indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo Allemaal,

Ik weet niet of ik hier op het juiste forum zit, maar ik denk probeer het maar eventjes. Emoticon: Smile
Ik ben Danny, 29 jaar en woon al 4 jaar in Indonesie.

Ik heb altijd mezelf gesponsord d.m.v een indonesische bedrijf via mijn agent te betalen voor mijn kitas. Ik betaalde all-in voor 1 jaar maar liefst RP 30 miljoen. Ik kreeg verder geen salaris.

Ik kan dit niet meer betalen.
Ik heb eerder al business/social budhaya etc gehad, maar dat word steeds lastiger ivm mijn 4 jarige geschiedenis van dit soort visa's. Ik werd dus laatst afgewezen in KL. omdat ze dachten dat ik werkte.

Ik ben zelf een programmeur in PHP/Mysql Html, css, Javascript. Ik doe voornamelijk aan webdevelopment. Ik kan Linux servers configureren en instellen als webserver.
Ik zoek eigenlijk dringend een baan in Jakarta of omstreken op dit vakgebied of in de ITC. En anders gewoon als engelse leraar.

Om mijn vakkennis een beetje te beoordelen benoem ik 2 recenlijke opdrachten:
- www.vergelijkprijs.nu
- www.fmwebstore.nl

Wellicht kan ik via dit forum in contact komen met andere mensen om een samenwerking aan te gaan of weten waar ik een kans zou hebben?

Anders wordt het weer terug naar Nederland Emoticon: Confused .

Bedankt voor alle adviezen.

Groet,

Danny

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Moet je met jeroen gaan praten.

Shalom

FredC
User
spacer line

Dertig juta voor een KITAS! Dan ben je pootje gelicht, of je probeert pootje te lichten.
Ik neem dit bericht met een zak zout. Emoticon: Shut up!

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.FredC

Op welke manier zou ik pootje proberen te lichten en met welk doel? Blijkbaar weet je niet waar je het over hebt , dus schrijf er dan ook niets over.

Het is overal 30 juta. Ik heb het over een sponsor. Dus je betaal sponsor fee + 1200 tax + NPWP + Re-entry en de verwerkingskosten. Ik heb het bij verschillende agenten gevraagd en die komen ook op hetzelfde bedrag.

Een trouwKitas is een stuk goedkoper, maar ik ben niet getrouwd.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jeroen
Hoop dat je contact kunt opnemen met me over de mogelijkheden.

groet

Danny

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

weg

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Danny; je KITAS is zo duur nog niet. Inderdaad inclusief alles inclusief re-entry permits en alles. Op een trouw-kitas mag je niet werken overigens, dat mag alleen als je bij je KITAS een werkvergunning hebt (en die heb je voor die 30 miljoen ook erbij 'gekregen').

Mijn naam werd genoemd als mogelijke hulp. Helaas kan ik je op dit moment niets bieden. Mijn toekomstige vrouw is bezig een eigen bedrijf op te zetten en als dit klaar is dan zal er gewerkt moeten worden aan de website, dan kan ik je misschien inzetten. Helaas is het geen expat-salaris en een KITAS en werkvergunning kan ze dan ook nog niet regelen voor je, dat 'recht' kan het nieuwe bedrijf pas later aanvragen.

spacer line  

Bedankt guna2

Dat dacht ik dus inderdaad al.
Wat vervelend. Het is zo raar dat ze de regels zo hebben gemaakt., dat als je een paar keer een kitas hebt gehad het dan nog moeilijker word gemaakt om met een socio-budaya binnen te komen.

Ik zou het eventueel via S'pore kunnen proberen via een agent.
Maar het mooiste zou zijn als ik ook echt een baan zou hebben. Maar nemen ze wel english teachers aan die niet uit een native english land komen? Als ze mijn kitas zouden willen betalen en de salaris niet veel is, dan is dat toch wel een ( tijdelijke ) oplossing.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Jeroen,

Toch bedankt voor je feedback. Misschien moet ik maar snel trouwens hier en dan een trouwkitas aanvragen.
Ik werk voornamelijk voor nederlandse klanten die websites willen, maar vind het zonde om steeds 30 juta neer te leggen elk jaar .

FredC
User
spacer line

Danny, het spijt mij; verkeerde uitdrukking op en verkeerd moment.

Ik heb je verkeerd begrepen, maar begrijp nu het pakket waar je in zit. En dat het een hele moeilijke zaak wordt om je daar weer uit te redden. Het zal een kwestie worden een soortgelijke positie te vinden als waar je je nu in bevind, of bij een soortgelijke werkgever, met gage, anders is het inpakken geblazen.

Is het niet mogelijk zelf iets op te zetten en je eigen bedrijf te beginnen, desnoods via een constructie? Ik begrijp dat je geldgebrek hebt (wie niet eigenlijk), dus dat zal dan ook wel moeilijk tot onmogelijk zijn.

Nogmaals mijn excuses en mijn beste wensen voor de toekomst. Ik hoop dat je je hieruit kunt redden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

haha, even snel trouwen kost je wel meer dan 30 miljoen per jaar vrees ik. Emoticon: Wink Maar je moet gewoon zoveel mogelijk opties openhouden, toch? Wie weet kom je wat tegen wat bij je past, qua vrouw en qua visum.

Nog een vraagje; werd jij in KL op de ambassade door een 'jonge' gast van in de 30 te woord gestaan? Heb slechte ervaringen met hem (wilde mijn derde jaar sosbud ingaan met de nodige vragen van zijn kant, terecht overigens), sindsdien doe ik mijn spullen regelen in Singapore, via een agent.

Het probleem dat wij hebben is dat we op een leeftijd zijn dat we niet veel geld kunnen hebben (hoe ouder hoe rijker is de buitenlander hier) en dus wel moeten werken. Ten dele waar natuurlijk, dus daar krijgen we vroeg of laat vragen over.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

weg

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.FredC

Ja hoor excuses geaccepteerd. Inderdaad is er wel een contructie dat mijn vriendin een bedrijf zou kunnen opzetten (PT) en dan een KITAS voor mij zou kunnen aanvragen. Op deze manier betaal ik geen sponsor fee, wat ook 10 Juta was.
Dan nog betaal ik 20 Juta ongeveer.
Ik zal moeten zorgen dat ik genoeg werk op korte termijn regel.
Het is geen makkie tot bijna onmogelijk om hier in Jakarta werk te vinden inderdaad. Je moet de juiste mensen kennen om iets voor mekaar te krijgen. Ik hoop wellicht ook andere Nederlanders via deze wijze te leren kennen om wellicht even te brainstormen. Zit er iemand vlakbij Taman Rasuna? Emoticon: Smile

Bedankt voor alle berichten tot zover!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.guna2; het is inderdaad een aanvraag, maar de kans dat deze daadwerkelijk nog ingetrokken wordt bij binnenkomst lijkt me extreem klein. Heb er nog nooit iemand over horen klagen namelijk, en bij dingen als dit zijn de meesten er als de kippen bij om erover te klagen. Daar zou ik dus wel hoop uit durven putten.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 03-06-2010 06:04 dannyman12345 wrote:

Ja hoor excuses geaccepteerd. Inderdaad is er wel een contructie dat mijn vriendin een bedrijf zou kunnen opzetten (PT) en dan een KITAS voor mij zou kunnen aanvragen. Op deze manier betaal ik geen sponsor fee, wat ook 10 Juta was.
Dan nog betaal ik 20 Juta ongeveer.
Ik zal moeten zorgen dat ik genoeg werk op korte termijn regel.
Het is geen makkie tot bijna onmogelijk om hier in Jakarta werk te vinden inderdaad. Je moet de juiste mensen kennen om iets voor mekaar te krijgen. Ik hoop wellicht ook andere Nederlanders via deze wijze te leren kennen om wellicht even te brainstormen. Zit er iemand vlakbij Taman Rasuna? Emoticon: Smile

Bedankt voor alle berichten tot zover!
Je maakt een rekenfout, de PT maakt natuurlijk ook kosten om je dat KITAS en de werkvergunning te geven, en die zullen toch betaald moeten worden, of jij dat nu doet of de PT die je zelf op zet.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 03-06-2010 06:04 dannyman12345 wrote: Ik hoop wellicht ook andere Nederlanders via deze wijze te leren kennen om wellicht even te brainstormen.

Nederlanders? Storm maar brain met Chinezen!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.danny; ik zit niet in de buurt van Taman Rasuna (verdikkeme, lekker eten bij Aphrodite), maar in Lippo Cikarang. Mocht je echter een mailtje sturen dan kunnen we elkaar wel een keer ontmoeten in Jakarta. Ben er met grote regelmaat namelijk.

spacer line  

de PT maakt natuurlijk ook kosten om je dat KITAS en de werkvergunning te geven

Weet je wat die kosten ongeveer zijn? Moeten die kosten elk jaar gemaakt worden?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.guna2
Maar in singapore krijg ik altijd een stempel dat de visa is afgegeven en dus is goedgekeurd. Mocht het afgewezen worden(zoals het geval was in KL) dan kreeg ik dat ook meteen te horen.

Meestal geldt dat ze je aannemen als je maar wit bent.

Dat is dus erg kortzichtig en daar was ik al bang voor. Ze nemen zelfs polen en chechen aan waarvan het engels bagger is.
Ik ben zelf van surinaams-indiase afkomst, dus ben niet wit. Dus dat heb ik hier ook niet mee. Emoticon: Confused

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

weg

spacer line  

Hier had ik nog niet op gereageerd.

Nog een vraagje; werd jij in KL op de ambassade door een 'jonge' gast van in de 30 te woord gestaan? Heb slechte ervaringen met hem (wilde mijn derde jaar sosbud ingaan met de nodige vragen van zijn kant, terecht overigens), sindsdien doe ik mijn spullen regelen in Singapore, via een agent.

Nee het was een vrouw in de 30 met hoofddoek. Na mijn afwijzing was ik met een toeristen visa on arrival weer naar Jakarta gegaan. Uiteindelijk na een maand naar Singapore en daar via een agent (onder de paraplu van de MacD Emoticon: Smile )
Wel een goedkeuring gekregen.
Schijnt dus makkelijker te gaan in Singapore, wellicht gewoon weer proberen. Qua wetgeving mogen ze je toch niet meer weigeren, nadat je de visa al hebt gekregen in Singapore? Of mag dat wel?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 03-06-2010 06:16 dannyman12345 wrote:

[quote removed]

Weet je wat die kosten ongeveer zijn? Moeten die kosten elk jaar gemaakt worden?

Nee, dat weet ik niet helaas.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 03-06-2010 06:31 dannyman12345 wrote:
Hier had ik nog niet op gereageerd.

[quote removed]

Nee het was een vrouw in de 30 met hoofddoek. Na mijn afwijzing was ik met een toeristen visa on arrival weer naar Jakarta gegaan. Uiteindelijk na een maand naar Singapore en daar via een agent (onder de paraplu van de MacD Emoticon: Smile )
Wel een goedkeuring gekregen.
Schijnt dus makkelijker te gaan in Singapore, wellicht gewoon weer proberen. Qua wetgeving mogen ze je toch niet meer weigeren, nadat je de visa al hebt gekregen in Singapore? Of mag dat wel?
Weet wel wie je bedoeld, dat was bij mij de aardige persoon daar. Die kerel wees naar me toen ik binnenkwam namelijk, wellicht een seintje.. maar kreeg toen gewoon 60 dagen van haar.

Singapore lijkt makkelijker te zijn dus, zeker omdat je zelf gewoon niet naar de ambassade hoeft. Je hebt bovendien nog gewoon visa gekregen na die afwijzing in KL, dus is er niets aan de hand.

Ja, de immigratie mag je gewoon weigeren ook al heb je al een visum. En ze hoeven niet eens een reden te geven, dus een schoenveter verkeerd strikken kan al een probleem zijn als ze spijkers op laag water zoeken. Gelukkig hebben mijn schoenen geen veters. Emoticon: Wink

spacer line  

Ja hallo, zit je het nou expres steeds moeilijker te maken?

Enfin, wat je zou kunnen proberen: vraag een nieuw paspoort aan (liefst niet in JKT, maar als het niet anders kan...). Ga naar SIN, en vraag via een agent een SOSBUD aan. En dan bidden, ook en vooral als je niet gelovig bent, verdomme.

Tuurlijk ik maak het weer moeilijker. Ook al maak je een nieuw paspoort aan, weten ze nog van je verleden af tegenwoordig in ieder geval. Dat had ik namelijk al een keer gedaan

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

weg

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 03-06-2010 06:41 dannyman12345 wrote:

[quote removed]

Tuurlijk ik maak het weer moeilijker. Ook al maak je een nieuw paspoort aan, weten ze nog van je verleden af tegenwoordig in ieder geval. Dat had ik namelijk al een keer gedaan
Jeps, je paspoort(en) worden allemaal opgeslagen. Een jaar of wat geleden zei de jongedame op Batam (braaf met hoofddoek) dat ik al in 1999 naar Indonesie kwam.. zo als opmerking. "Dat klopt"... stamp stamp.. klaar!
On 03-06-2010 06:41 guna2 wrote:

[quote removed]

Precies. Bovendien kan Kantor Inigrasi in JKT ook nog moeilijk gaan doen.

Aanvulling op mijn SOSBUD-tip hierboven: ga via BATAM het land in. Kijk naar de tronie van de immigratieambtenaar (veel aardigere lui dan in JKT trouwens), en probeer erachter te komen waar hij (m/v) vandaan komt. Op de vraag of je werkt, antwoord je dat je deze keer toevallig niet naar JKT gaat om te werken, maar om te trouwen met een schone Javaanse/Sundanese/Molukse/Batakse, al naargelang je inschatting. En lachen. Lachen, of je leven ervan afhangt. En bidden natuurlijk weer.
Batam is veel eenvoudiger om binnen te komen, je pakt bovendien de boot, dus de rijen zijn veel korter. Dan is dat aardige (maar rechtvaardige) personeel een bonus. Kom je met je Indonesische partner het land binnen, hoef je niet aan te sluiten bij de langere rij "foreign", maar mag je als service bij je partner in de rij "Indonesia".. da's ook weer mooi verdiend.

En vriendelijk zijn natuurlijk, een kutkop trekken omdat je denkt dat het niet lukt zorgt uiteraard voor problemen. Dat verhaal moet ik nog eens neerkalken binnenkort..

spacer line  

Ja, de immigratie mag je gewoon weigeren ook al heb je al een visum. En ze hoeven niet eens een reden te geven, dus een schoenveter verkeerd strikken kan al een probleem zijn als ze spijkers op laag water zoeken. Gelukkig hebben mijn schoenen geen veters.

Ik zal dit keer mijn sandalen aandoen Emoticon: Cooool

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,707 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com