indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ni-na
User
spacer line

Volgens de site van de Nederlandse ambasade is de huidige prijs van het VOA
naar 30 dollar?
Weet iemand of dit idd klopt?
Heb er nog niet eerder van gehoord.
Wie heeft er recente ervaring?
bedankt.

elsbeth
User
spacer line

Het is voor zover ik weet al een tijd 30 Us Dollar, oftewel 25 euro. Dus m.i. zeker niet verhoogd, maar gelijk gebleven.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 26-05-2010 19:17 elsbeth wrote:
Het is voor zover ik weet al een tijd 30 Us Dollar, oftewel 25 euro. Dus m.i. zeker niet verhoogd, maar gelijk gebleven.

in December was het nog 25 USD of 20 euro, heb nog nooit 25 euro betaald.
Misschien heeft Anne Mieke info, die is net terug uit RI.

was toch nieuwsgierig en heb even gekeken op de site van het visumburo, daar staat:

VISUM IndoNESIň

VoA - toeristenvisum bij aankomst 30 dagen* kosten $ 30.00
VoB - toeristenvisum on board Garuda Indonesia kosten - nog onbekend
* boete per dag $25 na verloop VoA en VoB

visum via Ambassade

Pelita visumdienst:

Het zogenoemde visum on arrival is sinds mei 2006 van kracht. Dit betekent dat men bij aankomst in IndonesiŽ een toeristenvisum kan verkrijgen voor maximaal 7 dagen (kosten 10 dollar) of maximaal 30 dagen ( kosten 25 dollar). Dit toeristenvisum kan ter plaatse niet worden verlengd of worden veranderd in een ander type visum.
____________________________________________________________________-
Op de TTF kreeg ik nog een papier van visumdienst accesRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.indonesia waarop stond van 25 USD.

Aardig wat verwarring dus weer!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

pierre
User
spacer line

Ik ben eind april dit jaar terug gekomen, ik heb in ieder geval nog us 25 betaald
eigenlijk heb ik in euro's betaald en wel Ä 20,-
Dit arriveerde om precies te zijn op 8 april te Medan sumatra

Dus als het verhoogd zou zijn dan in ieder geval na april.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Prijs is nog nooit US $ 30 geweest maar altijd US $ 25. Equivalent is 20 Euro. Deze foutieve prijs op de site van de ambassade heb ik een paar maanden geleden al eens gemeld. Mja daar hebben ze nog nooit gehoord van siteonderhoud etc.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

mvdbrk
User
spacer line

Ik ben op 13 mei in surabaya gearriveerd en moest 22 euro of 25 dollar betalen voor het 30 dagen VOA. Overigens nog steeds met op de sticker de melding non-extendable

Marco

elsbeth
User
spacer line

Excuses! Ik denk dat ik toch de dollars en de euro's door elkaar heb gehaald.
Maar ik dacht wel dat het in januari was veranderd, blijkbaar toch niet volgens de meest recente bezoekers.

Pamelabak
User
spacer line

Afgelopen april hebben we 20 Euro betaald (Denpasar)

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Visa on arrival is nog steeds 25 USD en geen cent meer dus er is niets verandert
Emoticon: Bye bye info van 26-05-2010 rechtstreeks van de luchthaven

Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ook op Batam was het eergisteren gewoon 25 USD. Emoticon: Smile

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Maar het staat er echt:

" Visa-on-Arrival voor Nederlandse paspoorthouders
Vanaf 26 januari 2010 is er alleen nog maar een Visa On Arrival te verkrijgen met een geldigheidsduur van 30 dagen. De kosten voor een VOA bedragen USD 30,-. Het VOA kan in IndonesiŽ eenmalig worden verlengd voor een periode van maximaal 30 dagen, dit kan gedaan worden bij lokale immigratiekantoren. U hoeft hiervoor dus niet als voorheen IndonesiŽ te verlaten. Voor verblijf langer dan zestig dagen dient u een visum aan te vragen bij de Indonesische Ambassade in Den Haag of in het land waar u woont. Het paspoort dient minimaal zes maanden geldig te zijn te rekenen vanaf de dag van inreizen."

Er staan wel meer dingen op de site van de ambassade waar ik mijn ernstige twijfels over heb. Bijvoorbeeld over de onmogelijkheid van reli-gemengde huwelijken. Zitten ze daar te pitten, of weten ze meer?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-05-2010 06:42 guna2 wrote:
Maar het staat er echt:" Visa-on-Arrival voor Nederlandse paspoorthouders
...........Er staan wel meer dingen op de site van de ambassade waar ik mijn ernstige twijfels over heb. Bijvoorbeeld over de onmogelijkheid van reli-gemengde huwelijken. Zitten ze daar te pitten, of weten ze meer?
Nou laat ik het zo stellen, in Tebing Tinggi op Noord Sumatera kan het in elk geval niet. Uitvoerig nagevraagd bij oa Catatan Sipil. Op het infobord staat verder dat er eerst een document moet worden overlegd van een Buddhistisch, Hindoeistisch, Protestant of Katholiek huwelijk.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

En, is het VOA nog steeds 25 USD of is het intussen toch 30 USD geworden.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

pierre
User
spacer line

4yoko4

23-06-2010 arriveerde ik in medan (via jakarta ) mijn visa gekocht voor 23 euro.
Het was geen enkel probleem om in euro's te betalen, ik betaalde met 25 euro en kreeg voor het gemak 20.000,- rph als wisselgeld.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

23-06-2010 arriveerde ik in medan (via jakarta ) mijn visa gekocht voor 23 euro.

met de koers van vandaag is dat dus bijna 30 USD,

Is het nu dan ook 30 USD geworden, ik wil nl. met USD betalen. .

25 usd is volgens de XE vandaag 19,82 euro en geen 23,24 euro

pierre
User
spacer line

Als je het zo berekend, dan zal het inderdaad bijna 30 usd zijn.
30 usd geeft inderdaad Ä 23.24 aan.
Dus kunnen we er voor het gemak er maar vanuit gaan dat het inderdaad verhoogd is naar 30 usd.
In april dit jaar betaalde ik nog Ä 20,- ( in medan)
Ik was dan ook lichtelijk verbaasd dat ik 3 euro meer moest betalen ( jakarta)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-07-2010 22:22 pierre wrote:

Als je het zo berekend, dan zal het inderdaad bijna 30 usd zijn.
Zo moet je het niet bekijken. Het bedrag voor VOA staat aangegeven op de luchthaven. Hoeveel dit in euro is is variabel en luchthaven cq ambtenaar afhankelijk. Volgens mij is het nog steeds US $ 25,00 of equivalenten daarvan in euro of Rupiah. Op de diverse internationale luchthavens worden vaak verschillende europrijzen gehanteerd, ook toen de euro nog veel hoger stond zoals in 2008.
Heb zojuist de site van Imigrasi gecheckt maar kan daar geen berichten vinden dat er hier een wijziging in is gekomen.
De berichten van 30 US$ op de sites van Indonesische als Nederlandse Ambassade staan er al heel lang op toen dit voor 100% zeker nog 25 US$ was/is.

gr
AM

pierre
User
spacer line

Op 07-07-2010 15:30 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Het bedrag voor VOA staat aangegeven op de luchthaven. Hoeveel dit in euro is is variabel en luchthaven cq ambtenaar afhankelijk. Volgens mij is het nog steeds US $ 25,00 of equivalenten daarvan in euro of Rupiah.

Ik heb eerlijk gezegd niet opgelet hoeveel usd er aangegeven werd
ik betaalde gelijk met 20 euries en onmiddelijk werdt er gezegt. 23 euro.
dus ik weet niet of het nu 25 usd is of 30 usd.
maar ik vermoed zoals jij ook al schrijft dat het nog steeds 25 usd is.

wellicht dat andere reizigers hierover meer duidelijkheid over kunnen geven.

neeny5151
User
spacer line

Hallo,

Wij zijn afgelopen juli in bandung geweest en de prijs voor visum was 25 dollar,je zou denken dan is euro goedkoper maar daar moet je ook 25 euro voor betalen.

danil
User
User icon of danil
spacer line

ik moest de laatste keer 250.000 rupiah betalen.....als je geen dollars of euroos hebt Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

spacer line  

Het is nog steeds 25 USD voor een VOA bij aankomst in een Indonesische luchthaven

zie deze website van de Ind. Amb. in Den Haag >

http://visa4indonesia.nl/types(...)isa/visa-on-arrival/

Suc6

On 26-05-2010 18:42 ni-na wrote:
Volgens de site van de Nederlandse ambasade is de huidige prijs van het VOA
naar 30 dollar?
Weet iemand of dit idd klopt?
Heb er nog niet eerder van gehoord.
Wie heeft er recente ervaring?
bedankt.

spacer line  

Uw ambassade geeft een foutieve verklaring !

Nog steeds moet er USD 25 worden betaald. Getuige mijn vriend Tommy, die gisteren in Bandara Soekarno-Hatta is geland.

Echter dit : de dollars moeten cash zijn, want kredietkaarten en andere vormen van betaling worden niet aanvaard.

En, voorzie u van dollars, want - inderdaad kunt u in Euro betalen - maar dan wordt het onderhandelen, en dikwijls vragen ze ook Euro 25 ! Het hangt af van wie van dienst is en of er collega's in de beurt zijn !

087859966478

e.smit13
User
spacer line

Op " www.visa4indonesia.nl" staat in principe alles duidelijk, in engels, uitgelegd.
Ook voor langer verblijf aan welke voorwaarden moet worden voldaan.
Site van de ambassade van indonesiŽ.

Mvg Edward

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,926 posts - 13,697 topics - 25,657 members - last post @ 14-11-2019 14:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,666,327 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com