indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pierre
User
spacer line

Ik zou gaarne willen weten hoevaak men naar indonesie mag reizen
per jaar en/of in totaliteit ?
Hoeveel tijd ( weken) tussen 2 reizen toegestaan is.
De tijdspanning dus tussen het verlaten van indonesie en het weer inkomen van indonesie
Uitgaande met telkemale een 30 dagen visa.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Pierre,

Er is geen tussenpauze of limit. Als op VOA 30 dagen in Indonesie bent geweest en je vertrekt bv vanuit Medan naar KL of SQ dan kun je in principe met het kerende vliegtuig terug. Echter in theorie (tot op heden) kun je dit visum ook laten verlengen met nog eens 30 dagen.
Koop je vooraf een visum op een ambassade of consulaat voor 60 dagen dan kun je of meteen weer terug voor een VOA of opnieuw een visum aanvragen in KL,Singapore of Kuching.
Mbt verlenging van een VOA of SosBud, er zit, volgens mij nog niet zo lang, een Immigratiekantoor in Pematang Siantar als dat voor jou dichter bij je bestemming is

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
User
spacer line

Hallo Anne Mieke.

Thanks voor deze nuttige informatie, hier kan ik wat mee.

Aangezien ik tot volgend jaar april vrij ben, zal ik mede ook gezien mijn aankomend huwelijk in oktober, wil ik vaker naar Medan vliegen cq langere tijd verblijven, Vandaar mijn vraag hoe vaak je naar indonesie mag reizen.
Wat is handiger een VOA van 30 dagen visa aanschaffen op Medan of een 60 dagen visa hier bij de ambassade kopen?
Wat ik begrepen hebt vanuit de diverse opmerkingen op dit forum dat een VOA van 30 dagen niet zomaar te verlengen is. Dus dan maar even het land uit .
Dan bedenk ik nu ineens dat een 60 dagen visa handiger is

Of het nederlandse consolaat in Medan hierin een rol kan spelen heb ik geen idee van
Het consolaat is immers geen immigratie kantoor.
Trouwens mijn vriendin woont redelijk dicht in de buurt van het consolaat.
Ik ben nog niet zo goed bekend op sumatra maar waar ligt pematang siantar precies? is dat in het oosten? nog onder Padang? ( hetgeen dus in het westen ligt)
en hoe daar te komen? wellicht is KL of SQ qua reistijd een betere optie?

Dan even iets anders.
Uiteraard heb ik gelezen dat jij onlangs ook getrouwd bent op sumatra
en gezien mijn aankomend huwelijk in medan heb ik een paar vraagjes die ik even liever niet hier op het forum openbaar maak.
Mag ik zo brutaal zijn en hierbij een verzoek aan jou om deze vraagjes aan je voor te leggen via je prive mail?

Ik hoor graag van je.

simpati
User
spacer line

Ik ben nog niet zo goed bekend op sumatra maar waar ligt pematang siantar precies
Pematang Siantar ligt ongeveer 3 uur rijden van Medan richting Lake Toba.
Als je mij een ander emailadres geeft dan jouw hotmail kan ik een goede scan sturen van een landkaart van Noord-Sumatra, hotmail is zo vriendelijk om de jpg-file kleiner te maken en is om te printen dan ongeschikt.

Voor een visumvlucht is Penang dichtbij, de meeste buitenlanders in Noord-Sumatra hebben een sponsor voor een Sociaal Budaya en verlengen het 2 keer, de laatste 2 verlengingen nemen ze niet vanwege het niet al te soepel werken van het Kantor Imigrasi in Medan.
Een ticket om aan te tonen dat je het land kan verlaten is ook niet al te duur via Penang.
Een goedkope manier om in Sumatra te komen is via Bangkok, met de trein naar Penang en vervolgens met de boot of vliegtuig naar Medan.
Salam,
Jan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-05-2010 22:08 pierre wrote:
Hallo Anne Mieke.

Thanks voor deze nuttige informatie, hier kan ik wat mee.

Aangezien ik tot volgend jaar april vrij ben, zal ik mede ook gezien mijn aankomend huwelijk in oktober, wil ik vaker naar Medan vliegen cq langere tijd verblijven, Vandaar mijn vraag hoe vaak je naar indonesie mag reizen.
Wat is handiger een VOA van 30 dagen visa aanschaffen op Medan of een 60 dagen visa hier bij de ambassade kopen?
Wat ik begrepen hebt vanuit de diverse opmerkingen op dit forum dat een VOA van 30 dagen niet zomaar te verlengen is. Dus dan maar even het land uit .
Dan bedenk ik nu ineens dat een 60 dagen visa handiger is

Of het nederlandse consolaat in Medan hierin een rol kan spelen heb ik geen idee van
Het consolaat is immers geen immigratie kantoor.
Trouwens mijn vriendin woont redelijk dicht in de buurt van het consolaat.
Ik ben nog niet zo goed bekend op sumatra maar waar ligt pematang siantar precies? is dat in het oosten? nog onder Padang? ( hetgeen dus in het westen ligt)
en hoe daar te komen? wellicht is KL of SQ qua reistijd een betere optie?

Dan even iets anders.
Uiteraard heb ik gelezen dat jij onlangs ook getrouwd bent op sumatra
en gezien mijn aankomend huwelijk in medan heb ik een paar vraagjes die ik even liever niet hier op het forum openbaar maak.
Mag ik zo brutaal zijn en hierbij een verzoek aan jou om deze vraagjes aan je voor te leggen via je prive mail?

Ik hoor graag van je.

Dag Pierre,

Mijn mailadres vind je bij mijn usergegevens. You,re welcome.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
User
spacer line

Hallo Jan.

Ook jij bedankt voor deze nuttige informatie.
Helaas heb ik op dit moment alleen mijn hotmail account, mijn interprovicer email account weigerd elke medewerking op dit moment.
Ik moet iemand hier nog even naar laten kijken.

Maar is het niet een beetje omslachtig om via Bangkok met de trein Penang en dan per boot of vliegtuig naar medan te reizen?
Voor pak hem beet 50 euro vlieg ik retour van medan naar KL.
maar alle informatie is uiteraard van harte welkom.
Met deze verkregen info van jou, tesamen met de info van Anne Mieke, zal ik zeker wel mijn visa kunnen verlengen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Anne Mieke, ik ga je zeer zeker mailen thanks voor de gelegenheid hiervoor.

Groet

Pierre

simpati
User
spacer line

Beste Pierre,
Vluchten zijn niet altijd goedkoop en vaak ook volgeboekt, ik zou het ook doen als jij, vrienden van mij combineren vaak hun reis op die manier, die vrienden ontmoet ik weer in augustus op Sumatra is de bedoeling.
Ik heb van de kaart van Noord-Sumatra een pdf-file gemaakt en al verstuurd naar jou ik geloof niet dat hotmail daar iets aan wijzigd.
Laat aub even weten of het is gelukt, ik heb al meer mensen kunnen helpen met landkaarten, ik weet zelf dat het vaak erg moeilijk is om landkaarten te krijgen van IndonesiŽ, voor mij relatief gemakkelijk omdat ik in IndonesiŽ woon.
Succes,
Jan

pierre
User
spacer line

Simpati.

thanks voor het toesturen, ik heb je een replay mail gestuurd,
misschien wil je de moeite nemen om de kaarten van de andere streken van sumatra mij ook te mailen? dan heb ik het gehele eiland in bezit.

thanks bij voorbaat.

simpati
User
spacer line

Zijn onderweg, die files zitten dan meteen in de mailbox, versturen met een minder internetverbinding kan dan ook.
Salam,
Jan Malang

spacer line  

On 30-05-2010 12:17 simpati wrote:
Zijn onderweg, die files zitten dan meteen in de mailbox, versturen met een minder internetverbinding kan dan ook.
Salam,
Jan Malang

Hoi Jan, zou je ook met mij je kaarten schat "Sumatra" willen delen?
Hoe is het weer in de maand januari? Veel regen? Wegens beperking in reistijd wordt `t Sumatra in Januari.
Alle info is welkom.
Peter

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-05-2010 12:52 Peter191064 wrote:

[quote removed]

Hoi Jan, zou je ook met mij je kaarten schat "Sumatra" willen delen?
Hoe is het weer in de maand januari? Veel regen? Wegens beperking in reistijd wordt `t Sumatra in Januari.
Alle info is welkom.
Peter

Peter,
Ben geen Jan maar ken Sumatera op mijn duimpje. Op Sumatera regent het eigenlijk altijd dus ook in januari. Nu is er wel een beetje verschil tussen diverse plaatsen maar West Sumatera staat bekend om de zware regenval. Ben ook nog nooit op Samosir zonder regen geweest. Heb inmiddels toch wel alle maanden van het jaar op Sumatera doorgebracht, Maar het is er ook niet voor niks zo groen....

simpati
User
spacer line

Beste Peter,
Ik verblijf meestal op Lake Toba, ligt in de bergen en daardoor dien je het hele jaar door rekening te houden met regen.
Die regen valt meestal in de middag, dus iets ondernemen doe je in de morgen.
Omdat er het hele jaar door regen valt is de natuur op Lake Toba erg mooi, de ananas is de lekkerste die ik ooit heb gegeten.
Jammer dat de Batak Tabo die er wonen geen tijd hebben om te werken anders konden ze een dikke boterham verdienen in de tuinbouw.
Jan Malang

simpati
User
spacer line

Beste Peter,
Ik heb de kaarten verstuurd als PDF-file, ik kan ze jouw ook sturen als JPG-file zodat jij ze op jouw album kan zetten.
Jan Malang

spacer line  

On 30-05-2010 13:05 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

"" ken Sumatera op mijn duimpje""....

Hoi AM,
Ik had al zo`n vermoeden dat jij ook aardig wat info hebt betreffende Sumatera ( Zo ook van NTT, waar ik mijn neus in 2008 en 2009 heb laten zien )
Deze maal met vriendin en 2 vrienden op vakantie, dus ze willen weten hoe het weer dan is.
Voor mij gaat er gewoon een poncho mee, beter mee verlegen dan om verlegen.
Om niet 'off topic' te gaan. Verder in Sumatera SUB-forum, ik wil geen kwade gezichten kweken hier.
ON TOPIC: zo vaak mogelijk INDONESIň Emoticon: Smile

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

lesmana
User
spacer line

Hoi allemaal
Zojuist geboekt bij de emiraten, 3mnd naar jakarta, 30 kg mag voor....................547 euro.

Grv John.

spacer line  

Hoi Lesmana,

Erg goedkoop, mag ik vragen wanneer vertrek je en van welke plaats? heb net gekeken op internet goedkoopste met de Emiraten rond de Euro 700 vertrek eind maart en een verblijf van 4 weken.

groetjes,

Alaaf

pierre
User
spacer line

Lesmana.
3 maanden?.
Ik dacht begrepen te hebben dat je maar maximaal 60 dagen op 1 visa in het land mag verblijven.
Ga je dan tussendoor het land weer even uit?

Maar dat bedrag is geheel niet gek.
Ik ben eigenlijk net weer terug in nederland maar als ik die bedragen zie, klinkt het behoorlijk aantrekkelijk

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 17-11-2010 23:27 pierre wrote:

3 maanden?.
Ik dacht begrepen te hebben dat je maar maximaal 60 dagen op 1 visa in het land mag verblijven.
Ga je dan tussendoor het land weer even uit?

Pierre, over de visa is al eindeloos geschreven op dit forum, een 2 maanden visum hier in Nederland verkregen,kan in Indonesie verlengd worden.
Zoek maar even op dit forum en binnen een mum van tijd weet je alles, nou ja alles....., over het visumgebeuren. Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

lesmana
User
spacer line

WE VERTREKKEN OP 31 DECEMBER VANUIT DUSSELDORF. GEBOEKT HEBBEN WE GEWOON VIA EMIRATES.COM EXACTE PRIJS 547 EURO PLUS WAT CENTEN.

PIERRE IK SPREEK HIER OVER EEN TICKET, NIET OVER EEN VISUM.

Grv JOHN

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,511,458 topic views - 235,417 posts - 13,700 topics - 26,244 members - last post @ 07-12-2019 06:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,492,357 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com