indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Bestaat er zoiets als voedselveiligheidscontrole in de restaurants?

Je hebt heel vele eetgelegenheden in Bali, de ene is wat hygienischer dan de andere, maar bestaat er een wetgeving op de voedselveiligheid in Bali? Moeten de eetgelegenheden aan bepaalde eisen voldoen? Vroeger wilden we eens ergens gaan eten, maar toen we plaatsnamen moest mijn partner naar het toilet. Hij ging naar het toilet en kwam terug met de mededeling dat we daar niet gingen blijven: hij had namelijk de keuken gepasseerd en zag dat het allesbehalve hygienisch was...

spacer line  

Ja zeker bestaat dat, zowel de wetgeving als de naleving ervan. Die controles / inspecties worden uitgevoerd door een onder-afdeling van de dienst "Badan Pengawas obat dan makanan" (vrij vertaald; Dienst Veiligheid Medicijnen en Voedsel".

Zoals bij alle controlerende instanties in Indonesie is deze club - zeker op Bali - ook niet vrij van corruptie. Verder worden standaard alle "warungs" ( = informele economie ) niet gecontroleerd. Hier treedt men pas handhavend op na melding van gevallen van (voedsel)vergiftiging of erger.

If you have nothing to loose, you can risk everything

FredC
User
spacer line

Het verbaasd me dat er zo'n instantie is, eigenlijk. Zou dat over heel RI zo zijn, Amed?

Maar aan de andere kant, zolang corruptie om de hoek komt kijken, kan er ook weer niet zo erg veel waarde aan gehecht worden. De ervaringen van anderen zijn een goede graadmeter, denk ik.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

FredC; die BPOM is een landelijke organisatie inderdaad.

FredC
User
spacer line

Dank je, Yerun, ik kijk dat in op internet. Eens kijken welke maatstaven men wenst te hanteren. De praktijk is me al bekend en zal vast niet overeenstemmen met die maatstaven. Maar het is goed te weten dat er iets is om op terug te kunnen vallen in geval van ...

spacer line  

Verder kennen ze daar diverse mistery guest , "fijnproevers" / clubs die diverse restaurants , zelfs kleinere Rumah Makans bezoeken.
Zoals die Mas Bondan Winarno ( Mak Cus) en de zgn Jalan Sutera mensen .
Alleen doen ze vaak voor de smaak en de kwaliteit van het eten.

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,523,548 topic views - 232,840 posts - 13,678 topics - 22,676 members - last post @ 26-06-2019 12:50 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,896,241 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com