indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

evelyn69
User
spacer line

Wie kan me helpen?

Ik dacht slim te zijn door tickets te kopen waarbij we 30 nachten in Indonesie zijn, het maximale eruit halen he. Maar er wordt geteld in dagen. En dan kom ik wel aan 31 dagen. Net teveel voor een VOA. Dus moeten we de hele visummolen in, veel gedoe en tja, het kost ook meer. Nu zag ik een opmerking staan dat je toch een VOA kunt kopen en voor elke dag dat je toch langer blijft betaal je een boete van $25. Wie weet hier meer over of kan me andere tips geven?

Hartelijk dank voor het meedenken!

Evelyn

barang
User
spacer line

Evelyn69,

Ik weet niets van voa enz .maar het enige wat ik me afvraag is,
als je al zoveel geld hebt uitgegeven voor een reis naar indonesia,
dan is dat kleine beetje wat je extra moet betalen toch niet erg ?
misschien hoef je met een 60 dgn.visum niet zo lang te wachten als je aan komt,dus is het misschien de moeite waard.Niet boos worden want het is maar een opmerking.
Selamat Jalan.
Barangnesse

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Barang het gaat niet zozeer om het extra geld dat betaald moet worden. Voor een dag overstay moet Rp 200.000 betaald worden (anderhalf jaar geleden). Dat is goedkoper dan een poging tot verlenging (waarvan blijkbaar nog steeds geen ervaringsdeskundigen zijn). Het andere alternatief is idd een 60 daags visum vooraf aanvragen. Het goedkoopst is dan de overstay!
Ik heb het destijds ook eens aan de hand gehad maar echt lekker voelt het niet.
Andere tips zijn er niet.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

barang
User
spacer line

anne mieke,
ik zeg al ,weet niet hoeveel zus of zo,
maar als je 30 dollar moet meer betalen op een bedrag van de hele reis ,
niet erg toch Emoticon: Confused
barang

poepoetan
User
spacer line

On 28-05-2010 19:07 Anne Mieke wrote:
Barang het gaat niet zozeer om het extra geld dat betaald moet worden. Voor een dag overstay moet Rp 200.000 betaald worden (anderhalf jaar geleden).

Hi Mieke, kan het ook niet zo zijn dat immigratie bij aankomst een retourticket wil zien en als dan blijkt dat je langer blijft dan een VOA geldig is ze je het visum kunnen weigeren?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Over het algemeen wordt er niet zoveel aandacht geschonken aan de geldigheid van het ticket, zo ook niet bij de ambassade bij de aanvraag van een 60 daags visum. Een boeking heeft weinig waarde en kan vaak gewijzigd of geannuleerd worden. Bovendien zou een VOA tegenwoordig verlengbaar moeten zijn waardoor het aantal dagen niet klopt met de werkelijkheid. Het is eigenlijk allemaal een beetje een wassen neus.

En Barang, je hebt het steeds maar over geld maar ik zeg niet dat als er Rp 200.000 betaald moet worden dat dat erg is of niet. Het gaat hier meer over de overtreding waarvan mijn gevoel zegt dat je dat niet te vaak moet doen danwel er te slordig mee om moet gaan.

Echter deze ,fout, van 30 en 31 dagen wordt vaker gemaakt en daar zullen ze niet moeilijk over doen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

barang
User
spacer line

anne Mieke,
in deze forum gaat veel over geld,dus mag ik toch ook over praten Emoticon: Confused

en met geld ,nog maar een keer : bedoel ik : verschil tussen 25 dollar of 40 ,
op het totaalbedrag voor de reis is niet erg toch .CUKUP

poepoetan
User
spacer line

On 28-05-2010 21:12 barang wrote:
anne Mieke,
in deze forum gaat veel over geld,dus mag ik toch ook over praten Emoticon: Confused
en met geld ,nog maar een keer : bedoel ik : verschil tussen 25 dollar of 40 ,
op het totaalbedrag voor de reis is niet erg toch .CUKUP

Wie geeft er even een klap tegen deze langspeelplaat die maar blijft hangen....

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 28-05-2010 21:30 poepoetan wrote:

[quote removed]

vooruit dan 200.000 RP p.d. overstay is altijd nog goedkoper dan het verschil tussen 25 en 40 USD, als dat eenmalig gebeurt dan moet dat toch kunnen al is het een safer gevoel om een geldig visum te hebben. Ons Hollanders ben zuunig!

Tot aan het gaatje........................

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

barang
User
spacer line

On 28-05-2010 21:30 poepoetan wrote:

[quote removed]

JIJ MAG ALS EERSTE DE KLAP GEVEN,HET ZAL TEVENS JE LAATSTE ZYN !!!!!!
ALS JE WIL PROBEREN OF HET KLOPT WAT IK ZEG,STUUR EEN MAIL NAAR MIJN E-MAIL,JE KRYGT DAN MYN ADRES IN A'DAM.OM DIE KLAP UIT TE DELEN.WOON JE IN RI ? KOM DAN NAAR MALANG . IK BEN BENIEUWD .
MODERATOR BREAK

Goh, het gaat van onzin uitkramen naar complete dreigementen. Ik zou toch eens inbinden hoor, anders is het zo afgelopen hier voor je. Of je nu Barang of Barangnesse bent, dat zal me worst zijn (dit keer een lekkere haram worst, de vorige keer was het een halal knakworstje namelijk).

Placed by Jeroen @ 29-05-2010 03:01

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Dat is ff heet van de naald barang!

Kom op zeg!

ff tussen haakjes, weet je dat het gebruik van zoveel hoofdletters verboden is?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

poepoetan
User
spacer line

On 28-05-2010 23:09 barang wrote:

[quote removed]

JIJ MAG ALS EERSTE DE KLAP GEVEN,HET ZAL TEVENS JE LAATSTE ZYN !!!!!!
ALS JE WIL PROBEREN OF HET KLOPT WAT IK ZEG,STUUR EEN MAIL NAAR MIJN E-MAIL,JE KRYGT DAN MYN ADRES IN A'DAM.OM DIE KLAP UIT TE DELEN.WOON JE IN RI ? KOM DAN NAAR MALANG . IK BEN BENIEUWD .

Andermaal ontgaat u het punt waar het om draait, maar bovenal lange tenen en gebrek aan humor.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

aduh, nanti perang poepoetan. Emoticon: Wink

elsbeth
User
spacer line

Hai Evelyn,
Ik had vorig jaar hetzelfde. Vele adviezen hier op het forum. Ik had geen zin om de gang naar den Haag te maken voor een 60 dagen visum, maar ook geen zin de hele vakantie te denken aan de afloop. Mijn reisbureau (van Verre) zei toen: vlieg 1 dag eerder terug. Dat hebben we gedaan, alsnog een wereldvakantie gehad en in 1 keer van al het gedoe af.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Elsbeth,

Niet alle tickets zijn wijzigbaar en in dat geval zit er niks anders op dan Den Haag, de overstay of verlenging van het VOA, als dat tenminste gaat zoals gezegd (ik vind het vreemd dat er op een VOA nog steeds non extendable op staat)

evelyn69
User
spacer line

Het gaat mij niet zo zeer om het geld van het aan te vragen visum (al schrik ik wel van alle comotie die dat teweeg brengt) maar om al het gedoe daaromheen. De gang naar Den Haag om dat aan te vragen, paspoorten inleveren, een week later weer terug om alles op te halen. En dan is dit nog de meest vlekkeloze manier.
Ik heb ook al geprobeerd om een dag eerder terug te gaan, maar dat lukt nu niet meer.
En Anne Mieke, als een VOA verlengd kan worden zou ik dat zeker doen, maar ik kan daar niets met zekerheid over vinden. Dus dan toch maar naar Den Haag... ook voor een relaxed gevoel op vakantie.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het verlenging van een VOA is in februari het nieuws geweest en er zijn artikelen hierover geplaatst op de website van Immigratie Indonesie. Er zijn alleen nog mensen langsgekomen die dat daadwerkelijk gedaan hebben.
Ik heb destijds bewusxt een dag overstay gehad omdat het anders een paar honderd euro scheelde met mijn ticket. Het was ook niet echt een probleem, duurde ongeveer 10 minuten tot alles uitgetypt was, ik betaalde Rp 200.000 en dat was het dan. Geen aantekening of zo in paspoort.
Naar Den Haag kan natuurlijk ook, is alles bij elkaar waarschijnlijk net zo duur dan een mogelijk verlenging en kost meer tijd.
Het gemakkelijkst en goedkoopst is de overstay.
Maar jij mag kiezen natuurlijk.

Nog voor jouw info. Mocht je naar de ambassade gaan en hen deze vraag voorleggen dan kan ik alvast vertellen dat de Indonesische ambassade uitblinkt in het geven van verkeerde en/of achterhaalde informatie. (kan er ook niks aan doen)

pierre
User
spacer line

Ik heb ook 2 dagen overstay tijdens mijn trip in oktober,
In eerste instantie had ik dit niet in de gaten maar Yerun maakte me er op attent toen ik informatie inwon voor mijn ticket KL - Medan.

Ik heb de ambassade in Den Haag gebeld, ( vorige week dus)
maar toen kreeg ik te horen dat je een VOA van 60 dagen bij de immigratie kan kopen. Dit kwam me nogal ongeloofwaardig over, dus vroeg het voor de zekerheid nog maar een keer of ze dit wel zeker wist en of dit echt wel klopte, daar ik op de site niets kon vinden ( vertelde ik erbij) Die mevrouw vertelde me dus nogmaals dat het sinds kort mogelijk is om een 60 dagen VOA te kopen op het vliegveld van aankomst. de site moest dan nog waarschijnlijk worden bijgewerkt omdat ik het niet kon vinden ( zei ze dus)
Maar eerlijk gezegt heb ik nog steeds niet zoveel vertrouwen in dit gegeven.
dus kies ik ook maar voor het veiligste gevoel, dus dag A naar Den Haag om de papieren te brengen en dag B het visa weer ophalen, uiteraard kun je ook gebruik maken van de site : visa4indonesie.nl maar hier betaal je, en € 45 voor de visa en € 30,- voor de bemidding excl. de kosten voor het aangetekend versturen en weer retour te krijgen ( 2x € 7,50)

Maar doordat ik niet zeker weet of je een 60 dagen visa kan kopen, neem ik het risico toch maar niet, door het te laten verlengen in indonesie.
Het verlengen dien je toch een dag of wat van te voren te regelen of zit ik hier mis? anders kost het weer een dag van je vakantie om dit te regelen?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Pierre; als de ambassade dat verteld heeft verstrekken ze foute info. Je kunt een VoA van 30 dagen krijgen, die je vervolgens in den lande met 30 dagen kunt verlengen. Je kunt dus beter een visum aanvragen buiten Indonesie.

Dat kun je in Singapore voor 160 sing (en da's 85 euro) binnen 4 uur regelen via een agent in bijvoorbeehet Furama Hotel in Chinatown. In Kuala Lumpur is het voor 11:30 brengen en na 15:30 weer ophalen, gewoon direct op de ambassade voor 175 Ringgit, zo'n 45 euro.

Tot op heden ken ik niemand die dit gedaan heeft vanwege de ellendig lange procedures wellicht. Het kost geen dag om dit te regelen, het kost een week, en als je pech hebt moet je een paar keer teug om dit te doen en dan dat te doen.

Ho Lee Fuk

pierre
User
spacer line

Yerun

Ik had al mijn zeer grote twijfels hetgeen die mevrouw van de ambassade mij vertelde.
doordat Anne Mieke en anderen deze kwestie geheel aan het uitspitten zijn en blijkbaar ook geen duidelijk antwoord kunnen vinden.
Ik ga er dan maar ook van uit dat die mevrouw van de ambassade het bij het verkeerde eind heeft. en ze niet geheel op de hoogte is van de gang van zaken.
of... ze weet al meer.. maar is het nog niet gepubliseerd maar ik ga hier niet op zitten wachten en neem liever geen risico.

ps eventjes off topic.. kun je al wat regelen bij AA.??

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-06-2010 15:32 pierre wrote:
Ik had al mijn zeer grote twijfels hetgeen die mevrouw van de ambassade mij vertelde.
doordat Anne Mieke en anderen deze kwestie geheel aan het uitspitten zijn en blijkbaar ook geen duidelijk antwoord kunnen vinden.
Nou ik ben uitgespit hoor. Het wordt OF een visumaanvraag in Den Haag of ik zorg gewoon dat ik binnen die 30 dagen weer weg ben.
Mijn bezwaar is toch vooral dat ik vastgepind ben omdat ik niet weet hoelang ik mijn paspoort kwijt ben. Mijn volgende reis naar Indonesie zal waarschijnlijk nogal oostelijk zijn en het is nog maar de vraag of ze het voorbij Makassar ook snappen van die verlenging van een VOA en alternatief , even, retour KL of SQ is dan net iets te ver (duur).

Sibatuk
User
spacer line

Andermaal blijkt dat de Indonesische ambassade in Den Haag medewerkers in dienst heeft die niet betrouwbaar zijn. Vrienden van mij die ook 1 of 2 dagen overstay hadden kregen te maken met een 'mevrouw' die glashard 200 euro extra vroeg, zo niet dan konden ze hun tripje naar Indonesia wel vergeten. Hebben ze natuurlijk niet gedaan maar het heeft hun wel enkele dagen extra gekost om het voor elkaar te krijgen.
Gelukkig bespaar ik me dat soort susah door alle visumzaken te laten regelen door visumburo Amsterdam. Kost natuurlijk wel wat extra centjes maar ik hoef dan ook niet verlof te vragen om eea te regelen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik begrijp het niet..... je krijgt pas met overstay te maken NADAT je je reis al gemaakt hebt. en voor elkaar krijgen? En wat heeft het visumburo hier dan mee te maken?
Als je bedoelt HET Visumburo in amsterdam; deze verstrekt ook foutieve info. Ze spreken op hun website over 30 US$ voor een VOA... wellicht zo overgenomen van de ambassade? Het is triest allemaal hoe de reiziger aan goede info moet komen.

spacer line  

Strikt formeel:

Je visum moedwillig / opzettelijk "overstayen" is een strafbaar feit in Indonesie. Er staat geldboete en celstraf op. Slechts 3 redenen bieden gelegenheid tot "overstay":

a) ziekenhuis-opname wegens een acuut medisch probleem
b) in hechtenis genomen door de politie wegens / hangende . . . . . . . (vul maar in)
c) force majeur / nationale ramp(en), indien door de RI overheid officieel als zodanig verkondigt

Slechts bij de genoemde gevallen a en b geldt de "overstay" - toeslag van US $ 20,- per persoon per dag. Bij geval c wordt geen toeslag geheven.

In alle andere gevallen ben je overgeleverd aan de willekeur / het humeur / etc., etc. van de dienstdoende immigratie-officier die je "betrapt" heeft op "overstayen". Strikt formeel val je in de categorie "illegale vreemdelingen" met slechts recht op dito behandeling alhier.

Als je dus weet dat je langer dan 30 dagen - ook al is het maar 1 dag - in RI gaat verblijven, wees dan verstandig en verleng (of laat verlengen) je toeristenvisum tijdig. Scheelt je een hoop gezeur en eeh heleboel stress op de luchthaven.

If you have nothing to loose, you can risk everything

elsbeth
User
spacer line

En het scheelt een hoop gejank als het allemaal "niet lukt" en je een godsvermogen moet betalen om het simpele feit dat je slechts één dagje te laat .....Gewoon wat Anne Mieke en Amed Bali zeggen: 30 dagen of een langer visum regelen. Is toch allemaal niet zo lastig?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,011,719 topic views - 239,966 posts - 13,725 topics - 32,571 members - last post @ 05-08-2020 19:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,052,397 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com