indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij reizen van 12 juli tem 31 augustus in MaleisiŽ en IndonesiŽ. De route ligt zo goed als vast, maar we hebben nog een 5-tal dagen waar we nog niets voor gekozen hebben. We gaan van Noord Borneo (Maleisisch deel) naar Zuid Borneo en dan Kuala Lumpur. Het is de bedoeling om in IndonesiŽ een 10-tal dagen Sumatera aan te doen en ook Java 7 dagen (Yogjakarta - Prambanan - Borobodur - Bromo).
Initieel gingen we een 5-tal dagen naar Bali (Ubud - Amed) want 2 vrienden van me werken in Amed. Nu blijkt dat die gasten niet al te veel tijd hebben om met ons rond te hangen twijfelen we om de kleine omweg naar Bali te maken.

Toch 5 dagen naar Bali of heeft er iemand hier een ander goed idee? Als de 5 dagen aanvangen bevinden we ons of in KL of in Java.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ik zou 5 dagen Bali doen. Sumatra en Java zijn totaal anders dan Bali. Moslim-Hindu. Veel cultuur en ceremonies. Dit mag je niet missen als je toch in de buurt bent.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

simpati
User
spacer line

Toch 5 dagen naar Bali of heeft er iemand hier een ander goed idee?
Ik zou Bali overslaan en de tijd gebruiken om rustig door Java te trekken, om Yogyakarta echt te bezoeken zijn een dag of vijf niet eens zo erg lang.
Bromo is de moeite waard, een overnachting is in verhouding veel te duur en met de gidsen is het ook oppassen, overnachten kan echter prima in Malang.
Alles bij elkaar 12 dagen Java geeft je de gelegenheid om ook eens een dag rustig aan te doen.
10 dagen Sumatera is de moeite met veel mogelijkheden, Bukit Lawang, Berastagi, Lake Toba en dan via Sibolga naar Bukittingi en Padang, in Padang is een vlucht te nemen naar Jakarta, misschien is het zelfs beter om in Padang te beginnen omdat Medan veel meer mogelijkheden biedt voor een vlucht naar MaleisiŽ of Java.
Succes met de voorbereidingen,
Jan Malang
Groetjes,
Jan Malang

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vanuit KL zijn er rechtstreekse vluchten naar Makassar, 5 dagen Tanah Toraja is net genoeg). Of idd zoals BJ zegt toch gewoon Bali (als je daar nog nooit geweest bent tenminste). Andere mogelijkheid is Lombok.
Het is mij niet helemaal duidelijk of je ook op het schiereiland van Maleisie komt. Anders is dat ook nog een optie. Afhankelijk wat je op Sumatera en Kalimantan gaat doen (wel of niet naar Bukit Lawang en/of Ketambe/Leuser) zou je die 5 dagen kunnen gebruiken om Taman Negara te bezoeken, alternatief oostkust Kuantan, Kuala Terengganu en Kota Bahru OF Kota Bahru en Perhentian eilanden OF Penang OF Langkawi.
Deze laatste mogelijkheden zullen in elk geval het goedkoopst zijn.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Het deel van MaleisiŽ dat we doorkruisen is van Kota Kinabalu naar Kuching. KL komen we enkel om te vliegen. Liefst zouden we geen extra dagen meer in MaleisiŽ willen verblijven omdat de Ringgit het veel te goed doet tov de Euro.

Makassar boeit me wel, eventjes overleggen met het reisgezelschap. Niemand die aankaart dat we in het Ijen plateau wel een 5 daagjes kunnen spenderen. Iemand hier een goede herinnering aan?

simpati
User
spacer line

Makassar boeit me wel
Om jouw helemaal lekker te maken kijk eens op: http://picasaweb.google.com/nico.toraja
Ik ben er vorig jaar geweest en Toraja heeft heel veel indruk gemaakt op mij.
MaleisiŽ is duurder dan IndonesiŽ, voor de Europeanen is het in heel Asie even wennen, 1 jaar geleden kregen we in IndonesiŽ voor onze Euro nog Rp.14.000, nu is dat Rp.11.000 en als jullie komen misschien nog minder.
Jan

elsbeth
User
spacer line

Als je naar Tana Toraja wil en je hebt maar 5 dagen te besteden, ben je daar slechts 3 dagen. Je moet voor zowel heen- als terugreis Makassar-Rantepao een hele dag rekenen. Tana Toraja is schitterend, maar ik vind 3 dagen tegenover 2 reisdagen wel veel. Ik zou nog iets extra uittrekken voor Sumatera, zals je tenminste West Sumtwera meeneemt in je reisplan. Ook vind ik het een goed idee van Jan om wat langer in Yogyakarta te blijven. Leuke stad, goed uitgangspunt voor allerlei uitstapjes. Wij zijn er vorig jaar een hele week geweest, geen spijt van gehad.
Het is maar net waar je van houdt, als je heel erg van zee houdt en nog wat wilt surfen, dan kun je natuurlijk best even doortuffen naar Bali. Maar met een beetje pech worden 5 dagen al snel 4 dagen en dan wordt het wel erg kort dag.

spacer line  

Ben aan het horen of het reisgezelschap om Bali in te ruilen voor Padang en Bukittinggi. Sulawesi oost indo zal voor een andere keer zijn.

spacer line  

Hallo Pabloeskimo,

Als je toch op Sulawesi bent zou ik je aanraden om toch naar Toraja te gaan. Het klopt dat je reistijd kwijt bent, maar Toraja is zo indrukwekkend, dat moet je gezien hebben.Als je dan ook nog zo kunt reizen dat je er op donderdag, vrijdag en zaterdag bent kun je ook nog een ceremonie maa pikken. Veel succes toegewenst bij het uitzoeken waar je allmaal naar toe wilt.

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

elsbeth
User
spacer line

Ja, Tana Toraja is wel heeel erg mooi inderdaad. Ik ben er nu 3 keer geweest, maar ik raak er niet uitgekeken/gewandeld. Misschien heb je gelijk, Tinie, 3 dagen daar zijn, dan kun je ook veel zien. En de tocht is natuurlijk spectaculair, vooral het stuk tussen Pare Pare en Tana Toraja.
Pabloeskimo, had je al ergens verteld van waar je terugvliegt? Zal wel Denpasar zijn. Je kunt het ook ter plekke bedenken natuurlijk, of wil je alles perse van tevoren regelen? Vind je het op Sumatera fantastisch, dan kun je daar wat langer blijven, idem voor Java. je binnenlandse vluchten kun je zo ter plekke regelen. Dan houd je het een beetje spannend en bekijk je dan pas wat je wilt. Een ticket van Yogya naar Makassar is echt zo gekocht, idem van Makassar naar Denpasar. Als je er wat sneller "doorheen gaat" dan verwacht, dan moet je zeker een trip naar tana Toraja maken!

spacer line  

Je zou vanaf het Station in Yogya een dagtrip kunnen maken naar Solo. Of enkele dagen hier rondbrengen. Er is veel te zien, ook in de omgeving. De trein kost 7000 IDR (zeg maar 50-60 Eurocent) enkele reis en je bent er binnen het uur. Beide kratons zijn interessant, alles gaat pelang pelang (langzaam) , en men is niet zo opdringerig als in Yogya. Je kan vanaf Yogya ook via Blitar (daar is Bung Karno bijgezet) naar Malang. Ook daar is veel te zien. Je kan die vijf dagen zonder problemen invullen. Tenslotte breng je
vakantie relax door. Anders is het een straf!!

spacer line  

Het zit gewoon zo: we reizen met zen drie en eentje vertrekt al de 17de augustus. Hij wil zeker Bromo en Yogja doen. Nadat we dat in het reisplan bijstoppen hebben we nog een 5-tal dagen over.
Nadat hij vertrekt gaan mijn vriendin en ik verder naar Sumatera. Dus ofwel gaat hij na Java al mee naar Sumatra en verlengen wij onze dagen in Sumatra met 5 dagen oftewel gaan we eerst naar Bali dan Java en als hij terug naar huis vertrekt gaan wij richting Sumatra.

elsbeth
User
spacer line

Vanaf waar is nou je terugvlucht?

spacer line  

Vanuit Kuala Lumpur vliegen we terug naar BelgiŽ.

paulana
User
spacer line

Bali is zeker de moeite, niet het zuiden, maar het oosten, noorden en het binnenland.
het westen is van horen zeggen ook erg mooi, en idd de ceremonieen van de hindu- bevolking en de cultuur moet je niet willen missen. veel plezier..... Emoticon: Party! koffie staat klaar

Om Swastiastu

spacer line  

Het ziet ernaar uit dat we gewoon eerst naar oost-java gaan en dan richting Sumatra. Wat we met de overige tijd gaan beslissen we nu nog niet. Oftewel west Sumatra oftewel gaan we naar MaleisiŽ, Cameron Highlands en Teman Nagara.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Qua verschil tussen de eilanden vind ik Bali wel een aanrader (maar dan niet Kuta etc). Het ziet er echt anders uit, zeker natuurlijk ook door het HindoeÔsme....een ontspannen einde van je vakantie...
Bukittinggi was ook leuk, Sumatra sowieso wel. Wellicht zou je anders ook een rondje Tobameer, orangoetans etc kunnen toevoegen? Is ook wel een mooi contrast met Java....

elsbeth
User
spacer line

Ik heb begrepen dat accomodatie in Oost maleisie nogal schaars is en je dus veel van tevoren al moet vastleggen. Idem voor het beklimmen van de Mount Kinabalu. Ik neem aan dat je daarvan op de hoogte bent? Ook dat het een stuk duurder is dan andere delen van Indonesie?
Ik nam aan dat je de buurt van Lake Toba sowieso zou verkennen, omdat je al 10 dagen Sumatera in de planning had. West Sumatera vind ik persoonlijk erg mooi, Bali is als einde ook leuk.

spacer line  

yep dat van Mount Kinabalu is gewoon belachelijk. Je bent verplicht een dure tour package van een 300-400 euro te boeken voor 2D1N. Een andere optie is er niet, het ergste vind ik nog dat er blijkbaar genoeg volk is dat zo zot is om mee te draaien met dit systeem want ze zitten altijd een half jaar op voorhand volgeboekt.
Je moet als toerist ook een beetje verantwoordelijkheid nemen... een gewone maleisiŽr zal die trip noot kunnen betalen.
De 10 dagen die we over hebben na Sumatra (bukit-berastagi-toba) laten we voorlopig gewoon open staan. Mocht we andere reizigers tegenkomen die ons overtuigen van een topbestemming die niet te duur is... Cameron highlands... Bali... west-sumatra... Vietnam...Whatever we zien wel.
Ben het beu om daarover te blijven zoeken dus we zien daar wel. Emoticon: Nice

elsbeth
User
spacer line

Geweldig toch? Zo kom je tot de leukste dingen. Ik ben ooit op die manier (door helemaal niets vast te leggen), op een driemaster zeilboot terecht gekomen in Palawan, Philippijnen. De Nederlander van wie de boot was, prachtig houten schip, kon nog wel bemanning gebruiken en zo zeilden mijn vriend en ik 10 dagen lang door Philippijnse wateren. Helemaal geweldig.
Laat het op je afkomen, veel plezier straks.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,091,051 topic views - 226,307 posts - 13,588 topics - 18,070 members - last post @ 24-04-2018 11:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,468,839 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com