indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Sander980
User
spacer line

Beste IndonesiŽ kenners,

Ik wil voor een paar maanden naar IndonesiŽ gaan. Ik zit zelf te denken aan Sulawesi (buurt van Manado) of Papua, en dan bij Manokwari.

Ik wil rond de 6 maanden blijven, een hotel zal dan veel te duur gaan worden. Ik ben dan eigenlijk op zoek naar een huisje met woonkamer, slaapkamer en keuken, lekker simpel dus. Wel gemeubileerd.

Heeft iemand een richtlijn wat zoiets ongeveer zou moeten kosten. Ik snap dat er veel mogelijkheden zijn, maar voor mij is een huis waar de lokale bevolking in woont prima, ik stel echt geen eisen aan luxe.

Alvast bedankt,
Sander

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Sander,

Nou weet ik niet precies waar je aan denkt waar de lokale bevolking woont maar dat is nogal verschillend, waar dan ook in Indonesie.
Ik denk dat je in de buurt van Manado voor 1 tot 2 juta wel iets hebt. Geen idee hoe het met het aanbod zit. Misschien kan Leomanado als ie dit leest wat concreter info geven.
Maar Manokwari.....? Ben er vorig jaar geweest en buiten het eten schijnt alles in Papua duur dan wel veel duurder te zijn dan in de rest van Indonesie.

Gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Sibatuk
User
spacer line

Sander,

Ik vraag me af of het huren van de door jouw gewenste woning wel zoveel duurder zal zijn dan het huren in een goedkoop losmen, dat zal ook niet meer zijn dan 1,5 miljoen per maand.

Gr.
Sibatuk

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Kijk eens op www.rumah123.com/

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Sander980
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke - Ik weet dat Papua duurder is dan andere plekken, maar toen ik in Manokwari was voelde ik me er zo enorm thuis dat ik dat echt wel zie als een plek waar ik me in wil verdiepen en ontdekken. Ik werk via internet dus ben redelijk flexibel. Manado en Bunaken ben ik al meerdere keren geweest, maar is zeker een prima alternatief mocht Manokwari niks worden. Bedankt in ieder geval, 1-2 juta is goed te doen :-)

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sibatuk - Ik heb een losman in Manokwari gevonden en dan zit ik op een klein kamertje met gedeelde badkamer en keuken voor 450 Euro in de maand, dat lijkt me veel te duur. Voor een periode van 6 maanden zit ik ook liever alleen dan in een losman waar je altijd rekening moet houden met anderen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Ardianto - Dank je, had de site al gevonden maar deze richt zich met name op Jakarta / Bali, niet op de plekken waar ik interesse in heb. Ook staan er niet veel huurwoningen op :(

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

op rumah123 staan met name ook de duurdere woningen. Het helpt vaak ook wel als je ergens bent en iemand vraagt om binnen een bepaald bugdet iets voor jou te zoeken. Wij hadden zelfs in Bali een huis (3 kamers, 2 badkamers, tuin, keuken....maar zonder inrichting!) voor 1,5 miljoen per maand. Maar het scheelde wel dat ik toen in het Indonesisch had opgebeld, want toen hij mij zag wilde hij de prijs verdubbelen!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ik betaal hier in Lippo Cikarang ook een schappelijk prijsje van 20 miljoen per jaar, of 150 euro per maand. Geen toerist te zien, hoogstens wat buitenlanders die hier werken. Maar Manokwari is nog een eindje vliegen vanaf hier. Emoticon: So funny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,615,296 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com