indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Volgende zomer gaan we met de kinderen naar Indonesie, voor 6 weken. Wij zijn zelf al heel vaak in Indonesie geweest en overal op JAva al gebackpacked en bij de kepala desa geslapen.
We willen eigenlijk nu een alternatieve route van Bogor (kennissen) en Pangandaran (kennissen), waar we best lang over willen doen. Tuurlijk vanuit Bogor naar Halimun (misschien Ujong Kolon), maar dan verder zonder Bandung.
De zuidkust heeft mij altijd erg aangetrokken, maar ben er nog niet geweest in dit gebied.
Is dit bereisbaar (alles is bereisbaar, maar of het ook te doen is), en wat zijn de plekken om over te slaan of juist te bezoeken (jayanti beach?)

Grt Pak Ronald

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Sibatuk
User
spacer line

Afgelopen maart was ik zowel in Pangandaran, Ujung Kulon als in Bandung. Ik begreep dat men druk doende is een weg langs de hele zuidkust aan te leggen maar of die al klaar is weet ik niet. Je schijnt wel heel goed vanaf Sidangbarang naar Pangandaran te kunnen reizen, waarschijnlijk kun je alleen normaal naar Sidangbarang vanuit Bandung (via Rancabali) of vanuit Cianjur. Maar als het goed mogelijk blijkt te zijn vanaf Pelabuhanratu de hele zuidkust te bereizen dan hoor ik dat graag want die route zou ik graag ook een keer nemen.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

pak ronald,

Ik heb de trip 7 jaar geleden gedaan: van Bogor naar Halimun, vandaar naar Pelabuhanratu en zo verder naar Ujung Kulon.
Wij kozen voor een gids uit Bogor voor het gedeelte van Bogor tot Pelabuhanratu. Daar hebben we zelf voor transport gezorgd naar Ujung Kulon.
Best een mooie trip.
Voor meer info mag je altijd mailen.

Erwin

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Sibatuk

dank voor de info. Ik ga eens neuzen of ik info kan vinden over die nieuwe weg.

elsbeth
User
spacer line

Wah Ronald, wat een ontzettend leuk plan. Heel bijzonder voor je 4 kinderen of vergis ik me nu? Je hebt vorig jaar een keer gereageerd op een posting van mij vanwege mijn plannen met 4 kinderen naar Indonesie te gaan, vandaar dat ik je mij herinner.(is uiteindelijk een superreis geworden).
Ik ben 2 keer in Cisolok geweest, net ten Westen van Pelabuhan Ratu en kan je daar de Ocean Queen aanbevelen. Een leuk complexje van een aantal bamboo bungalows, ruim opgezet, direct aan het strand, zwembadje erbij. Zeker lekker om tussendoor jezelf iets te verwennen. Ik ben zeker ook geinteresserd in die weg waar je het over je hebt.
Veel plezier met je voorbereidingen.
Groet Elsbeth

spacer line  

Ben ook benieuwd , zit in mijn verlanglijstje.

Volgens zeggen is de afstand tussen Pelabuhan Ratu en Pangandaran :

Jalur itu menghubungkan Pantai Pangandaran dengan Pantai Palabuhanratu dengan panjang 412 km.
Ben alleen bang dat je een eigen (huur)auto moet hebben.

Aan te bevelen : Tanjung Lesung resort om op zijn minst te lunchen.

http://www.tanjunglesung.com/

bisa dicek of makemyday .

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 12-06-2010 08:40 elsbeth wrote:
Wah Ronald, wat een ontzettend leuk plan. Heel bijzonder voor je 4 kinderen of vergis ik me nu? Je hebt vorig jaar een keer gereageerd op een posting van mij vanwege mijn plannen met 4 kinderen naar Indonesie te gaan, vandaar dat ik je mij herinner.(is uiteindelijk een superreis geworden).
Ik ben 2 keer in Cisolok geweest, net ten Westen van Pelabuhan Ratu en kan je daar de Ocean Queen aanbevelen. Een leuk complexje van een aantal bamboo bungalows, ruim opgezet, direct aan het strand, zwembadje erbij. Zeker lekker om tussendoor jezelf iets te verwennen. Ik ben zeker ook geinteresserd in die weg waar je het over je hebt.
Veel plezier met je voorbereidingen.
Groet Elsbeth

goed om te horen dat jet een superreis was. De kinderen hebben het ook naar hun zin gehad? Vast wel!

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 12-06-2010 09:05 Surya Atmadja wrote:
Ben ook benieuwd , zit in mijn verlanglijstje.

Volgens zeggen is de afstand tussen Pelabuhan Ratu en Pangandaran :

Jalur itu menghubungkan Pantai Pangandaran dengan Pantai Palabuhanratu dengan panjang 412 km.
Ben alleen bang dat je een eigen (huur)auto moet hebben.

Aan te bevelen : Tanjung Lesung resort om op zijn minst te lunchen.

http://www.tanjunglesung.com/

Lijkt me een goed plek om te chillen, en dan bijna je terugvlucht vergeten.
Vanuit Bogor gaan we een huurauto regelen met een vriend van ons als chauffeur. Op zich hebben we genoeg ervaring om de route af te leggen, maar het moet ook geen die hard trekking worden. Het moet wel leuk blijven, alhoewel de leukste dingen altijd gebeuren als je ergens strandt en dan via de kepala dessa iets moet gaan regelen.

elsbeth
User
spacer line

Dat laatste ben ik helemaal met je eens, Ronald. dat zijn de dingen die je bijblijven en waarbij je eigen creativiteit het meest op de proef wordt gesteld.
Mijn kinderen hebben het vorig jaar heel erg leuk gevonden. Leuk om te zien dat ook zij de kleine, simpele dingen het leukst vonden en de leukste herinneringen hebben aan de meest lokale hotelletjes.
Veel plezier. Elsbeth

CarolaH
User
User icon of CarolaH
spacer line

Beste Ronald,

IK heb vorig jaar Maart die reis langs de kust met eigen auto gemaakt. Ze waren halfverwege wel bezig met het aanleggen van een nieuwe "weg".

Van Bogor naar Pangandaran ben ik via Bandung gegaan en op de terug reis langs de zuidkust. Geweldig was het! Mooie uitzichten met rijstvelden en rollende golven. Ik had een GPS bij me en dat heeft me erg geholpen, ondanks de weg volgens de GPS niet bestond. Ik ben uiteindelijk via de theeplantages bij Sukabumi uitgekomen, na veel vragen. De weg schijnt verder te gaan naar Pelabuhan Ratu, maar ik had geen zin meer om dat te proberen, aangezien in het donker rijden op deze weg geen pretje zou zijn. Pin me er dus niet op vast.

Op de kaart van Indonesie staat inderdaad een weg aangegeven, maar stel je er niets bij voor. Ik heb er 13 uur non-stop over gedaan.

Ik weet ff niet zo snel hoe ik hier een foto kan neerzetten, maar heb wel een paar mooie van die reis..

spacer line  

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

ik wordt echt blij van iedereen! Geweldige info! thanks!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 13-06-2010 18:44 CarolaH wrote: De weg schijnt verder te gaan naar Pelabuhan Ratu, maar ik had geen zin meer om dat te proberen, aangezien in het donker rijden op deze weg geen pretje zou zijn.

Jammer. Waarschijnlijk het mooiste stukje Java. Bali kan er niet aan tippen. Maar tja, 's nachts heb je daar natuurlijk niks aan.

Is het stuk Pelabuhan Ratu - Pangandaran eigenlijk wel interessant?

spacer line  

On 14-06-2010 16:30 guna2 wrote:

[quote removed]

Als je over de weg hebt , dan is het waarschijnlijk niet interessant.
Er zijn wel een paar nog niet ontdekte stranden (objek wisata) , maar om echt als een toeristische atractie te zien is het nog niet zo ver.
Soms zeg ik dat het nog primitief is als je gaat vergelijken met de kleine kuststeden van naf Nederlandse grens richting de Franse grens.
In de zuidelijke deel van (West) Java is de natuur wel mooi ( ben nog nooit in Ujung Kulon geweest ) , maar woest .
Maar niet zo droog zoals de Zuidkust van Midden Java ( Baron, Parang Tritis- Gunung Kidul gebied).
Het is voor mij te lang geweest om details te vertellen ( mijn roots zit in Tasikmalaya-Bandung).In mijn kinder en jonge jaren gingen we vroeger kriskras door West Java (we hebben veel familie) behalve de zuidelijke punt van Pelabuhan Ratu zoals Ujung Genteng .

Tanjung Lesung resort heb ik ook > dan 10 jaar geleden bezocht, dus was toen relatief nieuw , en de wegen er heen was echt saai.
Toen al zag ik al toeristenbussen naar Tanjung Lesung komen .

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 14-06-2010 16:30 guna2 wrote:

[quote removed]

Jammer. Waarschijnlijk het mooiste stukje Java. Bali kan er niet aan tippen. Maar tja, 's nachts heb je daar natuurlijk niks aan.

Ik denk dat het wel interessant is, maar dat ligt aan mijn definitie van interessant.
Wat ik interessant vind is het normale indonesische leven. De zuidkust zal zeker rough it up zijn, en we zullen redelijk moeten improviseren, maar ik wordt toch altijd erg blij van een nasi goreng uit eigen dapur. Kortom, het gaat mij om het beleven/mee maken.
In die zin hoef ik meestal ook geen toeristische attracties te zien. Hoe minder toeristen hoe leuker.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 15-06-2010 10:59 pak ronald wrote: Hoe minder toeristen hoe leuker.

Dat zal zeker lukken, tenminste wat betreft bleekgezichtentoeristen, turis zeg maar. Ik hoop dat je het naar je zin hebt, en alhier verslag uitbrengt (minstens tien kantjes, 3 doorslagen...). Ben benieuwd.

elsbeth
User
spacer line

Ik ben ook erg benieuwd naar je verslag..
Voor mij geldt wel een beetje dezelfde definitie. Ik hoop dat je kinderen het reizen op die manier ook leuk vinden. hebben julie vaker zo met de kinderen gereisd? Zijn ze al eens in RI geweest?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Ik ga een potje gokken. De afstand Pelabuhan Ratu - Pangandaran is in vogelvlucht 250 km.

Je moet eerst een end naar het zuiden, er zijn vermoedelijk geen wegen rechtstreeks, kortom, ik gok op een reŽle afstand van 500 km.
Op Java mag je blij zijn als je gemiddeld 50 km/u kunt afleggen. Ik blijf gokken, en ik schat dat het in dit geval niet meer dan 25 km/u is vanwege de `kwaliteit' van de wegen.
Dan kost je het stuk PR->P dus 20 uur in de auto zitten.
Stel dat je niet meer dan 4 uur per dag wilt hobbelen (en dat lijkt me al veel), dan ben je 5 dagen onderweg.
Doe rustig aan, en je bent een week bezig. Zo te zien is er nauwelijks een mogelijkheid om te `ontsnappen' aan de route. Hooguit drie keer kun je via enigszins begaanbare wegen naar het noorden. De accommodaties op de route zullen knap primitief zijn, zelfs op die punten waar ontsnappen mogelijk is.
De stranden van Zuid-Java zijn amper de moeite waard, juist even het binnenland in weer wel. Maar dat kost extra tijd.

Zomaar gedachten van uw

Guna-guna.

Sibatuk
User
spacer line

Het is de vraag waar een strand aan moet voldoen om het de moeite waard te vinden. Afgaande op foto's bekeken op Google Earth zijn er woeste rotsstranden afgewisseld met mooie (zowel witte als zwarte) zandstranden. Ik vrees dat net zoals op de zuidelijke stranden van Ujong Kulon erg veel (vooral plastic) aangespoeld afval ligt. En hoedt u voor nyai loro kidul, maar dat zit met pak ronald wel snor denk ik.
Wat betreft het binnenland verwacht de nog redelijk ongerepte natuur van de veelgeroemde zuidelijke Priangan, maar dezelfde foto's op Google Earth lieten kaalgeslagen stukken grond als gevolg van illegale houtkap zien. Ik hoop dat dit nog niet al te veel uit de hand gelopen is.
Blijft over, de mensen. Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met vorige schrijvers; hoe minder orang turis in de buurt hoe beter.
Overigens ligt dat resort Tanjung Lesung niet aan dit traject, maar aan de westkust, zuidelijk van Labuhan met goed uitzicht op Rakata en Anak Krakatau. Toen ik daar was was daar weinig te beleven (en te lunchen) maar misschien komt dat omdat het een doordeweekse dag was.
Slamat Jalan

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 15-06-2010 18:31 Sibatuk wrote: Blijft over, de mensen.

Helemaal mee eens. En dat kan de hele trip prima de moeite waard maken. Mijn eerdere posting was dan ook niet bedoeld om Pak Ronald te ontmoedigen, integendeel. Ik blijf benieuwd, en nu ook naar de kilometerstand.

spacer line  

On 15-06-2010 14:31 guna2 wrote:
Ik ga een potje gokken. De afstand Pelabuhan Ratu - Pangandaran is in vogelvlucht 250 km.

Click to see original image

Je moet eerst een end naar het zuiden, er zijn vermoedelijk geen wegen rechtstreeks, kortom, ik gok op een reŽle afstand van 500 km.

Jalur itu menghubungkan Pantai Pangandaran dengan Pantai Palabuhanratu dengan panjang 412 km. .

Als je de kaart bestudeert zie je een dorp/stadje Cidaun .
Dat werd ook genoemd in 1 van de routes .
Vanaf Sindangbarang kan je met gemak naar Tasikmalaya , daarna Ciamis, Banjar en Pangandaran.
In mijn kinderjaren rijden toen al bussen (zonder airco , soms met veel mogok (panne) vanaf Tasikmalaya naar Sindangbarang.
Tegenwoordig zal het aangevuld worden met angkot , en naar zijwegen of afgelegen dorpen kan je ojeks huren.

Niet een toeristische route .

spacer line  

On 15-06-2010 18:31 Sibatuk wrote:

Overigens ligt dat resort Tanjung Lesung niet aan dit traject, maar aan de westkust, zuidelijk van Labuhan met goed uitzicht op Rakata en Anak Krakatau. Toen ik daar was was daar weinig te beleven (en te lunchen) maar misschien komt dat omdat het een doordeweekse dag was.
Slamat Jalan

Tanjung Lesung had ik > 10 jr geleden bezocht toen ik lang week-end in Anyer verbleef.
We hadden toen een dolle plan gehad om de route Jakarta - Serang-Merak en Provincie Banten nog 1x te bekijken (sentimental journey)n en daarna naar Pelabuhan Ratu doorzakken . Ujung Kulon e.o.Zoals gewoonlijk ging het niet door.

De route Jakarta -Bogor -Sukabumi -Pelabuhan Ratu , Bandung -Garut -Tasikmalaya (e.o) had ik geregeld in mijn kinderjaren afgelegd .
Later een paar keren als orang turis met mijn gezin , dus alleen de touristische route .
Vandaar mijn belangstelling voor alternatieve route.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Hoeveel dagen willen jullie er over doen, Pak Ronald? En gaan jullie daarna ook nog ergens anders naartoe? 't klinkt wel als een interessante reis als ik alles hierboven lees, of (kleine?) kinderen het echter ook net zo leuk zullen vinden vraag ik mij af. Maar wellicht is dat ook gewenning, jullie zullen vast eerder zoiets met ze hebben gedaan?

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

Hallo Pangandaran is de moeite waard om het te bezoeken het is een mooi strand ]
En zou de moeite nemen om naar de Green Canyon- Pangandaran Beach West Java te gaan .en naar het natuur reservaat in Pangandaran

Hotel Pan is een mooie plek zeker met kinderen
En cafe BAMBOE beide aan het strand leuk voor in de avond uurtjes

Mvg Aku

CarolaH
User
User icon of CarolaH
spacer line

On 15-06-2010 18:40 guna2 wrote:

[quote removed]

Helemaal mee eens. En dat kan de hele trip prima de moeite waard maken. Mijn eerdere posting was dan ook niet bedoeld om Pak Ronald te ontmoedigen, integendeel. Ik blijf benieuwd, en nu ook naar de kilometerstand.

Die was 386,8 KM, gedaan in 13 uur. Of je nou doorrijd naar Pelabuhan Ratu of afslaat bij sukabumi, maakt qua KM niet veel uit, zegt mijn timmermans oog.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,774 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,881,926 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com