de kilo's maakt niet uit
zie onze website

dus ook voor kleine pakketten moet je bij ons zijn

Groet,
Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

bali-style; kan ik je een emailtje sturen op het adres wat bekend is in de administratie van indahnesia.com? Ik heb een vraagje over het versturen van wijn van Bali naar elders in Indonesie namelijk.

pierre
User
spacer line

Op 09-02-2011 08:53 schreef bali-style:
Anne mieke,

dan kun je beter het pakket aan ons aanbieden want wij vragen 175,- euro per cub
inclusief inklaring wel ex btw en invoerrechten maar die komen er altijd bij
dus is het maar bv een pakket van 0,25 cub betaal je ook maar 0,25 cub
en de kilos maakt niet uit
zie onze website

dus ook voor kleine pakketten moet je bij ons zijn

Groet,
Frank

Hallo Frank.

Geldt dit alleen voor bali? of ook ( kleine) verzendingen vanaf andere eilanden?
Ook ik heb een koffer (afmeting) te versturen vanaf Sumatra (Medan) naar Nederland?
( ongeveer 25 kilo)

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Jeroen,
Ja je kunt gewoon het mailadres gebruiken wat hier en bij je bekent is dat is het juiste mailadres

Pierre,
Als iemand iets wil versturen vanuit een ander eiland dan Bali, dient het wel in Bali aan me aangeboden te worden omdat wij geen pickup service buiten Bali hebben.
De aantal kilo's is bij ons niet echt van belang
Voor meer vragen kunt u altijd ons mailen

Groetjes,
Frank

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-02-2011 12:29 bali-style wrote:
Als iemand iets wil versturen vanuit een ander eiland dan Bali, dient het wel in Bali aan me aangeboden te worden omdat wij geen pickup service buiten Bali hebben.
Voor mij geldt een soortgelijke vraag maar om eerst te zorgen dat het van Sumatera naar Bali komt is natuurlijk geen optie omdat het dan nog duur en omslachtig wordt.

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Anne mieke,

ik heb daar wel een oplossing voor als de paketten niet te groot zijn natuurlijk
je zou bv de chauffeur of gids van Fox reizen aan kunnen spreken dat die het mee nemen naar Bali
ik weet niet of daar een mogelijkheid voor is maar dat zou je kunnen vragen
en anders zit er op sumatra vast wel iemand die transport doet naar Bali doet voor niet te veel geld

gr
Frank

rh3xor
User
spacer line

Hallo mensen,

kan iemand mij helpen?

ik heb een pakketje besteld dat van Indonesie naar mij toe moet komen.
maar als ik kijk bij track and trace staat er het volgende:

Yogyakarta 55000 09-02-2011 19:37 [EMA] Posting/Collection

JakartaSoekarnoHatta 19000 10-02-2011 17:08 [EMC] Departure from outward OE

NETHERLANDS NL 14-02-2011 13:09 [EMD] Arrival at inward OE

Maar hoelang gaat het nu nog duren voordat het daadwerkelijk bij thuis is?

Alvast heel erg bedankt!!!

groetjes roel

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat kun je beter aan de TPG vragen, die hebben je pakketje in beheer nu namelijk. Of de douane, dat zou ook nog kunnen.

rh3xor
User
spacer line

nu heb ik sinds een lange tijd weer eens gekeken naar mijn track & trace.
en nu staan er een aantal dingen bij.
maar wat ik niet snap is dit:
dat ze van Netherlands terug gaan naar Jakarta Emoticon: Sadley

HELP Emoticon: Frustrated Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Stupid ik word er namelijk helemaal gek van Emoticon: Puh!

NETHERLANDS NL 14-02-2011 13:09 [EMD] Arrival at inward OE
JakartaSoekarnoHatta 19000 21-03-2011 00:32 [EMD] Arrival at inward OE
JakartaSoekarnoHatta 19000 21-03-2011 00:42 [EME] Airport Handling
MPCYogyakarta 55400 22-03-2011 11:09 [EME] Held by Customs
JakartaSoekarnoHatta 19000 21-03-2011 01:06 [EMF] Departure from inward OE to MPCYogyakarta 55400 Adpis : 00296
MPCYogyakarta 55400 22-03-2011 13:28 [EMG] Arrival at delivery office

kan iemand me dan vertellen of mijn pakketje terug is gestuurd of dat het nog moet worden verstuurd naar mijn adres ?

ALVAST BEDANKT !!!!

Groetjes Roel.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je hebt dus mijn advies van vorige maand niet opgevolgd, maar gewoon maar gewacht? Ja, dat is natuurlijk niet handig.

Volgens de statussen vanaf 19 maart is je pakketje in Indonesie, terwijl het daarvoor in Nederland was.

kaibesar
User
spacer line

iemand nog een tip om pakket van 20 kilo ongeveer laten versturen naar Nederland vanuit Salatiga
lucht post of zeepost en van waar uit te verzenden de naam van de vervoerder of kantoor en de tarieven

alvast bedankt

het gaat om piring lidi

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

25,225,121 topic views - 196,009 posts - 13,142 topics - 9,848 members - last post @ 24-07-2014 17:15 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2014
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

52,864,979 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com