indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

josspe
User
spacer line

Ik wil een familie uit Jakarta ondersteunen. Ik wil maandelijks een bedrag overmaken.
Ik heb echter geen idee van de waarde van een euro in Jakarta.
De vader van een doelfamilie is een steward op een cruiseship. Hij verdient ongeveer 75 Dollar per maand hetgeen aangevuld wordt me de fooien van de gasten.
Ik heb gelezen dat het gemiddeld jaarloon ong 900 euro is.
Van foto’s krijg ik de indruk dat deze familie (man, vrouw, 2 kinderen) het niet bepaald slecht gaat.
Graag tips/opmerkingen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Steward op een cruiseship en en dan 75 dollar per MAAND verdienen? Hier lijkt me iets niet te kloppen, aangezien van dergelijk personeel verwacht wordt dat ze weken/maanden van huis zijn, Engels kunnen spreken e.d. Dus dit salaris ligt vele malen hoger dan 75 dollar per maand is mijn vermoeden.

Ho Lee Fuk

Sibatuk
User
spacer line

Ik begrijp niet waarom je deze familie wil ondersteunen. Je zegt zelf al dat je indruk is dat het hun niet bepaald slecht gaat maar bovendien geloof ik er geen barst van dat hij als steward 75 dollar per maand verdient. Ik krijg de indruk dat hij bedreven is in het vangen van vette fooien van blanken, dus ik zou oppassen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar het subforum 'Java'

elsbeth
User
spacer line

Josspe, ik begrijp het ook niet helemaal. Ken je deze familie alleen van foto's? En waarom wil je ze ondersteunen als je het idee hebt dat het ze niet bepaald slecht gaat?
Er zijn genoeg mensen die de ondersteuning echt hard nodig hebbenb, bijv. in de vorm van schoolgeld. Zoek goed uit hoe je één ander vorm wilt geven.Wil het geld rechtstreeks aan de familie overmaken of heb je een tussenpersoon?

josspe
User
spacer line

Ik begrijp deze reacties heel goed.
Het is dan ook niet echt een vorm van HELPEN, maar meer iets extra’s bieden.
We kennen deze persoon al langere tijd en ik heb de overtuiging dat hier geen sprake is van misleiding of wat dan ook.
Daarnaast wil ik natuurlijk geen geld weggooien en ik wil zeker niet bereiken dat de extra’s het tegenovergestelde veroorzaken, dan wat wij willen.
Ik weet best dat anderen het beter kunnen gebruiken, maar wij hebben voor deze jongen en zijn familie gekozen, op basis van heel goede contacten, lang mail- en telefoonverkeer enz.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 11-06-2010 07:12 josspe wrote: We kennen deze persoon al langere tijd en ik heb de overtuiging dat hier geen sprake is van misleiding of wat dan ook.

Dat is goed mogelijk. Daarentegen zijn veel Indonesiërs - met name Indonesiërs die vaak met toeristen omgaan - uiterst gewiekst in het aftroggelen van geld. Als ik jou was, zou ik me tien keer bedenken, en als je dan toch tot de conclusie komt dat je wilt helpen, zou ik iets `tastbaars' geven, en wel iets dat niet gemakkelijk in GELD is om te zetten. Nog beter kun je bijvoorbeeld naar de school van de kinderen gaan en de schoolbijdrage daar ter plekke voldoen. Maar tja...

spacer line  

Guna2 ik ben het helemaal net je eens. Trouwens het laatste advies kan ik tenvolle bevsetigen. Enige jaren geleden heb ik Pim Vroegop van Suvono in Malang bezocht. Ik kan je verzekerd dat dit betrouwbaar is en dat orgvuldig wordt omgegaan met de donaties.Onderaan deze site is er een link.

paulana
User
spacer line

ik ben het ook eens met Guna, zelf koop ik medicijnen voor een fam. uit onze desa, geef ik geld , wordt het aan iets anders uitgegeven

Om Swastiastu

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 11-06-2010 13:55 paulana wrote: zelf koop ik medicijnen voor een fam. uit onze desa, geef ik geld , wordt het aan iets anders uitgegeven

Dat is zo'n beetje het beste wat je kunt doen: die medicijnen zijn vermoedelijk hard nodig, en tenzij de familie een deal heeft gesloten met de plaatselijke toko obat zijn ze vrijwel onverkoopbaar.

Maar zoiets kun je alleen doen als je ter plekke bent. Ik ben ervan overtuigd dat het grootste deel van die goedbedoelde hulp uit NL ten eerste bij de `verkeerde' mensensen komt, en ten tweede wordt omgezet in baar geld of wordt gebruikt voor iets waarvoor het niet is bedoeld.

spacer line  

On 11-06-2010 13:55 paulana wrote:
ik ben het ook eens met Guna, zelf koop ik medicijnen voor een fam. uit onze desa, geef ik geld , wordt het aan iets anders uitgegeven

Uit de oude doos: "We Spaniards know a sickness of the heart that only gold can cure.”

En dat geldt m.i. ook voor de meeste "zieke" Balinezen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

paulana
User
spacer line

Amed, het zoontje van de fam. was doodziek en een goede dokter kunnen ze niet betalen, daarbij komt dat de ziekte ook besmettelijk was, met gevolg dat de fam. dan weg moet uit het dorp, wij hebben hen meegenomen naar onze dokter in denpasar die praktijk houdt, en tevens in een ziekenhuis werkt. het jochie was anderhalf jaar, en wat bleek na de goede medicijnen en vitamines met name vit. B knapte hij zienderooge op.
probleem hier is: ze kunnen gratis een dokter connsulteren, moeten wel een " Surat Miskin" invullen en krijgen dan wat pamol=paracetamol, thats all. nu is hij gezond, komt vaak bij ons, het is iedere keer weer een vreugde om hem te zien, vooral als je weet hoe hij eraan toe was en de nog jonge familie radeloos, waar moeten we heen. in een kleine banjar worden ze verstoten en het huis wordt in de fik gezet.

Om Swastiastu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 11-06-2010 07:12 josspe wrote:

Ik weet best dat anderen het beter kunnen gebruiken, maar wij hebben voor deze jongen en zijn familie gekozen, op basis van heel goede contacten, lang mail- en telefoonverkeer enz.
Je kiest er dus voor om iemand met telefoon en toegang tot internet geld te geven omdat ze het wel kunnen gebruiken? Tja, dat kan, maar ik denk dat je het beter kunt geven aan mensen die geen telefoon hebben en geen internet kunnen gebruiken. Je moet dan wel wat moeite doen om van je geld af te komen, dat is waar.

Ho Lee Fuk

bambang
User
spacer line

Een heel klein percentage van de bevolking kan internet permitteren. De piramide van Maslow: Als de behoefte aan eten, drinken, schoolkosten, dak boven je hoofd bevredigd kan worden, volgt een andere (extra) behoefte. De volgende behoefte is in dit geval internet en telefoon. Er is geld over om aan deze behoefte te voldoen. Niks mis mee.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,889,770 topic views - 236,224 posts - 13,703 topics - 27,545 members - last post @ 25-01-2020 22:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,707,763 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com