indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pierre
User
spacer line

Aan allen,

Mijn vriendin dient binnenkort het verplichte basisexamen inburgering buitenlanders af te leggen.
Voordat we tot het aanvragen van een MVV kunnen overgaan.

Nu ben ik voor haar op zoek naar het oefenpakket, ( dat hiervoor beschikbaar is) maar dat oefenpakket is behoorlijk prijzig.
Op sumatra is dit oefenpakket niet te verkrijgen.
Zonder oefeningen is het examen best wel moeilijk en de kans van slagen ligt dan ook
laag.
Het feitelijke examen ( betalen in holland) kost ook niet weinig, volgens mij € 350,-
Dus even snel het exametje doen en dan zakken wordt dan een kostbare zaak.

Mijn vraag verzoek is dan ook:
Heeft iemand dat bewuste oefenpakket in zijn of haar bezit? of weet je iemand die dat pakket heeft ?
Ik zou het gaarne over willen nemen. zodat mijn toekomstige vrouw zich kan gaan voorbereiden.

Mijn dank voor jullie medewerking.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Prijzig pakketje inderdaad.
Het beste is om dit in Nederland aan te schaffen, bij een gerenomeerde boekenwinkel,
zodat het opgestuurd kan worden.

Je kunt het ook in bahasa indonesia verkrijgen. Zorg wel dat je de laatste druk hebt
want anders loopt je vitale info mis. In het oefenpakket zitten ook dvd's / cd's dus je hebt ook afspeelapparatuur daarbij nodig.

Naar wat ik vernomen heb krijg je (of bij dat oefenpakket of bij de IND) tegenwoordig 3 codes waarmee je telefonisch en met een pc 3 x het examen gratis kunt oefenen,
goed als voorbereiding en ook zeker om de uitspraak te oefenen.

In indonesia zelf (bij granmedia) hebben ze soms oude exemplaren.
Wel zijn er goede 3 talige woordenboeken te vinden. Bahasa - engels - nederlands.
Ook niet te prijzig.

Veel succes met het examen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

je krijgt inderdaad 3 gratis codes. Je met daarmee alleen wel naar NL bellen en zoals jullie weten is de verbinding niet altijd goed......weg code was het destijds bij mijn man! Via de computer krijg je de uitslag. De echte toets is makkelijker (vond mijn man tenminste en destijds nog wat andere mensen) en op zich ook vrij makkelijk gehaald. Maar ik zou het er niet op wagen door het zomaar te proberen en niet te oefenen....
Er zijn veel punten te halen op het letterlijk herhalen van zinnen, dat oefenden wij altijd door de telefoon. Tegenstellingen oefenden wij ook samen,.....de andere opdrachten kan ik me zo niet meer herinneren...

pierre
User
spacer line

Novi.

ik begrijp hieruit dat jou man destijds zo een oefenpakket had? is dat pakket nog aanwezig bij jullie? zo ja dan zou ik het graag over willen nemen ( extra TIN kan ik aanvragen)
Wat bedoel je met tegenstellingen oefenen?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Pierre,

Volgens mij heb ik ook nog wel eea. Zal eens gaan zoeken.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Mijn man heeft ergens inderdaad zo'n boek, maar we zijn intussen 2 maal verhuisd en ik heb echt geen flauw idee waar het is. Sorry.....

Tegenstellingen oefenen:
dik-dun
lang-kort
etc....dat was toen ook een item van de toets.

spacer line  

de trap( ladder of tangga) .

Vertelde een allochtone kostmeisje aan haar kostbaas.
Menir , in de zitkamer op het bank is lek als regen.
In mijn kamer echt lekker , en op mijn bed (boven haar bed) is het lekkerst .

bisa dicek of makemyday .

pierre
User
spacer line

Op 31-05-2010 13:08 schreef Surya Atmadja:
de trap( ladder of tangga) .

Vertelde een allochtone kostmeisje aan haar kostbaas.
Menir , in de zitkamer op het bank is lek als regen.
In mijn kamer echt lekker , en op mijn bed (boven haar bed) is het lekkerst .

Geachte Surya Atmadja

Uw geplaatste opmerking heeft totaal niets te maken met mijn geplaatste vraagstelling cq verzoek.
Ik heb een serieuze vraag en Ik vraag dan ook om serieuze reactie van forumleden.
Dus ik zit absoluut niet te wachten op onzinnige opmerkingen zoals die van u.

vriendelijke groet

elsbeth
User
spacer line

Tjonge zeg, wat een dictatoriale reactie..Het lijkt erop dat je zelf nog nooit een andere taal hebt geleerd, anders zou je deze inbreng toch wel waarderen.
Maar los daarvan, ga jij bepalen hoe wij moeten reageren, kom op zeg!

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 31-05-2010 13:44 pierre wrote:

[quote removed]

Geachte Surya Atmadja

Uw geplaatste opmerking heeft totaal niets te maken met mijn geplaatste vraagstelling cq verzoek.
Ik heb een serieuze vraag en Ik vraag dan ook om serieuze reactie van forumleden.
Dus ik zit absoluut niet te wachten op onzinnige opmerkingen zoals die van u.

vriendelijke groet

Hé, die bestaan dus ook. Nederlanders met lange tenen. Bovendien was die opmerking van Surya Atmadja niet persoonlijk aan u gericht, maar in het algemeen. Emoticon: Bye bye

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Goed, dan kunnen we weer ontopic verder vanaf hier. Emoticon: Smile

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je het boek uit hebt dan komt het pas

AANPASSEN

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

meriana
User
spacer line

Ho ho ho FF wachten en FF afkoeler....Ik heb het oefenpakket voor inburgeringscursus
Ik woon in Berastagi Sumatera Utara..waar woon je vriendin precies Pierre ??

pierre
User
spacer line

Hallo Meriana.

Dit is heel fijn nieuws om te horen.
Mijn vriendin woont in de stad Medan.
Best wel een afstandje tussen jullie.
Maar hopelijk kan er wel iets geregeld worden.
Als je het goed vind ,wil ik morgen even contact met je opnemen?

thanks.

simpati
User
spacer line

Beste ...
De afstand Medan naar Berastagi hoeft geen probleem te zijn met opsturen van het oefenpakket.
Ik heb goede ervaringen met http://www.jne.co.id/ maar ook Kantor Pos http://www.posindonesia.co.id/ is beter geworden.
Ik heb pas een DVD opgestuurd met Kantor Pos van Malang naar Lake Toba, die was er binnen een week en de kosten waren Rp. 6.000, dit was geen express maar met register, daarbij krijgt men een keurig bewijs dat iets is verstuurd.
Succes,
Jan

pierre
User
spacer line

Hallo Meriana.

Ik ben zo vrij geweest om je even rechtstreeks te mailen, wil je controleren of mijn email is aangekomen?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zover is Berastagi-Medan toch niet. Vorige maand een paar maal gereden en is buiten de weekenden maar anderhalf uur rijden........

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dutchtutor
User
spacer line

Beste Mensen,

Ik en mijn echtgenote verzorgen reeds 5 jaar inburgeringscursussen in Thailand. In vervolg daar op verzorgen we sinds 2009 ook een online inburgeringscursus, dat is inclusief de 100 foto's met audio maar ook de complete oefenstof voor de toets gesproken nederlands en begin 2011 de toets begrijpend lezen. kijk op www.dutchtutor.com voor alle informatie in 10 talen.

pierre
User
spacer line

Hallo Dutchtutor.
Inmiddels het examen met goed gevolg afgelegd te Jakarta.....met 100 / 47 als uitslag. Geen slechte score...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,318 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 09:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,129,466 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com