indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

paulana
User
spacer line

beste mede forum-gebruikers, mijn verhaal over :buurman's portas is geheel uit de hand gelopen, dat was absoluut niet mijn bedoeling. Het onderwerp was bijna overal te lezen waar het niet thuishoorde.

eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik het verschil tussen on en oftopic eerst sinds vanavond weet-begijp, ik wil dan ook mijn voorlichter in dezen bedanken God zal u belonen, ik kan het niet! ik hoop dat het onderwerp wat voor mij toch pijnlijk is-de wonden nog te vers-echt gesloten blijft! want een nare reactie geeft contra het is een boemerang. je houdt van dieren of niet, zwerfkatten-zwerfhonden als je ze jaren hebt, doet het verlies op deze manier gewoon niet goed. Emoticon: So funny

Om Swastiastu

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Paulana,
Wat betreft je kat, ik snap wat je bedoelt. Ze moeten ook niet aan mijn Minou komen. Ik vind het dan ook doodeng om haar volgend jaar mee naar Indonesie te nemen als ik zie hoe er met katten wordt omgegaan, half gewurgd worden, weggejaagd worden waardoor 90% van de katten schrikbeesten geworden zijn.
Ik zou net zo over de rooien zijn. Helaas mensen die zelf geen hond of kat hebben waar ze van houden begrijpen dat niet. Maar het is nog erger als daar zo op gereageerd wordt. Wat dat betreft gaat de wereld kapot aan de vrijheid van meningsuiting. Af en toe je mond dicht houden zou de wereld een stuk aangenamer maken.
gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
User
spacer line

Ik sluit me hier volledig aan.

Dieren / Mensen mishandeling, te afschuwelijk in woorden uit te drukken.
Het verlies van iemand waarvan je houd ( in welke vorm dan ook) drukt een stempel.
Inderdaad, mensen die zelf geen hond of kat of wie of wat dan ook hebben om van te houden. of waarvan gehouden word.
Die mensen zijn leeg.. leeg in hun hart.
Als je hart vol is met liefde voor wie dan ook.. dan zou de wereld er een stuk anders uit zien.. en dan doel ik op alles........de mensheid, het dierenrijk, de natuur......alles maken we kapot... terwijl er zoveel liefde is om te geven en te krijgen.. we hoeven het alleen maar te pakken... zoveel kansen worden ons gegeven.. zoveel kansen lopen we mis.
Vele zien deze kansen niet en grijpen mis... dan blijft het hart koud en kil.

Als iemand zich hierdoor voelt aangesproken? mijn welgemene excusses hiervoor.
Ik schrijf dit in het algemeen en wil niemand aanvallen of beledigen

Sibatuk
User
spacer line

Dat mensen van de ene helft van de aarde naar de andere helft op en neer reizen is nog tot daar aan toe, zit blijkbaar in onze aard. Maar als mensen hun huisdieren ook nog mee in hun kielzog nemen vind ik iets om van te gruwelen. Daar doe je dat beest echt geen plezier mee! Dus AM, hou je Minou aub in Belanda en adopteer een zwerfkat.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Even een vraagje, jij laat je geliefde ook thuis?
Gruwelen mag maar ikneem Minou mee. Wat is daarop tegen? Ken je mijn kat? Weet je hoe ze mist als ik een maand weggeweest ben?
Bijzonder waar anderen zich al denken zich mee te bemoeien...

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

Op 02-06-2010 21:04 schreef Anne Mieke:
Even een vraagje, jij laat je geliefde ook thuis?
Gruwelen mag maar ikneem Minou mee. Wat is daarop tegen? Ken je mijn kat? Weet je hoe ze mist als ik een maand weggeweest ben?
Bijzonder waar anderen zich al denken zich mee te bemoeien...

Ik zou zeggen: zolang forumleden hier van alles vertellen over hun geliefden (of dat nou mensen, katten, honden of voor mijn part spinnen zijn), mogen andere forumleden zich daarmee bemoeien. Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal logisch.

Sibatuk
User
spacer line

Anne Mieke,
Ik heb er geen enkele behoefte aan me met jouw geliefden te bemoeien. Ik heb alleen willen stellen dat je geen huisdieren mee moet laten migreren, dat meen ik uit het belang van dierenwelzijn. Of laat ik het anders uitleggen: Kennissen van mijn ouders lieten hun geliefde herdershond uit Nederland naar Bandung overkomen. Hoewel de hond nog vrij jong was ging hij binnen een maand dood.

ningah
User
spacer line

good evening,

Zit zo 's op dit forum rond te kijken,maar het valt me op dat veel onderwerpen op een ,
nogal onsympathieke en weinig tolerante manier worden besproken.
Grote ego's hier zeg.neem bijvoorbeeld dit onderwerp : Het leed wat huisdieren word aangedaan die ,al dan niet meegekomen zijn met hun baasje uit nederland .
Uit liefde ,nergens anders om zou je alleen maar moeten denken.Een andere reden kan er vogens mij toch niet zijn. Maar ik lees bemoeizucht,en zodra er maar even een ander woord word gebruikt ,dan krijgt het onderwerp een andere betekenis.
Beetje op de man of vrouw spelen lijkt het wel.God zegt wat kunnen mensen toch snel geirriteerd raken .
Ningah

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Poesje mauw kom eens gauw, ik heb lekkere melk voor jou.
En voor mij, een geitenbreier oooHH wat zullen we heerlijk smullen......... Emoticon: Shiny Emoticon: Party! Emoticon: Nice

Verdulme hoe was die ook weer het rijmt totaal niet............. Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

FredC
User
spacer line

Het loopt altijd al gauw uit de hand als het om huisdieren gaat, omdat de liefde voor het dier veel groter is dan voor de medemens. Dat vind ik toch een tekortkoming in de opvoeding, hoor. Praten over een diertje als een kat als een "geliefde" gaat echt te ver in mijn ogen.
Maar goed, een ieder zijn heug.
Ik heb wel eens wat geschreven over portas, wat het ook moge zijn, als weldoener om zwerfkatten uit de weg te ruimen; ook dat is niet in dank afgenomen, uit dierenliefde. Maar als men nu zo'n groot hart heeft voor dieren zou men het juist moeten toejuichen dat die zwerfkatten en -honden uit hun lijden worden geholpen. Als eerste zijn ze een gevaar voor de mens, want ze zijn erg vies en dragen ziekten mee die zeer ongezond zijn voor mensen - denk ook eens aan je kinderen. Als ik zo'n schurftige hond zie die zijn kale lijf half heeft opengekrabd dan zou ik graag dat beest uit zijn lijden verlossen, gewoon uit dierenliefde en bescherming van de menselijke leefomgeving. De vele zwerfkatten in mijn buurt doen niet onder voor zo'n hond en veroorzaken een flinke dosis overlast ook nog eens, als tweede; ze verspreiden vuilnis, wat weer meer ratten oplevert, schijten en zeiken overal wat een misselijkmakende geur verspreidt en maken erg veel herrie op z'n tijd. Ze zijn net als ratten, ook van die vieze beesten, die toch erg veel voorkomen alhier.
Als we dat nu gaan vergelijken met het lieve, schone, goedverzorgde poesje op schoot in Nederland dan zijn we echt appels met pompoenen aan het vergelijken.
Beste medeforummers: het is niet hetzelfde, het heeft ook niets met dierenhaat te maken als je ernstig zieke dieren afmaakt.
En als je een huisdier in Nederland hebt getuigt het van veel dierenliefde als je het diertje daar laat en niet in RI gaat neerzetten. Het heeft niets met dierenliefde te maken maar met ego´sme als je dat beestje bij je blijft houden bij een verhuizing naar RI.

Laten we ophouden zo scherp te reageren op diertjes en wat meer mensenliefde kweken, in plaats van dat te substitueren met dierenliefde. Het verandert toch niets aan de situaties van de huisdieren in NL of de zwerfbeesten in RI.
En een huiskat is niet vergelijkbaar met een zwerfkat.

simpati
User
spacer line

Als ik zo'n schurftige hond zie die zijn kale lijf half heeft opengekrabd dan zou ik graag dat beest uit zijn lijden verlossen
Dat is voor mij al een reden om niet meer naar Bali te gaan, daar heb ik wat keren niet meer kunnen eten als ik zo'n zieke arme donder had gezien.
Toen ik nog in Bali woonde ben ik wat keren uit mijn slaap gehouden door het gejank en geblaf van honden, dit is niet de fout van de honden maar van de Balinees die voor die dieren horen te zorgen.
Er wordt veelvuldig geschreven over het lawaai wat de moskee maar dat is niet de hele nacht.
De Hondsdolheid die op Bali voor slachtoffers heeft gezorgd heeft voor mij ook een positieve kant: er zijn heel veel honden uit hun lijden verlost
Jan Malang

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Simpati, dergelijke taferelen doen mijn eetlust ook verpieteren inderdaad. Helaas is het aantal geruimde honden (de zwaar zieke en reeds besmet met rabies of iets anders) nog altijd erg laag in vergelijking met het aantal honden op het eiland. De stranden van Kuta waren enkele maanden geleden nog altijd een mengelmoes van honden en mensen, nog lang niet zoals het zou moeten zijn, maar gezonde honden ruimen is ook weer zoiets. Sterilisatie zou wel een goede oplossing zijn op de wat langere termijn.

FredC
User
spacer line

Wat te denken van het lieve koppie van de schurftige zwerfkat langs je been onder tafel als je lekker denkt te zitten eten in een restaurant? Dan gaat de kwaliteit meters naar beneden. En je schrikt je het apelazarus ook nog eens. De desinteresse is groot bij het bedienend personeel in RI en die doen niets aan die katten; alsof ze er niet zijn, zo kijken ze!

Even tussendoor over bediening, ik was eergisteren even in een restaurant voor een ontbijtje, dacht ik, want het was al tien voor negen 's morgens. Maar hoe je het wende of keerde, er werd niet bediend tot negen uur, zelfs geen drankje kon geserveerd worden vˇˇr negenen. Zo doe je dus niet aan klantenbinding. Wij, drie personen, gingen weg, maar ook dat interesseerde niemand iets. Lekker rustig zullen ze wel gedacht hebben.

Ja, steriliseren, maar wie betaalt dat? Niemand heeft in RI interesse daarin een Rupiah te steken, dus zal er niets veranderen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

FredC, het is met katten en honden hetzelfde als van die straatschoffies die een restaurant binnenlopen en op 10 cm naast je gaan staan. Niemand geeft erom, wegsturen heeft geen zin en het is niet altijd even smakelijk bovendien. Helaas moest ik het personeel uitleggen hoe er omgegaan moest worden met dergelijke 'incidenten'... werd me niet in dank afgenomen, dus dan blaf ik zelf de niet-betalende gasten (nette omschrijving toch?) wel naar buiten, hoe hard ze ook schooien. Die apathie zit er gewoon in en is er niet uit te krijgen.

Maar weer ontopic: er is vanuit de overheid een potje voor volksgezondheid. Daar komen die vaccinaties tegen rabies ook vandaan. Als ze die honden netjes steriliseren zijn de meesten over 5 jaar wel verdwenen, en komen er ook geen nieuwe meer bij. Rabies-vaccin dus ook niet meer nodig = besparen. Maar ja, wij zijn kennelijk anders als de beleidsmakers hier?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-06-2010 20:30 Sibatuk wrote:
Dat mensen van de ene helft van de aarde naar de andere helft op en neer reizen is nog tot daar aan toe, zit blijkbaar in onze aard. Maar als mensen hun huisdieren ook nog mee in hun kielzog nemen vind ik iets om van te gruwelen. Daar doe je dat beest echt geen plezier mee! Dus AM, hou je Minou aub in Belanda en adopteer een zwerfkat.

Sorry dat ik wat heftig reageerde. De laatste zin had zeker niet gemoeten.
Maar dat komt omdat Minou zo erg aan mijn hangt. Ik zit zelf altijd in een spagaat als ik weer eens naar Indonesie ben. Ze kan gewoon niet zonder mij en ik eigenlijk ook niet zonder haar. Iedere keer als ik wegga is het drama en is ze ook echt boos en als ik terugkom dan weet ze van gekkigheid niet wat ze moet doen en kroelt ze voortdurend om me heen.
Ze gaat dus zeker mee.

paulana
User
spacer line

Op Bali wodt veel goed werk gedaan, door BAWA,ze werken met donaties en vrijwiilig
de gemiddelde Balinees denkt aan zijn - haar schaaltje rijst, hebben het geld gewoon niet voor een dierenarts, wij hadden 5 katten(laten castreren+alle vacinaties)en 3 honden (sterilisatie+alle vac. ook rabies) nu hebben wij nog 2 honden snoepie is 6 jaar bij ons en droppie 4jr. ik durf ze niet uit het oog te laten, ook al kuunen ze niet de straat op, maar over een muur met een blaaspijpje kan geschoten worden, horen doe je niets. en Anne Mieke ik weet niets van de rest in RI,maar op Bali moeten dieren uit het buitenland ca.6 weken in quarantina en dan is het de vraag hoe krijg je haar terug, vanuit Lombok moet dat niet best zijn,heen en terug dus bleven we hier en ik kan me voorstellen dat je zonder je trouwe kameradin niet gaat, goede voorlichting is urgent; zo snel mogelijk doen

Om Swastiastu

spacer line  

Toen wij 5 jaar geleden emigreerden naar Indonesie / Bali hebben wij onze hollandse huiskat Max (toen een jaar of 11, 12 oud) meegenomen en ingevoerd. Achterlaten "bij iemand" in NL was voor ons geen optie. Afgelopen December is hij van ouderdom overleden maar hij heeft hier op Bali nog 5 heerlijke jaren gehad en ons gegeven, waar hij de grootste, mooiste en gezondste kat was.

Als het huisdier gezond is en het de reis fysiek aankan, als de eigenaar het speciale transport en alle invoerkosten wil / kan betalen, dan altijd doen. Huisdieren hechten zich aan hun bazen en niet aan hun omgeving.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-06-2010 08:28 paulana wrote:
en Anne Mieke ik weet niets van de rest in RI,maar op Bali moeten dieren uit het buitenland ca.6 weken in quarantina en dan is het de vraag hoe krijg je haar terug, vanuit Lombok moet dat niet best zijn,heen en terug dus bleven we hier en ik kan me voorstellen dat je zonder je trouwe kameradin niet gaat, goede voorlichting is urgent; zo snel mogelijk doen
Nou daar weet ik intussen wel wat over want daar zat ik ook mee in mijn maag. Laatst heeft Meriana daar wat over geschreven. Zij woont in Berastagi op Noord Sumatera (waar ik straks ook naar toe ga) en in Medan hebben ze geen quarantaine. Mijn info is overigens 2 en geen 6 weken. . Alternatief is dan in quarantaine thuis (waarvan ik niet weet wat ik me daarbij voor moet stellen....) maar blijkbaar kan dat afgekocht worden. Ik denk zelf dat het maar weinig voorkomt dat dieren uit het buitenland op Sumatera gaan verblijven of misschien dat het sowieso weinig voorkomt buiten Java en Bali. Maar goed daarmee heb ik dan geluk

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Anne-Miek je bent ooit eens geholpen door Willem , om op je kat te passen, nou bij mij zal je dat niet voor elkaar krijgen.
Ik heb nu ook een zoon die met de dochter, en klein dochter van mijn vriendin, een hond aangeschaft, dat vond die kleindochter leuk.
Ik heb ze gezegd als je maar niet bij mij aanklop, ik pas er niet op, dus duidelijk zijn.
Ze weten het dat ik niets heb met beesten.
Ik vind het zelfs overdreven, hoe ze met die hond omgaan, het is erger dan je een mens aan haalt.
Als je van te voren weet, dat je veel reis, ga dan je niet binden met welk dier dan ook.
Zelfs niet met mensen , eigenlijk een verbintenis aan gaan, betekend rekening houden met.
Het liefst op een afstand alles houden.
En ik voel me er wel bij Emoticon: Stupid
Ondanks die prent hier onder , lief klein kopjes, maar een blok aan het been...... Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-06-2010 12:18 zieleffe wrote:

Als je van te voren weet, dat je veel reis, ga dan je niet binden met welk dier dan ook.
[/url]
Ja als je alles van tevoren weet dan is het gemakkelijk. Mijn woonsituatie was een paar jaar geleden anders dan nu en Minou heb ik al 5 jaar.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Plannen Plannen is het tover woord.
Dan nog kan je verrast worden door omstandigheden, die je niet in de hand hebt.
Maar je bent wel zelf verantwoordelijk voor je eigen daden.
Dat wordt nog al eens vergeten.
En dan schuift men dat naar anderen.
En daar is het ontstane probleem, als je een makkelijker omgeving heb.
Dat kan je wel eens opbreken, door gemakzuchtig, dat dan binnen kan sluipen. Emoticon: > Emoticon: Blush

FredC
User
spacer line

Ziel, het maakt niet zoveel uit, hoe je het wilt plannen. Als je zo'n huisdier neemt ben je verantwoordelijk ervoor en omstandigheden veranderen soms heel erg en heel snel.

Wat wel ergerlijk is, vind ik persoonlijk, dat mensen soms meer hechten aan hun huisdier dan aan hun partner. Dat is toch een sociale tekortkoming. Als je gewoon blijft doen, is er niets aan de hand, maar als je het dier boven de mens gaat stellen, als het op liefde en zo neerkomt, dan ben je rijp voor een psychiater. Helaas zijn dat er velen, en die zielenknijper zien ze nooit, zodat er een situatie kan gaan bestaan in je leefomgeving, dat het normaal wordt gevonden een huisdier meer liefde te geven dan je ega. Ook als je niet kunt hebben dat er een negatief woord wordt gezegd over het geliefde huisdier, ben je van het pad af en kom je menselijke liefde tekort. Dan wordt het echt tijd voor een hulpverlener. Emoticon: Yes!

ningah
User
spacer line

paulana en amed,
als dierenliefhebber was het prettig jullie postings te lezen.
geef bawa al lang , elke maand een bijdrage ,ze doen zeker goed werk.
ningah

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 03-06-2010 13:38 schreef FredC:
Ziel, het maakt niet zoveel uit, hoe je het wilt plannen. Als je zon huisdier neemt ben je verantwoordelijk ervoor en omstandigheden veranderen soms heel erg en heel snel.

Wat wel ergerlijk is, vind ik persoonlijk, dat mensen soms meer hechten aan hun huisdier dan aan hun partner. Dat is toch een sociale tekortkoming. Als je gewoon blijft doen, is er niets aan de hand, maar als je het dier boven de mens gaat stellen, als het op liefde en zo neerkomt, dan ben je rijp voor een psychiater. Helaas zijn dat er velen, en die zielenknijper zien ze nooit, zodat er een situatie kan gaan bestaan in je leefomgeving, dat het normaal wordt gevonden een huisdier meer liefde te geven dan je ega. Ook als je niet kunt hebben dat er een negatief woord wordt gezegd over het geliefde huisdier, ben je van het pad af en kom je menselijke liefde tekort. Dan wordt het echt tijd voor een hulpverlener. Emoticon: Yes!

Ja daar ben ik het helemaal mee eens....
Dat je van te voren kunt weten dat je maar 12 tot 14 jaar van zo'n beest kan houden. en dan moet je het afgeven.
Maar wat denk je wat zo beest wel niet kost aan dierenartsen, als je dat hoort dan breek bij mij de klomp.... Emoticon: Sadley
dat je er mee omgaat of het boven natuurlijk schepsel is een verafgoding, ja daar kan ik ook niet met de pet bij.
Ik draag altijd een hoed of pet dus ik heb altijd mijn kepalla beschermd tegen alles.
Bang dat mijn hersenen inkrimpt........ Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-06-2010 16:02 zieleffe wrote:

[quote removed]

Dat je van te voren kunt weten dat je maar 12 tot 14 jaar van zo'n beest kan houden. en dan moet je het afgeven.
Maar wat denk je wat zo beest wel niet kost aan dierenartsen, als je dat hoort dan breek bij mij de klomp.... Emoticon: Sadley [/url]
18 (kater) respectievelijk 19 jaar (poes). Dierenarts 1 maal per jaar een katten/nieszieketeinjectie. That's all. Ik heb al mijn hele leven katten en een paar keer grotere bedragen kwijtgeweest voor de dierenarts maar uitgesmeerd over al die jaren is dat niet zoveel. Idd geluk hebben. Ik heb wel het idee dat katten sterker zijn dan honden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,720,971 topic views - 236,089 posts - 13,703 topics - 27,347 members - last post @ 18-01-2020 05:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,416,101 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com